Oldal: 1 / 1

fejlesztési órák száma

Elküldve: 2011.01.06. 09:05
Szerző: arodi
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni. Kezdő gyógypedagógus vagyok. Egy hónapja kezdtem dolgozni, sajnos nincs az intézményben rajtam kívül másik gyógypedagógus, aki tudna segíteni. A Szakértői Bizottságos papírok között több olyan is van, amelyen nincs meghatározva pontosan a gyermekeknek járó kötelező fejlesztő óraszám. Ilyenkor mi a teendő? Abból, hogy Ktv. 1997. 52§ tudnom kellene, hogy hány órát tartsak egy SNI A-s vagy B-s gyermeknek? Azt olvastam a törvényben, hogy a kötelező óraszám 15%-a jár nekik. Ez mit jelent pontosan? Ha valaki tud segíteni, annak nagyon hálás lennék!

Köszönettel: Arodi

Re: fejlesztési órák száma

Elküldve: 2011.01.06. 09:10
Szerző: arodi
Még annyit írnék, hogy középiskolás gyermekekről van szó.

Re: fejlesztési órák száma

Elküldve: 2011.01.06. 12:03
Szerző: Zsuzsi
Arodi!
Igaz, "csak" általános iskolás vagyok, de a törvény az törvény, gondolom én, ezért veszem a bátorságot a válaszadásra. A 15 % csak bizonyos problémákra vonatkozik, vannak olyan sni kategóriák, ahol ez jóval magasabb. Tehát az egyik szempont, hogy melyikbe tartozik a gyerek. A másik, hogy pl. egy 8.-ost vizsgálva a 15% 3,7... akárhány százalékra jön ki, vagyis elvileg 4 fejlesztő órát kellene tartani, de a heti óraszámot ez már jócskán megemeli. Aztán függ az iskolától is, mennyit vállal fel.
A heti minimum 3 óra, de szerintem az lenne a legtisztább, ha a bizottsággal pótlólagosn ráíratnád minden gyerek papírjára a kötelező, heti fejlesztő órák számát. Ezt meg kell tenniük, az én tanítványaimén minden rajta van.
Figyelj arra is, hogy a szakvéleményen szerepeljen a fejlesztésre kijelölt iskola pontos neve, mert a normatíva lekérése miatt ez elengedhetetlen.
Zsuzsi

Re: fejlesztési órák száma

Elküldve: 2011.01.06. 16:40
Szerző: zsoltzsolt
Igen, jól írja Zsuzsi.. ezeket kérheted, sőt, kérd is a bizottságtól
és még valami
kérd azt is, mikor a szakértőis vélemény pótlását kéred, hogy jelezzék a szakmebert is, vagyis, hogy milyen végzettségű pedagógus lássa el a gyermeket és csoportos vagy egyéni formában történjen-e a foglalkozás.

Re: fejlesztési órák száma

Elküldve: 2011.01.07. 22:01
Szerző: pasztorandi
Sziasztok!

Gyakran olvasom a fórumokat, nagyon sokat tanulok belőlük. Ezt köszönöm minden kollégának!!!

Én is szeptemberben kezdtem fejlesztőpedagógusként dolgozni. Rengeteg problémába ütköztem a papírokkal kapcsolatban.
Többek között az óraszámok.
Kérdéseim a következők lennének:
1.Az egész iskolában van 10 SNI-s gyerkőc. Ebből ketten a mozgásuk miatt SNI-sek.
Velük is kell foglalkoznom? Vagy csak akkor, ha külön rajta van a papírjukon?
2. A fennmaradt 8 gyereknek pedig nagyon sok órát írtak elő összesen. Hogyan lehet ennyi órát megtartani, heti 12 órában?
Mellettük rengeteg BTM-es gyerkőc, akiket szintén el kellene látni.
Ilyenkor mi a teendő? Kivel nem kell foglalkoznom? Mi alapján szűritek ki a fontosabb eseteket?

Köszönöm!
Andi

Re: fejlesztési órák száma

Elküldve: 2011.01.07. 22:06
Szerző: pasztorandi
Ismét én!

Az előbbi hozzzászólásomban nem emeltem ki, hogy azoknak a gyerekeknek , akik mozgásuk miatt SNI-sek,
más problémájuk nincs. Nem vagyok szomatopedagógus.
Utazó gyógypedagógus jár hozzájuk, mozgásfejlesztés céljából.
Velük mi legyen?

Köszönöm!
Andi

Re: fejlesztési órák száma

Elküldve: 2011.01.08. 05:09
Szerző: Panni
Kedves Andi!

SNI-s gyermek gyógypedagógusi kompetencia. Ezeken a mondatokon mit értesz"Velük is kell foglalkoznom? Vagy csak akkor, ha külön rajta van a papírjukon?" Mi van a papírjukon, hogy fejlesztő pedagógus lássa el?
Azt gondolom neked nincs velük teendőd.Megy az utazó gyógypedagógus és ellátja őket.

Panni

Re: fejlesztési órák száma

Elküldve: 2011.01.08. 08:47
Szerző: Zsuzsi
Kedves Andi!

Osztom Panni véleményét!
1. Sni gyerekekkel csak gyógypedagógus foglalkozhat, fejlesztő nem - ebből következően az iskolának biztosítania kell a megfelelő végzettségű gyógypedagógust is.
2. Ha a mozgássérültekhez jár utazópedagógus, velük sincs semmi feladatod, egyébként sem vagy kompetens.
3. A gyerekek ellátásában nincs fontossági sorrend, minden tanuló egyformán fontos. Tehát nem "szűrünk", hanem problémák szerint csoportosítunk.
4. A sok gyerek sok óráját úgy lehet heti 12 órában megtartani, hogy csoportokban fejlesztesz. A csoportalkotás elsődleges szempontja a fennálló probléma, de célszerű az életkort is figyelembe venni.