Oldal: 2 / 8

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2009.12.14. 10:03
Szerző: zsoltzsolt
No, Adrienn, Gabi!

Látom hogy BTMN-es titulálja a kedves kérdező, de nekem sajnos ez még nem jelent semmit.
Mert uygebár lehet, hogy baromi rég diagnosztizálta valaki, de mai szóhasználattal BTMN-es hívjuk.
Meg hát, ha BTMN-es,akkor volt-e felmentése eddig?? De gyanítom hogy nem, mert akkor egyértelmű lenne a dolog.
És a másik.. mit is jelent aa kérdezőnél a a fiatalkorú??
Egyetemista netalántán? Mert akkor ugye kiesik a nevtan a felmentés megadásából
Vagyis csupa nyitott téma..
No,de
na, de
nono
nana
:mrgreen:
Zsolt

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2009.12.14. 20:42
Szerző: nagyfilivi
Sziasztok!
Nekem szükségem lenne olyan vizsgálati eljárásokra,módszerekre,anyagra...stb.melyet év elején,félévkor és év végén végzünk az SNI-s tanulóknál,annak érdekében,hogy hogyan halad előre.
Tulképpen amit egy Tan.kép.vizsgáló kérhet,amikor a tanulót kontrollra hívja.
Megköszönnék minden segítséget.

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2009.12.14. 22:50
Szerző: zsoltzsolt
nagyfilivi!

Nem is értem a kérdésed..
vizsgálati eljárásokat???
vagyis fel akarod venni velük azokat a teszteket, amiket a bizottság felvesz??????
komolyan... megint a hajam tépem..
ugye ezt nem gondolod komolyan!!???
szerinted, ha ti felveszitek ezeket a teszteket, akkor mennyire lesz hiteles, valid egy bizottsági vizsgálat???????
nektek pedagógiai véleményt kell adni, a pedagógus szemszögéből és ez nagyon fontos, hisz azt nem látják a bizottságban dolgozók, hogy milyen a gyerek iskolai előrehaladása
tesztelést meg hagyjuk azokra, kiknek ez a feladatuk
az a bizottság és/vagy a nevelési tanácsadók dolga
de itt egy kis segítség :)

http://www.zalai-oktatas.hu/index.php?o ... Itemid=139

ezen az oldalon nagyon jó, kitölthető pedagógiai vélemény ill. vizsgálatkérő lapok vannak
na, ezen lapok kitöltése és a tapasztalataitok leírása a ti feladatotok
mert úgy veszem ki a "szavaidból", hogy iskolában dolgozol ezekkel a gyerekekkel
Zsolt

ui.:
amit te kérsz tulajdonképen úgy hívják, hogy éveleji felmérés, témazáró dolgozat, évvégi felmérő dolgozat.... ezek a pedagógia eszközök, felmérések a gyerek haladásának megítélésére

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2009.12.15. 16:56
Szerző: nagyfilivi
szia
Hát tulajdonképpen ezt én is így gondoltam eddig is,de amikor a tanulási kép.vizsgálóból jöttek ellenőrizni,vizsgálódni,kértek volna általunk készített felmérést a gyerekről.
Mondtam,hogy dolgozatokat?Azt mondták nem,hanem amit mi fejlesztő pedagógusok végzünk el minden év elején a gyerekekkel..státusvizsgálat ,állapotfelmérés ilyesmi...

Én úgy véltem,hogy akkor ezt máshol biztos máshogy csinálják,mint én,ezért kérdeztem rá,hátha ti jobban tudjátok.
Azért köszönöm,de akkor jól csináltam,mert pedagógiai vizsgálatot,jellemzést adtunk eddig is.

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2009.12.15. 18:03
Szerző: zsoltzsolt
no, hali!
na, most egy kis okítás :mrgreen:
mindig morgok itt az oldalon, hogy nempontosan írjátok le a problémátokat
mint most Te is
ezzel kellett volna kezdeni, hogy a bizottság iylet kér tőletek
akkor nem esek így Neked :)
de szerintem lőjetek vissza, legjobb védekezés a támadás alapon
vagyis udvarias levélben kérdezzétek meg miylen jellegű vizsgálatokra gondoltak és ha tudnának abban is segyteni, hogy adnakbelőle egy-egy példányt
egyébként , ha ezt megteszitek, megkérhetlek, hogy tudatod velem a válaszukat??
előre is kösz
és kellemes ünnepeket :)
Zolt

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2009.12.16. 13:23
Szerző: nagyfilivi
Szia

Nem éreztem úgy,hogy nekem estél volna :D én segítséget kértem és te tulajdonképpen adtál is.
Az oldalakat kinyomtattam,nagy segítség a pedag.vélemény leírásához..
Ha kapok választ a kép.vizsg-tól,mindenképpen tudatom veled.
Köszi még egyszer ;)

Livi

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2010.07.18. 15:37
Szerző: icus
Kedves Kollégák!

