Ebben a topicban mindent megbeszélhetünk, ami a fejlesztéssel kapcsolatos.
Akkor én el is kezdem.
Bővítettem a Foglalkozási segédletekben lévő egyik dokumentumot. Címe: Foglalkozási ötletek fejlesztési területek szerint. A bővítést dőlt betűvel jelöltem. Egy-két napon belül fenn lesz a honlapon. Ha van ötletetek, küldjétek el, bővítsük tovább!
Előre is köszi. Dóri
Fejlesztő foglalkozások
-
laca
Re: Fejlesztő foglalkozások
Várjuk a folytatást, Dóri!
Kérdés: a fejlesztő foglalkozásokon folyik valamilyen szintű logopédiai terápia? Nagyon érdekelne.
Kérdés: a fejlesztő foglalkozásokon folyik valamilyen szintű logopédiai terápia? Nagyon érdekelne.
-
éva08
Re: Fejlesztő foglalkozások
Ha beszédhibás kisebb gyerek van nálam, akkor feltétlenül logopédiázunk is (logopédia szakon végeztem). Nagyobb gyerekeknél az anyanyelvi foglalkozásokon inkább szókincsfejlesztés, diszlexia stb-th, olvasás-írás gyakorlás, helyesírás gyak. folyik. Persze ezek mellett még ott vannak az egyebek, attól függően, hogy milyen fejl. területet emeltem ki.
Re: Fejlesztő foglalkozások
Bővítettem az Anyanyelvi játékok, feladatok c. doc-ot. Hamarosan fent lesz.
Dóri
- Fodor Zoltán
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 296
- Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
- Kapcsolat:
-
zsizsiknek
Re: Fejlesztő foglalkozások
Sziasztok!
Idén végeztem a Bárczi-n tanulásban akadályozottak pedagógiája szakon. Szeptembertől egy általános suliban fogok dolgozni, mint fejlesztő ped.Nem hiszem, hogy az én szégyenem lenne, de fogalmam sincs, hogy hogyan kezdjek az egészhez. Nekünk a Bárczi-n semmi ilyet nem tanítottak. Sajnos a leendő suli igazgatójának sincs túl sok tapasztalata ebben,mert csak tavaly indult náluk fejlesztés is a suliban.
Elkértem a gyerekek szakért.véleményét, kijegyzetelgettem magmnak, bogarásztam a törvényeket(ami egy csomó helyen nem is egyértelmű)úgyhogy a jó szándék megvan, de félek,kevés.
Mik lesznek a feladataim nekem szeptemberben? Hogyan kell összeállítanom az órarendemet?Nem mindegyik sz.vélemény jelzi, hogy hányóra fejlesztést ajánl a gyereknek.Ezeknél én döntöm el, hogy hány órát foglalkozom velük egy héten?Milyen adminisztrációs kötelezettségeim vannak? Az elsősökkel mit kell kezdenem? Kell felméréseket csinálnom?Ha igen,miket? Milyen anyag felhasználásával.
Tudom sok a kérdés
Borzalmas, de ha valamelyikőtök csak egyre kettőre válaszolna, már azzal is beljebb lennék. Köszönöm
Idén végeztem a Bárczi-n tanulásban akadályozottak pedagógiája szakon. Szeptembertől egy általános suliban fogok dolgozni, mint fejlesztő ped.Nem hiszem, hogy az én szégyenem lenne, de fogalmam sincs, hogy hogyan kezdjek az egészhez. Nekünk a Bárczi-n semmi ilyet nem tanítottak. Sajnos a leendő suli igazgatójának sincs túl sok tapasztalata ebben,mert csak tavaly indult náluk fejlesztés is a suliban.
Elkértem a gyerekek szakért.véleményét, kijegyzetelgettem magmnak, bogarásztam a törvényeket(ami egy csomó helyen nem is egyértelmű)úgyhogy a jó szándék megvan, de félek,kevés.
Mik lesznek a feladataim nekem szeptemberben? Hogyan kell összeállítanom az órarendemet?Nem mindegyik sz.vélemény jelzi, hogy hányóra fejlesztést ajánl a gyereknek.Ezeknél én döntöm el, hogy hány órát foglalkozom velük egy héten?Milyen adminisztrációs kötelezettségeim vannak? Az elsősökkel mit kell kezdenem? Kell felméréseket csinálnom?Ha igen,miket? Milyen anyag felhasználásával.
