fejlesztő órák

Avatar
vinczeh

fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: vinczeh »

Kedves Fórumozók!
25 éve matek szakosként dolgozom. Augusztus 30-án tájékoztattak arról, hogy a néhány éve megszerzett gyógy.ped.TANAK diplomám megléte miatt iskolánk összes BTMN-es gyereke hozzám fog tartozni. Matek óráim nagy részét szétosztották a kollegák között. Furcsállom .....a helyzetet. máshol is így van ez? Már nem szokás megkérdezni, hogy vállalom-e az új munkakört?
Szeretnék választ kapni arra, hogy délelőtt tanítási órába ágyazottan fejleszthetek-e? Kihozható-e a gyerek óráról vagy nem? csak délután tarthatóak fejlesztő órák?
Köszönöm előre a segítséget! VH
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Kedves VH!
Egyeztetni szoktak jobb helyen! Óráról nem hozhatsz ki gyereket, délután kell fejleszteni. De ha az igazgató úgy osztott be, hogy délelőtt fejleszz, akkor vállalja a felelősséget ő!
Mondjuk én szóvá tenném!
Ha maradsz ebben a munkakörben, javaslom az oldal böngészését, mert sok kérdésre választ kap.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
Adry

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: Adry »

Nálunk még alsóban 1-2.esetleg néha 3. osztályban csak délelőtt oldható meg a fejlesztés, de csak készségtárgyról lehet elhozni őket. Mivel majd 900 fős a gyereklétszám az egész iskolában, így teremprobléma /helyhiány miatt is indokolt a kicsiknél a délelőtti fejlesztés. Ráadásul délután képtelenség összehozni,mivel sok fejlesztésre járó diák a tanórák után vagy logopédiában, gyógytestnevelésben és alapozó mozgásterápiában is részesül ,vagy valamilyen külön szakkörre jár. Délután egy elsőssel nem sok mindent lehet már kezdeni ... Az idei tanév teljes káoszban indul, legalábbis nálunk a gyógypedagógia és fejlesztés terén. Senki nem tud semmit , a mai napig. Állítólag az iskolának kellene a BTM-es gyerekeket is ellátni, de státuszuk nincs rá, sem fejlesztő,,,amit eddig mi külsős fejlesztők végeztünk. Az SNI kikerült a Pedagógiai Szakszolgálatok hatásköréből, az iskola is tehetetlen. Jelenleg nem tudják ,kik fogják ezeket a gyerekeket ellátni!!! Hétről hétre változik minden, egyszer azt mondták nekünk is 24 lesz a heti óraszám,,ma már azt mondták marad a 21. Könyörgöm , miért kellett egy eddig jól működő (legalábbis nálunk )rendszert így szétdúlni!? Hozzá nem értő emberek hasukra ütöttek és merik azt nyilatkozni ,hogy zökkenőmentesen indul a tanév????? HOL? Mert nálunk mai napig nem tisztázott sem a heti óraszám, sem az h. ki, kiket láthat el, hány órában. A szakvéleményekben meg minden tanulónál másfajta diagnózis olvasható,katasztrófa... :( Emiatt a káosz miatt van ,akit csak heti 1 órában tudunk ellátni, mert nincs státusz, így megint a diákok isszák meg a levét az egésznek. Mi nagyon el vagyunk keseredve.
Avatar
henciduda

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: henciduda »

Kedves Adry!
Mintha én írtam volna minden sorodat! Még azt hozzátenném: Ti tudjátok, kitől fogjuk a fizetésünket októberben megkapni? Már az emeltről (ha lesz), nem is beszélve. Mert míg a mai napig nem tudom, ki a fenntartóm, munkáltatóm, főnököm, ki írja meg az átsorolásomat? Mert én még nem láttam.
Avatar
Móni

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: Móni »

Nekem ( szakvizsgázott nyelv- és beszédfejlesztő vagyok) 12 tanulóm van, heti 7 órára. Egy kislánynak heti 3, a többieknek 2 órát írnak elő. Törvényesen hányan ülhetnek egy kiscsoportos fejlesztésen? Előre is köszönöm: Móni
Avatar
Hamilton1

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: Hamilton1 »

Egyéni fejlesztés esetén 1-3 fő, mikrocsoport esetén 4-8, makrocsoport esetén 8 főtől felfelé, itt nem tudom mennyi a maximum.

