sziasztok,
kozismereti targyakat tanitottam 15 evig egy kozepiskolaban, de mar regebb ota kacerkodom a "szemelyesebb" pedagogiaval, szeptembertol gyesrol visszaterve, ugy tunik, lehetosegem lesz a fejlesztopedagogia szakiranyu tovabbkepzes elvegzesere, de mivel - az altalam tanitott szakokbol - az iskolankban tanartultenges van, ezert a tanulassal egyidoben mar kvazi egyeni konzultaciokkal foglalkozhatok, ami nagy kihivas, de nagy bevallalas is, mivel ilyen teren nincs tapasztalatom.
kozepiskolarol van szo. kerlek titeket, ajanljatok anyagokat, konyveket, amiket addig is olvasgathatnek, s amelyek segitik - kezdokent -, hogy vlag hatekonyan es erdekesen vegezzem a fejleszteseket!!!
szivesen beszelgetnek fejleszto pedagogusokkal,, akik kozepiskolakban dolgoznak, az ott felmerulo problemakrol, munkakorrol, feladatokrol, oarbeosztasrol!
olvasgatom a site-ot is, de sok egyedi kerdesem is lenne.
koszonom
j.
uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
- Fodor Zoltán
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 296
- Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
- Kapcsolat:
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
Szia!
Üdvözlünk itt a fórumon!
Szeretnélek megkérni, hogy a fórumon használd az ékezetes betűket, hiszen magyarok vagyunk, eltudjuk olvasni. A jelenlegi hozzászólásod eléggé olvashatatlan így ékezetek nélkül, pedig feltételezem magyar billentyűzetet használod.
Aztán folytathatjuk.
Üdvözlünk itt a fórumon!
Szeretnélek megkérni, hogy a fórumon használd az ékezetes betűket, hiszen magyarok vagyunk, eltudjuk olvasni. A jelenlegi hozzászólásod eléggé olvashatatlan így ékezetek nélkül, pedig feltételezem magyar billentyűzetet használod.
Aztán folytathatjuk.
-
Panni
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
Szia!
olvasgatom a site-ot is leaírnád ennek a értelmezhetőségét?
olvasgatom a site-ot is leaírnád ennek a értelmezhetőségét?
-
boral1
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
sziasztok,
kemény világ!:-)
megpróbálok megküzdeni az ékezetekkel, bár őszintén szólva 12 éve kezdődő Internetes múltam rám ragasztotta az ékezettelenséget, s nehéz újra felvenni, bár - igaz, ami igaz - eddig senki nem is panaszkodott miatta a Világhálón, de ez most jó gyakorlás lesz, s meg is éri, hacsak így kaphatok válaszokat, s ráadásul még olyan partnerekre is találhatok, akik segíthetnek nekem munkámban!
Röviden azok kedvéért, akik nem igazodtak el az ékezettelenségem útvesztőiben:
Tanár vagyok, azaz jelenleg Gyesen a 2. gyermekemmel, amúgy 15 éve tanítok ugyanabban a középiskolában közismereti tárgyakat. szeptembertől - úgy tűnik - lehetőségem lesz munka mellett fejlesztőpedagógiát tanulni az ELTE-n, amivel nagy vágyamat teljesíthetném be, jelesül, hogy a "személyesebb", "személyközpontúbb" pedagógia irányába mehessek. Viszont a fejlesztőpedagógus konkrét feladatait, módszereit, s legfőképpen a problémákat, amivel egy KÖZÉPISKOLÁBAN találkozhat, még nem ismerem, de az igazgatónőm szeretné, ha már szeptembertől egyéni konzultációkkal bízhatna meg (én is szeretném)!
Újrafogalmazom hát kéréseimet, és kérdéseimet, sőt - azóta gondolkodva - újakkal egészíteném ki, hátha tudtok segíteni!
Előtte még egy válasz Panninak (bár őszintén, a kérdést nem igazán értem, de megpróbálom megválaszolni):
-
kér(d)éseim:
-Találhatnék-e közületek valakit/valakiket, akik szintén középiskolában dolgoznak fejlesztőpedagógusként! Lenne néhány kifejezetten középiskolára vonatkozó kérdésem. nagyon egyszerűek egy olyan pedagógusnak, aki mar gyakorlatban végzi mindazt, amit én még elképzelni sem tudok!