Tudom sok a kérdés
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: Fejlesztő foglalkozások
Szia Zsizsiknek!
Igazából semmiben sincsen "egyforma", nincsen meghatározva pl. a napló. Van aki logopédiai naplót használ, van aki maga készíti, van aki szakköri naplót.
Viszont egy formanyomtatvány van, aminek a száma:
A. Tü. 357. r. sz. - Pátria Nyomda Zrt. - 22077 - (Fsz.: 5-10155) - Látta: OM részéről N. Gy. 2005. XI. 28.
Neve:
EGÉSZSÉGÜGYI ÉS PEDAGÓGIAI CÉLÚ HABILITÁCIÓ, REHABILITÁCIÓ - EGYÉNI FEJLŐDÉSI LAP
A külső részt 4 évig lehet használni, ez tulképpen olyan, mint az anyakönyv. A belívet, viszont órákra lebontva kell tölteni.
Munkakör és kompetencia:
A fejlesztő pedagógusi munkakör létrejötte nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy adott gyerekcsoporttal több szakember dolgozhat egy időben. Hatékonyabbá válik a tanítási folyamat, több lehetőség nyílik a gyerekek tényleges szükségleteihez igazodó feladattípusok, eszközök alkalmazására. Csökken a szervezéssel, várakozással töltött idő. Több tevékenykedtetésre, beszéltetésre jut idő. A személyhez igazodó programok kevésbé megterhelők, mint amikor túl lassú, túl gyors, nehezen érthető vagy már unalmas feladatokkal kell dolgozni. Optimális esetben feleslegessé teszi a gyerekek szabad idejét megrövidítő korrepetálásokat. Lehetőséget teremt arra, hogy a nagy létszámú csoport helyett heti néhány órában, kisebb közösségben dolgozzanak a gyerekek. A csoport létszáma így a feladathelyzethez igazítható. A nagycsoport gazdaságossági szempontjai kedvezően egyeztethetők a kiscsoport hatékonyságával. Sok esetben a csoportból való időszakos kiemelés önmagában pozitív hatású, mert saját egyediségét, fontosságát élheti meg a tanuló.
A fejlesztő programok a gyerekek fejlődési üteméhez igazodnak, a kívánt szint elérése után nem kell csak azért részt venniük benne, mert a tanár órarendje egész évre szól. Bár a fejlesztő pedagógus is kötött órarend alapján dolgozik, sokkal tágabb lehetősége van arra, hogy a tanulók aktuális szükségleteihez alkalmazkodjon. Munkájának alapvető irányítója nem a tananyag, hanem a tanulók képessége. A sikeresen végzett korai fejlesztés következtében felszabaduló órakereteket fokozatosan lehet tehetséggondozó tartalommal megtölteni.
Amíg egy pedagógus csak egyféle elvárást közvetíthet hitelesen, a fejlesztő szerepe adott esetben olyan viselkedésformákat is megenged, amelyek kevésbé hivatalos jellegűek. Az osztálytanító a tantervi követelményeket tartja elsősorban szem előtt, a fejlesztő a tanulókat.
A fejlesztő pedagógusi munkakör megjelenésével olyan alternatív kezdeményezések kerülhetnek az általános gyakorlatba, amelyek önmagukban nem képesek a hagyományos oktatás leváltására, viszont a mindennapi munkába beépülve kiegészíthetik azt. Ez természetesen innovatív viselkedést feltételez a pedagógusok és az intézmény részéről. Sok tartalmas kezdeményezés mondott csődöt csak azért, mert minden előkészítés nélkül vezették be, a hagyományos eljárások méltánytalan mellőzése mellett, és a teljes átalakulásért egy személyben a tanítókat, tanárokat tették felelőssé.
