zöld fülű kér segítséget! SOS
Elküldve: 2009.11.15. 21:40
Sziasztok!
Még új vagyok a pályán és hát... sok segítségre lenne szükségem olyanoktól, akik már értik a dörgést. Most éppen egy habilitációs intézményben dolgozom már kemény 3 napja. Eddig annyi a feladatom, hogy megfigyeljek 9 halmozottan sérült (elsődlegesen értelmileg akadályozott) férfit. Az első meglátásaim: figyelem-koncentráció zavar, emlékezet (főként rövid távú), finommozgás területén jelentős elmaradások, időbeli-térbeli tájékozódás terén nagy hiányosságok. Szókincs (passzív, aktív) csökevényesség, artikulációs gyengeségek, non-verbális kommunikáció elemeinek (gesztus, mimika) teljes, vagy részleges hiánya, inadekvát megnyilvánulások, echolálás.
Szóval lenne mit fejleszteni. Na most annyi a problémám, hogy mindezt ugye a saját szintjüknek megfelelően. Tehát nem gyöngyfűzéssel fejlesztjük a finommozgást és nem csipeszelgetéssel, hanem olyan mozgásokkal, amelyek már az ő koruknak megfelelő, az ő életterükben adott és fontos. Na most az emlékezetre lenne ötletem, de nem túl sok. Mondjuk memória kártya az őt körül vevő tárgyak képeivel (természetesen, ha már be tudja őket azonosítani). De ennyi. Figyelemre pedig semmi ötletem nincs. És nagyon szétszórt a figyelmük!!!
Kérlek segítsetek nekem! Nagyon köszönöm!
Még új vagyok a pályán és hát... sok segítségre lenne szükségem olyanoktól, akik már értik a dörgést. Most éppen egy habilitációs intézményben dolgozom már kemény 3 napja. Eddig annyi a feladatom, hogy megfigyeljek 9 halmozottan sérült (elsődlegesen értelmileg akadályozott) férfit. Az első meglátásaim: figyelem-koncentráció zavar, emlékezet (főként rövid távú), finommozgás területén jelentős elmaradások, időbeli-térbeli tájékozódás terén nagy hiányosságok. Szókincs (passzív, aktív) csökevényesség, artikulációs gyengeségek, non-verbális kommunikáció elemeinek (gesztus, mimika) teljes, vagy részleges hiánya, inadekvát megnyilvánulások, echolálás.
Szóval lenne mit fejleszteni. Na most annyi a problémám, hogy mindezt ugye a saját szintjüknek megfelelően. Tehát nem gyöngyfűzéssel fejlesztjük a finommozgást és nem csipeszelgetéssel, hanem olyan mozgásokkal, amelyek már az ő koruknak megfelelő, az ő életterükben adott és fontos. Na most az emlékezetre lenne ötletem, de nem túl sok. Mondjuk memória kártya az őt körül vevő tárgyak képeivel (természetesen, ha már be tudja őket azonosítani). De ennyi. Figyelemre pedig semmi ötletem nincs. És nagyon szétszórt a figyelmük!!!
Kérlek segítsetek nekem! Nagyon köszönöm!