Arra lennék kíváncsi, hogy az SNI-s gyerekek fejlesztését más városokban hogyan oldják meg:
- megkapják-e a heti 3 órát azok, akiknek a Szakértői bizottság ennyit javasolt?
- hány gyerek fejlesztését végzitek egyszerre?
A törvénymódosítás lehetőséget ad az önkormányzatoknak, hogy 8 fős csoportokkal számoljanak.(Igaz, ez csak a B-s gyerekekre vonatkozik, de ha lehet, mindenkivel így terveznek.)
Hallottam olyan iskoláról, ahol az egyéni fejlesztés azt jelenti, hogy egy, max. 2 gyerekkel foglalkoznak egyszerre, nálunk eddig a négy fős csoport volt az elfogadott és csak két órát kaphat mindenki.
Kíváncsian várom, hol milyen megoldások vannak. Éva
egyéni? fejlesztés
-
bégé
Re: egyéni? fejlesztés
Én minden gyereknek megtartottam a heti 3 óra fejlesztést, igaz nem is voltak sokan. Igyekeztem őket jól beosztani, de úgy, hogy max. 4 gyerek legyen egy csoportban. Attól többel szerintem nem lehet hatékony fejlesztést végezni, nem beszélve a más- más problémáról, egyéni eltérő értelmi és haladási szintről.
Volt olyan csemetém is, akinél viszont az órai differenciálás is nagy segítség volt (autisztikus gyermek). Nem ment egyszerűen, de mindenkinek nagyon jó volt.
A fejlesztés szerintem akkor a legjobb, ha a végén sikerül olyan játékkal zárni, amelyben minden gyerek a maga szintjén, hasznosan értékes taggá tud válni. (Bocs, ez csak egy ilyen megjegyzésszerű lenne).
Volt olyan csemetém is, akinél viszont az órai differenciálás is nagy segítség volt (autisztikus gyermek). Nem ment egyszerűen, de mindenkinek nagyon jó volt.
A fejlesztés szerintem akkor a legjobb, ha a végén sikerül olyan játékkal zárni, amelyben minden gyerek a maga szintjén, hasznosan értékes taggá tud válni. (Bocs, ez csak egy ilyen megjegyzésszerű lenne).
-
bégé
Re: egyéni? fejlesztés
Eddig nem értettem ezt a 8 fős csoportosítást, lehet, hogy van egy kis félreértés. Nem volt egyszerű megérteni az új törvényi számolást, de sikerült.
A fejlesztés óraszámát kell úgy kiszámolni, hogy a fejlesztendő csoport létszámát el kell osztani 8- cal (akkor is, ha nincsenek 8-an), az eredményt az abba a csoportba a legmagasabb évfolyamra járó gyermek heti kötelező óraszámának 15 %-ával kell megszorozni.
Magyarra fordítva és átlagolva: alsó tagozosoknak heti 3, felső tagozotosoknak heti 4 óra fejlesztés jön ki.
A fejlesztős csoportokat problématerületekre osztva lehet meghatározni (diszlexia, diszgráfia...)
Az egyéni fejlesztés pedig attól egyéni, hogy kétszemélyes kapcsolatban vagyunk a csemetével, és nem két gyerekkel.
Ha véletlen nem azt írtam, amire gondoltál, amihez segítséget kértél, akkor bocsi!
A fejlesztés óraszámát kell úgy kiszámolni, hogy a fejlesztendő csoport létszámát el kell osztani 8- cal (akkor is, ha nincsenek 8-an), az eredményt az abba a csoportba a legmagasabb évfolyamra járó gyermek heti kötelező óraszámának 15 %-ával kell megszorozni.
Magyarra fordítva és átlagolva: alsó tagozosoknak heti 3, felső tagozotosoknak heti 4 óra fejlesztés jön ki.
A fejlesztős csoportokat problématerületekre osztva lehet meghatározni (diszlexia, diszgráfia...)
Az egyéni fejlesztés pedig attól egyéni, hogy kétszemélyes kapcsolatban vagyunk a csemetével, és nem két gyerekkel.
Ha véletlen nem azt írtam, amire gondoltál, amihez segítséget kértél, akkor bocsi!
-
tetimi
Re: egyéni? fejlesztés
Sziasztok!
Nekem adminisztrálással kapcsolatos kérdésem van. A egyéni fejlesztéshez pontosan milyen administrálás szükséges? Csatolni kell a Szakértői papírokat vagy nem? Valahol van ez törvényileg szabályozva? Ha igen, hol találom pontosan?
Az egyéni fejlesztési tervnek pontosan mit kell tartalmaznia?
Köszi a segítségeteket
Nekem adminisztrálással kapcsolatos kérdésem van. A egyéni fejlesztéshez pontosan milyen administrálás szükséges? Csatolni kell a Szakértői papírokat vagy nem? Valahol van ez törvényileg szabályozva? Ha igen, hol találom pontosan?
Az egyéni fejlesztési tervnek pontosan mit kell tartalmaznia?
Köszi a segítségeteket
-
bégé
Re: egyéni? fejlesztés
Igen, le van szabályozva az adminisztrálás. A fórum kezdőlapon a "kérdések- válaszok"-ra kattints rá , azonbelül az SNI dokumentáció címszó alatt megtalálsz minden választ, mert már oda egyszer leírtam. A szakértői véleményt is csatolni kell, hisz az alapján készíted el a fejlesztési tervet. Én a szakértőiből a gyermek osztályfőnökének is szoktam fénymásolni, és természetesen a sulinak és aszülőnek is van külön példánya.
Ha nem találod a választ, írj, és segítek!
Ja, és a kezdőlapon a "Legfrissebb cikkek" címszó alatt megtalálhatod a nyomtatványt is!
Ha nem találod a választ, írj, és segítek!
Ja, és a kezdőlapon a "Legfrissebb cikkek" címszó alatt megtalálhatod a nyomtatványt is!