Üdv!
Általános iskolában dolgozom, fejlesztőpedagógusként BTM-es gyerekeket fejlesztek. A vezetőség azt találta ki hogy vagy bent osztályteremben tanóra közben külön hátul a teremben fejlesztjem a gyerekeket ( így bent lenne az adott órát tartó pedagógus és én is, és mind ketten kétfelé beszélnénk), vagy tanítási idő után délután maradjanak a gyerekek vagy jöjjenek vissza otthonról a fejlesztésre. Eddig külön fejlesztő szobában tanóráról hoztam ki a gyerekeket kis csoportokban. Az lenne a kérésem hogy ha valaki tudja ennek a jogszabály szerinti megoldását az írjon! Hogyan kell, helyes fejlesztést tartani egy általános iskolában.
Fejlesztés egy általános iskolában
Re: Fejlesztés egy általános iskolában
Szia, Nikó!
Nem a vezetőség találta ki ezeket az ostobaságokat, hanem ez a törvény!
Az elsőt a kéttanáros rendszer rovására lehet írni, a másodikról pedig azt mondja az írás, hogy a gyereknek a rehab órákat a kötelező órákon túl kell megkapnia. Arról senki sem beszél, hogy kinek jó ez így. De azt mindannyian tudjuk, hogy senkinek. Többek között ezek ellen is szót kívánunk emelni. Ha elolvasod Az ált. isk-ra vonatkozó javaslatok c. topicot, láthatod az ezzel kapcsolatos véleményünket.
Zsuzsi
Nem a vezetőség találta ki ezeket az ostobaságokat, hanem ez a törvény!
Az elsőt a kéttanáros rendszer rovására lehet írni, a másodikról pedig azt mondja az írás, hogy a gyereknek a rehab órákat a kötelező órákon túl kell megkapnia. Arról senki sem beszél, hogy kinek jó ez így. De azt mindannyian tudjuk, hogy senkinek. Többek között ezek ellen is szót kívánunk emelni. Ha elolvasod Az ált. isk-ra vonatkozó javaslatok c. topicot, láthatod az ezzel kapcsolatos véleményünket.
Zsuzsi
Re: Fejlesztés egy általános iskolában
Azzal kapcsolatosan lenne a kérdésem, 24 órában dolgozom gyógypedagógusként fejlesztő pedagógusi státuszban, aki hasonló beosztásban dolgozik azokhoz a következő kérdésem lenne, mind a 24 órát fejlesztésre használjátok, vagy benne van 1-2 óra adminisztrációra, tanuló vizsgálatára stb.? (22 óra fejlesztés, 2 óra adminisztráció)
Válaszotokat előre is köszönöm!
Válaszotokat előre is köszönöm!
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Fejlesztés egy általános iskolában
Szia Anita!
A 24 órában a gyerekkel foglalkozol. A fenn maradó idő - mert ugye 40 óra munkaidőnk egy héten - az a felkészülés ideje.
http://www.beszed.hu/a_kotelezo_oraszam_valtozasarol
A 24 órában a gyerekkel foglalkozol. A fenn maradó idő - mert ugye 40 óra munkaidőnk egy héten - az a felkészülés ideje.
http://www.beszed.hu/a_kotelezo_oraszam_valtozasarol
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Fejlesztés egy általános iskolában
Sziasztok!
Nem tudom, jó témához csatoltam -e a kérdést...
A közokt törvényben (30§11. bek)azt írja, hogy "ha az óvodai foglalkozás, a tanórai foglalkozás elsődleges célja a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentése"... ill. a B, pontban: ha az óvodai foglalkozás, a tanórai foglalkozás elsődlegesen nem a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentését... - és sorolja a végzettségeket.
Ezt úgy kell értelmeznem, hogy ha, pl. tanórán, ovis foglalkozáson vagyunk, azt az adott óvónő, tanító... tarthatja, és csak akkor kell a gy.p., ha "kiviszem" fejleszteni??
Köszönöm: Betti
Nem tudom, jó témához csatoltam -e a kérdést...
A közokt törvényben (30§11. bek)azt írja, hogy "ha az óvodai foglalkozás, a tanórai foglalkozás elsődleges célja a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentése"... ill. a B, pontban: ha az óvodai foglalkozás, a tanórai foglalkozás elsődlegesen nem a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentését... - és sorolja a végzettségeket.
Ezt úgy kell értelmeznem, hogy ha, pl. tanórán, ovis foglalkozáson vagyunk, azt az adott óvónő, tanító... tarthatja, és csak akkor kell a gy.p., ha "kiviszem" fejleszteni??
Köszönöm: Betti
Re: Fejlesztés egy általános iskolában
Ha a gyerek többségi oktatási intézménybe jár, akkor igen. És a törvény szerint nem "kiviszem fejleszteni", hanem a rehab. órák a kötelező tanítási órák után vannak (bár ezzel én nem értek egyet).
Re: Fejlesztés egy általános iskolában
Zsuzsi! Köszönöm a választ - a mi intézményünk ÁMK, az SNI "a" gyerekeknek külsős (szerződés) adott szakos gyp-s kollégák járnak, de az SNI b-s és BTMN gyerekeknek a fejlesztő kolléganő ad fejlesztést. Az iskolában tanóra után, az oviban délelőtt. A vita azonban a kompetenciahatárokon van..., fejleszt, fejlesztési tervet ír, de nincs gyp-s "kontroll", ezért tettem fel e kérdést.
A rehabos fejlesztésnek ugye kifejezetten "elsődleges célja a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentése" - tehát kell/ kéne az adott szakos gyógypedagógus - nem?
Betti
A rehabos fejlesztésnek ugye kifejezetten "elsődleges célja a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentése" - tehát kell/ kéne az adott szakos gyógypedagógus - nem?
Betti
Re: Fejlesztés egy általános iskolában
Igen, kellene a megfelelő szakos, gyp, mert az sni (a és b is) gyerekek fejlesztése gyógypedagógusi kompetencia. A képzés és a feladatok szétdarabolásával azonban olyan áldatlan a helyzet, hogy csak kevés iskola tud a törvényi előírásoknak megfelelni. És ami a legszomorűbb, hogy ennek a gyerek issza meg a levét. Ezért lenne szerencsés, ha a gyp képzést újra egységesítenék, a feladatokat nem szabdalnák külön szakokra, valamint gyp-kre és fejlesztőkre.