Többcélú intézmény óvodájában dolgozom. 2009 januárjában végeztem a Kaposvári Egyetemen az óvodapedagógus fejlesztési szakirányt. Az iskolaigazgató kérése alapján szeptembertől (nemcsak az óvodában), de az általános iskolában is kellene fejlesztenem a gyerekeket.
A törvény szerint kötelezhet-e erre, hiszen óvodai végzettségem van?
segítséget kérek
-
zsoltzsolt
Re: segítséget kérek
Szia Katarina!
Igazából és elsősorban a munkaköri leírásod kellen megnézned, mert ugye azt a munkát kell elvégezned, amiben megállapodtatok és ebben a dokumentumban lefektettetek. Vagyis, ha benne van pl. hogy páros hétvégeken sétáltasd a kutyáját és ezt még alá is írtad, akkor kötelezhet arra (is). Vagyis nézd meg a munkaköri leírásod, ha meg nincs ilyen???
hát az elég baj, és az az igazgató munkáját minősíti.
Zsolt
Igazából és elsősorban a munkaköri leírásod kellen megnézned, mert ugye azt a munkát kell elvégezned, amiben megállapodtatok és ebben a dokumentumban lefektettetek. Vagyis, ha benne van pl. hogy páros hétvégeken sétáltasd a kutyáját és ezt még alá is írtad, akkor kötelezhet arra (is). Vagyis nézd meg a munkaköri leírásod, ha meg nincs ilyen???
Zsolt
-
zsoltzsolt
Re: segítséget kérek
Ja , már megint, mint mindig, szokás szerint
akárcsak Columbo
visszatérek egy kérdésssel
ez az óvodapedagógus fejlesztési szakirány.. erről mit ír a Kaposvári Egyetem? vagyis mire ad jogosítványt? azt is leírhatnád vagy megnézhetnéd.
Egyébként, ha az iskolában az első oztályosokat fejlesztenéd, így segítve őket az óvoda és az iskola közötti átmenetet, akkor még ezzel egyet is tudnék érteni, és mind te, mind a gyerekek sokat nyerhetnének vele. vagyis ülj le az igazgatóval és tereld ebbe az irányba a beszélgetést
Zsolt
akárcsak Columbo
ez az óvodapedagógus fejlesztési szakirány.. erről mit ír a Kaposvári Egyetem? vagyis mire ad jogosítványt? azt is leírhatnád vagy megnézhetnéd.
Egyébként, ha az iskolában az első oztályosokat fejlesztenéd, így segítve őket az óvoda és az iskola közötti átmenetet, akkor még ezzel egyet is tudnék érteni, és mind te, mind a gyerekek sokat nyerhetnének vele. vagyis ülj le az igazgatóval és tereld ebbe az irányba a beszélgetést
Zsolt
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: segítséget kérek
Egyetértek Zsolttal, beszélni kell az igazgatóval, pontosan mit akar, mi az elképzelése?
Aztán, gondolom ezt plusz óráért kellene végezned, ami nem rossz.
Még valami: nem kioktatásnak szánom, de a mai viszonyok között, nagyon kellene örülnöd, hogy munkát ajánl.
Két okból is jó.
1. bizonyára jó munkát végzel, meg vannak veled elégedve.
2. biztosítva van a munkád.
Aztán, gondolom ezt plusz óráért kellene végezned, ami nem rossz.
Még valami: nem kioktatásnak szánom, de a mai viszonyok között, nagyon kellene örülnöd, hogy munkát ajánl.
Két okból is jó.
1. bizonyára jó munkát végzel, meg vannak veled elégedve.
2. biztosítva van a munkád.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
-
katarina
Re: segítséget kérek
Köszönöm a válaszokat. Igazából arra lettem volna kiváncsi, hogy törvényileg kötelezhet-e erre.
A diplomámban óvódapedagógus fejlesztési szakirány szerepel( nem tanítónő fejlesztési szakirány ,ami szintén létezik az egyetemen, és ez szólna arra amit ő szeretne-szerintem). A munkaköri leírásomban egyébként sokminden nem szerepel és mégis végzem pl. számítógépes adatrögzítés...stb. ennyit a munkaköri leírásokról. Egyébként azt is én írom...
Egyébként vegyes érzelmekkel fogadnám, hogy még az iskolában is kellene dolgoznom, egyrészt szeretem a "volt" gyerekeimet, s így örülnék neki. De, ha belegondolok, hogy az óvodai ledolgozott óraszámom után pl. déután még a suliba is át kell mennem-termésszetesen még ingyen , mert ugye átsorolás csak gazdasági évtől jár, tehát 2010 januárjától, havi kb. 5000 Ft, addig meg ingyen... holott van elég tanítónő esetleg beírathatna egyet.
