Oldal: 2 / 5

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2009.01.31. 08:44
Szerző: vaczila
Sajnos azt kell mondanom, a szülő sem áll a helyzet magaslatán. Férje otthagyta 4 pici gyerekkel (8 hónapos, 2, 4, 6 évesek). A 3 nagyobb gyerek, bár mindegyiknek még nincs papírja róla, de a védőnő szerint SNI-s. A piciről még nem tudni. Az anya mozdulni sem tud a kicsiktől, az óvodába való bejárás is gond neki. Valószínűleg fejlesztésre sem tudná behordani őket a kicsik miatt.( Egyébként szerintem a szülőknél sincs minden rendben, de ezt csak halkan mondom.) Beszéltem a védőnővel, nem lenne e jobb ilyen körülmények között nevelőszülőknél elhelyezni ezeket a nagyon szerencsétlen körülmények között lévő gyereket, de határozott nem volt a válasz, mert mégiscsak az anyjuknál jobb nekik. Így viszont rám marad az oviban a fejlesztés feladata, bár nem vagyok gyógypedagógus, csak fejlesztős. Viszont lehet hogy szégyen ezt kimondanom, de sokszor olyan tehetetlennek érzem magam. Annak ellenére, hogy már sok mindent elolvastam az autizmusról, nem tudok mit kezdeni a kislánnyal, mert nem beszél, olyannyira nem lehet vele kommunikálni, hogy még a szemkontaktus sincs meg. Azt sem tudom, hogy a szavaim eljutnak e hozzá. Sem gyerekekkel, sem felnőttekkel nem teremt kapcsolatot, a közeledésünket elutasítja. Ilyen formán játékba sem lehet igazán bevonni és nagyon sajnálom, mert amúgy egy kedves mosolygós gyerek, akivel nem tudom mi lesz a későbbiekben.

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2009.03.11. 16:44
Szerző: Dóri
Hahó!
Olvastátok a „vezércikket”? Iskolai integráció meg stb…
A szerző –úgy látszik, hogy nem tudja, mi a HH +HHH, leegyszerűsíti a problémát a roma gyerekekre.
Képes leírni:„nem az a helyzet, hogy az iskolák többsége elkeseredetten nyögi a kényszerintegráció terheit.” De bizony az. Nagyon is.
Aztán. A következő gondolat: „Az iskoláknak, amelyek plusz normatívát igényeltek a hátrányos helyzetűek oktatásához, ezekre a képzésekre kellett, hogy beirassák munkatársaikat.” És???????????,, Segített valamit a gyorstalpaló? Semmit.
Poroszos gyakorlat: „ a tanár nagymonológot ad elő, majd a soron következő alkalmakkor megkísérli rajtakapni diákjait, hogy mit nem tudnak.” Ez sajnos még mindig bevett gyakorlat ez ellen sokan próbálunk küzdeni. De ennek nemsok köze van az integrációhoz.

Hirtelen csak ennyit.
Mégegy: kiváncsi lettem volna a nevére. Vajon miért nem vállalta?

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2009.03.16. 13:24
Szerző: cifraárny
Autizmus Világnapja 2009.

Az AUT-INFO Autizmussal élő gyermekekért és családjaikért Alapítvány az Autizmus Világnapja alkalmából országos konferenciát rendez érintett szülők, családok, szakemberek, autizmussal élőket ellátó oktatási-, egészségügyi-, szociális intézmények, civil szervezetek munkatársai és érdeklődők számára.

A konferencia időpontja: 2009. április 2.

A konferencia helyszíne: Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat – Megyeháza – Díszterem, Szolnok, Kossuth L. u. 2.

A konferencia programja:
8.45 - 9.15 Regisztráció
9.15 - 9.30
Megnyitó
A rendezvényt megnyitja: Fejér Andor a Megyei Közgyűlés elnöke
Szabó Győzőné – igazgató - Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet
Soltész Veronika – kuratóriumi elnök – AUT-INFO Autizmussal élő gyermekekért és családjaikért Alapítvány
9.30 - 12.15
Az autizmus ellátás fejlődése: múlt – jelen – jövő (nemzetközi és hazai áttekintés)
Dr. Stefanik Krisztina - vezető pszichológus – Autizmus Alapítvány
Őszi Tamásné - gyógypedagógus, intézményvezető – Autizmus Alapítvány EGYMI

Merre induljunk? Az autizmus hatékony terápiás megközelítései
Dr. Stefanik Krisztina - vezető pszichológus – Autizmus Alapítvány

Hol lenne a legjobb a gyermekemnek? Autizmus-specifikus nevelés-oktatás integráló és speciális intézményekben
Őszi Tamásné – gyógypedagógus, intézményvezető – Autizmus Alapítvány EGYMI

12.15 - 12.45
Büféebéd
12.45 – 13.10
Autizmus spektrumzavarok diagnosztikája
Dr. Darvas Éva – gyermekneurológus, gyermekpszichiáter
13.10 – 13.50
Szülő-szakember együttműködése esetismertetéssel, egyéni és otthoni fejlesztés eszközei, lehetőségei
Szele Éva pszichopedagógus – Soltész Veronika szülő
13.50 – 14.00
Kávészünet
14.00 – 14.30
Autizmussal élő gyermekek nevelésének-oktatásának lehetőségei Jász-Nagykun-Szolnok megyében. Jogok, esélyek és kilátások.
Csibi Enikő – okleveles gyógypedagógiai tanár, bizottságvezető – Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet TKVSZB
14.30 – 16.30
Autizmussal élő gyermekeket, felnőtteket ellátó intézmények bemutatkozása
Gyermekek Háza Óvoda – Nyíregyháza (szervezés alatt)
„Maci” Alapítványi Óvoda, Fejlesztő Iskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálat – Jászberény
Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI – Szolnok
„Fenyves Otthon” Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Fogyatékosok Otthona – Bánhalma
16.30 Konferencia zárása

A jelentkezési lap letölthető: www.aut-info.net

A jelentkezéseket az alábbi elérhetőségeken várjuk:
E-mail: alapitvany@aut-info.net
Cím: 5310 Kisújszállás, Marjalaki u. 19.

