szorzó bennfoglalótábla tanítása sni gyerekeknek

Ha máshol nem, hát itt meg lehet kérdezni
Avatar
zsoltzsolt

Re: szorzó bennfoglalótábla tanítása sni gyerekeknek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Na megint én, mert hát az se baj, ha vannak problémák:
egy kis idézet: :mrgreen:

"Ne aggódj, ha problémáid vannak a matematikával. Biztosíthatlak róla, nekem még több problémám van vele."

Albert Einstein

írd bele a gyerek matek füzetébe :mrgreen: :mrgreen:
no boldog új évet, meg hamarosan már nyuszit is , ha így rohan az idő :D :D
Zsolt
Avatar
Juditka

Re: szorzó bennfoglalótábla tanítása sni gyerekeknek

Hozzászólás Szerző: Juditka »

Üdvözlök mindenkit!
Évek óta tanítok gyógypedagógusként matematikát is, és persze a szorzás és a bennfoglalást. Zsoltzsolttal értek egyet!!! Tapasztalatom a következő: a szorzó és bennfoglalótáblákat bizony keményen be kell biflázni. Akik ezt megtették az osztályomban azok sikeresen oldják a feladatokat. Eszközként persze használtuk a varázsbetűs szorzót is, azt tapasztaltam, hogy ez is csak azoknak segített akik versikével együtt megtanulták. Az ujjal való számolás is tényleg jó, de ahhoz is tudni kell a sorozatot. Azok a tanítványaim, akik nem bifláztak, több éve csak gombócokkal, számtábla segítségével (eszközzel) tudnak osztani, szorozni. Igaz az évek során egyre kevesebb eszközre, és egyre kevesebbszer van szükségük, de... . Gyenge képességű tanulóm bebiflázta és tudja, persze az analógiákra is szüksége volt, sikeres a teljesítménye, a nála sokkal jobb egyéni képességekkel rendelkező társa pedig különböző fortélyokkal dolgozik, kevesebb sikerrel, több hibával.
Üdv és BUÉK!
Judit
Avatar
zsoltzsolt

Re: szorzó bennfoglalótábla tanítása sni gyerekeknek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Üdv én is Mindenkit!

Már nem igazán a témához, de valahol ahhoz kapcsolódik. Vagyis, én minden tanítót, tanárt, fejlesztőt, gyógypedagógust arra kényszerítenék, hogy legalább 2 évig csak a tábla és a kréta legyen az eszköze, s ezekkel érjen el redményt. Azt hiszem meglepődne mindenki, hogy menne a dolog. Csak kissé elájulunk ettől a sok h..., tarka, csiri meg csara, ilyenmegolyan, kinyitomHabecsukom, dejóMégiyletislehetvele stb eszköztől, és elfelejtik, hogy az oktatás az emberi kapcsolat, nem pedig ezen eszközök szembenülő használóinak interakciója. Vagyis mint már említettem használjuk a legjobb módszer a: JPÉ (józan paraszti ész :mrgreen: :mrgreen: ). Ne féljük használni, mármint ha van :D :D . Mellesleg még megjegyezném ez a halom, folyamatosan megjelenő fejlesztő füzetek , könvyek is gyakran elterelik a lényegről a szót, amellett, hogy 20, harminc, 'neadjisten' nyolcvan, száz évvel ezelőtti gondolatok koppintása. Ami régi az nem rossz feltétlenül, így hát olvassuk inkább eredetiben :mrgreen: . Mert ha már úgyis elterelődtem a témától :D :D , ezt a sok dyszes gyereket, vagyis dyspintyet :mrgreen: :mrgreen: , gyakran maga az oktatási rendszer termeli.Vagyis higgyünk kicsit magunkban és a gyerekben is, és hogy megint idézzek, de most Weöres Sándortól (hadd szórjam itt a kultúrát is :lol: :lol: ):
"Alattad az föld, fölötted az ég, benned a létra."
így legyen :D
uff
Zsolt
(Hogy melyik művéből az idézet? megfejtéseket kérem :D :D, egy kávé a jutalom a találkozón :lol: )
Avatar
Evike01

Re: szorzó bennfoglalótábla tanítása sni gyerekeknek

Hozzászólás Szerző: Evike01 »

Szép estét!
Kedves zsoltzsolt!
A MEGFEJTÉS:
W. S.: A teljesség fele---- A forrás (első rész) "Szembe fordított tükrök" :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

A kávét forrón és keserűn cukor nélkül szeretem!!!!!!! :) :) :)