A munka alapelve az osztálytanítók munkájának segítése a gyerekek képességeihez, szükségleteihez való alkalmazkodásban, olyan tevékenységekkel, amelyek a hagyományos szervezeti keretek között nehezen megvalósíthatók. A fejlesztő pedagógus végzettségét tekintve egyenrangú társa az osztályban tanító pedagógusnak. Munkamegosztásuk ezen alapul. Együttműködésük keretei:
A fejlesztő pedagógus a tanórával párhuzamosan egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokat tart.
A két pedagógus bontott tanulócsoporttal dolgozik.
Együtt vezetik a foglalkozásokat.
A fejlesztő pedagógus vezeti a foglalkozást, lehetőséget teremtve kollégájának az egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásra, korrepetálásra.
Speciális végzettségéből eredően mind kollégái, mind a szülők számára konzultációs lehetőségeket biztosíthat.
Összegezve a fejlesztő pedagógus munkakör lehetőségeit: rugalmasan tud alkalmazkodni az iskola szerteágazó feladataihoz, segíthet új, korszerű elemek bevezetésében, hozzájárulhat az eredményesebb oktatáshoz, anélkül, hogy a pedagógusok vagy a diákok túlterheltségét növelné.
Egyelőre ennyi, írtam magánüzenetet, arra várom a választ! Így nagyon sok lenne, ha idepakolom a cuccot.
Gabi
Igazából semmiben sincsen "egyforma", nincsen meghatározva pl. a napló. Van aki logopédiai naplót használ, van aki maga készíti, van aki szakköri naplót.
Viszont egy formanyomtatvány van, aminek a száma:
A. Tü. 357. r. sz. - Pátria Nyomda Zrt. - 22077 - (Fsz.: 5-10155) - Látta: OM részéről N. Gy. 2005. XI. 28.
Neve:
EGÉSZSÉGÜGYI ÉS PEDAGÓGIAI CÉLÚ HABILITÁCIÓ, REHABILITÁCIÓ - EGYÉNI FEJLŐDÉSI LAP
A külső részt 4 évig lehet használni, ez tulképpen olyan, mint az anyakönyv. A belívet, viszont órákra lebontva kell tölteni.
Munkakör és kompetencia:
A fejlesztő pedagógusi munkakör létrejötte nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy adott gyerekcsoporttal több szakember dolgozhat egy időben. Hatékonyabbá válik a tanítási folyamat, több lehetőség nyílik a gyerekek tényleges szükségleteihez igazodó feladattípusok, eszközök alkalmazására. Csökken a szervezéssel, várakozással töltött idő. Több tevékenykedtetésre, beszéltetésre jut idő. A személyhez igazodó programok kevésbé megterhelők, mint amikor túl lassú, túl gyors, nehezen érthető vagy már unalmas feladatokkal kell dolgozni. Optimális esetben feleslegessé teszi a gyerekek szabad idejét megrövidítő korrepetálásokat. Lehetőséget teremt arra, hogy a nagy létszámú csoport helyett heti néhány órában, kisebb közösségben dolgozzanak a gyerekek. A csoport létszáma így a feladathelyzethez igazítható. A nagycsoport gazdaságossági szempontjai kedvezően egyeztethetők a kiscsoport hatékonyságával. Sok esetben a csoportból való időszakos kiemelés önmagában pozitív hatású, mert saját egyediségét, fontosságát élheti meg a tanuló.
A fejlesztő programok a gyerekek fejlődési üteméhez igazodnak, a kívánt szint elérése után nem kell csak azért részt venniük benne, mert a tanár órarendje egész évre szól. Bár a fejlesztő pedagógus is kötött órarend alapján dolgozik, sokkal tágabb lehetősége van arra, hogy a tanulók aktuális szükségleteihez alkalmazkodjon. Munkájának alapvető irányítója nem a tananyag, hanem a tanulók képessége. A sikeresen végzett korai fejlesztés következtében felszabaduló órakereteket fokozatosan lehet tehetséggondozó tartalommal megtölteni.
Amíg egy pedagógus csak egyféle elvárást közvetíthet hitelesen, a fejlesztő szerepe adott esetben olyan viselkedésformákat is megenged, amelyek kevésbé hivatalos jellegűek. Az osztálytanító a tantervi követelményeket tartja elsősorban szem előtt, a fejlesztő a tanulókat.
