Ildikó!
A megoldás pofonegyszerű. Az osztályfőnököknek semmi köze nincs az egyéni fejl. lapok vezetéséhez. A külívet sem kell évente újra írni, csak ki kell egészíteni az új évre vonatkozó adatokkal. Mivel te vagy az állandó munkatárs, nyugodtan megteheted, 2 perc alatt kész. Aztán az utazó gyp-vel együtt megcsináljátok a fejlesztési tervet (3 hónapra), megbeszélitek, kinek mi a feladata, és indulhat is a munka. Aki megtartotta a foglalkozást, azonnal adminisztrál, mert ha nem napra kész, belegabalyodtok, meg a fejetekre is koppintanak. 3 hónap múlva újra leültök, és megtervezitek a következő időszakot stb. stb.
Zsuzsi
tanácsot kérek
Re: tanácsot kérek
Ildikó Kedves,
én másképp látom mindezeket:
1. Felsorolt képesítéseid egyike sem engedi az SNI(a) státuszú gyermekek fejlesztését, vezetőd súlyos törvénytelenséget követett volna el ötleted megvalósításával.
2. Utazó gyógypedagógusotokkal részben közös gyermekanyagotok SNI(b) gyermek lehet, egyébként a Te asztalod BTM.
3. Azt a bizonyos külív-belív kérdése oly mértékben érint Téged, hogy ha osztályfőnöke vagy a fent említett SNI (a)-nak, akkor megfelelve a kitöltési útmutatónak vezeted a külívet, koordinálod a bele érkező belíveket, amelyeket a gyermekkel foglalkozó gyógypedagógusok vezetnek.
Üdvözlettel: Mariann
én másképp látom mindezeket:
1. Felsorolt képesítéseid egyike sem engedi az SNI(a) státuszú gyermekek fejlesztését, vezetőd súlyos törvénytelenséget követett volna el ötleted megvalósításával.
2. Utazó gyógypedagógusotokkal részben közös gyermekanyagotok SNI(b) gyermek lehet, egyébként a Te asztalod BTM.
3. Azt a bizonyos külív-belív kérdése oly mértékben érint Téged, hogy ha osztályfőnöke vagy a fent említett SNI (a)-nak, akkor megfelelve a kitöltési útmutatónak vezeted a külívet, koordinálod a bele érkező belíveket, amelyeket a gyermekkel foglalkozó gyógypedagógusok vezetnek.
Üdvözlettel: Mariann
Re: tanácsot kérek
Azt írod Ildikó, hogy "szakvizsgázott pedagógus vagyok gyógypedagógiai területen".
Konkrétan? Mert ez kulcskérdés.
Dóri
Konkrétan? Mert ez kulcskérdés.
Dóri
Re: tanácsot kérek
Mariann!
Gondolod, hogy minden iskolában minden sni a-val a megfelelő képzettségű gyógypedagógus foglalkozik?! Sőt! Gyógypedagógus?! Ugye, nem? Ezek szerint az iskolaigazgatók zöme törvénytelenséget követ el. Én inkább azt mondanám, szükség törvényt bont. Az iskolaigazgató törvényesen jár el, ha utazó gyógypedagógust alkalmaz, akinek szupervíziója alatt a többiek törvényesen végezhetik a fennmaradó órákban a fejlesztéseket.
Azt meg végképp nem értem, miért kell a külív vezetéséből ekkora problémát csinálni, és mi köze van hozzá a nem gyp osztályfőnöknek?!
Gondolod, hogy minden iskolában minden sni a-val a megfelelő képzettségű gyógypedagógus foglalkozik?! Sőt! Gyógypedagógus?! Ugye, nem? Ezek szerint az iskolaigazgatók zöme törvénytelenséget követ el. Én inkább azt mondanám, szükség törvényt bont. Az iskolaigazgató törvényesen jár el, ha utazó gyógypedagógust alkalmaz, akinek szupervíziója alatt a többiek törvényesen végezhetik a fennmaradó órákban a fejlesztéseket.