Egyébként nem minden véleményeddel értek egyet!
Én is gyógypedagógusként dolgozom nagy csoportos ovisoktól egészen XII. osztályig. Előtte tanítottam alsóban is felsőben is,és mellesleg nyelvtanár is vagyok.
Abban igazad van, hogy sok diszes gyereket az okt-i rendszerünk tett ilyenné.
Abban is, hogy segítenünk kell nekik.
DE szerintem próbáljunk minél több tanulási módszert, stratégiát megmutatni, megtanítani nekik, hisz elsősorban abban tudunk nekik segíteni hogy megmutatjuk, azt hogy hogyan tanuljanak, hogyan lehetnek a kudarcaik ellenére -más területen SIKERESEBBEK-, hogyan tudjuk megkönnyíteni a dolgukat , hogyha már nagyobbacskák lesznek, akkor ha nem is tudnak helyesen írni, de azért tudjanak otthon maguktól, önállóan tanulni!!!
Szerintem kellenek a látványos, manipulatív órák--nem kirakatnak, nem nyílt napnak, nem az igazgatónak, hanem magának a gyereknek!!!
Én úgy érzem a fejlesztéseim sikeresebbek akkor, ha színesebbek: ha minél többféleképpen tudunk megközelíteni egyes témákat, ha azért szeretnek a gyerekek Éva nénihez járni, "mert ott jó, és kipróbálhatom magamat és sikereket érhetek el, nem csak kudarcokat!" / Egy gyermek véleménye egy iskolai munkájában!!).
Természetesen vannak olyan dolgok amiket nekik is tudni kell, mint pl. a szorzó, de én a tanulás megkönnyítéseként használom a sorokat!
Felsőben és a gimis órákon is próbálom színesíteni a dolgokat (önismereti tesztekkel), de ott azért sokszor van szárazabb, unalmasabb óra---Itt nem Éva néni vagyok, hanem "az Írónő"--megkérdezték tőlük, hogy miért neveznek így, a válasz: Mert vannak olyan órák, ahol szinte csak írnunk kell :lol: :lol: :lol: !!!
Eddigi fejlesztésem legnagyobb sikere az egyik XII. gyermekem, aki előérettségizett történelemből és NÉGYEST kapott, annak ellenére, hogy diszes és SNI A-s ! :D :D :D :D

De tényleg igazad van, hisz én is találkoztam rossz, szinte használhatatlan fejlesztőnek mondott kiadvánnyal!
És a "józanparasztiész" nagyon fontos!!!

Egy idézet nekem is eszembe jutott ugyanebből a W.S műből:
Mihelyt okosabb vagy bárkinél: ostobább vagy mindenkinél.
Hogy okosabb legyen, ezt jogosan csak a mester teheti, aki”okosabb”-ságából eredő ostobaságával tisztában van s akinek részéről a tanítás alázat: a hallgató bölcset alárendeli a beszélő bolondnak.
Remélem nem sértettelek meg!!!! :oops:
Üdv mindenkinek!
Avatar
zsoltzsolt

Re: szorzó bennfoglalótábla tanítása sni gyerekeknek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Kedves Evike01(??) ! :)
Persze, csakhogy nem azt mondtam, hogy csak így lehet, hanem, sarkítva, szándékosan élezve a problémát, próbáltam bemutatni, hogy tán a személyesség varázsát is használni kéne. Mellesleg megjegyzem, hogy eszköz nélkül is lehet látványos órát tartani, mert pl. nem muszáj egész nap a teremben üldögélni. Meg W-S.-hez visszatérve. én egyben vagyok hallgató bölcs és beszélő bolond, épp mikor, hol s miért vagyok :D :D :mrgreen: :mrgreen:
na de visszatérve az általd írottakra, SNI A-s gyerek 4-es előérettségi töriből?? Erre kiváncsi lennék , mert itt vagy a diagnosztizálás volt rossz, vagy valami nagy baj van az érettségi követelményekkel vagy a vizsgáztatókkal vagy a gyermek környezetében lévőpedagógusokkal. Mert ugye valljuk be, SNI A-s gyerekek nem arról híresek, hogy leérettségiznek és szerintem nem is ez a cél náluk, így nagyon érdekelne ez a történet hogyan is van. Mert hát nem biztos, hogy a jövőben SNI A-s érettségizett és ledoktorált orvosok kése alá szeretnék feküdni egy esetleges műtét kapcsán. Ez nem megbélyegzés, de az emberek szerencsére nem egyformák és ez így van jól. Vagyis, aki orvosnak termett,az legyen az,aki asztalosnak, az meg művelje azt a szakmát teljes hittel. Vagyis érdekelne ez az SNI A-s "siker-sztori", mert itt valaki(k) nagyot hibázott.
Na még egy W. S.:
"Nem a kakas:
az ember mondja, hogy kukorikú"
Értse mindenki, ahogy akarja :D
Zsolt
ja, és még valami
nem kell mindenben egyet érteni velem, hisz akkor mindenki olyan lenne, mint én :lol:
egy példa :D
az elefánt az egyetlen emlős állat, amelyik nem tud ugrani
és ez így van jól :lol:
Avatar
Marcsi1

Re: szorzó bennfoglalótábla tanítása sni gyerekeknek

Hozzászólás Szerző: Marcsi1 »

Sziasztok!
Köszönöm szpen a sok hozzászólást, apasztalatot a témával kapcsolatban, sokat segítettek! Ezúton szeretnék mindenkinek még Jó pihenést és Boldog Új Évet! ezek mellett pedig Jó Egészséget kívánni Mindannyiótoknak! Marcsi
Válasz küldése