A héten történt. Leírom, mert ilyen kis örömökből áll az élet.
Nemrég láttam meg a honlapon a Logika, játék, matek című dokumentumot. Nagyon jónak találom, mert nem szokványos matekpéldák, a gyerekek imádják, és gondolkodnak. Ez is ritkaság.
Tegnap az egyik nagyobb fiú behozott két hasonló feladatot, amit ő talált ki (ezek mintájára). A fél osztálya ezen törte a fejét, és minden szünetben leszaladt valaki, hogy jó e a megoldása. Még néhány gyerek megígérte, hogy hoz hétfőre példát. Nagyon örültem én is, egész nap "potitív felhőben úsztunk".
Biztatás, példa, öröm
- Fodor Zoltán
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 296
- Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
- Kapcsolat:
Re: Biztatás, példa, öröm
Azt hiszem, Éva ajánlotta a "Nevem Szem" című filmet. Megnéztem, tényleg nagyon jó. Az integráció iskolapéldája.
Én is ajánlanék egy szenzációs filmet: David Lynch: Elefántember. Érdemes megnézni.
Én is ajánlanék egy szenzációs filmet: David Lynch: Elefántember. Érdemes megnézni.
Re: Biztatás, példa, öröm
Talán lehet egy kis biztatást adni az integrációval küszködő iskoláknak.
Nálunk, a szegregált iskolában az enyhék közé középsúlyosokat, autistákat, mozgássérülteket, beszédhibásokat stb. is integrálunk.
A március 15-i ünnepségen mind együtt szerepeltek, a képességeiknek megfelelő szerepkörben. A műsor nagyon jó volt, tele zenével, mozgással, szöveggel, verssel, énekkel.
Mindenkinek tetszett.
A tanárnő neve, aki a műsort készítette: Fekete Szilvia. Megérdemli a név szerinti kiemelést.

Nálunk, a szegregált iskolában az enyhék közé középsúlyosokat, autistákat, mozgássérülteket, beszédhibásokat stb. is integrálunk.
A március 15-i ünnepségen mind együtt szerepeltek, a képességeiknek megfelelő szerepkörben. A műsor nagyon jó volt, tele zenével, mozgással, szöveggel, verssel, énekkel.
Mindenkinek tetszett.
A tanárnő neve, aki a műsort készítette: Fekete Szilvia. Megérdemli a név szerinti kiemelést.
Re: Biztatás, példa, öröm
Kezdjük a szünetet pozitív érzésekkel. Megéri.
Az utolsó nap odajött hozzám egy anyuka a gyerekével és megköszönte az egész évi munkámat. A 32 gyerekből 1. Már azt hittem, hogy ezt nem lehet tovább fokozni, mikor megjelent egy nagyi egy szál virággal.
Úgyhogy most szépnek látom a világot és legszívesebben dalolnék (ha nem lenne tele a tanári).
Pihenjetek sokat a nyáron, ránk fér a kikapcsolódás. Napsugaras nyarat mindenkinek, Dóri
Helyesbítenem kell. Ma volt az évzáró. Sok-sok virágot kaptam. Lehet, hogy jól dolgoztam?
(Megyek, és megjutalmazom magam egy kis csokival. Ennyi kényeztetés nekem is jár.)
Az utolsó nap odajött hozzám egy anyuka a gyerekével és megköszönte az egész évi munkámat. A 32 gyerekből 1. Már azt hittem, hogy ezt nem lehet tovább fokozni, mikor megjelent egy nagyi egy szál virággal.
Úgyhogy most szépnek látom a világot és legszívesebben dalolnék (ha nem lenne tele a tanári).
Pihenjetek sokat a nyáron, ránk fér a kikapcsolódás. Napsugaras nyarat mindenkinek, Dóri
Helyesbítenem kell. Ma volt az évzáró. Sok-sok virágot kaptam. Lehet, hogy jól dolgoztam?
(Megyek, és megjutalmazom magam egy kis csokival. Ennyi kényeztetés nekem is jár.)
Re: Biztatás, példa, öröm
Igazán nem akarom kisajátítani ezt a topicot, de ezt muszáj leírnom.
Reggel feltettem egy kis zenét, gondoltam indításnak jó lesz. Mikor jöttek a gyerekek, az egyik felkiáltott hogy "jaj de boldog vagyok ettől a zenétől. Ez Mozart?
Úgyhogy ettől nekem is örömös napon van. Pedig pocsék az idő.
Idecsatolom a boldogító muzsikát. Ki kell csomagolni.
Reggel feltettem egy kis zenét, gondoltam indításnak jó lesz. Mikor jöttek a gyerekek, az egyik felkiáltott hogy "jaj de boldog vagyok ettől a zenétől. Ez Mozart?
Úgyhogy ettől nekem is örömös napon van. Pedig pocsék az idő.
