fejlesztő órák dokumentálása

Avatar
laura1020

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: laura1020 »

Kedves Driszkó!
Szeretnék én is igény tartani a kitöltött mintákra, mert sajna nem nagyon igazodom még el a sok papírmunkában. Előre is köszönöm a fáradozást!
Laura1020@freemail.hu
Laura
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Alfanika hozzászólása

Sziasztok!
Most kezdek fejl.órákat tartani alsósoknak,kell e vmilyen hivatalos,központilag kiadott nyomtatványon dokumentálni az órákat?
(Például: Tü.356.357r.sz.???)Ha igen hogyan néz ez ki?
Köszi a segítséget!
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Zsuzsi hozzászólása

Bocs, de csak most találtam meg a kérésed, és valószínű, hogy már kaptál választ. Kell dokumentálni a fejlesztéseket, méghozzá az Egyéni fejlesztési napló című nyomtatványon és naprakészen, mert ellenőrzésnél ezt kérik legelőször. Ez egy A/3-as, félbehajtott lap, egy csomó adatot kell ráírni. Tartoznak hozzá betétlapok. A számát nem tudom, de az iskolai nyomtatványokkal szokták nekem megrendelni, így az igazgatód vagy az iskolatitkár valószínű, tud segíteni.

Megint én vagyok, teljesen véletlenül akadtam rá itthon egy ilyen lapra. A pontos neve: Egészségügyi és pedagógiai célú habilitáció, rehabilitáció; egyéni fejlődési lap. Tü.356.r.sz.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára hogabi 2009.09.06. 19:23-kor.
Ok: Két hozzászólást összevontam és a topikot áthelyeztem, mivel egy már van nyitva ebben a témában.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
akirE

S.O.S.

Hozzászólás Szerző: akirE »

Sziasztok!

Sziasztok!
F. Erika vagyok, most fejlesztőként dolgozom egy 1000 fős iskola alsó és felső tagozatán. Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen "módszerrel" tudjátok jól ellátni a fejlesztést, és az adminisztrációt? Én reggel 6-tól, úgy éjfélig vagyok a munkám rabja, de mégis le vagyok maradva az adminisztrációval. Mit csinálok rosszul?
Csak BTM-es gyerekek járnak hozzám. A NT kötelez minket a Tü. 353. Egyéni Nyilvántartási lap használatára, a 354-es belívvel együtt, vagyis egyénileg kell beírni a munkanaplóba a foglalkozásokat.
Van 60 gyerekem, és ha kiszámolom, hogy csak a napi 5-6-7 foglalkozás szorozva öt gyerekkel az 25-30 naplóbeírás, ami minimum 4-5 sor ( hiszen egy fejlesztő foglalkozást lehetetlen leírni egy-egy szóval) csak ez több, mint egy óra, sőt.... és akkor még fel is kell készülni, elsőtől hetedikig osztályig..."EGYÉNILEG" ....
Egyszerűen értelmetlenségnek és feleslegesnek tartom ezt a túlzott adminisztrációt, hiszen ennyi gyerekre fizikai képtelenség egyénileg felkészülni, általában 4-5 fős kiscsoportokban dolgozunk, s így kétségbeejtően felesleges ötször leírnom kis különbséggel a foglalkozás anyagát, nem értem, miért nem lehet egy csoportnaplót vezetni?
És akkor itt van az egyéni fejlesztési tervek kérdése. Az interneten láttam már (tudom itt is találhatnék a segédletekben) egyéni fejlesztési tervet, de "élőben" olyan igazit, ami nem csak "általános" feladatgyűjtemény, hanem tényleg valódi gyerek problémáját akarja, valóban megoldani , 3 havi bontásban, - még nem láttam soha.
Tehát az egyéni fejlesztési tervek készítésével kapcsolatban is szeretnék segítséget kérni:
Mennyire részletes, mekkora terjedelmű, mennyire konkrét? Kézzel, vagy géppel írjátok?
Az az igazság, hogy a legnagyobb segítség az lenne, ha természetesen a tanuló neve nélkül, de konkrét esetre küldenétek egy-egy példát. Kifejezetten érdekelne, hogy egy negyedikes tanulónál figyelemkoncentráció fejlesztésére milyen feladatokat soroltok fel a tervben? /negyedéves bontásban !!!/
(Ha nyilvánosan nem szeretnétek publikálni, akkor egy e-mailnek is hálás lennék.)
Szóval várom sürgős (decembertől már nem szeretném rosszul csinálni) segítségeteket,
mert lassan felörlődök a papírmunkában!
Mellesleg nagyon szeretem a munkám, egy-egy jó ötlet, játék kivitelezéséhez soha nem számolgatom a perceket, az órákat sem.
Előre is köszönöm: Erika
Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán »

