Eddig nem értettem, hogy miért akarod folyton kipecázni a javaslatok közül a vesszőparipám, a művészeti oktatást, de most, hogy Gabi átiratát olvasom, végre rájöttem.
Szóval: a lányom zongorázni tanult (csekély tandíjért, mindössze 7000 Ft évente), aztán 7.-es volt, amikor a szomszéd településen beindult a művészeti iskola. Mivel rajzból is tehetséges volt, oda is áthordtuk, mert a foglalkozásokat délután tartották. Ezért nem kellett fizetni. 8.-os korában közölték velem, hogy egy gyerek csak egyfajta képzést kaphat, ezért fizessek vagy a rajzért 12 ezret, vagy a zongoráért 100-at. A rajzot választottam... A következő év ugyan már nem érintett, de a szomszédban megszűnt a művészeti iskola, mert akkor már az egy képzésben való részvételért is fizetni kellett, aki csoportosban vett részt, annak 60-at (rajz, tánc, színjátszó), aki egyéniben (zene), annak 120-at, és ezt a szülők már nem tudták vállalni. Emiatt rengeteg valódi tehetség kallódik el. Pedig ez a forma a képességfejlesztésben, sikerélményhez juttatásban kiemelt szerepet játszana. Láttam olyan gyerekeket tündökölni a színpadon, akik olvasási nehézségekkel küzdöttek, de a szerep miatt megküzdöttek vele.
Tehát, még egyszer: amire gondoltam: a művészeti iskolák, a művészeti képzések mint a tehetség-kibontakoztatás és tehetséggondozás "eszközei" mindenki számára elérhetők legyenek!
