Sziasztok!
Néhány hete kezdtem dolgozni, mint fejlesztő pedagógus. Elsősorban a felső tagozatosokkal foglalkozom. Azza a problémával szembesültem, hogy a gyerekek, egyszerűen nem járnak be az órákra. Mit tudok én tenni hivatalosan, ebben az ügyben?
Kérlek segítsetek!!!!
Köszönöm: Kriszti
jelenlét a fejlesztő órákon
Re: jelenlét a fejlesztő órákon
Ezek az órák ugye kötelezőek.
Az osztályfőnökökkel beszéltél már?
Szülőkkel?
A hiányzást vezeted?
De, elsősorban szerettesd meg velük magadat. És az órádat is. Akkor majd szívesen fognak jönni. A ragaszkodás nagyszerűen motívál.
Meg ugye a gyereknek be kéne látnia (valamilyen szinten), hogy miért is van szüksége a fejlesztésre.
És kell egy kis beidegződés is. Az első két hónap után flottul megy. Mehet.
Dóri
Az osztályfőnökökkel beszéltél már?
Szülőkkel?
A hiányzást vezeted?
De, elsősorban szerettesd meg velük magadat. És az órádat is. Akkor majd szívesen fognak jönni. A ragaszkodás nagyszerűen motívál.
Meg ugye a gyereknek be kéne látnia (valamilyen szinten), hogy miért is van szüksége a fejlesztésre.
És kell egy kis beidegződés is. Az első két hónap után flottul megy. Mehet.
Dóri
-
driszko
Re: jelenlét a fejlesztő órákon
Nálam bejött, hogy minden évben versenyt hirdetek. Lehet ez egyéni, vagy csapatverseny. A lényeg: tanév végén, amikor a többiek jutalmat kapnak a versmondóversenyért, meg helyesíró-versenyért, meg matekversenyért, akkor a nálam ügyeskedők is oklevelet, ajándékot kapnak. A tavaly sudoku-bajnokság volt, az idén kalóz-csapatokat alakítottunk, s csapatban versenyzünk. Ezt szeretik, mert másban nem igazán van esélyük oklevélre, jutalomra.
A másik nagyon fontos dolog: nem korrepetálok!!!!! Részképességeket fejlesztek - játékosan! Elmagyaráztam a kollégáknak, hogy ha ők, akiknek ez a szakjuk, nem tudják megtanítani pl. a fizikát, akkor én hogyan tudnám? Én "csak" kinyitogatom a fejében a kiskapukat, hogy ők be tudják hajtani rajtuk az információkat. Ezt általában elfogadják a kollégák (bár az idősebbek még mindig ódzkodnak a részképességzavar fogalmától - szerintük csak lusta a gyerek).
Persze ettől függetlenül van 1-2 gyerek (akiknek olyan a családi körülményük) akire semmi sem hat. Erről nem Te tehetsz.
A másik nagyon fontos dolog: nem korrepetálok!!!!! Részképességeket fejlesztek - játékosan! Elmagyaráztam a kollégáknak, hogy ha ők, akiknek ez a szakjuk, nem tudják megtanítani pl. a fizikát, akkor én hogyan tudnám? Én "csak" kinyitogatom a fejében a kiskapukat, hogy ők be tudják hajtani rajtuk az információkat. Ezt általában elfogadják a kollégák (bár az idősebbek még mindig ódzkodnak a részképességzavar fogalmától - szerintük csak lusta a gyerek).
Persze ettől függetlenül van 1-2 gyerek (akiknek olyan a családi körülményük) akire semmi sem hat. Erről nem Te tehetsz.
-
Zsuzsi
Re: jelenlét a fejlesztő órákon
Kedves Kriszti!
Mivel a rehabilitációs órákat a kötelező órák terhére kell (kellene) megtartani, kérd meg az iskolavezetést, hogy csináljon ilyen órarendet. Tudom, hogy ettől most néhányan kiugrotok a bőrötökből, akik ezt olvassátok, de elvileg ez volna a teljesen hivatalos megoldás. Ugye?