Hol huzódik a határ a munkaszetetete és az önként vállalt balekság között?
Mindegy hiába irogatok itt, ha kell mennem úgyis megyek így vagy úgy.
A diplomámban óvódapedagógus fejlesztési szakirány szerepel( nem tanítónő fejlesztési szakirány ,ami szintén létezik az egyetemen, és ez szólna arra amit ő szeretne-szerintem). A munkaköri leírásomban egyébként sokminden nem szerepel és mégis végzem pl. számítógépes adatrögzítés...stb. ennyit a munkaköri leírásokról. Egyébként azt is én írom...
Egyébként vegyes érzelmekkel fogadnám, hogy még az iskolában is kellene dolgoznom, egyrészt szeretem a "volt" gyerekeimet, s így örülnék neki. De, ha belegondolok, hogy az óvodai ledolgozott óraszámom után pl. déután még a suliba is át kell mennem-termésszetesen még ingyen , mert ugye átsorolás csak gazdasági évtől jár, tehát 2010 januárjától, havi kb. 5000 Ft, addig meg ingyen... holott van elég tanítónő esetleg beírathatna egyet.
Hol huzódik a határ a munkaszetetete és az önként vállalt balekság között?
Mindegy hiába irogatok itt, ha kell mennem úgyis megyek így vagy úgy.
-
zsoltzsolt
Re: segítséget kérek
Katarina!
Anélkül válaszolok mos, hogy konkrétan utána néztem volna a dolognak
vagyis szerintem törvényileg nemkötelezhet rá, vagyis olyan munkára nem vehet fel, amire nincs képesítésed. Pl. engemnem alkalmazhatna magyar-történelem szakos tanárként, mert nincs olyan diplomám.
másik..
ezt a szakirányt nem is értem.. óvódapedagógus fejlesztési szakirány
nemhiányzik innen egy veszző?? vagyis: óvódapedagógus, fejlesztési szakirány
mert így már érthetőbb lenne, mert így nekem azt jelenti, hogy az óvodapedagógusokat fejleszted - -megjegyzem rájuk is férne már
na szóval, ha felvállalod így az ovisok fejlesztését, akkor egy vizsgálat során abból gondja lehet az intézménynek, mert ha előírja pl. a nev. tanos vagy a biz-os szakvél, hogy gyógyped vagy fejl. ped. végezze a gyerek fejlesztését, akkor az épp nem te vagy, ahogy kiveszem a képesítése dleírásából vagyis egy esetben igen, ha az adott gyermek óvodáskorú.
de a másik, hogy sejtem előre, hogy el fogod vállalni (más is ezt tenné a helyedben), mert nem fogsz tudni mást tenni. De ha túlléped a kötelező óraszámod, akkor azt fizetnie kell.
A számítógépes adatrögzítést említed.. mi pl. beírtuk a kollégák munkaköri leítrásába, hogy a szakvéleményeket maguk gépelik vagyis viszik be a számítógépbe és így (is) adják le. Vagyis mindig bemásolásra került az intézményi számgépbe is.
FONTOS!!!: pontosítsátok a munkaköri leírást vagy kérj az igazgatótól írásos utasítást arra vonatkozóan, hogy ezentúl neked kell ellátnod az iskolás gyermekek fejlesztését is, így védve vagy te is, hogy olyan munkát vállalsz, amire elvileg a képesítésed nem adna lehetőséget. Erre ügyelj.
nO
UFF
pá
ja, meg nőnapot is
)
Zsolt
Anélkül válaszolok mos, hogy konkrétan utána néztem volna a dolognak
vagyis szerintem törvényileg nemkötelezhet rá, vagyis olyan munkára nem vehet fel, amire nincs képesítésed. Pl. engemnem alkalmazhatna magyar-történelem szakos tanárként, mert nincs olyan diplomám.
másik..
ezt a szakirányt nem is értem.. óvódapedagógus fejlesztési szakirány
nemhiányzik innen egy veszző?? vagyis: óvódapedagógus, fejlesztési szakirány
mert így már érthetőbb lenne, mert így nekem azt jelenti, hogy az óvodapedagógusokat fejleszted - -megjegyzem rájuk is férne már
na szóval, ha felvállalod így az ovisok fejlesztését, akkor egy vizsgálat során abból gondja lehet az intézménynek, mert ha előírja pl. a nev. tanos vagy a biz-os szakvél, hogy gyógyped vagy fejl. ped. végezze a gyerek fejlesztését, akkor az épp nem te vagy, ahogy kiveszem a képesítése dleírásából vagyis egy esetben igen, ha az adott gyermek óvodáskorú.
de a másik, hogy sejtem előre, hogy el fogod vállalni (más is ezt tenné a helyedben), mert nem fogsz tudni mást tenni. De ha túlléped a kötelező óraszámod, akkor azt fizetnie kell.
