egy kis segítséget kérek
Elküldve: 2012.08.27. 10:56
Kedves Fórumozók!
Egy kis segítséget szeretnék kérni az alábbi kérdésekben.
A középiskolásaink egy része kollégiumban lakik (a kollégium is hozzánk tartozik). Közöttük elég sok az SNI, BTMN tanuló. Velük kapcsolatban érdeklődnék, hogy hogyan lehetne segíteni az ő délutáni tanulásukat. Hiszen gyakran 30 fős csoportokban történik a délutáni tanulás a tanulószobákon. Szerintem számukra ezekben a nagy létszámú csoportokban lehetetlen tanulni. Van-e esetleg valakinek erre vonatkozóan jó gyakorlata, ötlete?
Összetett intézmény a miénk óvodától középiskoláig. Értekezleteken próbálom felhívni a kollégák figyelmét az SNI, BTMN tanulók számára biztosítandó méltányossági elvekre, pozitív diszkriminációra. Azonban gyakran zsákutcába futok. Még mindig nagyon "ellenállnak" a differenciálásnak. Ha csak szóba kerül támadnak, nem megoldásokat keresnek. Van-e valakinek ezzel kapcsolatban is jó gyakorlat, tapasztalata, ötlete? Hogy lehet jól közvetíteni a differenciálás fontosságát? Milyen ötletekkel szolgálhatnék a kollégák számára, ami megvalósítható? Mert én pl. nagyon jó ötletnek tartom a differenciáltan megfogalmazott dolgozatokat, feladatlapokat, de azokat nem készítik el, mert "sok munkával " jár. Az egyik fő érvük az, hogy nem tudnak hosszabb időt adni témazáró dolgozat esetén, de arra meg mégsem hajlanak, hogy kevesebb feladatot adjanak ezen tanulók számára..
ha valakinek vannak jól bevált módszerei tanórákon, nagyon megköszönném, ha azokat megosztaná velem.
Köszönettel:
Gilann
Egy kis segítséget szeretnék kérni az alábbi kérdésekben.
A középiskolásaink egy része kollégiumban lakik (a kollégium is hozzánk tartozik). Közöttük elég sok az SNI, BTMN tanuló. Velük kapcsolatban érdeklődnék, hogy hogyan lehetne segíteni az ő délutáni tanulásukat. Hiszen gyakran 30 fős csoportokban történik a délutáni tanulás a tanulószobákon. Szerintem számukra ezekben a nagy létszámú csoportokban lehetetlen tanulni. Van-e esetleg valakinek erre vonatkozóan jó gyakorlata, ötlete?
Összetett intézmény a miénk óvodától középiskoláig. Értekezleteken próbálom felhívni a kollégák figyelmét az SNI, BTMN tanulók számára biztosítandó méltányossági elvekre, pozitív diszkriminációra. Azonban gyakran zsákutcába futok. Még mindig nagyon "ellenállnak" a differenciálásnak. Ha csak szóba kerül támadnak, nem megoldásokat keresnek. Van-e valakinek ezzel kapcsolatban is jó gyakorlat, tapasztalata, ötlete? Hogy lehet jól közvetíteni a differenciálás fontosságát? Milyen ötletekkel szolgálhatnék a kollégák számára, ami megvalósítható? Mert én pl. nagyon jó ötletnek tartom a differenciáltan megfogalmazott dolgozatokat, feladatlapokat, de azokat nem készítik el, mert "sok munkával " jár. Az egyik fő érvük az, hogy nem tudnak hosszabb időt adni témazáró dolgozat esetén, de arra meg mégsem hajlanak, hogy kevesebb feladatot adjanak ezen tanulók számára..
ha valakinek vannak jól bevált módszerei tanórákon, nagyon megköszönném, ha azokat megosztaná velem.
Köszönettel:
Gilann