Sziasztok!
A gyógypedagógusi pótlékhoz szeretnék hozzászólni, ill.kérdezni.
Ez akkor azt jelenti, hogyha én gyógypedagógus vagyok és fejlesztőként dolgozom egy általános iskolában és vannak a kezeim alatt SNI-s gyerekek, akkor adható a pótlék?
Ez az adható azt jelenti, hogy akkor adják, ha az iskola, ill. az önkormányzat keretei megengedik.
Nekem a törvényből úgy jön le, hogy bármelypedagógus kaphatja(napközis, osztálytanító)aki az SNI-s gyerekkel foglalkozik.
Zsizsiknek
Segítség!
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: Segítség!
Zsizsiknek!
Csak akkor jár a pótlék, ha az SNI-s gyerek organikus sérült. Tehát, ha jár Hozzád fejlesztésre ilyen gyerek akkor jár a törvény szerint. De múlik a vezetés "jóindulatán" is. Az adható elég tág fogalom...
Én gyógypedagógusként fogyatékos gyerekek után nem kaptam semmit, ill. megvonták különféle indokkal, miután már nem volt osztályom, hanem "csak" fejlesztettem.
Gabi
Csak akkor jár a pótlék, ha az SNI-s gyerek organikus sérült. Tehát, ha jár Hozzád fejlesztésre ilyen gyerek akkor jár a törvény szerint. De múlik a vezetés "jóindulatán" is. Az adható elég tág fogalom...
Én gyógypedagógusként fogyatékos gyerekek után nem kaptam semmit, ill. megvonták különféle indokkal, miután már nem volt osztályom, hanem "csak" fejlesztettem.
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: Segítség!
Sziasztok!
Befutott egy kérés, nekem pedig nem sok mindenem van hozzá.
Kognitív viselkedés-terápia, Gestalt-látás, vizuális mennyiségfelfogás - ezekhez keres egy kolléganő anyagot. Tudna valaki segíteni?
Köszönöm: Gabi
Befutott egy kérés, nekem pedig nem sok mindenem van hozzá.
Kognitív viselkedés-terápia, Gestalt-látás, vizuális mennyiségfelfogás - ezekhez keres egy kolléganő anyagot. Tudna valaki segíteni?
Köszönöm: Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
-
éva08
Re: Segítség!
A Gestalt-látásról van anyagom. Itt nem engedi csatolni a doc kiterjesztést. Hova küldjem? Éva
- Fodor Zoltán
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 296
- Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
- Kapcsolat:
Re: Segítség!
Szia!
Az anyagot nekem, hogabi-nak, Dóri-nak lehet küldeni, mivel mi tudunk feltenni anyagot a honlapra, ha a jogi viszonyok rendezettek a megjelenítésre.
E-mail címem: info@fejlesztok.hu
Üdv, Fodor Zoltán
Az anyagot nekem, hogabi-nak, Dóri-nak lehet küldeni, mivel mi tudunk feltenni anyagot a honlapra, ha a jogi viszonyok rendezettek a megjelenítésre.
E-mail címem: info@fejlesztok.hu
Üdv, Fodor Zoltán
-
tanító
Re: Segítség!
Sziasztok!
Milyen egy egyéni fejlesztési terv? Engem most kényszerítenek fejlesztőpedagógusnak. Segítsetek, küldjetek valamilyen mintát. Dislexiás, kalkúliás gyerekem van.
Köszi
Milyen egy egyéni fejlesztési terv? Engem most kényszerítenek fejlesztőpedagógusnak. Segítsetek, küldjetek valamilyen mintát. Dislexiás, kalkúliás gyerekem van.
Köszi
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: Segítség!
Privát üzenetet küldtem, remélem hasznát veszed!
Gabi
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
-
éva08
Re: Segítség!
Kedves Tanító!