A számítógépes adatrögzítést említed.. mi pl. beírtuk a kollégák munkaköri leítrásába, hogy a szakvéleményeket maguk gépelik vagyis viszik be a számítógépbe és így (is) adják le. Vagyis mindig bemásolásra került az intézményi számgépbe is.
FONTOS!!!: pontosítsátok a munkaköri leírást vagy kérj az igazgatótól írásos utasítást arra vonatkozóan, hogy ezentúl neked kell ellátnod az iskolás gyermekek fejlesztését is, így védve vagy te is, hogy olyan munkát vállalsz, amire elvileg a képesítésed nem adna lehetőséget. Erre ügyelj.
nO
UFF
pá
ja, meg nőnapot is
Zsolt
-
lindatarjan
Re: segítséget kérek
Sziasztok!
Nekem először is vélemények kellenének arról, mit gondoltok a hiperaktivitásról, és arról hogy integráltan vagy szegregáltan tanítják őket? Melyik szerintetek a jobb? Mert elméletileg nem tanulásban akadályozottak, legalábbis IQ szerint nem hiszem, h annyi lenne köztük, és mégis szinte biztos, h szegregált intézményben végzik akkor, ha nem hajlandó őket elviselni egy többségi iskola. Itt most nem csupán a kicsit hiperaktívakra gondolok, akiknek minimális tüneteik vannak, hanem a nagyon hiperaktívakra is, akiknek már nem segít más, csak a gyógyszeres kezelés. Miért van az, hogy akiknek normális az IQ-juk, azokat beteszik oda, szegregált intézménybe, ahová pl. tanulásban akadályozott gyerekek járnak? Összefügg-e a tanulásban akadályozottság a hiperaktivitással?
Kiváncsi vagyok a véleményekre, és ha tudtok esetleg evvel kapcsolatban szakirodalmat, illetve avval kapcsolatban, h a tanak és a hiperaktivitás mennyire függ össze és hogyan, írjatok!
Előre is köszi!
Nekem először is vélemények kellenének arról, mit gondoltok a hiperaktivitásról, és arról hogy integráltan vagy szegregáltan tanítják őket? Melyik szerintetek a jobb? Mert elméletileg nem tanulásban akadályozottak, legalábbis IQ szerint nem hiszem, h annyi lenne köztük, és mégis szinte biztos, h szegregált intézményben végzik akkor, ha nem hajlandó őket elviselni egy többségi iskola. Itt most nem csupán a kicsit hiperaktívakra gondolok, akiknek minimális tüneteik vannak, hanem a nagyon hiperaktívakra is, akiknek már nem segít más, csak a gyógyszeres kezelés. Miért van az, hogy akiknek normális az IQ-juk, azokat beteszik oda, szegregált intézménybe, ahová pl. tanulásban akadályozott gyerekek járnak? Összefügg-e a tanulásban akadályozottság a hiperaktivitással?
Kiváncsi vagyok a véleményekre, és ha tudtok esetleg evvel kapcsolatban szakirodalmat, illetve avval kapcsolatban, h a tanak és a hiperaktivitás mennyire függ össze és hogyan, írjatok!
Előre is köszi!
-
Sárosdi Virág
Re: segítséget kérek
Kedves Linda!
Most mi is a kérdés? Ha egy kicsit jobban körülírnád...pl. mit takar a "kicsit hiperaktív"? Szegregáció vagy integráció? Úgy általában nem lehet erről véleményt mondani...esetleg van konkrétan egy gyermek, akit szerinted lehetne intergáltan oktatni, mégis szegregált osztályban tanul? Aztán ez a mondatod: "illetve avval kapcsolatban, h a tanak és a hiperaktivitás mennyire függ össze és hogyan" őszintén szólva nem tudtam kikövetkeztetni mit is takar a "tanak"....
Szóval, néhány háttérinformáció hiányzik számomra - még a legáltalánosabb vélemény megfogalmazáshoz is.