Általános iskolában dolgozó gyógypedagógus vagyok.
Az alábbi probléma megoldásához szeretnék tőletek javaslatot kérni:

A Közoktatási törvényből tudjuk, hogy azok a tanulók, akiket az igazgató - a TKVSzRB vagy a Nev. Tan. javaslata alapján - egyes tantárgyakból vagy tantárgyrészekből az értékelés és a minősítés felment, tantárgyi felzárkóztatásban - egyéni foglalkozás keretében - részesülnek az erre meghatározott időkeret terhére. Kt. 30.§ (9)
A legtöbb szakértői véleményben egyértelműen le van írva, hogy miből van felmentve a tanuló, miből kell felzárkóztatni.
Gondolom, akkor is jár ez a lehetőség, ha a szakvéleményben csak a felmentésről írnak, de nincs hivatkozás a fent említett törvényre. Mivel az iskola igazgatója adja a felmentést, neki kell betartatni a törvényt.
Mi a teendő abban az esetben, ha a szakvéleményben nincs szó felmentésről, csak a tantárgyi felzárkóztatás kötelességét említik? Ilyenkor melyik tantárgyból kell felzárkóztatni a tanulót? Mit kérhetnek számon ellenőrzéskor a hivatalnokok? Elképzelhető, hogy csak véletlenül maradt a szakvéleményben ez a néhány sor?

Nem kötekedni szeretnék, csak törekszem jól végezni a munkámat. Ebben a tanévben a fenntartó és Oktatási Hivatal is aprólékosan ellenőrizte a szakvéleményekben leírtak betartását.

Előre is köszönöm a segítséget!
Icus

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2010.07.18. 17:14
Szerző: hogabi
Szia Icus!

Először is tanácskoznék azzal a nev.tannal. vagy rehab.bizottsággal, ha nem egyértelmű számomra. Pontosítást kérnék.
Mert ha tantárgyi megsegítést javasol, akkor írja le melyik legyen!
A másik, alaposan olvasd végig a szakvéleményt. Abban biztosan van utalás arra, hol vannak elmaradásai a gyereknek.
pl. 3. osztályos, de csak a 20-as számkörben számol. Akkor nyilván a matekot.
vagy: beszédészlelési problémái vannak, vagy: téri tájékozódási hiányosságok......stb., nos ezek alapján kell a fejlesztést összeállítani.
De mivel az igazgató viszi a "balhét" vele is meg kell beszélni, mi legyen?

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2010.07.18. 18:14
Szerző: icus
Kedves Gabi!

Köszönöm a javaslataidat! Megosztott teher - fele teher... :)
Igen, valóban jobb lesz, ha egyeztetek a bizottsággal. Kusza ez az ügy, egyik kérdés a másikat szüli.

Üdvözlettel:
Icus

Re: tanácsot kérek

Elküldve: 2010.09.02. 09:20
Szerző: ildikó
Szép napot Mindenkinek!:)
Sokat nyűglődtem a nyakatokon a nyár közepén is, most megint tanácsot kérnék.
Írtam már, hogy nyel- és beszédfejlesztő ped. végzettségem van, meg szakvizsgázott pedagógus vagyok gyógypedagógiai területen. Ált. isk. harmadik osztályában tanítok magyart, meg két délután az enyém - iskolaotthonos rendszerben dolgozunk -, ofő vagyok s emellett kaptam öt fejlesztő órát hat sni/a-s gyerekkel, akik közül kettő középfokban sérült, négy enyhe fokban. Kértem volna egy főállású státuszt, hogy a btmn-es és HHH-s gyerekekkel is tudjak foglakozni, de az ig. azt mondta, hogy tudja, hogy a tv. szerint kellene ilyen, de még nem gondolkodott rajta. Majd szól, hogy mire döntött a fenntartóval együtt. Persze semmi visszajelzést nem kaptam, a tanévnyitó értekezleten tudtam meg, hogy jön hozzánk egy utazó gyógyped. heti három órában. Eléggé felháborított ez az eljárás, valahogy kicsit embertelennek tartottam, de megszoktam már az ig-tól az ilyesmit - nem nagyon csíp engem, s ez enyhe kifjezés -, egy kicsit féltékeny. :lol:
De most felvetődött bennem, hogy akkor hogyan tovább? :roll: Az utazó gyógyped. is azzal a hat gyerekkel foglalkozik, akikkel én.
Szerintetek hogy tudjunk úgy együttműködni, hogy a gyerekeknek a legjobb legyen?
Ki végezze a kötelező adminisztrációt, pl. a rehab. lapok kül- és belívét? (Eddig nálunk én vezettem, nem az ofők a külívet is.)
Adjatok nekem tanácsot, legyetek szívesek!
Előre is nagyon köszi!:)
Jó munkát Mindenkinek- már ha van ilyen.:)