Kedves Katonas!
Nem fogok egyértelműen állást foglalni: nem tehetem, mert nem ismerem a gyermeket. De a "tendencia" miatt nem érdemes oviban maradni. Olvastam egy másik topicban (azt hiszem, hogy Ön írt oda is), hogy a nevelési tanácsadó sem javasolta az iskolakezdést. Mire hivatkoztak?
Egyébként, ha elkezdi az iskolát, s kiderül, hogy mégis "gond" van, akkor van arra lehetőség, hogy megismételje az elsőt: ilyenkor iskolalátogatási papírt kap, mely szerint az első év előkészítő jellegű volt.
Monilancz!
Nem minden esetben igaz, hogy a beszédhibából tanulási nehézség lesz!!!!! 3-4 éves korra nem kell tisztán beszélni!!!!! Persze jó lenne, de vannak "ügyetlenebb" beszédszervekkel rendelkező csemeték, akiknek semmi más problémájuk nincs - okosak, értelmesek, érdeklődőek. 5 éves korra elvárás a tiszta beszéd, de az "r" hiánya még ekkor is megengedhető.
Beszédhibából Diszlexia?
-
katonas
Re: Beszédhibából Diszlexia?
Kedves Adrienn!
Köszönöm a válaszát, megnyugtatott, hogy valószínűleg jól döntöttünk az iskola mellett.
A nev.tan. arra hivatkozva javasolt még egy év ovit, hogy a fiam az iskolaérettségi vizsgálat alatt sokat mocorgott, ficánkolt a székén. Pl. a csoportos feladatoknál, ha ő lett kész leghamarabb, nem bírta nyugodtan kivárni míg a többiek elkészülnek a feladattal, illetve 2-3 alkalommal felállt feladat közben papírzsebkendőért (megjegyzem első alkalommal a fejlesztő engedte meg neki).
Ezen észrevételeik helyesek voltak ugyan a vizsgálatot végző részéről, azonban ha a gyermeket jobban ismerte volna, tudná, hogy ilyen a természete. Azaz ha ideges, feszült, izgatott, akkor ficánkol, ugrál, kiabál, stb. Ez a viselkedés csak izgalmi állapotban jellemző rá. Saját bevallása szerint azért mocorgott sokat, mert félt, hogy elrontja a tesztet, az óvónénik szerint is csak az izgalom volt az izgágaság oka.
Az értékelésben a beszédkészség és az izgágaság volt a visszatartó ok. Egyes részképességeknél (pl. matek, logika) pedig kiemelkedő teljesítményt nyújtott.
Üdv:
Katonas
Köszönöm a válaszát, megnyugtatott, hogy valószínűleg jól döntöttünk az iskola mellett.
A nev.tan. arra hivatkozva javasolt még egy év ovit, hogy a fiam az iskolaérettségi vizsgálat alatt sokat mocorgott, ficánkolt a székén. Pl. a csoportos feladatoknál, ha ő lett kész leghamarabb, nem bírta nyugodtan kivárni míg a többiek elkészülnek a feladattal, illetve 2-3 alkalommal felállt feladat közben papírzsebkendőért (megjegyzem első alkalommal a fejlesztő engedte meg neki).
Ezen észrevételeik helyesek voltak ugyan a vizsgálatot végző részéről, azonban ha a gyermeket jobban ismerte volna, tudná, hogy ilyen a természete. Azaz ha ideges, feszült, izgatott, akkor ficánkol, ugrál, kiabál, stb. Ez a viselkedés csak izgalmi állapotban jellemző rá. Saját bevallása szerint azért mocorgott sokat, mert félt, hogy elrontja a tesztet, az óvónénik szerint is csak az izgalom volt az izgágaság oka.
Az értékelésben a beszédkészség és az izgágaság volt a visszatartó ok. Egyes részképességeknél (pl. matek, logika) pedig kiemelkedő teljesítményt nyújtott.
Üdv:
Katonas