Most mi is a kérdés? Ha egy kicsit jobban körülírnád...pl. mit takar a "kicsit hiperaktív"? Szegregáció vagy integráció? Úgy általában nem lehet erről véleményt mondani...esetleg van konkrétan egy gyermek, akit szerinted lehetne intergáltan oktatni, mégis szegregált osztályban tanul? Aztán ez a mondatod: "illetve avval kapcsolatban, h a tanak és a hiperaktivitás mennyire függ össze és hogyan" őszintén szólva nem tudtam kikövetkeztetni mit is takar a "tanak"....
Szóval, néhány háttérinformáció hiányzik számomra - még a legáltalánosabb vélemény megfogalmazáshoz is.
Re: segítséget kérek
Nálunk, a szegregált iskolában vannak hiperaktív gyerekek, de kivétel nélkül mindegyik tanulásban akadályozott.
Normál értelmi színt mellett a csemete a többségi iskolába való!!!!!!!!!!
Normál értelmi színt mellett a csemete a többségi iskolába való!!!!!!!!!!
-
lindatarjan
Re: segítséget kérek
Szia Virág!
Elnézést, ha nem voltam eléggé világos! De nem konkrét esetről van szó, csak általánosságban kérdezem, mert érdekel. Nemrég pl. olvastam, hogy egy gyereket több tantárgyból is megbuktattak, holott 130-as IQ-jú, és mellesleg hiperaktív. És nem egy olyan gyerek van szerintem, akit nem viselnek el a többségi iskolában, és ezért olyan helyre adják be a magatartása és/vagy a tanulmányi eredményei alapján, ami tulajdonképpen nem a saját értelmi szintjének felel meg. Így értettem. Tulajdonképpen az iskolarendszer a hiperaktívot "lefogyatékosítja" ... ha ezt így szabad mondanom, bár óvatosan teszem.
Tanak=tanulásban akadályozott.
A "kicsit hiperaktív" alatt azt értem, hogy nem annyira súlyosan befolyásolja a mindennapi életvitelét (vagy a tanulást), mint az, akinek gyógyszert kell szednie, mert annyira nem bír magával.
Arra lennék kíváncsi, hogy mi van akkor ha pl. egy normális IQ sávba eső hiperaktív gyereket betesznek egy olyan szegregált iskolába, ahová nem tartozna az értelmi képességei miatt, mert a többségi iskola nem fogadja be?
vagy/és...
Mennyire lehet tanulásban akadályozottak közé besorolni vagy olyan iskolába járatni egy hiperaktívot, ahol tanulásban akadályozottakat tanítanak? (mind1, hogy alacsonyabb, vagy átlagos IQ-jó gyerekről van szó.)
Remélem ez így már egy kicsit konkrétabb... vagy legalább érthetőbb...
Elnézést, ha nem voltam eléggé világos! De nem konkrét esetről van szó, csak általánosságban kérdezem, mert érdekel. Nemrég pl. olvastam, hogy egy gyereket több tantárgyból is megbuktattak, holott 130-as IQ-jú, és mellesleg hiperaktív. És nem egy olyan gyerek van szerintem, akit nem viselnek el a többségi iskolában, és ezért olyan helyre adják be a magatartása és/vagy a tanulmányi eredményei alapján, ami tulajdonképpen nem a saját értelmi szintjének felel meg. Így értettem. Tulajdonképpen az iskolarendszer a hiperaktívot "lefogyatékosítja" ... ha ezt így szabad mondanom, bár óvatosan teszem.
Tanak=tanulásban akadályozott.
A "kicsit hiperaktív" alatt azt értem, hogy nem annyira súlyosan befolyásolja a mindennapi életvitelét (vagy a tanulást), mint az, akinek gyógyszert kell szednie, mert annyira nem bír magával.
Arra lennék kíváncsi, hogy mi van akkor ha pl. egy normális IQ sávba eső hiperaktív gyereket betesznek egy olyan szegregált iskolába, ahová nem tartozna az értelmi képességei miatt, mert a többségi iskola nem fogadja be?
vagy/és...
Mennyire lehet tanulásban akadályozottak közé besorolni vagy olyan iskolába járatni egy hiperaktívot, ahol tanulásban akadályozottakat tanítanak? (mind1, hogy alacsonyabb, vagy átlagos IQ-jó gyerekről van szó.)
Remélem ez így már egy kicsit konkrétabb... vagy legalább érthetőbb...