Az ELTE PPK-n indított fejlesztő pedagógus képzésre járok. A félév zárására 10 alkalomra fejlesztési tervet kell írnunk, mozg. fejlesztés+ testséma, vmint vizuális- auditív percepció fejlesztést. Ha lenne köztetek, aki esetleg itt végzett, és segíteni tud a témában, nagyon megköszönném!
fejlesztési tervek-segítség
- 
				abigel002
														 
fejlesztési tervek-segítség
Kedves Kollégák!
Az ELTE PPK-n indított fejlesztő pedagógus képzésre járok. A félév zárására 10 alkalomra fejlesztési tervet kell írnunk, mozg. fejlesztés+ testséma, vmint vizuális- auditív percepció fejlesztést. Ha lenne köztetek, aki esetleg itt végzett, és segíteni tud a témában, nagyon megköszönném!
  
			
			
									
						Az ELTE PPK-n indított fejlesztő pedagógus képzésre járok. A félév zárására 10 alkalomra fejlesztési tervet kell írnunk, mozg. fejlesztés+ testséma, vmint vizuális- auditív percepció fejlesztést. Ha lenne köztetek, aki esetleg itt végzett, és segíteni tud a témában, nagyon megköszönném!
- 
				Marianna
														 
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Abigél002!
A segítséget megtalálod a honlap könyvajánlójában. Fejlesztő tervek gyűjteménye. Üdv.: Marianna /A könyv Krasznáréktól beszerezhető. /
			
			
									
						A segítséget megtalálod a honlap könyvajánlójában. Fejlesztő tervek gyűjteménye. Üdv.: Marianna /A könyv Krasznáréktól beszerezhető. /
Re: fejlesztési tervek-segítség
Szia Abigél!
Van nekem egy diszlexia-prevenciós foglalkozási vázlatom ovisoknak. Szerepelnek benne az említett témák. Ha kell szívesen elküldöm (hová?), Dóri
			
			
									
						Van nekem egy diszlexia-prevenciós foglalkozási vázlatom ovisoknak. Szerepelnek benne az említett témák. Ha kell szívesen elküldöm (hová?), Dóri
- 
				zsoltzsolt
														 
Re: fejlesztési tervek-segítség
Abigél!
Ezt egy konkrét gyerekre kell kidolgoznotok vagy általában ezekre a területre kell írni valamit?? Ha ez utóbbi,akkor egyszerűen kiollózod pl. Marianna által javasolt könyvből. Bár megjegyezném, hogy remélem nem ez utóbbi a feladat,vagyis, hogy egy általános fejlesztési tervet kell írnotok, mert akkor csak egyszerűen beadsz egy már más által kidolgozott anyagot (pl. Rózsáné Czigány Enikő, Bődör stb). De hát ennek semmi értelme, mert így tulajdonképpen nem tanulod meg, amit kell, vagyis hogy egy gyerek megismerése által csak reá szabott fejlesztési menetet kidolgozz. Mert ugyebár ez lenne a lényeg, hogy megtanuld megismerni a rád bízott gyereket és ezután tudd is , hogy mit tegyél vele, hogy az neki is hasznos legyen. Szóval visszatérve kiinduló kérdésemre,mert itt elveszek a részletekben
 , ezt egy konkrét gyerekre kell kidolgoznotok??
Vagyis röviden a kérdés: letudni szeretnéd a dolgot vagy tudni is?
 
Üdv
Zsolt
			
			
									
						Ezt egy konkrét gyerekre kell kidolgoznotok vagy általában ezekre a területre kell írni valamit?? Ha ez utóbbi,akkor egyszerűen kiollózod pl. Marianna által javasolt könyvből. Bár megjegyezném, hogy remélem nem ez utóbbi a feladat,vagyis, hogy egy általános fejlesztési tervet kell írnotok, mert akkor csak egyszerűen beadsz egy már más által kidolgozott anyagot (pl. Rózsáné Czigány Enikő, Bődör stb). De hát ennek semmi értelme, mert így tulajdonképpen nem tanulod meg, amit kell, vagyis hogy egy gyerek megismerése által csak reá szabott fejlesztési menetet kidolgozz. Mert ugyebár ez lenne a lényeg, hogy megtanuld megismerni a rád bízott gyereket és ezután tudd is , hogy mit tegyél vele, hogy az neki is hasznos legyen. Szóval visszatérve kiinduló kérdésemre,mert itt elveszek a részletekben
Vagyis röviden a kérdés: letudni szeretnéd a dolgot vagy tudni is?
Üdv
Zsolt
- 
				abigel002
														 
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Marianna és Dóri!
Köszönöm a gyors segítségeteket, holnap megyek a könyvért.
Jó pihenést kívánok a szünetre, az ünnepekre felhőtlen ,meghitt pillanatokat : Abigel.
			
