Mit jelent az egyéni előrehaladású oktatás?

Látogatóink kérdéseinek létrehozott fórum.
Avatar
022Mike

Mit jelent az egyéni előrehaladású oktatás?

Hozzászólás Szerző: 022Mike »

Sziasztok!

Gyermekem ált.sikola 3. osztályos tanuló.Idén nyáron dyscalculiát állapítottak meg nála (BNO: F 81.2) A szakértői véleményében az szerepel, hogy "egyéni adottságához, fejlettségéhez igazodó egyéni előrehaladású oktatást javaslunk matematika tantárgyból intenzív gyógypedágógiai fejlesztés mellett."
Jelenleg ugyanazt tanulja, amit a többiek, ugyanannyi leckét kap, mint a többiek. A gyógypedagógiai fejlesztése december 1-jén indult el. A dolgozatokat kétszer írja meg, egyszer, amit a többiek írnak arra 1-est kap, utána pedig megír egy másikat, arra 2-est. Amikor a lecke mennyiségére rákérdeztem a tanító néni azt mondta, hogy annyit csináljon meg belőle, annyit, amennyit tud. Akkor nem értem miért nem ad neki rögtön kevesebbet? Rákérdeztem, arra is hogy mikor fog az egyéni előrehaladású oktatás szerint tanulni, azt mondta, hogy azt majd a gyógypedagógussal fog aszerint tanulni.
Nekem a szakértői bizottságnál, amikor megkaptuk a papírt, azt mondták, hogy a tanító néni és a gyógypedagógus közösen írnak egy tantervet 3 hónapra, annak mentén folyik a napközbeni tanítása és a gyógypedagógiai fejlesztése. Három havonta ezt felülvizsgálják, ha kell újra írják.
Szeretném megtudni, hogy pontosan mit is jelent az, hogy "egyéni adottságához, fejlettségéhez igazodó egyéni előrehaladású oktatást javaslunk matematika tantárgyból intenzív gyógypedágógiai fejlesztés mellett." ?
A matematika órán rendesen a 3-kos anyagot kell tanulnia?
Kinek mi a feladata (tanító néni, gyógypedagógus)?

Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv, Marcsi
Avatar
022Mike

Re: Mit jelent az egyéni előrehaladású oktatás?

Hozzászólás Szerző: 022Mike »

Sziasztok,

Már felhívtam az illetékes tankerületi központot is a témában, de ott akihez kapcsoltak nem tudott választ adni a kérdésemre, hanem tovább küldött az iskola igazgatójához. Nagyon szükségem lenne valamilyen információra a fenti kérdésemmel kapcsolatban.

Üdvözlettel, Marcsi
Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Mit jelent az egyéni előrehaladású oktatás?

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

Kedves Marcsi!
Az egyéni haladásnak épp az a lényege, hogy a tanuló a saját tempójában, a saját szintjéről indulva tanulhat - vagyis ha pl már a százas számkörban sem biztos a tudása, akkor vissza lehet (és kell) lépni a 20-as számkörbe, vagy akár lejjebb is, s utána is a saját tempójában haladva tanul.
A tanító tanít, a gyógypedagógus készségeket, képességeket fejleszt, összhangban egymással.... és persze besegítve egymásnak.
Természetesen nehéz megoldani, hogy egy 20-30 fős osztályban egyénileg haladjunk egy-egy tanulóval, de nem lehetetlen - persze nem árt, ha pedagógiai asszisztens is besegít a tanórán. A felméréseket ahhoz a szinthez kell elkészíteni, ahol éppen tart a gyermek - szóval ezt is az egyéni képességeihez!!! (van olyan differenciált -matek-felmérőfüzet, amelynek egyik része az enyhe értelmi fogyatékosok követelményeihez igazodik, másik része dyscalculiás tanulók részére készült, melyet rugalmasan lehet alkalmazni). Az "tantervben" azt kell meghatározni, hogy egy adott időszakban kb milyen szintre akarunk eljutni a tanulóval.
A gyógypedagógus általában heti három órában foglakozik az SNI tanulókkal, ráadásul általában egy csoportba kénytelen osztani más problémákkal küzdő tanulókat is (a habilitációs órák szűkös kerete miatt!), így nehéz lenne neki megtanítani egy-egy gyereket írni-olvasni-számolni ... de neki is az egyéni képességekhez kell alkalmazkodnia.
Én tanító és gyógypedagógus is vagyok, így megértem mindkét "tábort"... de a lényeg, hogy össze tudjanak dolgozni és ne egymásra hárítsák a feladatokat. A gyógypedagógus matematikai, számolási készséget is fejleszt, s eközben ezzel besegít a matematika tanításba.
A lényeg: a tanórán is alkalmazkodni kell a tanuló tudásszintjéhez. Ez a lényege az SNI kategóriának, vagyis ez segítség és könnyebbség kell hogy legyen a tanulónak, ezért készül a szakértői vélemény.
Remélem válaszolni tudtam a kérdésedre.
Üdv: Judit
Avatar
022Mike

Re: Mit jelent az egyéni előrehaladású oktatás?

Hozzászólás Szerző: 022Mike »

Kedves Judit!

Nagyon szépen köszönöm a válaszodat.
Nekünk is heti 3 fejlesztést javasolt a szakértői bizottság, amiből kettőt tud biztosítani az iakola. A két óra egy napon, egymás után van megtartva, mert utazó gyógypedagógus jár az iskolánkba és csak így tudja biztosítani az órákat.
A fejlesztésen nem matekoznak, hanem a szövegértéssel, írással, foglalkoznak.

A héten elkezdődött az iskola. A kislányom azt mondta, hogy most órán hasonló, feladatokat csinál, mint a többiek, de a tanító néni oda megy hozzá sokszor és segít neki abban, hogy azt most összeadni vagy kivonni kell-e. Most kevesebb leckét is kap, mint a többiek, de ugyan olyan típusúakat. Most éppen írásbeli összeadás, kivonás 1000-ig tízesátlépéssel.
Húszig tud számolni a kezén :(.

Ő azt mondta, hogy a kislányomnak ugyan azt a 3-os anyagot kell tanulnia, mint a többieknek. Nincs lehetőség arra, hogy visszatérjen oda (az elsős anyag), ahol az elakadása van. Ezt a gyógypedagógusnak kell csinálnia.

Amikor megkaptuk a papírt, azt mondták, hogy a tanító néni és a gyógypedagógus közösen írnak egy tantervet (az elmaradástól kezdve) 3 hónapra, annak mentén folyik a napközbeni tanítása és a gyógypedagógiai fejlesztése. Három havonta ezt felülvizsgálják, ha kell újra írják.Ez igaz kellene, hogy legyen?

Üdv, Marcsi
Válasz küldése