Re: szakértői vizsgálat
Elküldve: 2015.07.12. 16:44
Kedves Zsolt!
Én sem értem. Felmerült bennünk a gyanú,hogy netán diszkalkuliás a gyerek. Ami az óra ismeretben és kivonásban nehézségei vannak. De semmi más. Felhívtam a tanácsadót közölték kérjem az iskolát.Kértem az iskolát. 1 éven át kértem. Nagy nehezen méltóztattak elküldeni. Mikor a megbeszélésre mentem,csak a pedagógus volt jelen,pszichológus nem. A pszichológiai tesztnél vérzett el a gyerek. A kommunikációs készsége jó.Tévesztette jobb bal oldalt. Ezért közölte (vagy másért is azt már nem kötötte az orromra) a gyerek értelmi fogyatékos.Köpni nyelni nem tudtam.Nem volt hajlandó bővebben megmagyarázni,hogy mire is alapozzák ezt. Itt a fórumban egy kedves kollégájukkal privátban már levelezek erről. Szerinte lehet félreértettem. Pedig bárhogy gondolkozom,sajnos nem. Bár így lenne,hogy én értettem félre. A pedagógus vizsgálatai alapján ő is felfedezte az enyhe(ezt ő mondta így) diszkalkuliát. A tudása megfelel egy 6 osztályos gyerek tudásának. Amit kiemelt és meglepőnek tartott,hogy nagyon jó a helyesírása.Nagyon nehéz szavakat is helyesen leír. Gyorsan olvas.Matematikában nem ismerte fel a számszerűséget.Valamint a kivonásnál,1000 számrendszernél tévesztett
Én amit sérelmezek amilyen jelzővel illette a gyereket. Holott ezt nem tehette volna. Ott ajánlotta,hogy milyen jó kisegítő iskola van náluk. Amit én kikértem magamnak. Meg,hogy még a legjobb családban is előfordul fogyatékos. Na erre már nagyon felháborodtam. Megmondtam neki,hogy egy jó képességű,jó tanuló gyerek egyszer csak meghülyül? Ezt nem fogják velem megetetni. Erre már visszakozott azzal,hogy lehet csak rossz napja volt. Mondtam,hogy igen a gyerek jelezte nem érzi jól magát,fáradt(előző nap jött ki a kórházból) ennek ellenére megcsinálták a vizsgálatot. Gyerek szerette volna ha bent vagyok,nem engedték. Én nem akartam ebből feszültséged inkább fejet hajtottam a kérésüknek és kint vártam. Semmilyen pappírt erről a vizsgálatról nem kaptam. Felhívtam a tanácsadót ott a hölgy azt mondta,hogy a gyerek kartonjára tanulási zavar van írva. Na ezzel meg elvesztettem a fonalat. Nekem azt mondja értelmi fogyatékos és a helyi kisegítőbe vigyem,a kartonjára meg tanulási zavar.Én meg csak egy szimpla diszkalkulia miatt vittem. Úgy döntöttünk itt ezt befejeztük. Én jóhiszeműen elviszem egy diszkalkulia miatt onnan meg már értelmi fogyatékosként jövünk ki.
Meglehet (sőt örülnék neki) hogy félreértettem,de a pedagógus dolga lett volna részletesen megmagyarázni amit nem tett. Rákérdeztem többször több féle képen. Nem javított ki,azzal "anyuka az Ön gyereke nem értelmi fogyatékos csak részképesség zavara van." Azt is megkérdeztem nem lehet,hogy egyszerűen csak hiányosság a van? Erre azt a választ kaptam az csak egy tantárgyra korlátozódna. Hiába kérdeztem,hogy melyik tantárgyból van még gond? Választ nem kaptam. Mert tudomásom szerint a tanulási zavar az több tantárgyra terjed ki. Én azt mondom ha egy gyerek ingerszegény környezetben (ezalatt az iskolát értem) él,akkor mit is várunk? Az itthoni foglalkozások kevés. Az iskolai is kell. De ahová eddig járt (most vettük ki,a szeptembert már az újba kezdi) egy halmozottan hátrányos helyzetű iskola volt. Anno kényszerből adtuk be ide a gyereket mivel 25 km körzetben nem volt más iskola.
A gyerek közölte,hogy lehet az,hogy jó tanul okosnak tartották az iskolába(az elmúlt 1 évben el kezdett lerontani a jegyeit mivel már nagyon nem érezte jól magát itt) angol nyelvű versenyekre járt,szeret olvasni rejtvény fejteni,hogy lehet,hogy őt fogyatékosnak nyilvánították? Nem akar többet semmilyen vizsgálaton részt venni. Ha el is megyünk ő nem fog együtt működni. Ezért egyhangúlag úgy döntöttünk nem megyünk tovább. A diszkalkuliát itthon kezeljük. Van pedagógus a családban aki segít ebben. Arról nem is beszélve,hogy nagyon jó szakirodalom van a szülők számára ezzel kapcsolatban.