Szóval, folytatom: tudom, hogy a gyerekeknek szükségük van a rajz, tesi stb. órákra, de azért valahonnan mégis le lehetne csípni azt a heti 3-4 órát. Sőt, megkockáztatom, hogy ha írás-olvasás-helyesírás problémái vannak, még a magyartanár is átadna egy órát hetente. Így a gyereknek nem kellene benn maradni, vagy visszamenni tanítás után. Ezután Te következel: sok-sok beszélgetéssel, játékos feladatokkal győzd meg őket, hogy nem büntetés, amit rájuk kiróttak. Az első foglalkozásokon a hangsúlyt ne a fejlesztésre, hanem az önbizalmuk és önbecsülésük megerősítésére, és a személyes kontaktus kiépítésére fordítsd! Érdemleges munkát úgyis csak akkor tudsz folytatni, ha már partner a gyerek. És ha már minden stabilan működik, meg lehet próbálkozni a fejlesztő órák csatlakozó órába, vagy délutáni foglalkozásba helyezésével (persze ezt elvileg félévkor lehet meglépni, amikor úgyis órarendváltozás van.) Ha jól végzed a dolgod, jövőre már nem lesz ilyen problémád, mert a gyerekek továbbadják a "híredet", és szívesen mennek a foglalkozásokra. Nekem van olyan tanítványom, aki kikerült ebből a rendszerből, mert behozta a lemaradást, de néha "visszakönyörgi" magát 1-1 órára.
Bízom benne, hogy Neked is sikerülni fog!
Zsuzsi
Mivel a rehabilitációs órákat a kötelező órák terhére kell (kellene) megtartani, kérd meg az iskolavezetést, hogy csináljon ilyen órarendet. Tudom, hogy ettől most néhányan kiugrotok a bőrötökből, akik ezt olvassátok, de elvileg ez volna a teljesen hivatalos megoldás. Ugye?
Szóval, folytatom: tudom, hogy a gyerekeknek szükségük van a rajz, tesi stb. órákra, de azért valahonnan mégis le lehetne csípni azt a heti 3-4 órát. Sőt, megkockáztatom, hogy ha írás-olvasás-helyesírás problémái vannak, még a magyartanár is átadna egy órát hetente. Így a gyereknek nem kellene benn maradni, vagy visszamenni tanítás után. Ezután Te következel: sok-sok beszélgetéssel, játékos feladatokkal győzd meg őket, hogy nem büntetés, amit rájuk kiróttak. Az első foglalkozásokon a hangsúlyt ne a fejlesztésre, hanem az önbizalmuk és önbecsülésük megerősítésére, és a személyes kontaktus kiépítésére fordítsd! Érdemleges munkát úgyis csak akkor tudsz folytatni, ha már partner a gyerek. És ha már minden stabilan működik, meg lehet próbálkozni a fejlesztő órák csatlakozó órába, vagy délutáni foglalkozásba helyezésével (persze ezt elvileg félévkor lehet meglépni, amikor úgyis órarendváltozás van.) Ha jól végzed a dolgod, jövőre már nem lesz ilyen problémád, mert a gyerekek továbbadják a "híredet", és szívesen mennek a foglalkozásokra. Nekem van olyan tanítványom, aki kikerült ebből a rendszerből, mert behozta a lemaradást, de néha "visszakönyörgi" magát 1-1 órára.
Bízom benne, hogy Neked is sikerülni fog!
Zsuzsi
-
pappkriszti
Re: jelenlét a fejlesztő órákon
Sziasztok!
Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat.
Egyenlőre még a megszerettetésnél tartok, ami szerintem jó úton halad. Akik meg nem járnak, azok sajnos nem is ismernek meg. Még egyetlen egy órára sem jöttek (na jó volt eddig három - négy). Az előző fejlesztő pedagógus sem tudta őket rávenni a megjelenésre, ezt folytatják tovább velem is.
Driszkó! Jó ötlet a kalózos verseny. Kifejtenéd bővebben?
Zsuzsi! Ez az órarendi ötlet jutott nekem is eszembe. Köszönöm, hogy megerősítetted.
Kriszti
Nagyon szépen köszönöm a válaszotokat.