Idecsatolom a boldogító muzsikát. Ki kell csomagolni.
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
-
gabriella
Re: Biztatás, példa, öröm
Két történetet engedjetek meg!
Az egyik a tanév végén történt. Az egyik kisfiút 2. osztály elején hozták át szülei egy másik iskolából, mert gond volt a magatartásával és a tanító nénivel nem sikerült a gondokat orvosolni. Először nem értettük, mi lehetett a probléma, de az idő elteltével számunkra is kiderült, hogy mi volt az a viselkedés, amit a másik iskolában nem toleráltak. A szülővel összefogva sikerült elejét venni a viselkedés további romlásának úgy, hogy év végén az anyuka sírva köszönte meg, hogy a fia az új helyen jól érzi magát, szeret iskolába járni, elfogadják az osztálytársai és nem kap szidást naponta. Én zavarba jöttem az édesanya láttán, de akkor értettem meg, hogy milyen nehéz lehetett neki is és milyen várakozással nézett ő a tanév elé.
A másik eset két hete történt. Az osztályomat két együtt töltött év után (én voltam a napközisük) el kellett hagynom. Más munkát kaptam. Két héttel ezelőtt megkértek, hogy menjek be egyik délután hozzájuk. Ott álltak felsorakozva kezükben egy-egy szál virággal és egy verset mondtak el nekem. Megköszönték az együtt töltött időt. Kaptam mindenkitől egy-egy rajzot is, amit a szülők összespiráloztattak, az elején ott a tavalyi osztálykép. Rendkívül örültem neki és olyan büszke voltam erre a kis "füzetre", hogy mindenkinek mutogatom, mintha legalábbis olimpiai aranyérem lenne.
Szóval történnek velünk nagyon szép és nagyon jó dolgok is. Vegyük észre!
Köszi, Dóri a topicot!
Gabi
Az egyik a tanév végén történt. Az egyik kisfiút 2. osztály elején hozták át szülei egy másik iskolából, mert gond volt a magatartásával és a tanító nénivel nem sikerült a gondokat orvosolni. Először nem értettük, mi lehetett a probléma, de az idő elteltével számunkra is kiderült, hogy mi volt az a viselkedés, amit a másik iskolában nem toleráltak. A szülővel összefogva sikerült elejét venni a viselkedés további romlásának úgy, hogy év végén az anyuka sírva köszönte meg, hogy a fia az új helyen jól érzi magát, szeret iskolába járni, elfogadják az osztálytársai és nem kap szidást naponta. Én zavarba jöttem az édesanya láttán, de akkor értettem meg, hogy milyen nehéz lehetett neki is és milyen várakozással nézett ő a tanév elé.
A másik eset két hete történt. Az osztályomat két együtt töltött év után (én voltam a napközisük) el kellett hagynom. Más munkát kaptam. Két héttel ezelőtt megkértek, hogy menjek be egyik délután hozzájuk. Ott álltak felsorakozva kezükben egy-egy szál virággal és egy verset mondtak el nekem. Megköszönték az együtt töltött időt. Kaptam mindenkitől egy-egy rajzot is, amit a szülők összespiráloztattak, az elején ott a tavalyi osztálykép. Rendkívül örültem neki és olyan büszke voltam erre a kis "füzetre", hogy mindenkinek mutogatom, mintha legalábbis olimpiai aranyérem lenne.
Szóval történnek velünk nagyon szép és nagyon jó dolgok is. Vegyük észre!
Köszi, Dóri a topicot!
Gabi
-
karnismari
Re: Biztatás, példa, öröm
Sziasztok!
Leírom a mi legújabb örömünket.
Mesekosár
Iskolánk tagintézményében 2. éve folyik komplex fejlesztő programunk, melyről már több ízben írtam nektek..
2. osztályunkban ezen órák mozgásterápiás részét – mivel „végigjártuk” a mozgásformák minden lépcsőfokát -, decembertől egy új blokk, a „mesekosár” váltotta fel.
Iskolánk megvásárolt egy 1 éves programot, melynek keretében hetente elektronikus úton kapjuk az ehhez szükséges anyagot.
Egy-egy népmese feldolgozása 1 hetet vesz igénybe.
A gyerekek a mesesarokban ülve meghallgatják a mesét a mi előadásunkban. Természetesen bele szabad szólni, ha egy-egy kifejezést nem értenek, vagy valamit hozzá szeretnének fűzni. Úgy, mint otthon, anya ölében…
Másnap, a mese megismerése után ún. beszédindító kérdések alapján feldolgozzuk a mese tartalmát. A gyerekek erkölcsi ítéletet alkotnak a szereplőkről, egy-egy jelenetet eljátszunk. Nagyszerűen beleélik magukat a szereplők helyzetébe, bővül szókincsük, élénkül fantáziájuk.