Köszönöm válaszát.
Üdvözlettel:
Sarolta
Én sem értem. Felmerült bennünk a gyanú,hogy netán diszkalkuliás a gyerek. Ami az óra ismeretben és kivonásban nehézségei vannak. De semmi más. Felhívtam a tanácsadót közölték kérjem az iskolát.Kértem az iskolát. 1 éven át kértem. Nagy nehezen méltóztattak elküldeni. Mikor a megbeszélésre mentem,csak a pedagógus volt jelen,pszichológus nem. A pszichológiai tesztnél vérzett el a gyerek. A kommunikációs készsége jó.Tévesztette jobb bal oldalt. Ezért közölte (vagy másért is azt már nem kötötte az orromra) a gyerek értelmi fogyatékos.Köpni nyelni nem tudtam.Nem volt hajlandó bővebben megmagyarázni,hogy mire is alapozzák ezt. Itt a fórumban egy kedves kollégájukkal privátban már levelezek erről. Szerinte lehet félreértettem. Pedig bárhogy gondolkozom,sajnos nem. Bár így lenne,hogy én értettem félre. A pedagógus vizsgálatai alapján ő is felfedezte az enyhe(ezt ő mondta így) diszkalkuliát. A tudása megfelel egy 6 osztályos gyerek tudásának. Amit kiemelt és meglepőnek tartott,hogy nagyon jó a helyesírása.Nagyon nehéz szavakat is helyesen leír. Gyorsan olvas.Matematikában nem ismerte fel a számszerűséget.Valamint a kivonásnál,1000 számrendszernél tévesztett
Én amit sérelmezek amilyen jelzővel illette a gyereket. Holott ezt nem tehette volna. Ott ajánlotta,hogy milyen jó kisegítő iskola van náluk. Amit én kikértem magamnak. Meg,hogy még a legjobb családban is előfordul fogyatékos. Na erre már nagyon felháborodtam. Megmondtam neki,hogy egy jó képességű,jó tanuló gyerek egyszer csak meghülyül? Ezt nem fogják velem megetetni. Erre már visszakozott azzal,hogy lehet csak rossz napja volt. Mondtam,hogy igen a gyerek jelezte nem érzi jól magát,fáradt(előző nap jött ki a kórházból) ennek ellenére megcsinálták a vizsgálatot. Gyerek szerette volna ha bent vagyok,nem engedték. Én nem akartam ebből feszültséged inkább fejet hajtottam a kérésüknek és kint vártam. Semmilyen pappírt erről a vizsgálatról nem kaptam. Felhívtam a tanácsadót ott a hölgy azt mondta,hogy a gyerek kartonjára tanulási zavar van írva. Na ezzel meg elvesztettem a fonalat. Nekem azt mondja értelmi fogyatékos és a helyi kisegítőbe vigyem,a kartonjára meg tanulási zavar.Én meg csak egy szimpla diszkalkulia miatt vittem. Úgy döntöttünk itt ezt befejeztük. Én jóhiszeműen elviszem egy diszkalkulia miatt onnan meg már értelmi fogyatékosként jövünk ki.
Meglehet (sőt örülnék neki) hogy félreértettem,de a pedagógus dolga lett volna részletesen megmagyarázni amit nem tett. Rákérdeztem többször több féle képen. Nem javított ki,azzal "anyuka az Ön gyereke nem értelmi fogyatékos csak részképesség zavara van." Azt is megkérdeztem nem lehet,hogy egyszerűen csak hiányosság a van? Erre azt a választ kaptam az csak egy tantárgyra korlátozódna. Hiába kérdeztem,hogy melyik tantárgyból van még gond? Választ nem kaptam. Mert tudomásom szerint a tanulási zavar az több tantárgyra terjed ki. Én azt mondom ha egy gyerek ingerszegény környezetben (ezalatt az iskolát értem) él,akkor mit is várunk? Az itthoni foglalkozások kevés. Az iskolai is kell. De ahová eddig járt (most vettük ki,a szeptembert már az újba kezdi) egy halmozottan hátrányos helyzetű iskola volt. Anno kényszerből adtuk be ide a gyereket mivel 25 km körzetben nem volt más iskola.
A gyerek közölte,hogy lehet az,hogy jó tanul okosnak tartották az iskolába(az elmúlt 1 évben el kezdett lerontani a jegyeit mivel már nagyon nem érezte jól magát itt) angol nyelvű versenyekre járt,szeret olvasni rejtvény fejteni,hogy lehet,hogy őt fogyatékosnak nyilvánították? Nem akar többet semmilyen vizsgálaton részt venni. Ha el is megyünk ő nem fog együtt működni. Ezért egyhangúlag úgy döntöttünk nem megyünk tovább. A diszkalkuliát itthon kezeljük. Van pedagógus a családban aki segít ebben. Arról nem is beszélve,hogy nagyon jó szakirodalom van a szülők számára ezzel kapcsolatban.
Köszönöm válaszát.
Üdvözlettel:
Sarolta