A fejlesztő pedagógusi munkakör megjelenésével olyan alternatív kezdeményezések kerülhetnek az általános gyakorlatba, amelyek önmagukban nem képesek a hagyományos oktatás leváltására, viszont a mindennapi munkába beépülve kiegészíthetik azt. Ez természetesen innovatív viselkedést feltételez a pedagógusok és az intézmény részéről. Sok tartalmas kezdeményezés mondott csődöt csak azért, mert minden előkészítés nélkül vezették be, a hagyományos eljárások méltánytalan mellőzése mellett, és a teljes átalakulásért egy személyben a tanítókat, tanárokat tették felelőssé.
A munka alapelve az osztálytanítók munkájának segítése a gyerekek képességeihez, szükségleteihez való alkalmazkodásban, olyan tevékenységekkel, amelyek a hagyományos szervezeti keretek között nehezen megvalósíthatók. A fejlesztő pedagógus végzettségét tekintve egyenrangú társa az osztályban tanító pedagógusnak. Munkamegosztásuk ezen alapul. Együttműködésük keretei:
A fejlesztő pedagógus a tanórával párhuzamosan egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokat tart.
A két pedagógus bontott tanulócsoporttal dolgozik.
Együtt vezetik a foglalkozásokat.
A fejlesztő pedagógus vezeti a foglalkozást, lehetőséget teremtve kollégájának az egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásra, korrepetálásra.
Speciális végzettségéből eredően mind kollégái, mind a szülők számára konzultációs lehetőségeket biztosíthat.
Összegezve a fejlesztő pedagógus munkakör lehetőségeit: rugalmasan tud alkalmazkodni az iskola szerteágazó feladataihoz, segíthet új, korszerű elemek bevezetésében, hozzájárulhat az eredményesebb oktatáshoz, anélkül, hogy a pedagógusok vagy a diákok túlterheltségét növelné.
Egyelőre ennyi, írtam magánüzenetet, arra várom a választ! Így nagyon sok lenne, ha idepakolom a cuccot.
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
-
zsizsiknek
-
nagyfilivi
Re: Fejlesztő foglalkozások
sziasztok
Van 2 diszkalkuliás felsős diákom.Ha van valakinek bármilyen anyaga,amit fel tudnék használni a fejlesztésükhöz megköszönném...de nagyon....Délutáni fejlesztést végzek,nem óráról hozom ki őket.
Köszi
Livi
Van 2 diszkalkuliás felsős diákom.Ha van valakinek bármilyen anyaga,amit fel tudnék használni a fejlesztésükhöz megköszönném...de nagyon....Délutáni fejlesztést végzek,nem óráról hozom ki őket.
Köszi
Livi
-
Anyóca
Re: Fejlesztő foglalkozások
Óvodától középiskoláig fejlesztek tanulókat. Elsőben nagyon jól használható Hornyákné Tarnai Klára: Betűsuli 1-2.
Felsőben: Kovács Györgyné-Szabényiné Nagy Éva- Torda Ágnes: Monddki, írd le, törd a fejed!, Gergényiné Németh Erika-Dr Szamosiné Nagy Sára: Gyakorló feladatok diszgráfiás és diszlexiás gyerekeknek. Remélem, segítettem annak, aki feladatokat keres. Sok ötlettel, tanulásmódszerteni játékos feladatokkal színesítve tartalmas és igazán eredményes lehet egy-egy foglalkozás, hisz a legtöbb gyermeknek a sikerélmény, a dicséret szárnyakat ad. Üdv mindenkinek, Anyóca
Felsőben: Kovács Györgyné-Szabényiné Nagy Éva- Torda Ágnes: Monddki, írd le, törd a fejed!, Gergényiné Németh Erika-Dr Szamosiné Nagy Sára: Gyakorló feladatok diszgráfiás és diszlexiás gyerekeknek. Remélem, segítettem annak, aki feladatokat keres. Sok ötlettel, tanulásmódszerteni játékos feladatokkal színesítve tartalmas és igazán eredményes lehet egy-egy foglalkozás, hisz a legtöbb gyermeknek a sikerélmény, a dicséret szárnyakat ad. Üdv mindenkinek, Anyóca