Segítség!
-
pedamokus
Re: Segítség!
én is órákról hozom ki a gyerekeket. A nagyokat a tagozatos angolról, a kicsiket a felmentett tantárgyuk órájáról, illetve a gurulós tanrendűeket az önálló/ szabad óráikról. Mi azért döntöttünk emellett, mert a tanulási problémákkal küszködő gyerekek sokkal hamarabb fáradnak és ha még 5., 6. órában nyúzzuk őket, nem sok sikert érnek el....
-
Hanna
Re: Segítség!
Hello!
Gimnáziumba járok, végzős diák vagyok.Tanítóképzőre szeretnék jelentkezni(Debrecenbe), és érdekel a fejlesztőpedagógia is(Hajdúböszörménybe van, úgy tudom).Hallottam, hogy másod diplomát ad.Ez igaz? Nem lehet esetleg levelezőn elvégezni valahol, a tanítóképzővel párhuzamosan?
Előre is elnézést kérek, gondolom már leírtátok ezekre a kérdésekre a választ,de nem tudok annyi hozzászólást elolvasni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Hanna
Gimnáziumba járok, végzős diák vagyok.Tanítóképzőre szeretnék jelentkezni(Debrecenbe), és érdekel a fejlesztőpedagógia is(Hajdúböszörménybe van, úgy tudom).Hallottam, hogy másod diplomát ad.Ez igaz? Nem lehet esetleg levelezőn elvégezni valahol, a tanítóképzővel párhuzamosan?
Előre is elnézést kérek, gondolom már leírtátok ezekre a kérdésekre a választ,de nem tudok annyi hozzászólást elolvasni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Hanna
- Fodor Zoltán
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 296
- Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
- Kapcsolat:
Re: Segítség!
Nem tudod párhuzamosan végezni, mivel ott a felvételi alapkövetelmény a diploma megléte, ami neked jelen pillanatban még nem áll a rendelkezésedre.
-
suli
Re: Segítség!
Még mindig elsős differenciált óravázlatokat keresek bármilyen tantárgyhoz. aki tud segíteni szóljon. köszönettel. Suli
-
angyali
Re: Segítség!
Sziasztok!
Milyen megoldást tudnátok ajánlani, egy magatartásproblémával küzdő gyermek helyzetének megoldására. Jelenleg 5. osztályos, általános iskolába jár. Jó értelmi képességekkel rendelkezik, a monotóniát nem tűri, csak azokkal az emberekkel hajlandó kommunikálni, ill. alkalmazkodni akikhez érzelmileg is kötődik.
Fáradékony, a tanórán való részvétel is nehezére esik - főleg a 3. óráktól - a legtöbb esetben lehetetlenné teszi azok megtartását, a du-i fejlesztő foglalkozásokról nem is beszélve.
Félő, hogy így nem fogja teljesíteni a követelményeket, s osztálytársai emiatt a helyzet miatt iratkoznak át másik iskolába.
Ti hogyan oldjátok meg a hasonló helyzeteket? Milyen megoldást javasoltok?
Előre is köszönöm!
Angyali
Milyen megoldást tudnátok ajánlani, egy magatartásproblémával küzdő gyermek helyzetének megoldására. Jelenleg 5. osztályos, általános iskolába jár. Jó értelmi képességekkel rendelkezik, a monotóniát nem tűri, csak azokkal az emberekkel hajlandó kommunikálni, ill. alkalmazkodni akikhez érzelmileg is kötődik.
Fáradékony, a tanórán való részvétel is nehezére esik - főleg a 3. óráktól - a legtöbb esetben lehetetlenné teszi azok megtartását, a du-i fejlesztő foglalkozásokról nem is beszélve.
Félő, hogy így nem fogja teljesíteni a követelményeket, s osztálytársai emiatt a helyzet miatt iratkoznak át másik iskolába.
Ti hogyan oldjátok meg a hasonló helyzeteket? Milyen megoldást javasoltok?
Előre is köszönöm!
Angyali
-
Marianna
Re: Segítség!
Szia Angyali!