-Tudtok-e könyveket/szűrési és fejlesztési módszereket ajánlani kifejezetten középiskolások számára?? Illetve szívesen olvasnék előre olyan könyveket is, mely a fejlesztőpedagógia alapjairól szól!
- s egy gakorlati kérdés: iskolában dolgozó fejlesztőpedagógusok kötelező 24 órájába mi tartozik bele: csak az egyéni és csoportos fejlesztések, tehát a 24 órát ezekből kell kihozni, vagy a hospitálások és esetleg egyéb tevékenységek (szervezés, kapcsolattartás, adminisztráció) is elszámolható????
Illetve ez a 24 óra egy iskolában főleg délutáni órákban, vagy tanítási időben is betölthető???
köszönöm, hogy végigolvastatok! s nagyon várom válaszaitokat!
j.
1.
kemény világ!:-)
megpróbálok megküzdeni az ékezetekkel, bár őszintén szólva 12 éve kezdődő Internetes múltam rám ragasztotta az ékezettelenséget, s nehéz újra felvenni, bár - igaz, ami igaz - eddig senki nem is panaszkodott miatta a Világhálón, de ez most jó gyakorlás lesz, s meg is éri, hacsak így kaphatok válaszokat, s ráadásul még olyan partnerekre is találhatok, akik segíthetnek nekem munkámban!
Röviden azok kedvéért, akik nem igazodtak el az ékezettelenségem útvesztőiben:
Tanár vagyok, azaz jelenleg Gyesen a 2. gyermekemmel, amúgy 15 éve tanítok ugyanabban a középiskolában közismereti tárgyakat. szeptembertől - úgy tűnik - lehetőségem lesz munka mellett fejlesztőpedagógiát tanulni az ELTE-n, amivel nagy vágyamat teljesíthetném be, jelesül, hogy a "személyesebb", "személyközpontúbb" pedagógia irányába mehessek. Viszont a fejlesztőpedagógus konkrét feladatait, módszereit, s legfőképpen a problémákat, amivel egy KÖZÉPISKOLÁBAN találkozhat, még nem ismerem, de az igazgatónőm szeretné, ha már szeptembertől egyéni konzultációkkal bízhatna meg (én is szeretném)!
Újrafogalmazom hát kéréseimet, és kérdéseimet, sőt - azóta gondolkodva - újakkal egészíteném ki, hátha tudtok segíteni!
Előtte még egy válasz Panninak (bár őszintén, a kérdést nem igazán értem, de megpróbálom megválaszolni):
-
az annyit tesz, az én olvasatomban, hogy most ismerkedem a a fejlesztok.hu portállal, más néven (web)site-al, vagy honlappal,s nagyon jo ötletnek tartom, hogy létrehozta a megalkotója, különösen ezt a fórum oldalt tartom nagyon hasznosnak!!!olvasgatom a site-ot
kér(d)éseim:
-Találhatnék-e közületek valakit/valakiket, akik szintén középiskolában dolgoznak fejlesztőpedagógusként! Lenne néhány kifejezetten középiskolára vonatkozó kérdésem. nagyon egyszerűek egy olyan pedagógusnak, aki mar gyakorlatban végzi mindazt, amit én még elképzelni sem tudok!
-Tudtok-e könyveket/szűrési és fejlesztési módszereket ajánlani kifejezetten középiskolások számára?? Illetve szívesen olvasnék előre olyan könyveket is, mely a fejlesztőpedagógia alapjairól szól!
- s egy gakorlati kérdés: iskolában dolgozó fejlesztőpedagógusok kötelező 24 órájába mi tartozik bele: csak az egyéni és csoportos fejlesztések, tehát a 24 órát ezekből kell kihozni, vagy a hospitálások és esetleg egyéb tevékenységek (szervezés, kapcsolattartás, adminisztráció) is elszámolható????
Illetve ez a 24 óra egy iskolában főleg délutáni órákban, vagy tanítási időben is betölthető???
köszönöm, hogy végigolvastatok! s nagyon várom válaszaitokat!
j.
1.
