Segítsetek, mert nem tudom hogy oldjam meg a helyzetet, de a gyerek így elvész a rendszerben!
Egy általános iskolában fejlesztek. Idén jött az iskolába egy harmadik osztályos hallássérült gyerek, akiről idén derült ki, hogy hallássérült. A Hallásvizsgáló alapján integráltan nevelhető, ha heti két szurdopedagóus által tartott fejlesztést megkap. Szereztem mellé utazó gyógypedagógust, aki szurdopedagógus. A probléma csak az, hogy az osztályfőnöke szerint még az elsős szintfelmérő tesztet sem tudja megoldani. Sajnos a családi háttér olyan, hogy nem fognak otthon segíteni neki a tanulásban.
A kérdésem az lenne, hogy lehet-e tövényesen a gyereket első osztályba áttenni. Így, ha harmadikos marad csak egyre jobban lemarad. Ha elölről kezdhetne mindent, akkor tudná megtanulni a tananyagot. Eddig gondolom, nem hallott rendesen, most kap hallókészüléket, és ezért maradt le ennyire, de ezt a lemaradást már nem lehet ilyen körülmények között sikeresen behozni.
Eszter
Megfelelő osztályfok vagy elvész a gyerek sos!
Re: Megfelelő osztályfok vagy elvész a gyerek sos!
Eszter!
Ha van másodikos bizonyítványa, akkor nem lehet visszatenni elsőbe.
Nem is célszerű, mivel a kortársak társaságára neki is szüksége van.
Ha csak azért van lemaradva, mert rosszul hall (hogy lehet, hogy eddig ez nem derült ki????), akkor megfelelő segítséggel be fogja tudni hozni a társait.
Ha netán értelmi fogyatékos, ennek szerepelnie kell a papírjain. Vagy a gyanú esetén vizsgálatra kell küldeni.
Nem győzöm hangsúlyozni, ha csak hallássérült, akkor van értelme az integrációnak. (Ha halmozottan sérült, akkor szerintem nincs.)
Heti két óra biztosan nem elég. Felzárkóztatásra is feltétlenül szüksége van!!!! És természetesen onnan kell kezdeni, ahol tart.
A felzárkóztatás a tanítók feladata, a képességfejlesztés a szurdopedagógusé.
Dóri
Ha van másodikos bizonyítványa, akkor nem lehet visszatenni elsőbe.
Nem is célszerű, mivel a kortársak társaságára neki is szüksége van.
Ha csak azért van lemaradva, mert rosszul hall (hogy lehet, hogy eddig ez nem derült ki????), akkor megfelelő segítséggel be fogja tudni hozni a társait.
Ha netán értelmi fogyatékos, ennek szerepelnie kell a papírjain. Vagy a gyanú esetén vizsgálatra kell küldeni.
Nem győzöm hangsúlyozni, ha csak hallássérült, akkor van értelme az integrációnak. (Ha halmozottan sérült, akkor szerintem nincs.)
Heti két óra biztosan nem elég. Felzárkóztatásra is feltétlenül szüksége van!!!! És természetesen onnan kell kezdeni, ahol tart.
A felzárkóztatás a tanítók feladata, a képességfejlesztés a szurdopedagógusé.
Dóri
-
ezspr
Re: Megfelelő osztályfok vagy elvész a gyerek sos!
Az a baj, hogy a TKVSZRB vizsgálata alapján enyhe értelmi fogyatékosnak minősítette a gyereket, de aztán a szülő elvitte audiológushoz, ahol kiderült, hogy hallássérült. Innentől a Hallásvizsgálóba elvitte a gyereket, ahol, már nem volt értelmi fogyatékos. Azt gondolom, ez talán még reális is lehet, hiszen, ha eddig nem hallott rendesen, akkor a tesztek felvételénél sem hallott a Szakértőiben. Az számomra is rejtély, hogy eddig hogyan nem derült ki, hogy nem hall rendesen, se a szülő számára, se az előző iskolájában.
Arra nem gondoltam, hogy valóban, ha van másodikos bizonyítványa, akkor nem lehet mit csinálni.