Szeretném pontosan tudni, hogy mi is a gyermek problémája. Vagyis mi áll az SZB vagy a Nev. Tan .által kiállított szakvéleményén. Javasoltak-e neki pl. pszichoterápiát vagy valamiféle szenzoros terápiát??? Várom válaszod:Marianna
Szeretném pontosan tudni, hogy mi is a gyermek problémája. Vagyis mi áll az SZB vagy a Nev. Tan .által kiállított szakvéleményén. Javasoltak-e neki pl. pszichoterápiát vagy valamiféle szenzoros terápiát??? Várom válaszod:Marianna
-
Anyóca
Re: Segítség!
Kedves Angyali!
Mit jelent az, hogy egyébként jó képességű a gyermek, akiről írsz? Csak magatartási zavara van? Illetve, ha jár hozzád fejlesztőre, akkor gondolom, más is. Sajnos, a tanulási problémákra nagyon gyakran "rárakódik" a magatartási zavar. én valószínüleg, igyekeznék megismerni a családot, a gyerekkel szembeni elvárásokat, és a fáradékonyság, és figyelemzavar(?) okait megkeresni. És könnyebb helyzetben vagyok, mert gyógypedagógusi és pszichopedagógusi végzettségem is van, de azt tanácsolom, hogy az érzelmek oldaláról is közelítsd meg ezt a gyermeket, mert azt írod, hogy akihez kötődik, azzal jó a kapcsolata. Valószínüleg érdemes lenne azért a magatartászavarok okait keresni. Szorongó? Bohóckodó? Tudod, azok a gyerekek szoktak így viselkedni akikkel szemben túl nagy az elvárás, és nem tudnak elég jó teljesítményt nyújatani. Milyen családban él? Hányadik a testvérsorban?...stb. Ezeket ha megtudod, lehet hogy segítségedre lesz, de javaslom a pszichológiai segítség kérését is.
Jó munkát! Üdv. Anyóca
Mit jelent az, hogy egyébként jó képességű a gyermek, akiről írsz? Csak magatartási zavara van? Illetve, ha jár hozzád fejlesztőre, akkor gondolom, más is. Sajnos, a tanulási problémákra nagyon gyakran "rárakódik" a magatartási zavar. én valószínüleg, igyekeznék megismerni a családot, a gyerekkel szembeni elvárásokat, és a fáradékonyság, és figyelemzavar(?) okait megkeresni. És könnyebb helyzetben vagyok, mert gyógypedagógusi és pszichopedagógusi végzettségem is van, de azt tanácsolom, hogy az érzelmek oldaláról is közelítsd meg ezt a gyermeket, mert azt írod, hogy akihez kötődik, azzal jó a kapcsolata. Valószínüleg érdemes lenne azért a magatartászavarok okait keresni. Szorongó? Bohóckodó? Tudod, azok a gyerekek szoktak így viselkedni akikkel szemben túl nagy az elvárás, és nem tudnak elég jó teljesítményt nyújatani. Milyen családban él? Hányadik a testvérsorban?...stb. Ezeket ha megtudod, lehet hogy segítségedre lesz, de javaslom a pszichológiai segítség kérését is.
Jó munkát! Üdv. Anyóca
-
Bokorember
Re: Segítség!
Minden szakdolgozónak, esetleg a honlapot jobban átlátók kirakhatnák valami látható helyre (ha még nem történt meg), köszönettel 
Országos Dokumentum-ellátási Rendszer Lelőhely-adatbázis
http://odr.lib.klte.hu/corvina/odr/wpac.cgi
(Figyelmébe ajánljuk a könyvtárközi kölcsönzés lehetőségét. Az ODR adatbázisból könyvtárközi kölcsönzésre kiszemelt művekhez kapcsolódó
lelőhelyadatokat a hosszú megjelenítési formátumban találjuk meg.)