Egyenlőre még a megszerettetésnél tartok, ami szerintem jó úton halad. Akik meg nem járnak, azok sajnos nem is ismernek meg. Még egyetlen egy órára sem jöttek (na jó volt eddig három - négy). Az előző fejlesztő pedagógus sem tudta őket rávenni a megjelenésre, ezt folytatják tovább velem is.
Driszkó! Jó ötlet a kalózos verseny. Kifejtenéd bővebben?
Zsuzsi! Ez az órarendi ötlet jutott nekem is eszembe. Köszönöm, hogy megerősítetted.
Kriszti
-
Zsuzsi
Re: jelenlét a fejlesztő órákon
Kedves Kriszti!
A fejlesztő órák órarendbe építése, mint írtam, törvényi előírás. A baj csak az, hogy ezt sem az igazgatók, sem a felsős kollégák nemigen tolerálják. Ugyanis azt hiszik, hogy ha a gyerek nincs benn pl. matekórán, akkor lemarad. Azt már nagyon nehezen értik meg, hogy aki nem tud szorozni, meg osztani, az akkor is lemarad, ha bent ül. A mi feladatunk ezt megértetni, ha kell, kiharcolni, és így lesz mindenkinek jobb.
A foglalkozásokon való jelenléttel kapcsolatban pedig engedj meg még egy kiegészítést: a tanulási problémás gyerekeknek általában otthon is gondjaik vannak, ezért lehet számukra nagyon fontos a velünk való viszonyuk. Én a névnapjukon, szülinapjukon és karácsonykor mindig meg szoktam őket ajándékozni valami saját készítésű aprósággal. Csináltam már játékot, amivel egyedül is lehet játszani, állítottam össze "kiskönyvet", amelyben tréfás versek, gondolkodtató feladatok, nyelvtörők és színeznivalók vannak stb. Ezek a dolgok nem kerülnek pénzbe, (nyomtatni az iskolában szoktam), csak időt kell szentelnünk rá, ami szeretetben sokszorosan megtérül. (Nekem az az alapelvem, hogy a gyerek eszéhez a szívén keresztül vezet az út.) Biztos tudod, hogy soknak ez az egyetlen ajándék, amit kap. Volt már olyan tanítványom, aki így köszönte meg: "tudtam, hogy maga nem feledkezik meg rólam".
Szóval, ha érdemesnek találod kipróbálásra ezeket, vagy bárki, aki olvassa az írásom, szívesen elküldöm a jordan62@freemail.hu címről, illetve, ha van valakinek még ilyesmi anyaga, szívesen fogadom az újdonságokat!
Zsuzsi
A fejlesztő órák órarendbe építése, mint írtam, törvényi előírás. A baj csak az, hogy ezt sem az igazgatók, sem a felsős kollégák nemigen tolerálják. Ugyanis azt hiszik, hogy ha a gyerek nincs benn pl. matekórán, akkor lemarad. Azt már nagyon nehezen értik meg, hogy aki nem tud szorozni, meg osztani, az akkor is lemarad, ha bent ül. A mi feladatunk ezt megértetni, ha kell, kiharcolni, és így lesz mindenkinek jobb.
A foglalkozásokon való jelenléttel kapcsolatban pedig engedj meg még egy kiegészítést: a tanulási problémás gyerekeknek általában otthon is gondjaik vannak, ezért lehet számukra nagyon fontos a velünk való viszonyuk. Én a névnapjukon, szülinapjukon és karácsonykor mindig meg szoktam őket ajándékozni valami saját készítésű aprósággal. Csináltam már játékot, amivel egyedül is lehet játszani, állítottam össze "kiskönyvet", amelyben tréfás versek, gondolkodtató feladatok, nyelvtörők és színeznivalók vannak stb. Ezek a dolgok nem kerülnek pénzbe, (nyomtatni az iskolában szoktam), csak időt kell szentelnünk rá, ami szeretetben sokszorosan megtérül. (Nekem az az alapelvem, hogy a gyerek eszéhez a szívén keresztül vezet az út.) Biztos tudod, hogy soknak ez az egyetlen ajándék, amit kap. Volt már olyan tanítványom, aki így köszönte meg: "tudtam, hogy maga nem feledkezik meg rólam".