A honlapon A Fejlesztési terv címszó alatt találsz mintát is és kész tervet is. Persze lebontani, megírni gyerekre szabottan neked kell. A disz....-ről is van fenn sokminden, ahonnan válogatni, informálódni lehet.
Éva
A honlapon A Fejlesztési terv címszó alatt találsz mintát is és kész tervet is. Persze lebontani, megírni gyerekre szabottan neked kell. A disz....-ről is van fenn sokminden, ahonnan válogatni, informálódni lehet.
Éva
-
benkeferencne
Re: Segítség!
Sziasztok Kedves Kollégák!
Általános iskolában dolgozom. Tanító az alapszakom. Elvégeztem a tanulásban akadályozottak pedagógiája - gyógypedagógus tanári szakot. Jelenleg 12 óra fejlesztést kaptam 17 (2. o. -8. o.) gyerekre + 10 óra napközit. Kérdésem hogyan oldjátok meg a fejlesztő órák beosztását, illetve vesztek-e ki gyerekeket tanórákról?
Köszönöm.
Általános iskolában dolgozom. Tanító az alapszakom. Elvégeztem a tanulásban akadályozottak pedagógiája - gyógypedagógus tanári szakot. Jelenleg 12 óra fejlesztést kaptam 17 (2. o. -8. o.) gyerekre + 10 óra napközit. Kérdésem hogyan oldjátok meg a fejlesztő órák beosztását, illetve vesztek-e ki gyerekeket tanórákról?
Köszönöm.
-
sudna
Re: Segítség!
Szia!
Én az előző tanév végéig dolgoztam általános iskolában, mint fejlesztő, de gyógyped végzettséggel.
Mi úgy oldottuk meg a fejlesztést, hogy a gyerekek többsége fejlesztendő területnek megfelelően, vegyes korosztályban jártak, mégpedig lehetőleg akkor, amikor már nem volt órájuk, pl. az elsős másodikos már általában 5. órában. A nagyobbak 6-7. órában. Ám mivel ez nem volt elég, mi kénytelen-kelletlen kivettük őket óráról is, mégpedig a nagyokat azokat az óráról próbáltuk kivonni, amely tantárgyból mentességet kapott, pl. a heti három német órának bizonyos részéről, vagy a nagyobb óraszámmal menő tantárgyi órákról. Nem túl szerencsés kivenni őket készség tantárgyról, mert azt a diszesek általában jobban szeretik, hiszen ott sikerélményeik vannak. Annál inkább örülnek neki, ha magyar, vagy matek órán menekülnek meg a tanároktól. Azt, hogy ne maradjon le, nyilván meg kellett oldani, de szívesebben "pótolt" fejlesztő órán, mint bent az osztályban, ahol ő csak a "béna" matekos, magyaros volt.
Sudna
Én az előző tanév végéig dolgoztam általános iskolában, mint fejlesztő, de gyógyped végzettséggel.
Mi úgy oldottuk meg a fejlesztést, hogy a gyerekek többsége fejlesztendő területnek megfelelően, vegyes korosztályban jártak, mégpedig lehetőleg akkor, amikor már nem volt órájuk, pl. az elsős másodikos már általában 5. órában. A nagyobbak 6-7. órában. Ám mivel ez nem volt elég, mi kénytelen-kelletlen kivettük őket óráról is, mégpedig a nagyokat azokat az óráról próbáltuk kivonni, amely tantárgyból mentességet kapott, pl. a heti három német órának bizonyos részéről, vagy a nagyobb óraszámmal menő tantárgyi órákról. Nem túl szerencsés kivenni őket készség tantárgyról, mert azt a diszesek általában jobban szeretik, hiszen ott sikerélményeik vannak. Annál inkább örülnek neki, ha magyar, vagy matek órán menekülnek meg a tanároktól. Azt, hogy ne maradjon le, nyilván meg kellett oldani, de szívesebben "pótolt" fejlesztő órán, mint bent az osztályban, ahol ő csak a "béna" matekos, magyaros volt.
Sudna