Magyar Országos Közös Katalógus(MOKKA)
http://webpac.mokka.hu:8080/WebPac/CorvinaWeb
Az Országos Széchényi Könyvtár online katalógusa
http://nektar.oszk.hu
MATARKA - Magyar folyóiratok tartalomjegyzékeinek kereshető adatbázisa
http://www.matarka.hu/
IKER - Magyar Időszaki Kiadványok Repertóriuma
http://w3.oszk.hu/rephtm/rpsearch.htm
Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
http://opac.opkm.hu/index.php?fn=search/ssearch.php
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
SzocioWeb: A Szociológiai Információ internetes változata A magyar
vonatkozású szociológiai irodalom válogatott bibliográfiai adatbázisa (1970-) (Keresést a Lámpa ikonra kattintva kezdhet.)
http://database.fszek.hu:2009/szocopt/s ... =start&a1=
MANCI - Magyar és nemzetközi cikkek adatbázisa
http://w3.oszk.hu/manhtm/search.htm
PRESSDOK adatbázis - http://www.ogyk.hu/konyvt/allomany/pressdok.html
Kulturális Innováció Alapítvány Könyvtára
http://www.kia.hu/konyvtar/
Előfizetős, bizonyos könyvtárakból elérhető:
EBSCO
http://web.ebscohost.com/ehost/
Elektronikus Információszolgáltatás
http://www.eisz.hu/
üdvök
GG
Országos Dokumentum-ellátási Rendszer Lelőhely-adatbázis
http://odr.lib.klte.hu/corvina/odr/wpac.cgi
(Figyelmébe ajánljuk a könyvtárközi kölcsönzés lehetőségét. Az ODR adatbázisból könyvtárközi kölcsönzésre kiszemelt művekhez kapcsolódó
lelőhelyadatokat a hosszú megjelenítési formátumban találjuk meg.)
Magyar Országos Közös Katalógus(MOKKA)
http://webpac.mokka.hu:8080/WebPac/CorvinaWeb
Az Országos Széchényi Könyvtár online katalógusa
http://nektar.oszk.hu
MATARKA - Magyar folyóiratok tartalomjegyzékeinek kereshető adatbázisa
http://www.matarka.hu/
IKER - Magyar Időszaki Kiadványok Repertóriuma
http://w3.oszk.hu/rephtm/rpsearch.htm
Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
http://opac.opkm.hu/index.php?fn=search/ssearch.php
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
SzocioWeb: A Szociológiai Információ internetes változata A magyar
vonatkozású szociológiai irodalom válogatott bibliográfiai adatbázisa (1970-) (Keresést a Lámpa ikonra kattintva kezdhet.)
http://database.fszek.hu:2009/szocopt/s ... =start&a1=
MANCI - Magyar és nemzetközi cikkek adatbázisa
http://w3.oszk.hu/manhtm/search.htm
PRESSDOK adatbázis - http://www.ogyk.hu/konyvt/allomany/pressdok.html
Kulturális Innováció Alapítvány Könyvtára
http://www.kia.hu/konyvtar/
Előfizetős, bizonyos könyvtárakból elérhető:
EBSCO
http://web.ebscohost.com/ehost/
Elektronikus Információszolgáltatás
http://www.eisz.hu/
üdvök
GG
-
suli
Re: Segítség!
Sziasztok!
Nekem minél több játékos beszédfejlesztő gyakorlatokra lenne szükségem, valamint az olvasásértés bizonyításásra
példák.
Nekem minél több játékos beszédfejlesztő gyakorlatokra lenne szükségem, valamint az olvasásértés bizonyításásra
példák.
-
driszko
Re: Segítség!
Szia!suli írta:Sziasztok!
Nekem minél több játékos beszédfejlesztő gyakorlatokra lenne szükségem, valamint az olvasásértés bizonyításásra
példák.
Konkrétan mire gondolsz? Könyvcímeket kérsz? Vagy írjunk be ide gyakorlatokat? Inkább az előző, gondolom...
Könyvek: Gyermekvers- és mondókagyűjtemény (Bárczis segédanyag)
Együtt lenni jó (Mácsainé-Fehérné-Szebényiné)
Mondogatom, rajzolgatom - ez jó a beszédértés fejlesztésére is
Persze így nehéz ajánlani. Ha megírod, hogy konkrétan milyen korosztálynak, s a beszéden belül mit is szeretnél fejleszteni (beszédkedv, beszédészlelés, beszédértés, hangképzés, mozgás-beszéd integráció...), akkor célirányosabban tudok segíteni.
Az olvasásértés bizonyításán mit értesz? Szövegértés "felméréseket"? Vagy gyakorlatokat? Milyen korosztálynak?