Azt meg végképp nem értem, miért kell a külív vezetéséből ekkora problémát csinálni, és mi köze van hozzá a nem gyp osztályfőnöknek?!
Re: tanácsot kérek
Sziasztok!
A múlt évben a mi iskolánkban is nagy ellenőrzések voltak ( MÁK, Oktatási Hivatal ). Négy évet néztek, az összes SNI-s gyereket egyesével leellenőrizték ( többségi iskola vagyunk).
A törvény egyértelmű SNI/a gyógypedagógusi kompetencia. Ahol nem tartják be ott több milliót is visszafizethetnek egy-egy ellenőrzés után.
Én az óraszámot is keveslem, szerintem több kellene.
Andi
A múlt évben a mi iskolánkban is nagy ellenőrzések voltak ( MÁK, Oktatási Hivatal ). Négy évet néztek, az összes SNI-s gyereket egyesével leellenőrizték ( többségi iskola vagyunk).
A törvény egyértelmű SNI/a gyógypedagógusi kompetencia. Ahol nem tartják be ott több milliót is visszafizethetnek egy-egy ellenőrzés után.
Én az óraszámot is keveslem, szerintem több kellene.
Andi
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: tanácsot kérek
Sziasztok!
SNI/a gyógypedagógus, SNI/b fejlesztő ped. de jobb a gyógypedagógus, BTMN fejl. ped vagy szakos pedagógus. A törvény ezt írja elő. A külív az osztályfőnöké, a belív a fejlesztőé.
Én pl. Ildikó helyében még tervet sem segítenék írni. Ezen az alapon semmi köze hozzá. Az utazó vajon mennyit fog a gyerekekkel foglalkozni?
Lassan már megszokom, hogy mindenki azt csinál, amit akar az iskolában. Nem lepődök meg semmin.
Ha valami meg törvénytelen a balhét vigye az igazgató egy ellenőrzés során.
Lehet másnak más véleménye, de az intézményvezető adta rá az áldást, tartsa is a hátát!
Szakemberek vannak munka nélkül, és közhasznú korrepetál 8 osztállyal, utazó nem látja a gyereket mert adminisztrál, gyógy.ped nem fejleszthet mert kell másnak a túlóra és sorolhatnám...............
Akkor vigye a balhét aki a beosztást csinálta!
Dórinak meg igaza van! Konkrétan???
Az alábbi melléklet erről szól!
SNI/a gyógypedagógus, SNI/b fejlesztő ped. de jobb a gyógypedagógus, BTMN fejl. ped vagy szakos pedagógus. A törvény ezt írja elő. A külív az osztályfőnöké, a belív a fejlesztőé.
Én pl. Ildikó helyében még tervet sem segítenék írni. Ezen az alapon semmi köze hozzá. Az utazó vajon mennyit fog a gyerekekkel foglalkozni?
Lassan már megszokom, hogy mindenki azt csinál, amit akar az iskolában. Nem lepődök meg semmin.
Ha valami meg törvénytelen a balhét vigye az igazgató egy ellenőrzés során.
Lehet másnak más véleménye, de az intézményvezető adta rá az áldást, tartsa is a hátát!
Szakemberek vannak munka nélkül, és közhasznú korrepetál 8 osztállyal, utazó nem látja a gyereket mert adminisztrál, gyógy.ped nem fejleszthet mert kell másnak a túlóra és sorolhatnám...............
Akkor vigye a balhét aki a beosztást csinálta!
Dórinak meg igaza van! Konkrétan???
Az alábbi melléklet erről szól!
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: tanácsot kérek
Sziasztok!
Akkor konkrétabban: a Bárczin végeztem spec. fejl ped. szakot, azután meg ugyan ott szakvizsgáztam.
