Re: Tanulási problémák középiskolában
Elküldve: 2016.01.24. 12:50
Kedves "sikambria"!
Úgy tapasztalom - már nem először - hogy nagyon könnyen odaírják a papírra, hogy figyelemhiány, idegrendszeri stb..... de azt nem, mondja senki, hogy mi mindent kellene tenni, átgondoni?
Először is tudni kellene hányadik évfolyamos a fiú? Hány órája van egy nap? Eleget pihen-e és ki tud-e kapcsolódni? Nagyon fontos, - amiről sokan elfeledkeznek - üdítőitalokat mennyit fogyaszt? (a benne lévő aszpartám komoly gondokat okoz) Megfelelő-e a gyümölcs és zöldségbevitel a vitaminok fogyasztása. Nem táplálkozási tanácsadást akarok adni, hanem ezeket is figyelembe kell venni.
Ha a fenti feltételek jók, akkor lehet továbbmenni, hogy valójában miért is rosszak a jegyek, ha a gyermek tanul.
Át kell gondolni, melyik tanár, hogy áll a gyermek tanulásához. Mindezek után viszont érdemes egy iskolaváltáson gondolkodni, ha van lehetőség.
Nem biztos, hogy jó valamit megvonni a gyerektől, ha éppen az kapcsolja ki, - meg kell nézni mik azok a sz.gépes játékok? Meg kell válogatni, meghatározni mennyi ideig játszthat. Ugyanis ezek a játékok fejlesztik a figyelmet, a memóriát, az összpontosítást. DE!! mindenképpen megválogatva!
A játék megvonást, mint büntetést élheti meg és kedvét szegheti. Megjegyzem, ha nagyon tiltja valamitől máshol fogja megkeresni a lehetőséget
Ha fegyelmezésre akarja használni, akkor tegye a jegyektől függővé. Pl. egy jó jegyért fél órával vagy eggyel többet játszhat.
Mindezek után én megnézetném máshol is a fiamat!
Úgy tapasztalom - már nem először - hogy nagyon könnyen odaírják a papírra, hogy figyelemhiány, idegrendszeri stb..... de azt nem, mondja senki, hogy mi mindent kellene tenni, átgondoni?
Először is tudni kellene hányadik évfolyamos a fiú? Hány órája van egy nap? Eleget pihen-e és ki tud-e kapcsolódni? Nagyon fontos, - amiről sokan elfeledkeznek - üdítőitalokat mennyit fogyaszt? (a benne lévő aszpartám komoly gondokat okoz) Megfelelő-e a gyümölcs és zöldségbevitel a vitaminok fogyasztása. Nem táplálkozási tanácsadást akarok adni, hanem ezeket is figyelembe kell venni.
Ha a fenti feltételek jók, akkor lehet továbbmenni, hogy valójában miért is rosszak a jegyek, ha a gyermek tanul.
Át kell gondolni, melyik tanár, hogy áll a gyermek tanulásához. Mindezek után viszont érdemes egy iskolaváltáson gondolkodni, ha van lehetőség.
Nem biztos, hogy jó valamit megvonni a gyerektől, ha éppen az kapcsolja ki, - meg kell nézni mik azok a sz.gépes játékok? Meg kell válogatni, meghatározni mennyi ideig játszthat. Ugyanis ezek a játékok fejlesztik a figyelmet, a memóriát, az összpontosítást. DE!! mindenképpen megválogatva!
A játék megvonást, mint büntetést élheti meg és kedvét szegheti. Megjegyzem, ha nagyon tiltja valamitől máshol fogja megkeresni a lehetőséget
Ha fegyelmezésre akarja használni, akkor tegye a jegyektől függővé. Pl. egy jó jegyért fél órával vagy eggyel többet játszhat.
Mindezek után én megnézetném máshol is a fiamat!