fejlesztési tervek-segítség

Avatar
abigel002

fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: abigel002 » 2008.12.17. 22:53

Kedves Kollégák!
Az ELTE PPK-n indított fejlesztő pedagógus képzésre járok. A félév zárására 10 alkalomra fejlesztési tervet kell írnunk, mozg. fejlesztés+ testséma, vmint vizuális- auditív percepció fejlesztést. Ha lenne köztetek, aki esetleg itt végzett, és segíteni tud a témában, nagyon megköszönném! :roll: :oops:

Avatar
Marianna

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: Marianna » 2008.12.17. 23:11

Kedves Abigél002!
A segítséget megtalálod a honlap könyvajánlójában. Fejlesztő tervek gyűjteménye. Üdv.: Marianna /A könyv Krasznáréktól beszerezhető. /

Avatar
Dóri
Hozzászólások: 696
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: Dóri » 2008.12.18. 09:26

Szia Abigél!
Van nekem egy diszlexia-prevenciós foglalkozási vázlatom ovisoknak. Szerepelnek benne az említett témák. Ha kell szívesen elküldöm (hová?), Dóri

Avatar
zsoltzsolt

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2008.12.18. 09:56

Abigél!

Ezt egy konkrét gyerekre kell kidolgoznotok vagy általában ezekre a területre kell írni valamit?? Ha ez utóbbi,akkor egyszerűen kiollózod pl. Marianna által javasolt könyvből. Bár megjegyezném, hogy remélem nem ez utóbbi a feladat,vagyis, hogy egy általános fejlesztési tervet kell írnotok, mert akkor csak egyszerűen beadsz egy már más által kidolgozott anyagot (pl. Rózsáné Czigány Enikő, Bődör stb). De hát ennek semmi értelme, mert így tulajdonképpen nem tanulod meg, amit kell, vagyis hogy egy gyerek megismerése által csak reá szabott fejlesztési menetet kidolgozz. Mert ugyebár ez lenne a lényeg, hogy megtanuld megismerni a rád bízott gyereket és ezután tudd is , hogy mit tegyél vele, hogy az neki is hasznos legyen. Szóval visszatérve kiinduló kérdésemre,mert itt elveszek a részletekben :) , ezt egy konkrét gyerekre kell kidolgoznotok??
Vagyis röviden a kérdés: letudni szeretnéd a dolgot vagy tudni is? :D
Üdv
Zsolt

Avatar
abigel002

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: abigel002 » 2008.12.18. 13:57

Kedves Marianna és Dóri!
Köszönöm a gyors segítségeteket, holnap megyek a könyvért.
Jó pihenést kívánok a szünetre, az ünnepekre felhőtlen ,meghitt pillanatokat : Abigel.

Avatar
zsoltzsolt

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2008.12.19. 22:11

Abigél!

Akkor beadod a könyvet, mint fejlesztési tervet? :D :D :D

Avatar
ParragGabi

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: ParragGabi » 2008.12.29. 13:04

Kedves Abigél!
A 120 órás képzésre jársz??
Kihez jársz gyakorlatra? Nem konkrét gyerekre kell írnod??? Ha a Porkoláb Kati néni féle tanfolyamra jársz, akkor nem egy általános, hanem egy konkrét tervet kell készítened!!!???? Nem ??? Én ott végeztem, majd folytattam a szakvizsgával és a szakiránnyal. Ha valamit tudok segíteni szívesen megteszem. Üdv. Parrag Gabi

Avatar
zsoltzsolt

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2008.12.29. 13:20

Kedves Gabi!

Mint láthatod, a kérdéseidre, amiket feltettél nincs válasz, hisz ezt kérdeztem én is :mrgreen: :mrgreen:
Zsolt
ui.:
Melleslleg megjegyzem, hgy látom gyakorlatban a nem gyógypedagógus végzettséggel rendelkezők, hanem ezt a a fejlesztő pedagógusi tanfolymaot végzettek munkáját.
Hmm..ugye nem akarja senki, hogy leírjam róla a véleményem.....

Avatar
Sophie

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: Sophie » 2008.12.29. 19:11

Kedves Zsolt!

Megvédeném a mundér becsületét. Kérlek ne általánosíts, ugyanis vannak a fejlesztőpedagógusok között is nagyon jól felkészült, elhivatott szakemberek, és láttam én már olyan gyógypedagógust is, ráadásul szakszolgálatnál, bemutató foglalkozás közben, akit gyerek közelébe se engednék! Csapnivaló volt - és akkor még finoman fogalmaztam.
Tehát én úgy gondolom nem helyes általánosítanod, ugyanis nem csak a végzettségtől függ, ki milyen minőségű munkát végez. Ráadásul olyan embernek írtad - Parrag Gabinak - akit személyesen is ismerek, csoporttársak voltunk 3 éven át, és tudom hogy - bár "csak" fejlesztőpedagógus, mint én, nagyon jó szakember.
Ráadásul, úgy gondolom, hogy éppen nekünk nem szabadna ezt a presztizsharcot vívni - fejlesztőpedagógus - gyógypedagógus ugyanis más a kompetenciánk, másra képeztek ki bennünket.
Hidd el, aki jó fejlesztő akar lenni, az nagyon komolyan veszi a PPK-s fejlesztőpedagógus képzést. Persze van akinek csak a papír kell. Köztünk is volt ilyen, nem egy, de azzal, hogy általánosítasz megsérthetsz másokat.
Üdv: Sophie

Avatar
zsoltzsolt

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2008.12.29. 19:32

Szia Sophie!

Nem konkrétan Gabira írtam, hanem a sok üresfejűre, akik szakmai kompetenciát semmibe véve végzik munkájukat. Diagnosztizálnak, tesztelgetnek és a b..m, h..lye módon felvett teszt eredményekkel küldik be a gyereket a nev. tanba vizsgálatra. Ráadásul nehéz is ezután diagnosztizálni és vizsgálni a gyereket, mert ugyebár előtte a szakmai kompetenciát semmibevevő fejlesztő pedagógus már felvette a tesztet vele, s szinte minden esetben rosszul. Hozzá tenném, ezt iskolai gyógypedagógusok is elkövetik, csak ritkábban. Vagyis ne tesztelgessék (tesztelgessétek!!) már a fejlesztők a gyereket, ha lehet, hanem tanulmányaikra s tudásokra alapozva írják le a tapasztalatukat a gyerkőcről. Mert sajnos meg se értik a fejlesztők, hogy esetleg ugyanazt a tesztet veszem fel a nev. tan-ban, amit ő, hozzáértés nékül felvett már, akkor az eredmények nem lesznek validak.
Akkor egy kérdésem is lenne...
Tanítanak ott teszteket? vagy azt, hogy ki miylen végzettséggel mit csinálhat? Vagy szakmai etikát??
Ezekre szeretnék tényleg választ kapni.
Zsolt

Válasz küldése