Jelentkezési határidő: 2009. március 25.

Részvételi díj: 2000 Ft/fő – mely magában foglalja a büféebéd és frissítők költségét is.

További információ kérhető: Soltész Veronika 06/20/589-5763
AUT-INFO Alapítvány

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2010.06.07. 05:31
Szerző: evi
Kedves Kollégák!
Segítséget szeretnék kérni.
A Helyi Óvodai Programunkat módosítani kell, többek között kiegészítve látás- hallás-, stb. sérültek integrációjával is!! :?
A látássérültek óvodai integrációjához tudna nekem valamilyen segédanyagot küldeni? /Nincs "feltételünk" hozzá!! :cry: /
Gyors segítségeteket előre is köszönöm!
Évi

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2010.06.07. 10:51
Szerző: Zsuzsi
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... W2cn5CPsNQ - látás

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... pDICVuq9QQ - hallás

http://www.oki.hu/tanterv/elso.lap/30000990.htm mozgás

Ezeket gondolatébresztőnek szánom, remélem, hasznotokra lesznek. A többi problémához is van anyag a neten, kidolgozott óvodai programokat is találsz, "csak" át kell alakítani a helyi sajátosságaitokhoz.

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2010.09.15. 11:09
Szerző: Zsuvas
Èn külföldön élek nem ismerem a hazai viszonyokat. Amit viszont irtok, megdöbbent. Hogy is van akkor ez? Törvény, önkormányzat, jót akararás ... de a valóság nem tünik megefelnin ezeknek a feltételeknek. Amikor hazai kutatásokat, szakirodalmat olvasgatok, minden még szebbnek tünik mint ebben az országban ahol én élek.
Akkor hogy is van ez?

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2010.09.15. 12:58
Szerző: Dóri
Nálunk más a törvény és más a gyakorlat.
Sajnos a törvényhez nem teremtették meg a feltételeket, nincs megfelelő anyagi háttér, és a tájékoztatás, felkészítés sem történt meg.
Te melyik országban élsz? Ott mi a rendszer? Tudnál írni egy kis összefoglalót? :)
Köszike, Dóri

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2010.09.16. 17:06
Szerző: Zsuvas
Svédországban. Itt nagyon iparkodnak megteremteni a feltételeket. Föleg a személyit, hogy aztán az illetö ért-e a gyógypedagógiához, vagy egy kimerült tanító aki szívesebben dolgozik csak ezzel az egy gyerekkel, mint egy egész osztállyal ,azt nem igazán nézik. Igy aztán elöfordul, hogy a személyi feltétel, min egy sakktáblán meg van, de az illetö nem biztos, hogy odavaló. Az anyagiakakra sem lehet panaszkodni. Itt nagyon törekszik mindenki az egyenlösdire ami azt jelenti ebben az esetben, hogy mindenkinek meg kell teremteni az esélyegyenlöséget. Ha ezt ugy lehet, hogy a gyermek kap egy számitógépet egy nagyon bonyolult programmal, mert csak ugy tud pl kommunkiálni a környezetével akkor azt megkapja az egészségügytöl vagy az iskolától az különbözö. A lényeg, hogy megkapja.
Otthon van-e integrálás? Itt "egy iskola mindenkinek" jelszó alatt mindenkit bezsufolnak az általános iskola falai közé.

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2010.09.16. 19:07
Szerző: Zsuzsi
Kedves Zsuvas!

Igen, nálunk is van integrálás, csak sem az anyagi, sem a személyi feltételei nem biztosítottak a legtöbb helyen. Ezen a honlapon bőven olvashatsz erről a témáról, gyakorlatilag mindenhol ebbe botlasz. A legszörnyűbb az egészben, hogy a szélmalomharcban, amit vívunk, a legnagyobb vesztes a gyerek.

Zsuzsi

Re: Integráció, inkluzió

Elküldve: 2010.09.17. 23:50
Szerző: Zsuzsi
Ma olvastam egy, a témához kapcsolódó jó kis írást:
Részlet:
Az integráció dogmává emelése nemcsak azért okoz súlyos konfliktusokat, mert szítja és növeli a feszültséget az együtt élő, különböző társadalmi helyzetű csoportok között, hanem azért is, mert negatívan minősíti a külön oktatásnak azt a fajtáját is, amely a felzárkóztatást szolgálja. Ez utóbbi az egyetlen kiút a hátrányos helyzetűek tehetséges gyerekei, de nem a többség számára. Az utóbbiak iskolai teljesítménye csak akkor fog javulni, ha javulnak a körülményeik – ez az a kínos tény, amivel a globális és lokális törvényhozók ugyancsak nem szeretnének szembesülni.
Hogy is mondta Bárczi? "A fogyatékosokat óvni kell a társadalomtól".