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
Szia boral1 (jobban szeretnélek a keresztneveden szólítani)!!
Na!!! Egész jól ment a gépelés. Nem árt, ha így is meg úgy is sikerül.
Néhány válasz a kérdéseidre.
A 24 óra csak a fejlesztés. A többi egyéb a 40 órából megy.
Beosztás: ahogy az ig. helyben hagyja. Lehet délután is, meg óramegosztással délelőtt.
A középiskola normál tagozat? Mert én tanítok 9.-ben, 10.-ben, de spec. tagozaton.
Nem tudom, mit jelent az egyéni konzultáció. ??????
Mi lesz a munkaköröd?
Továbbképzésre jelentkeztél?
Dóri
Na!!! Egész jól ment a gépelés. Nem árt, ha így is meg úgy is sikerül.
Néhány válasz a kérdéseidre.
A 24 óra csak a fejlesztés. A többi egyéb a 40 órából megy.
Beosztás: ahogy az ig. helyben hagyja. Lehet délután is, meg óramegosztással délelőtt.
A középiskola normál tagozat? Mert én tanítok 9.-ben, 10.-ben, de spec. tagozaton.
Nem tudom, mit jelent az egyéni konzultáció. ??????
Mi lesz a munkaköröd?
Továbbképzésre jelentkeztél?
Dóri
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dóri 2010.02.08. 17:14-kor.
-
Panni
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
Szia!
Köszönöm a választ az én tudatomban ez a szó ismeretlen. Most már tudom.
Köszönöm a választ az én tudatomban ez a szó ismeretlen. Most már tudom.
-
boral1
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
szia Dóri,
köszönöm a gyors választ!
Az ELTE PPK fejlesztőpedagógia szakirányú tovabbáképzést szeretném szeptemberben elkezdeni! vagy van jobb Budapesten???
Normál középiskola, ahol eddig szaktanárok végeztek csak fejlesztést egyéni konzultáció címszóval, ami valószínűleg korrepetálás volt csak! 3 éve járnak az iskolánkba sni-s tanulók is, de csak a normál iq határon belül!
Én a délelőtti órákat preferálnám, mivel - tapasztalatom szerint - délután már nem lehet (szinte semmilyen indokkal) az iskolában tartani a gyerekekt, de nem tudom a módját, azaz milyen órákról "hiányozhatnának" annak érdekében a gyerekek, hogy a fejlesztő órákon részt vegyenek??? mit jelent az óramegosztás???
nálatok van egy előre megírt "órarend" a fejlesztő órákkal???
júlia
köszönöm a gyors választ!
Az ELTE PPK fejlesztőpedagógia szakirányú tovabbáképzést szeretném szeptemberben elkezdeni! vagy van jobb Budapesten???
Normál középiskola, ahol eddig szaktanárok végeztek csak fejlesztést egyéni konzultáció címszóval, ami valószínűleg korrepetálás volt csak! 3 éve járnak az iskolánkba sni-s tanulók is, de csak a normál iq határon belül!
Én a délelőtti órákat preferálnám, mivel - tapasztalatom szerint - délután már nem lehet (szinte semmilyen indokkal) az iskolában tartani a gyerekekt, de nem tudom a módját, azaz milyen órákról "hiányozhatnának" annak érdekében a gyerekek, hogy a fejlesztő órákon részt vegyenek??? mit jelent az óramegosztás???
nálatok van egy előre megírt "órarend" a fejlesztő órákkal???
júlia
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára boral1 2010.02.08. 15:16-kor.
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
Szia Júlia!
E-mail elment.
Néhány kérdésedre itt válaszok. Az egyéni konzultáció az én olvasatomban és gyakorlatomban annyit tesz,hogy a szakos tanárokkal összeülünk és megbeszélünk egy-egy problémát. Tanácsokat kérnek, javaslatokat tesznek és viszont. Az olyan tanuló akinek nincsen papírja, de valamit a szakos nevelő felfedezett, - megbeszéljük - a diák nálam jelentkezik. Aztán ismét konzultálok az érintett nevelővel ill. osztályfőnökkel.