			
									
						Köszönöm a gyors segítségeteket, holnap megyek a könyvért.
Jó pihenést kívánok a szünetre, az ünnepekre felhőtlen ,meghitt pillanatokat : Abigel.
- 
				zsoltzsolt
														 
- 
				ParragGabi
														 
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Abigél!
A 120 órás képzésre jársz??
Kihez jársz gyakorlatra? Nem konkrét gyerekre kell írnod??? Ha a Porkoláb Kati néni féle tanfolyamra jársz, akkor nem egy általános, hanem egy konkrét tervet kell készítened!!!???? Nem ??? Én ott végeztem, majd folytattam a szakvizsgával és a szakiránnyal. Ha valamit tudok segíteni szívesen megteszem. Üdv. Parrag Gabi
			
			
									
						A 120 órás képzésre jársz??
Kihez jársz gyakorlatra? Nem konkrét gyerekre kell írnod??? Ha a Porkoláb Kati néni féle tanfolyamra jársz, akkor nem egy általános, hanem egy konkrét tervet kell készítened!!!???? Nem ??? Én ott végeztem, majd folytattam a szakvizsgával és a szakiránnyal. Ha valamit tudok segíteni szívesen megteszem. Üdv. Parrag Gabi
- 
				zsoltzsolt
														 
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Gabi!
Mint láthatod, a kérdéseidre, amiket feltettél nincs válasz, hisz ezt kérdeztem én is
  
 
Zsolt
ui.:
Melleslleg megjegyzem, hgy látom gyakorlatban a nem gyógypedagógus végzettséggel rendelkezők, hanem ezt a a fejlesztő pedagógusi tanfolymaot végzettek munkáját.
Hmm..ugye nem akarja senki, hogy leírjam róla a véleményem.....
			
			
									
						Mint láthatod, a kérdéseidre, amiket feltettél nincs válasz, hisz ezt kérdeztem én is
Zsolt
ui.:
Melleslleg megjegyzem, hgy látom gyakorlatban a nem gyógypedagógus végzettséggel rendelkezők, hanem ezt a a fejlesztő pedagógusi tanfolymaot végzettek munkáját.
Hmm..ugye nem akarja senki, hogy leírjam róla a véleményem.....
- 
				Sophie
														 
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Zsolt!
Megvédeném a mundér becsületét. Kérlek ne általánosíts, ugyanis vannak a fejlesztőpedagógusok között is nagyon jól felkészült, elhivatott szakemberek, és láttam én már olyan gyógypedagógust is, ráadásul szakszolgálatnál, bemutató foglalkozás közben, akit gyerek közelébe se engednék! Csapnivaló volt - és akkor még finoman fogalmaztam.
Tehát én úgy gondolom nem helyes általánosítanod, ugyanis nem csak a végzettségtől függ, ki milyen minőségű munkát végez. Ráadásul olyan embernek írtad - Parrag Gabinak - akit személyesen is ismerek, csoporttársak voltunk 3 éven át, és tudom hogy - bár "csak" fejlesztőpedagógus, mint én, nagyon jó szakember.
Ráadásul, úgy gondolom, hogy éppen nekünk nem szabadna ezt a presztizsharcot vívni - fejlesztőpedagógus - gyógypedagógus ugyanis más a kompetenciánk, másra képeztek ki bennünket.
Hidd el, aki jó fejlesztő akar lenni, az nagyon komolyan veszi a PPK-s fejlesztőpedagógus képzést. Persze van akinek csak a papír kell. Köztünk is volt ilyen, nem egy, de azzal, hogy általánosítasz megsérthetsz másokat.
Üdv: Sophie
			
