Re: tanácsot kérek
Elküldve: 2011.02.16. 06:46
Kedves Edit!
Végre egy szaktanár, aki nem a matematika felől, hanem emberi oldaláról közelít a gyerekhez! Igen, segíthetsz, nem is keveset! Először is: a gyereknek nagy valószínűséggel "rendetlen" a füzete, de ez nem a hanyagságából, hanem a problémájából fakad. Soha ne szégyenítsd meg ezért! Ha új anyagot vesztek, mindig adj neki olvasható vázlatot, hogy otthon is tudjon tanulni belőle (én általában egy-egy rendezett külalakú füzetről készítek órák után fénymásolatot, és ezt ragasztom a diszes füzetébe). Dolgozatírásoknál külön feladatlapot készítek, kevesebb feladattal, nagyobb betűkkel és sorközökkel, hogy áttekinthetőbb legyen. A szöveges feladatokat bontsátok részekre, célszerű ezeket megszámozni, és ha az egyiket megoldotta, kipipálni, mert egyébként "elfelejti" megcsinálni a többit, és nem derül ki, hogy tudja-e. A dolgozatát ott, azonnal, közösen javítsátok ki, ő mondja, mit írt oda, ennek alapján tudod értékelni - aztán eldöntheted, hogy szükség van-e szóbeli számonkérésre. A "nagyok" disz esetében erre esküsznek, de sok gyerek szorong, ezért kell biztosítani számukra, hogy írásban is beszámolhassanak. Soha ne olvastasd az osztály előtt hangosan!
Végre egy szaktanár, aki nem a matematika felől, hanem emberi oldaláról közelít a gyerekhez! Igen, segíthetsz, nem is keveset! Először is: a gyereknek nagy valószínűséggel "rendetlen" a füzete, de ez nem a hanyagságából, hanem a problémájából fakad. Soha ne szégyenítsd meg ezért! Ha új anyagot vesztek, mindig adj neki olvasható vázlatot, hogy otthon is tudjon tanulni belőle (én általában egy-egy rendezett külalakú füzetről készítek órák után fénymásolatot, és ezt ragasztom a diszes füzetébe). Dolgozatírásoknál külön feladatlapot készítek, kevesebb feladattal, nagyobb betűkkel és sorközökkel, hogy áttekinthetőbb legyen. A szöveges feladatokat bontsátok részekre, célszerű ezeket megszámozni, és ha az egyiket megoldotta, kipipálni, mert egyébként "elfelejti" megcsinálni a többit, és nem derül ki, hogy tudja-e. A dolgozatát ott, azonnal, közösen javítsátok ki, ő mondja, mit írt oda, ennek alapján tudod értékelni - aztán eldöntheted, hogy szükség van-e szóbeli számonkérésre. A "nagyok" disz esetében erre esküsznek, de sok gyerek szorong, ezért kell biztosítani számukra, hogy írásban is beszámolhassanak. Soha ne olvastasd az osztály előtt hangosan!