Fejlesztés egy általános iskolában

Avatar
nikó

Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: nikó »

Üdv!

Általános iskolában dolgozom, fejlesztőpedagógusként BTM-es gyerekeket fejlesztek. A vezetőség azt találta ki hogy vagy bent osztályteremben tanóra közben külön hátul a teremben fejlesztjem a gyerekeket ( így bent lenne az adott órát tartó pedagógus és én is, és mind ketten kétfelé beszélnénk), vagy tanítási idő után délután maradjanak a gyerekek vagy jöjjenek vissza otthonról a fejlesztésre. Eddig külön fejlesztő szobában tanóráról hoztam ki a gyerekeket kis csoportokban. Az lenne a kérésem hogy ha valaki tudja ennek a jogszabály szerinti megoldását az írjon! Hogyan kell, helyes fejlesztést tartani egy általános iskolában.
Avatar
Zsuzsi

Re: Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi »

Szia, Nikó!

Nem a vezetőség találta ki ezeket az ostobaságokat, hanem ez a törvény! :x
Az elsőt a kéttanáros rendszer rovására lehet írni, a másodikról pedig azt mondja az írás, hogy a gyereknek a rehab órákat a kötelező órákon túl kell megkapnia. Arról senki sem beszél, hogy kinek jó ez így. De azt mindannyian tudjuk, hogy senkinek. Többek között ezek ellen is szót kívánunk emelni. Ha elolvasod Az ált. isk-ra vonatkozó javaslatok c. topicot, láthatod az ezzel kapcsolatos véleményünket.

Zsuzsi
Avatar
anita76

Re: Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: anita76 »

Azzal kapcsolatosan lenne a kérdésem, 24 órában dolgozom gyógypedagógusként fejlesztő pedagógusi státuszban, aki hasonló beosztásban dolgozik azokhoz a következő kérdésem lenne, mind a 24 órát fejlesztésre használjátok, vagy benne van 1-2 óra adminisztrációra, tanuló vizsgálatára stb.? (22 óra fejlesztés, 2 óra adminisztráció)
Válaszotokat előre is köszönöm!
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Szia Anita!

A 24 órában a gyerekkel foglalkozol. A fenn maradó idő - mert ugye 40 óra munkaidőnk egy héten - az a felkészülés ideje.
http://www.beszed.hu/a_kotelezo_oraszam_valtozasarol
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
anita76

Re: Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: anita76 »

Szia hogabi!

Köszönöm válaszod!
Avatar
berboc

Re: Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: berboc »

Sziasztok!
Nem tudom, jó témához csatoltam -e a kérdést...
A közokt törvényben (30§11. bek)azt írja, hogy "ha az óvodai foglalkozás, a tanórai foglalkozás elsődleges célja a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentése"... ill. a B, pontban: ha az óvodai foglalkozás, a tanórai foglalkozás elsődlegesen nem a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentését... - és sorolja a végzettségeket.
Ezt úgy kell értelmeznem, hogy ha, pl. tanórán, ovis foglalkozáson vagyunk, azt az adott óvónő, tanító... tarthatja, és csak akkor kell a gy.p., ha "kiviszem" fejleszteni??
Köszönöm: Betti
Avatar
Zsuzsi

Re: Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi »

Ha a gyerek többségi oktatási intézménybe jár, akkor igen. És a törvény szerint nem "kiviszem fejleszteni", hanem a rehab. órák a kötelező tanítási órák után vannak (bár ezzel én nem értek egyet).
Avatar
berboc

Re: Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: berboc »

Zsuzsi! Köszönöm a választ - a mi intézményünk ÁMK, az SNI "a" gyerekeknek külsős (szerződés) adott szakos gyp-s kollégák járnak, de az SNI b-s és BTMN gyerekeknek a fejlesztő kolléganő ad fejlesztést. Az iskolában tanóra után, az oviban délelőtt. A vita azonban a kompetenciahatárokon van..., fejleszt, fejlesztési tervet ír, de nincs gyp-s "kontroll", ezért tettem fel e kérdést.
A rehabos fejlesztésnek ugye kifejezetten "elsődleges célja a sajátos nevelési igényből eredő hátrány csökkentése" - tehát kell/ kéne az adott szakos gyógypedagógus - nem?
Betti
Avatar
Zsuzsi

Re: Fejlesztés egy általános iskolában

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi »

Igen, kellene a megfelelő szakos, gyp, mert az sni (a és b is) gyerekek fejlesztése gyógypedagógusi kompetencia. A képzés és a feladatok szétdarabolásával azonban olyan áldatlan a helyzet, hogy csak kevés iskola tud a törvényi előírásoknak megfelelni. És ami a legszomorűbb, hogy ennek a gyerek issza meg a levét. Ezért lenne szerencsés, ha a gyp képzést újra egységesítenék, a feladatokat nem szabdalnák külön szakokra, valamint gyp-kre és fejlesztőkre.
Válasz küldése