			
									
						Megvédeném a mundér becsületét. Kérlek ne általánosíts, ugyanis vannak a fejlesztőpedagógusok között is nagyon jól felkészült, elhivatott szakemberek, és láttam én már olyan gyógypedagógust is, ráadásul szakszolgálatnál, bemutató foglalkozás közben, akit gyerek közelébe se engednék! Csapnivaló volt - és akkor még finoman fogalmaztam.
Tehát én úgy gondolom nem helyes általánosítanod, ugyanis nem csak a végzettségtől függ, ki milyen minőségű munkát végez. Ráadásul olyan embernek írtad - Parrag Gabinak - akit személyesen is ismerek, csoporttársak voltunk 3 éven át, és tudom hogy - bár "csak" fejlesztőpedagógus, mint én, nagyon jó szakember.
Ráadásul, úgy gondolom, hogy éppen nekünk nem szabadna ezt a presztizsharcot vívni - fejlesztőpedagógus - gyógypedagógus ugyanis más a kompetenciánk, másra képeztek ki bennünket.
Hidd el, aki jó fejlesztő akar lenni, az nagyon komolyan veszi a PPK-s fejlesztőpedagógus képzést. Persze van akinek csak a papír kell. Köztünk is volt ilyen, nem egy, de azzal, hogy általánosítasz megsérthetsz másokat.
Üdv: Sophie
- 
				zsoltzsolt
														 
Re: fejlesztési tervek-segítség
Szia Sophie!
Nem konkrétan Gabira írtam, hanem a sok üresfejűre, akik szakmai kompetenciát semmibe véve végzik munkájukat. Diagnosztizálnak, tesztelgetnek és a b..m, h..lye módon felvett teszt eredményekkel küldik be a gyereket a nev. tanba vizsgálatra. Ráadásul nehéz is ezután diagnosztizálni és vizsgálni a gyereket, mert ugyebár előtte a szakmai kompetenciát semmibevevő fejlesztő pedagógus már felvette a tesztet vele, s szinte minden esetben rosszul. Hozzá tenném, ezt iskolai gyógypedagógusok is elkövetik, csak ritkábban. Vagyis ne tesztelgessék (tesztelgessétek!!) már a fejlesztők a gyereket, ha lehet, hanem tanulmányaikra s tudásokra alapozva írják le a tapasztalatukat a gyerkőcről. Mert sajnos meg se értik a fejlesztők, hogy esetleg ugyanazt a tesztet veszem fel a nev. tan-ban, amit ő, hozzáértés nékül felvett már, akkor az eredmények nem lesznek validak.
Akkor egy kérdésem is lenne...
Tanítanak ott teszteket? vagy azt, hogy ki miylen végzettséggel mit csinálhat? Vagy szakmai etikát??
Ezekre szeretnék tényleg választ kapni.
Zsolt
			
			
									
						Nem konkrétan Gabira írtam, hanem a sok üresfejűre, akik szakmai kompetenciát semmibe véve végzik munkájukat. Diagnosztizálnak, tesztelgetnek és a b..m, h..lye módon felvett teszt eredményekkel küldik be a gyereket a nev. tanba vizsgálatra. Ráadásul nehéz is ezután diagnosztizálni és vizsgálni a gyereket, mert ugyebár előtte a szakmai kompetenciát semmibevevő fejlesztő pedagógus már felvette a tesztet vele, s szinte minden esetben rosszul. Hozzá tenném, ezt iskolai gyógypedagógusok is elkövetik, csak ritkábban. Vagyis ne tesztelgessék (tesztelgessétek!!) már a fejlesztők a gyereket, ha lehet, hanem tanulmányaikra s tudásokra alapozva írják le a tapasztalatukat a gyerkőcről. Mert sajnos meg se értik a fejlesztők, hogy esetleg ugyanazt a tesztet veszem fel a nev. tan-ban, amit ő, hozzáértés nékül felvett már, akkor az eredmények nem lesznek validak.
Akkor egy kérdésem is lenne...
Tanítanak ott teszteket? vagy azt, hogy ki miylen végzettséggel mit csinálhat? Vagy szakmai etikát??
Ezekre szeretnék tényleg választ kapni.
Zsolt