A diplomámban ez szerepel (szó szerint idézem) : "Szakvizsgázott pedagógus(gyógypedagógiai szakterületen)".
No, akkor most legyetek okosabbak, mint én.
A nyáron itt már szó volt erről, meg kérdeztem itt Zoltántól is.
Szerinte elláthatom azokat a gyerekeket, akiket gyógypedagógus (SNI-a -sokat ).
Szerintetek nem?
Van ezekben a dolgokban akkora káosz, hogy ihaj!
Ildikó
Akkor konkrétabban: a Bárczin végeztem spec. fejl ped. szakot, azután meg ugyan ott szakvizsgáztam.
A diplomámban ez szerepel (szó szerint idézem) : "Szakvizsgázott pedagógus(gyógypedagógiai szakterületen)".
No, akkor most legyetek okosabbak, mint én.
A nyáron itt már szó volt erről, meg kérdeztem itt Zoltántól is.
Szerinte elláthatom azokat a gyerekeket, akiket gyógypedagógus (SNI-a -sokat ).
Szerintetek nem?
Van ezekben a dolgokban akkora káosz, hogy ihaj!
Ildikó
Re: tanácsot kérek
Ildikó, az általad említett enyhe, ill. középsúlyos fogy. oligofrénpedagógust kíván.
Bizony Andi, 2 ilyen ellenőrzésen mentem át integráló pedagógusi éveim alatt...minden dokumentum az utolsó betűig átnézettetett.
Zsuzsi, a külív hátlapján jelöli, hogy of. vezeti, ha gyp, ha nem. Amúgy tudom, hogy borzalmas állapotok uralkodnak egyes iskolákban. Nev.Tan-osként ellenőrzési kötelezettségemet teljesítem, sokat látok-hallok. Szerencsére ritkán látom az emberi akadályát, anyagi vonzatát sokkal inkább. Bár, a végeredmény szempontjából az érintetteknek mindegy. Be kell látnunk az integráció nálunk megbukott, mint minden, ami a feltételek megteremtése nélkül indul.
M.
Bizony Andi, 2 ilyen ellenőrzésen mentem át integráló pedagógusi éveim alatt...minden dokumentum az utolsó betűig átnézettetett.
Zsuzsi, a külív hátlapján jelöli, hogy of. vezeti, ha gyp, ha nem. Amúgy tudom, hogy borzalmas állapotok uralkodnak egyes iskolákban. Nev.Tan-osként ellenőrzési kötelezettségemet teljesítem, sokat látok-hallok. Szerencsére ritkán látom az emberi akadályát, anyagi vonzatát sokkal inkább. Bár, a végeredmény szempontjából az érintetteknek mindegy. Be kell látnunk az integráció nálunk megbukott, mint minden, ami a feltételek megteremtése nélkül indul.
M.
Re: tanácsot kérek
Jóóóóóóóóóóóóóóóó! Vezesse az ofő! Bár nekem soha eszembe nem jutott volna kiadni ezeket a kezemből. Már csak az érdekelne, hogy egy nem gyp ofő hogy tudja meghatározni a fejlesztendő területeket...
Na, itt abbahagyom. Nem várok választ.
Na, itt abbahagyom. Nem várok választ.
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: tanácsot kérek
Mariann!
Integrációt illetően igazad van.
Ellenőrzés: adminisztráció meg van, pénz stimmel a többi meg nem érdekel senkit.
Tapasztalat, és nem egy iskola, hanem több amit a környezetemben láttam. Ki mit csinál, hol fejleszt, feltétel adott-e stb... senkit nem érdekelt eddig.
Integrációt illetően igazad van.
Ellenőrzés: adminisztráció meg van, pénz stimmel a többi meg nem érdekel senkit.
Tapasztalat, és nem egy iskola, hanem több amit a környezetemben láttam. Ki mit csinál, hol fejleszt, feltétel adott-e stb... senkit nem érdekelt eddig.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"