Oldal: 2 / 2
Re: Állás?
Elküldve: 2009.08.17. 06:57
Szerző: Panni
Kedves Mari!
Mért nem jó az Éva végzettsége?
"Gyógy.ped a végzettségem 20-éve vagyok a pályán ,6-éve végeztem ÉATA szakon."
Mivel ahogyan látom 20 éves gyógypedagógus. De lehet nem jól értelmezem a mondatott?
Kedves Éva!
A munkáltatód most hozzájárulna a TATA. szak elvégzéséhez? Ez 2,5 éves képzés,és másoddiploma ugye?
Mert ami legújabb tájékoztatást tudok, pl. a ped. továbbképzésekből nem lehet finanszírozni másoddiploma képzést.
Panni
Re: Állás?
Elküldve: 2009.08.17. 08:19
Szerző: driszko
Panni!
Szerintem Éva 20 éve pedagógus, 6 éve végezte a gyógypedagógiát értelmileg akadályozott szakon. Szerintem sem végezhet rehab-órát, csak a középsúlyosaknál. Bár, ki tudja. Olyan összevisszaság van most - nincs konkrétan leírva, hogy ki-mit csinálhat, kinek mi a kompetenciája. Ha az intézmény nem veszi fel a plusz normatívát, akkor el tudom képzelni, hogy működhet a dolog.
Éva!
Mennyire vagy jártas az SNIA gyerekek oktatását illetően? Ismered a dokumentációkat? Szívesen segítünk! Kérdezz! Az örvényesi találkozóra rengeteg anyagot (pl. kitöltött rehab lapokat is!!!) viszek - gyere el! Segítünk!
Re: Állás?
Elküldve: 2009.08.17. 09:15
Szerző: Január
Köszönöm Mari!!
Én is így tudom és így is mondták !!!Üdv:Éva
Re: Állás?
Elküldve: 2009.08.17. 10:38
Szerző: Fodor Zoltán
Panni!
Pedig több helyen is hozzájárulnak a másoddiploma megszerzéséhez. Azt kell kijárni, hogy ez a munkakörhöz nélkülözhetetlen lenne. A másik megoldás az lehet, ha a többi pedagógusnak a különböző képzései már megvannak és nincs most olyanra szükség, hogy valakit is elküldjenek képzésre. Ebben az esetben a képzésre fordítandó összeg ott maradna. Ebben a formában általában 80%-t térit az intézmény, a többit a munkavállaló.
Ezt a nélkülözhetetlen úgy értem, hogy egy pl. gyógypedagógusnak nem szükséges a gépészmérnöki kar elvégzése.

Re: Állás?
Elküldve: 2009.08.17. 11:00
Szerző: hogabi
Szivesen segítünk, az biztos!
De én akkor is vitatkoznék.
Ha a sima mezei ped. fejleszthet - már pedig Éva esetében fejlesztésről van szó - akkor Ő nyugodtam végezheti. Ráadásul van végzettsége.
Thén Zsolt szedte össze a kompetenciákat itt van az oldalon./nem az otthoni gépemnél vagyok, nem találok semmit/
Re: Állás?
Elküldve: 2009.08.17. 12:50
Szerző: driszko
hogabi írta:Szivesen segítünk, az biztos!
De én akkor is vitatkoznék.
Ha a sima mezei ped. fejleszthet - már pedig Éva esetében fejlesztésről van szó - akkor Ő nyugodtam végezheti. Ráadásul van végzettsége.
Thén Zsolt szedte össze a kompetenciákat itt van az oldalon./nem az otthoni gépemnél vagyok, nem találok semmit/
SNIB-t meg a BTM-et "bárki" fejleszthet, de SNIA-t csak a "sérülésnek" megfelelő szakos gyógypedagógus - legalábbis, ha fel akarják venni a normatívát.
Még valamit (mint utóbb kiderült, nem mindenki számára evidens): Az SNIB-t tényleg nem kell feltétlenül gyógypednek fejleszteni, de a Rehab. lapot (külív-belíves) akkor is vezetni kell!!!!
Re: Állás?
Elküldve: 2009.08.17. 12:58
Szerző: hogabi
SNI a) 121. § (1) 29. a) értelmében megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd
- organikus háttér bizonyítása gyermek-neurológus vagy gyermek- és ifjúságpszichiáter orvos
- bármely intelligencia övezetben szórt IQ képességprofil- pszichológus
- hangsúlyos tanulási zavarok izoláltan vagy kevert előfordulás: dyslexia - az olvasási készség zavara, dysgraphia - az írás-helyesírás zavara, dyscalculia – a számolási készség zavara, kevert zavar, kevert specifikus fejlődési zavarok - gyógypedagógus
SNI b)121. § (1) 29. b) értelmében a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd:
organikus háttér hiányának bizonyítása gyermek-neurológus vagy gyermek- és ifjúságpszichiáter orvos
bármely intelligencia övezetben szórt IQ képességprofil – pszichológus
hangsúlyos tanulási zavarok izoláltan vagy kevert előfordulás:
dyslexia - az olvasási készség zavara, dysgraphia - az írás-helyesírás zavara, dyscalculia – a számolási készség zavara, kevert zavar, kevert specifikus fejlődési zavarok - gyógypedagógus
Tanulási gyengeség ≠ BTMN
- többségi pedagógiai eszközökkel kezelendő
- nincs fejlesztés, hanem korrepetálás, differenciált segítségadás
Az ellátáshoz szükséges gyógypedagógiai / fejlesztőpedagógiai végzettség
Sajátos nevelési igény a)
Tanulási zavarok: diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia ,kevert specifikus fejlődési zavarok, iskolai képességek kevert zavara
Ellátás, kizárólag gyógypedagógus (tanár/terapeuta) logopédia vagy tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos (esetleg pszichopedagógus
Beilleszkedési zavarok: aktivitás és figyelemzavar, hiperkinetikus magatartászavar
Ellátás, kizárólag gyógypedagógus (tanár/terapeuta) pszichopedagógia szak
Beszédfejlődési zavar, vagy beszédfogyatékosság talaján kialakult tanulási zavar
Ellátás, kizárólag gyógypedagógus (tanár/terapeuta), logopédia szak
Sajátos nevelési igény b)
Tanulási zavarok: diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, kevert specifikus fejlődési zavarok, iskolai képességek kevert zavara
Fejlesztő foglalkoztatás: fejlesztőpedagógus és/vagy gyógypedagógus
Beilleszkedési zavarok: aktivitás és figyelemzavar, hiperkinetikus magatartászavar
Fejlesztő foglalkoztatás: fejlesztőpedagógus és/vagy gyógypedagógus
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzd BTMN:
- tanulási nehézség, gyengeség, bármely területe fejlesztőpedagógus
- Fejlesztő foglalkoztatás: fejlesztőpedagógus
Tanulási gyengeség:
- Gyengeség
Többségi pedagógiai eszközökkel kezelhető
Mindegyikhez társulhat - szükség esetén - pszichés gondozás.
Re: Állás?
Elküldve: 2009.08.17. 13:04
Szerző: hogabi
állás
Elküldve: 2009.08.20. 00:50
Szerző: csherika
Fejlesztőpedagógus állást keresek Bp-en, és környékén. Pedagógia szakon végeztem, fejlesztő pedagógia specializációt kaptunk. Ha esetlen valaki tudna üres állást nagyon hálás lennék. Gyedről térnék vissza dolgozni, de még csak választ sem kkaptam a pályázataim zömére. Előre is köszönöm, ha valaki tudna segíteni! üdv: Csonkáné Halmos Erika