Sajnos, a munkád dokumentálása elengedhetetlen, hiszen egy ellenőrzés folyamán ezzel tudod igazolni, hogy csinálod a fejlesztés. Én azt tanácsolom, ha már ilyen majdnem szalag menti munka lett belőle, hogy próbálj minél több előre előkészített nyomtatvány készíteni számítógépen, amit már csak ki kell tölteni. Tudom, pár sor írsz, de lehetséges, nem pár sort kell csak írni egy gyermekről. Nem tudom, mennyi gyerek jár fejlesztésre, de elméletileg kettő formában gondolták el a fejlesztési órákat.
Írom az elsőt.
Több neves pedagógus úgy gondolja és váltig állítja (osztom véleményüket), hogy a fejlesztőpedagógus csak 19 órában dolgozik a gyerekekkel konkrétan, majd a fennmaradó 5 órában készíti el a dokumentációt. A maradék órában, ami a heti 40 órához kell (16) felkészüléssel, előkészületekkel tölti. Sajnos, több intézményben nem így gondolják, hanem az egész 24 órában kell a gyerekkel foglalkozni, majd 5 óra dokumentáció készítés. A fennmaradó 11 vagy talán még kevesebb órában készül fel a pedagógus a következő foglalkozásra. Ne is írjatok semmit! Heti 10 óra felkészülés semmire nem elég, én ezt látom. Talán, még 10 óra, ami elegendő lenne, persze annak, aki tényleg felkészül és foglalkozni akar a gyerekekkel.
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Erikától kértem már tegnap este egy e- mail címet. Tudok segíteni, eddig nem érkezett válasz.
Zseninek meg tökéletesen igaza van!
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
Dóri
Hozzászólások: 670
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: Dóri »

Háááááááááát, vitatkoznék egy kicsit.
A kötelező óraszám a megtartott FEJLESZTŐ órákra vonatkozik. Ez ugye 22-32 óra.
A 40 órába fér bele a hospitálás, dokumentáció, adminisztráció, felkészülés, egyéb....
Amúgy nekem is lóg a nyelvem. 30 gyerek mellett.
Dóri
Avatar
csojanosne

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: csojanosne »

Én minden gyermeknek nyitottam egyéni fejlődési naplót, kitöltöttem annak módja szerint, de a foglalkozásokat nem a belíven vezetem gyermekenként, hanem egy külön naplóban. Mivel 1-8. osztályos gyerekekkel foglalkozom, így 8 ilyen "Tanórán kívüli foglalkozások naplóját" kell "csak" vezetnem és nem 50 gyermek egyéni lapját. Minden évfolyamra nyitottam egyet és oda be tudom vezetni a foglalkozásokat átláthatóan, a résztvevő gyerekek nevét is fel tudom tüntetni, még a hiányzókat is. Nálunk bevált, ajánlom másnak is. Többször is ellenőriztek bennünket, még soha nem szóltak, hogy ez így nem jó. Remélem tudtam egy kicsit segíteni valakinek.
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Nálunk ellenőrzéskor a kollégáktól a belívet kérték. Úgy látszik ez sem egységes.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
erzso.szabo

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: erzso.szabo »

Kedves Adrienn!
Általános iskola alsó és felső tagozatán -ettől a tanévtől kezdve- foglalkozok SNI-s és BTM-es tanulók fejlesztésével.
Kérlek, hogy küldj nekem is a kitöltött dokumentumokból, ha nem megterhelő számodra!
Minden más segítséget is hálásan köszönök!
Erzsó
Válasz küldése