Szóval, ha érdemesnek találod kipróbálásra ezeket, vagy bárki, aki olvassa az írásom, szívesen elküldöm a jordan62@freemail.hu címről, illetve, ha van valakinek még ilyesmi anyaga, szívesen fogadom az újdonságokat!
Zsuzsi
Re: jelenlét a fejlesztő órákon
Az ajándékozás tényleg nagyon jó dolog. Én is csinálom. Nagyon hálásak, kedvesek és nem felejtik el.
Én origamit szoktam készíteni. A december szinte teljesen be van táblázva. (Csücsülök a tv előtt és hajtogatok.Oda sem kell néznem.((Soha ilyen művelt nem vagyok, mint dec. végén.
))
Csináltam már Mikulást, sokféle csillagot pl. számítógépes lyukszalagból, (apropó, nem kér valaki, ládaszám van, tekercsben), dobozkát, kosárkát, állatokat stb.
Szóval betervezem, mint a nagytakarítást.
Zsuzsi, vevő vagyok az ötleteidre, küldheted a repertoárodat.
Köszi, Dóri
Én origamit szoktam készíteni. A december szinte teljesen be van táblázva. (Csücsülök a tv előtt és hajtogatok.Oda sem kell néznem.((Soha ilyen művelt nem vagyok, mint dec. végén.
Csináltam már Mikulást, sokféle csillagot pl. számítógépes lyukszalagból, (apropó, nem kér valaki, ládaszám van, tekercsben), dobozkát, kosárkát, állatokat stb.
Szóval betervezem, mint a nagytakarítást.
Zsuzsi, vevő vagyok az ötleteidre, küldheted a repertoárodat.
Köszi, Dóri
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dóri 2010.03.12. 11:06-kor.
-
szabone.j
Re: jelenlét a fejlesztő órákon
Sziasztok!
Én is hasonló problémával küzdöttem, küzdök. A felsősök gyakran " elfelejtenek " jönni az én órámra is. Több alkalommal beszéltem velük,hogy ez az ő érdekük. Próbálok személyes ráhatást gyakorolni, az órákat változatossá érdekessé tenni. Mindig meg szoktam kérdezni pl. kivel mi történt azon a héten, jó is rossz is. A fejlesztő termem ajtaja nyitva áll előttük szünetben. Ha bármi bajuk van meghallgatom őket. Sokszor tapasztalom, hogy többet tudok róluk mint az osztályfőnökük. Sokan tudjuk, hogy sérültek ezek a gyerekek. Én is szoktam ajándékot adni, eddig a levonóig jutottam, de bevezetem a névnapi ajándékozást is. A kicsiknél az a tapasztalatom, hogy nagyon szeretnek járni. Soha nem felejtik el mikor kell jönniük. Egyéni bánásmód mit is tesz egy gyereknél??? Milyen ez a kalózos feladat?. Kíváncsi lennék rá: szabone.j@freeemail.hu a címem. Ha elkülditek megköszönöm.
Én is hasonló problémával küzdöttem, küzdök. A felsősök gyakran " elfelejtenek " jönni az én órámra is. Több alkalommal beszéltem velük,hogy ez az ő érdekük. Próbálok személyes ráhatást gyakorolni, az órákat változatossá érdekessé tenni. Mindig meg szoktam kérdezni pl. kivel mi történt azon a héten, jó is rossz is. A fejlesztő termem ajtaja nyitva áll előttük szünetben. Ha bármi bajuk van meghallgatom őket. Sokszor tapasztalom, hogy többet tudok róluk mint az osztályfőnökük. Sokan tudjuk, hogy sérültek ezek a gyerekek. Én is szoktam ajándékot adni, eddig a levonóig jutottam, de bevezetem a névnapi ajándékozást is. A kicsiknél az a tapasztalatom, hogy nagyon szeretnek járni. Soha nem felejtik el mikor kell jönniük. Egyéni bánásmód mit is tesz egy gyereknél??? Milyen ez a kalózos feladat?. Kíváncsi lennék rá: szabone.j@freeemail.hu a címem. Ha elkülditek megköszönöm.
-
Zsuzsi
-
pappkriszti