Tisztelt fejlesztők!
Érdeklődni szeretnék, hogy nem tanköteles korú (2004 júniusi születésű) gyermeket a fejlesztő pedagógus, illetve a nevelési tanácsadó véleménye ellenére be lehet-e íratni az iskolába.
Ez azért érdekelne, mert bizonyos jelekből úgy vettem észre, hogy a vizsgálatot végző fejlesztő, inkább a gyermek életkorát vette figyelembe, nem padig a képességeit, akaratát.
Üdv:
Egy tanácstalan anyuka
beiratkozás
-
pedamokus
Re: beiratkozás
Természetesen lehet. De vajon érdemes-e ?
Az óvónő mit javasol? Ő tölti a gyermekkel a legtöbb időt. Javaslom, az ő véleményét is hallgassa meg!
Bár a hatályos jogszabályok szerint a 2004. május 31-ig születettek tankötelesek a 2010/11-es tanévben.
Az ezután született gyermekek - aug.31-ig - megkezdhetik tanulmányaikat.
Az óvónő mit javasol? Ő tölti a gyermekkel a legtöbb időt. Javaslom, az ő véleményét is hallgassa meg!
Bár a hatályos jogszabályok szerint a 2004. május 31-ig születettek tankötelesek a 2010/11-es tanévben.
Az ezután született gyermekek - aug.31-ig - megkezdhetik tanulmányaikat.
-
katonas
Re: beiratkozás
Kedves Pedamokus!
Köszönöm szépen a válaszát.
Az óvónénik szerint megállná a helyét az iskolában, a képessége, akarata megvan ahhoz, hogy iskolába menjen.
A logopédus szerint is mehetne, csak a fejlesztőpedagógus, aki az iskolaérettségi vizsgálatot végezte, látott mást. Hozzáteszem 1X látta a gyermeket, aki nagyon ideges, izgatott volt a teszt alatt, egész másképp viselkedett, mint máskor az oviban, a foglalkozások alatt (óvónénik szerint is).
Azt esetleg le tudná írni, hogy milyen mód van arra, hogy a nev.tan véleményét figyelmen kívül hagyva kezdhesse meg az iskolát?
Azért szeretnénk iskolába íratni, mert a gyermek nagyon szeretne iskolába járni, írni- olvasni, stb.
Üdv
Katonas
Köszönöm szépen a válaszát.
Az óvónénik szerint megállná a helyét az iskolában, a képessége, akarata megvan ahhoz, hogy iskolába menjen.
A logopédus szerint is mehetne, csak a fejlesztőpedagógus, aki az iskolaérettségi vizsgálatot végezte, látott mást. Hozzáteszem 1X látta a gyermeket, aki nagyon ideges, izgatott volt a teszt alatt, egész másképp viselkedett, mint máskor az oviban, a foglalkozások alatt (óvónénik szerint is).
Azt esetleg le tudná írni, hogy milyen mód van arra, hogy a nev.tan véleményét figyelmen kívül hagyva kezdhesse meg az iskolát?
Azért szeretnénk iskolába íratni, mert a gyermek nagyon szeretne iskolába járni, írni- olvasni, stb.
Üdv
Katonas
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: beiratkozás
Kedves Katonas!
Szeretném tudni, ki küldte a nev.tan.hoz a gyereket és milyen indokkal? Hogy kerültek ők ebbe bele?
Elég az óvónéni véleménye. Az én fiam is júniusi és ment suliba annak idején, mert az óvónénije felkészültnek találta.
Szeretném tudni, ki küldte a nev.tan.hoz a gyereket és milyen indokkal? Hogy kerültek ők ebbe bele?
Elég az óvónéni véleménye. Az én fiam is júniusi és ment suliba annak idején, mert az óvónénije felkészültnek találta.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: beiratkozás
Az ellenkezőjére is van példa.
Úgyhogy döntened neked kell, a legmegbízhatóbb pedagógus és a saját véleményed alapján.
Dóri
Úgyhogy döntened neked kell, a legmegbízhatóbb pedagógus és a saját véleményed alapján.
Dóri
-
katonas
Re: beiratkozás
Kedves Hogabi!
Az egyik óvónéni küldte, de nem a képességei miatt, hanem mert ő azon a véleményen van, hogy mivel nyári gyerek, van lehetősége még egy évig az oviban maradni, és azalatt az egy év alatt kijátszhatja még magát. Mert ha iskolába kerül már nem lesz annyi ideje játékra a sok tanulnivaló miatt. Hát ez volt az indok, amiért a nev. tan.-hoz került. De ennek az óvónéninek is az a véleménye, hogy a képességei alapján mehetne.
Amúgy meg teljesen le voltak döbbenve az ősszel, mikor szóltam hogy nagycsoportosként foglalkozzanak vele, mert szeretném iskolába íratni a következő évben, mondván évek óta nem volt náluk példa arra, hogy nyári gyerek 6 évesen iskolába menjen...
Hozzátenném, hogy nálunk a játék kimerül a kirakózásban és egyéb memóriajátékokban, illetve foglalkoztató feladatok megoldásában (a gyermek saját döntése, hogy ezekkel játszik).
Köszönöm a segítséget mindenkinek
Üdv:
Katonas
Az egyik óvónéni küldte, de nem a képességei miatt, hanem mert ő azon a véleményen van, hogy mivel nyári gyerek, van lehetősége még egy évig az oviban maradni, és azalatt az egy év alatt kijátszhatja még magát. Mert ha iskolába kerül már nem lesz annyi ideje játékra a sok tanulnivaló miatt. Hát ez volt az indok, amiért a nev. tan.-hoz került. De ennek az óvónéninek is az a véleménye, hogy a képességei alapján mehetne.
Amúgy meg teljesen le voltak döbbenve az ősszel, mikor szóltam hogy nagycsoportosként foglalkozzanak vele, mert szeretném iskolába íratni a következő évben, mondván évek óta nem volt náluk példa arra, hogy nyári gyerek 6 évesen iskolába menjen...
Hozzátenném, hogy nálunk a játék kimerül a kirakózásban és egyéb memóriajátékokban, illetve foglalkoztató feladatok megoldásában (a gyermek saját döntése, hogy ezekkel játszik).
Köszönöm a segítséget mindenkinek
Üdv:
Katonas