Az fejlesztő órák számát Dóri leírta. Az órákat megtartani tanítás után lehet, pláne gimnáziumban. Nem maradhat ott ki egy óra sem. De az a lehetőség meg van, ha a gyermek idegen nyelv tanulása alól fel van mentve, akkor kijöhet az óráról fejlesztésre. Ha csak az idegen nyelv írásbeli része alól felmentett, akkor nem.
Esetleg a tesi tanárral lehet egyezkedni de az is heti egy óra erejéig. Kivéve, ha tesi alól felmentett a gyerkőc.
Végül is rugalmasan meg lehet oldani.
E-mail elment.
Néhány kérdésedre itt válaszok. Az egyéni konzultáció az én olvasatomban és gyakorlatomban annyit tesz,hogy a szakos tanárokkal összeülünk és megbeszélünk egy-egy problémát. Tanácsokat kérnek, javaslatokat tesznek és viszont. Az olyan tanuló akinek nincsen papírja, de valamit a szakos nevelő felfedezett, - megbeszéljük - a diák nálam jelentkezik. Aztán ismét konzultálok az érintett nevelővel ill. osztályfőnökkel.
Az fejlesztő órák számát Dóri leírta. Az órákat megtartani tanítás után lehet, pláne gimnáziumban. Nem maradhat ott ki egy óra sem. De az a lehetőség meg van, ha a gyermek idegen nyelv tanulása alól fel van mentve, akkor kijöhet az óráról fejlesztésre. Ha csak az idegen nyelv írásbeli része alól felmentett, akkor nem.
Esetleg a tesi tanárral lehet egyezkedni de az is heti egy óra erejéig. Kivéve, ha tesi alól felmentett a gyerkőc.
Végül is rugalmasan meg lehet oldani.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
Júlia!
Az Elte nem rossz. De ha fejl.ped. leszel sni a-val nem foglalkozhatsz hivatalosan (organikusan sérültek). Csak a többiekkel.
Az óramegosztás azt jelenti, hogy a csoport egyik fele x órára megy, a másik y-ra.
Kérdés, hogy gimiben ez hogyan lehetséges.
Nálunk a készségtárgyak a nyerők. Aki egyéni tanterv szerint tanul, azt ki lehet vinni óráról. Aki valamilyen tárgyból fel van mentve (értékelés alól), azt is (most látom, hogy Gabi már írt erről, na nem baj).
És van fejlesztő órarend is.
A tanítás utáni fejlesztés mindenütt probléma, talán gimiben kevésbé. Bár ezt nem tudom.
Ja, mégegy. A korrepetálás nem egyenlő a fejlesztéssel.
Szia, Dóri
Az Elte nem rossz. De ha fejl.ped. leszel sni a-val nem foglalkozhatsz hivatalosan (organikusan sérültek). Csak a többiekkel.
Az óramegosztás azt jelenti, hogy a csoport egyik fele x órára megy, a másik y-ra.
Kérdés, hogy gimiben ez hogyan lehetséges.
Nálunk a készségtárgyak a nyerők. Aki egyéni tanterv szerint tanul, azt ki lehet vinni óráról. Aki valamilyen tárgyból fel van mentve (értékelés alól), azt is (most látom, hogy Gabi már írt erről, na nem baj).
És van fejlesztő órarend is.
A tanítás utáni fejlesztés mindenütt probléma, talán gimiben kevésbé. Bár ezt nem tudom.
Ja, mégegy. A korrepetálás nem egyenlő a fejlesztéssel.
Szia, Dóri
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: uj vagyok szakmaban.. segitsetek!
Gimiben nem okoz nagy problémát a tanítás utáni fejlesztés. A 7. 8. órában is vannak nálam. De egy nagyon fontos! A diák tudja azt, hogy miért is van ott. Sokszor rákérdeznek arra, hogy mi a diszlexia, diszgráfia. Ezekre válaszolni kell és úgy, hogy meg is értsék. Volt aki megkérdezte, hogy akkor én most fogyatékos vagyok? Nagyon kényes ez!
A csoportmegosztás gimiben a következő képen lehet. Pl. a társaság egyik fele németre, a másik angolra megy.
A csoportmegosztás gimiben a következő képen lehet. Pl. a társaság egyik fele németre, a másik angolra megy.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"