BTMN-es felsős diákok
Elküldve: 2008.09.26. 13:03
Üdvözletem mindenkinek!
Elöljáróban annyit, hogy én csak egy egyszerű matektanár vagyok, és most olyan feladat elé állítottak, amiben számomra már az elindulás is nagyon nehéz. Nálunk a gyógypedagógus az SNI-A ill. SNI-B gyerekekkel foglalkozik. A gyerekek nagy létszáma miatt ő már így is heti 30 órában dolgozik. A BTMN-es diákokkal pedig a szaktanároknak kell foglalkozniuk az egyéni foglalkozás időkeretét felhasználva. (Ezeknek a diákoknak a BTMN-es voltát a Szakértői Bizottság állapította meg, Nevelési Tanácsadós papírjaik még nincsenek.) Mivel a szakértői határozatokon nem szerepel az, hogy ezen tanukókkal fejlesztőpedagógus foglalkozzék, így matekból (a NAT-ot, a helyi tantervet és a szakértői véleményen szereplő matematikából előírtakat összevetve) én korrepetálom őket. A korrepetálás szót szándékosan használom, mert szerintem az egyéni fejlesztést (benne az általános képességfejlesztéssel) csak képzett fejlesztőpedagógus tudja végezni. Szerintetek ez így törvényileg rendben van, vagy mindenképpen kellene egy fejlesztőpedagógust is alkalmaznunk? És ha igen, akkor mire hivatkozhatnánk a fenntartónál, akinek ezt a plusz feladatot finanszíroznia kell?
Másik kérdésem is lenne: az alsós gyerekeknek nagyon sokféle fejlesztő, segítő kiadvány létezik, de mi van az 5-8. évfolyamon tanulókkal? Tudtok valamit ajánlani, amit használhatnék a matek korrepetálásokon?
Előre is köszönöm: Kalmár Edit
Elöljáróban annyit, hogy én csak egy egyszerű matektanár vagyok, és most olyan feladat elé állítottak, amiben számomra már az elindulás is nagyon nehéz. Nálunk a gyógypedagógus az SNI-A ill. SNI-B gyerekekkel foglalkozik. A gyerekek nagy létszáma miatt ő már így is heti 30 órában dolgozik. A BTMN-es diákokkal pedig a szaktanároknak kell foglalkozniuk az egyéni foglalkozás időkeretét felhasználva. (Ezeknek a diákoknak a BTMN-es voltát a Szakértői Bizottság állapította meg, Nevelési Tanácsadós papírjaik még nincsenek.) Mivel a szakértői határozatokon nem szerepel az, hogy ezen tanukókkal fejlesztőpedagógus foglalkozzék, így matekból (a NAT-ot, a helyi tantervet és a szakértői véleményen szereplő matematikából előírtakat összevetve) én korrepetálom őket. A korrepetálás szót szándékosan használom, mert szerintem az egyéni fejlesztést (benne az általános képességfejlesztéssel) csak képzett fejlesztőpedagógus tudja végezni. Szerintetek ez így törvényileg rendben van, vagy mindenképpen kellene egy fejlesztőpedagógust is alkalmaznunk? És ha igen, akkor mire hivatkozhatnánk a fenntartónál, akinek ezt a plusz feladatot finanszíroznia kell?
Másik kérdésem is lenne: az alsós gyerekeknek nagyon sokféle fejlesztő, segítő kiadvány létezik, de mi van az 5-8. évfolyamon tanulókkal? Tudtok valamit ajánlani, amit használhatnék a matek korrepetálásokon?
Előre is köszönöm: Kalmár Edit