Adrynak: BTMN tanulókat ebben a tanévben fejleszthetik a továbbképzés keretében megszerzett fejlesztőpedagógus végzettséggel rendelkezők is. Az általános iskolában státuszban levő gyógypedagógus ugyanúgy pedagógus munkakörben van, mint a többi tanár, tanító, így értelemszerűen az óraszám is a törvény szerinti 22-26 óra, e kereten belül határozza meg az iskola az óraszámot. A 21 óra a szakszolgálatokra vonatkozik. Akit az iskola nem tud ellátni, ahhoz a tanulóhoz az utazó gyógypedagógusi hálózaton keresztül kell biztosítani a szakembert. A gyerekekt ellátni az iskolának törvényi kötelezettsége, amennyiben ez a feladat az alapító okiratban szerepel. De ezért nem a Te fejed kell fájjon, hanem az igazgatóé. Délelőtt nem lehet fejleszteni, csakis tanítási órán kívül.
Avatar
Móni

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: Móni »

Köszi szépen! Erre esetleg jogszabályi hivatkozást is tudsz mondani? A főnököm ezt kéri és csak a szakszolgálatoknál találtam erre vonatkozólag valamit! Előre is nagyon köszönöm!!!
Avatar
Hamilton1

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: Hamilton1 »

Kedves Móni4
Jogszabályi hivatkozást nem találok sehol, eddig nem is kerestem az az igazság, ezt tavalyi tanév végén mondta nekünk az a Ped. Intézetes szakértő, aki ellenőrizte nálunk az sni tanulók ellátását. Úgy gondolom, hogy ez a létszám az általános fogalomértelmezés alapján ennyi. Tehát bármely területén az életnek ahol mondjuk mikrocsoportról beszélünk, pl. egy üzemnél, vagy bármi, ott 4-8 fő értendő alatta. S gondolom, ebből az evidenciából következik, hogy a fejlesztésben is ennyi értendő alatta. Tehát ez egy alapértelmezett fogalom. Feltételezem a szociológia tudományából került az általános köztudatba. Sajnálom, hogy egyebet nem tudok mondani. Fordulj az illetékes Ped. Intézethez, kérjetek tőlük állásfoglalást.
Nekünk volt, hogy pályázatbanvolt fejlesztésünk, s az ellenőrzésekor még ott is megnézték, hogy nem lehetett 4 fős csoport, mert egyéni fejlesztés volt előírva, csak a 3-at fogadták el.
Avatar
Móni

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: Móni »

A törvény 27§, 5. bekezdésében ez olvasható - ezt mutatja nekem az igazgatónő: "(5) Az általános iskola, a középfokú iskola köteles megszervezni a tanuló heti kötelező óraszáma és az osztályok engedélyezett heti időkeret különbözete terhére a tehetség kibontakoztatására, a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására, a beilleszkedési, tanulási nehézség, magatartási rendellenességgel diagnosztizált tanulók számára, továbbá az elsőn-egyedik évfolyamra járó tanulók eredményes felkészítésére szolgáló, differenciált fejlesztést biztosító egy-három fős foglalkozásokat. Tehetséggondozásra és felzárkóztatásra osztályonként legalább további heti egy-egy óra biztosított az osztályok 6. mellékletben meghatározott időkerete felett." Ebben van az egy-három, és szerinte ez vonatkozik az iskolai fejlesztésre is. Szerintetek????
Avatar
henciduda

Re: fejlesztő órák

Hozzászólás Szerző: henciduda »

Szerintem is. Ez nem azt jelenti, hogy egyetértek vele.
Válasz küldése