Azért gondoltam az első osztályt, hiszen szintben ott tart, és sajnos az apukája enyhe értelmi fogyatékos, tehát ő nem fog tudni segíteni, és az anyukája sem tud tanulni vele azok alapján, ahogy beszélgettem vele. A legnagyobb probléma pedig, hogy az osztályfőnöke, meg nem akar segíteni, mert szerinte azonnal rakjuk ki a gyereket az iskolából, ő nem tud vele mit kezdeni...Esetleg megpróbálok, majd besegíteni, csak nekem meg annyi gyerekem van, hogy egyénileg nem fogok tudni vele dolgozni.
Köszönöm a segítséged!
Arra nem gondoltam, hogy valóban, ha van másodikos bizonyítványa, akkor nem lehet mit csinálni.
Azért gondoltam az első osztályt, hiszen szintben ott tart, és sajnos az apukája enyhe értelmi fogyatékos, tehát ő nem fog tudni segíteni, és az anyukája sem tud tanulni vele azok alapján, ahogy beszélgettem vele. A legnagyobb probléma pedig, hogy az osztályfőnöke, meg nem akar segíteni, mert szerinte azonnal rakjuk ki a gyereket az iskolából, ő nem tud vele mit kezdeni...Esetleg megpróbálok, majd besegíteni, csak nekem meg annyi gyerekem van, hogy egyénileg nem fogok tudni vele dolgozni.
Köszönöm a segítséged!
Re: Megfelelő osztályfok vagy elvész a gyerek sos!
Hát ez az!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mit lehet várni az integrációtól, ha a tanár/tanító így áll hozzá:
"A legnagyobb probléma pedig, hogy az osztályfőnöke, meg nem akar segíteni, mert szerinte azonnal rakjuk ki a gyereket az iskolából, ő nem tud vele mit kezdeni..."
Egyébként az ért.fogy. szülőknek a gyerekeik gyakran másodlagosan fogyatékosok a családi milliő miatt (hacsak a nagyszülők nem segítenek).
A gyereket akkor lehetne kitenni, ha bebizonyosodik, hogy integráltan nem oktatható. Ehhez azonban kell némi idő (fél év?).
És igazolni kell, hogy a gyerekkel rendszeresen foglalkoztak, van fejlesztési terve, gyp tanmenete, ennek ellenére nem fejlődik megfelelően, összeférhetetlen, viselkedési problémák stb.
Ha az iskola dokumentumaiban szerepel az integráció, akkor bizony jobb, ha az osztályfőnök felveszi a kesztyűt és leckéket vesz türelemből, szeretetből, elfogadásból és nem utolsó sorban módszertanból.
Egyetlen járható út, ha a szülők önként akarják szegregált iskolába vinni. Mert ehhez joguk van. Rábeszélni? Lehet, hogy a gyerek így járna a legjobban. De ez csak a saját véleményem.
Eszter, örülök, hogy Te másképp látod és segíteni akarsz. Kérdés, hogy ez elég-e.
Dóri
Mit lehet várni az integrációtól, ha a tanár/tanító így áll hozzá:
"A legnagyobb probléma pedig, hogy az osztályfőnöke, meg nem akar segíteni, mert szerinte azonnal rakjuk ki a gyereket az iskolából, ő nem tud vele mit kezdeni..."
Egyébként az ért.fogy. szülőknek a gyerekeik gyakran másodlagosan fogyatékosok a családi milliő miatt (hacsak a nagyszülők nem segítenek).
A gyereket akkor lehetne kitenni, ha bebizonyosodik, hogy integráltan nem oktatható. Ehhez azonban kell némi idő (fél év?).
És igazolni kell, hogy a gyerekkel rendszeresen foglalkoztak, van fejlesztési terve, gyp tanmenete, ennek ellenére nem fejlődik megfelelően, összeférhetetlen, viselkedési problémák stb.
Ha az iskola dokumentumaiban szerepel az integráció, akkor bizony jobb, ha az osztályfőnök felveszi a kesztyűt és leckéket vesz türelemből, szeretetből, elfogadásból és nem utolsó sorban módszertanból.
Egyetlen járható út, ha a szülők önként akarják szegregált iskolába vinni. Mert ehhez joguk van. Rábeszélni? Lehet, hogy a gyerek így járna a legjobban. De ez csak a saját véleményem.
Eszter, örülök, hogy Te másképp látod és segíteni akarsz. Kérdés, hogy ez elég-e.
Dóri