A következő napokban a mese írásbeli feldolgozása következik, mely a tanulóink szövegértését fejleszti. Játékos feladatok következnek: mondat kiegészítés, időrendi sorrendbe állítás, rejtvényfejtés, szinonimák egymáshoz rendelése stb.
A feladatlapokat pénteken kijavítva visszakapják a gyerekek. Az elért pontjaik alapján kiszíneznek egy oszlopdiagramot, így össze tudják hasonlítani teljesítményüket osztálytársaikhoz képest. Ezek a grafikonok hétről hétre gyűlnek az osztályterem falán, így mindenki látja saját eredményének változását. Év végén pedig minden szülő grafikonos összesítést kap gyermeke teljesítményéről.
De ez még mind semmi! Minden meséhez tartozik egy pályázati kiírás is. Itt a gyerekeknek valamilyen alkotást kell beküldeniük a mesével kapcsolatban: legyen az rajz, szobrászkodás, makett, fogalmazás, meseírás stb. A beküldött műveket 50-től 500 pontig jutalmazzák. Minden pont 1 Ft-ot ér, és az alkotóműhely játékait lehet belőlük megvásárolni.
2. osztályos tanulóink közül többen is az országos verseny első 10 helyezettje között vannak. Ha továbbra is ilyen lelkesen küldik be a munkájukat, a tanév végére igen értékes fejlesztő játékokra, oktató programokra válthatják be pontjaikat.
A szomorúságom csak az, hogyha minket jövőre átszerveznek, félő, hogy elvesznek mind ezek a programok.
Mari
Leírom a mi legújabb örömünket.
Mesekosár
Iskolánk tagintézményében 2. éve folyik komplex fejlesztő programunk, melyről már több ízben írtam nektek..
2. osztályunkban ezen órák mozgásterápiás részét – mivel „végigjártuk” a mozgásformák minden lépcsőfokát -, decembertől egy új blokk, a „mesekosár” váltotta fel.
Iskolánk megvásárolt egy 1 éves programot, melynek keretében hetente elektronikus úton kapjuk az ehhez szükséges anyagot.
Egy-egy népmese feldolgozása 1 hetet vesz igénybe.
A gyerekek a mesesarokban ülve meghallgatják a mesét a mi előadásunkban. Természetesen bele szabad szólni, ha egy-egy kifejezést nem értenek, vagy valamit hozzá szeretnének fűzni. Úgy, mint otthon, anya ölében…
Másnap, a mese megismerése után ún. beszédindító kérdések alapján feldolgozzuk a mese tartalmát. A gyerekek erkölcsi ítéletet alkotnak a szereplőkről, egy-egy jelenetet eljátszunk. Nagyszerűen beleélik magukat a szereplők helyzetébe, bővül szókincsük, élénkül fantáziájuk.
A következő napokban a mese írásbeli feldolgozása következik, mely a tanulóink szövegértését fejleszti. Játékos feladatok következnek: mondat kiegészítés, időrendi sorrendbe állítás, rejtvényfejtés, szinonimák egymáshoz rendelése stb.
A feladatlapokat pénteken kijavítva visszakapják a gyerekek. Az elért pontjaik alapján kiszíneznek egy oszlopdiagramot, így össze tudják hasonlítani teljesítményüket osztálytársaikhoz képest. Ezek a grafikonok hétről hétre gyűlnek az osztályterem falán, így mindenki látja saját eredményének változását. Év végén pedig minden szülő grafikonos összesítést kap gyermeke teljesítményéről.
De ez még mind semmi! Minden meséhez tartozik egy pályázati kiírás is. Itt a gyerekeknek valamilyen alkotást kell beküldeniük a mesével kapcsolatban: legyen az rajz, szobrászkodás, makett, fogalmazás, meseírás stb. A beküldött műveket 50-től 500 pontig jutalmazzák. Minden pont 1 Ft-ot ér, és az alkotóműhely játékait lehet belőlük megvásárolni.
2. osztályos tanulóink közül többen is az országos verseny első 10 helyezettje között vannak. Ha továbbra is ilyen lelkesen küldik be a munkájukat, a tanév végére igen értékes fejlesztő játékokra, oktató programokra válthatják be pontjaikat.
A szomorúságom csak az, hogyha minket jövőre átszerveznek, félő, hogy elvesznek mind ezek a programok.
Mari
-
bégé
Re: Biztatás, példa, öröm
Ezt még olvasni is öröm volt, nemhogy megélni a gyerekekkel. Remélem folyamatos lesz ez a tartalmas programotok! Részletesebben is lehet tudnunk itt valamit a programról? Pl. neve, pályázható-e és kik számára... Ha nem, csak privátban, akkor szívesen várom oda az ismertetőt, ha lehet. Nagyon köszönöm!