Kedves Edit!
Végre egy szaktanár, aki nem a matematika felől, hanem emberi oldaláról közelít a gyerekhez! Igen, segíthetsz, nem is keveset! Először is: a gyereknek nagy valószínűséggel "rendetlen" a füzete, de ez nem a hanyagságából, hanem a problémájából fakad. Soha ne szégyenítsd meg ezért! Ha új anyagot vesztek, mindig adj neki olvasható vázlatot, hogy otthon is tudjon tanulni belőle (én általában egy-egy rendezett külalakú füzetről készítek órák után fénymásolatot, és ezt ragasztom a diszes füzetébe). Dolgozatírásoknál külön feladatlapot készítek, kevesebb feladattal, nagyobb betűkkel és sorközökkel, hogy áttekinthetőbb legyen. A szöveges feladatokat bontsátok részekre, célszerű ezeket megszámozni, és ha az egyiket megoldotta, kipipálni, mert egyébként "elfelejti" megcsinálni a többit, és nem derül ki, hogy tudja-e. A dolgozatát ott, azonnal, közösen javítsátok ki, ő mondja, mit írt oda, ennek alapján tudod értékelni - aztán eldöntheted, hogy szükség van-e szóbeli számonkérésre. A "nagyok" disz esetében erre esküsznek, de sok gyerek szorong, ezért kell biztosítani számukra, hogy írásban is beszámolhassanak. Soha ne olvastasd az osztály előtt hangosan!
tanácsot kérek
Re: tanácsot kérek
Egy fontos témában kérem az olvasók segítségét. Fiam, a hétéves Jászberényi Marcell korábban a budapesti Bártfai utcai korai fejlesztőbe járt, 2010-ig. Akkor, 2010 tavaszán előző feleségemtől elváltam, s a volt feleségem - akivel közösen gyakoroljuk a gyermekfelügyeleti jogunkat - nem mondja el nekem, hogy Marci melyik fejlesztőbe került át. Annyit tudok összesen, hogy a "Nagyfejlesztőbe" jár, de amit annak gondoltam, ott nem tudnak róla. Az óvodában sem tudtak többet mondani, a Delej utca pedig nem tartja nyilván, csak az óvodát, aki küldi a vizsgálatra. A feleségem sajnos a többi információt megtagadja tőlem.
Most jön az iskolaválasztás, s én is szeretnék beszélni a fejlesztőjével, hogy pontosan milyen iskolát javasol Marcinak.
Kérem, aki tud segíteni nekem, tegye meg magánban, mivel ritkán fordulok elő ezen a fórumon.
Elérhetőségek: jaszberenyi.jozsef@zskf.hu, vagy telefonon: 06 30 692 47 46
Hálás köszönettel:
Dr. Jászberényi József
Most jön az iskolaválasztás, s én is szeretnék beszélni a fejlesztőjével, hogy pontosan milyen iskolát javasol Marcinak.
Kérem, aki tud segíteni nekem, tegye meg magánban, mivel ritkán fordulok elő ezen a fórumon.
Elérhetőségek: jaszberenyi.jozsef@zskf.hu, vagy telefonon: 06 30 692 47 46
Hálás köszönettel:
Dr. Jászberényi József
Re: tanácsot kérek
TAPASZTALATTAL RENDELKEZEZŐ , JÓ SZÁNDÉKÚ EMBEREK VÁLASZÁT VÁROM SÜRGŐSEN :mJutka70@citromail.hu
Kedves Szakértők!
Nagyon sok tanácsot olvastam a fórumon. Talán nekem is tudnak tanácsot adni, mert sürgősen szükségem van rá.
Kislányom idén lesz 7 éves. Hároméves kora után lett szobatiszta, hároméves kora után kezdet értelmesebben beszélni, addig csak pár értelmes szava volt és gügyögött (én több mindent megértettem belőle , mint mások). Korai fejlesztésre jártunk.
Szeptembertől a helyi óvodába jár, ahol heti egy alkalommal fejlesztő, egy alkalommal logopédus foglalkozna vele, ha néha nem maradna el.
A gyermek pszichiáter F83, F9110, F9000 nagyjából tudom mit jelentenek (internet).
A ped. szakszolgálat IQ 71-et (bár nem igazán tudom elfogadni, mert a gyerek olvas, számol, mindenről érdeklődik PL.: főzés, sütés, mi miből készül, térképet néz a számítógépen, verseket, dalokat gyorsan tanul,képeket gond nélkül kirak stb.), és sajátos nevelési igényt állapított meg. A ceruza használatára nem túl régóta lehet rávenni , de most is hosszas rábeszélés után és aránylag rövid ideig .Itthon kezelhető , ha raplizik elmagyarázom , hogy a nagylányok ilyet nem csinálnak, normális hangon nem sírva, akaratoskodva beszélünk , és rögtön jól viselkedik, nagyon aranyos tud lenni. Egyenes vonalakat húzgálunk (megmutattam hogy ezekből majd betűket lehet írni PL.: L, M , N ,T stb. ,így szívesebben csinálja) , köröket rajzolunk , gyerek újságokban ábrákat rajzolunk át , de legtöbbször igényelné hogy fogjam a kezét. Én csak a ceruza végére teszem a kezem , vagy a ceruzához hozzá sem érek csak a gyerek kezéhez , már magabiztosabb , de próbálom rávenni hogy erre sem legyen szükség .Minden este mesét olvasunk . Az óvodában arra panaszkodnak , hogyha nem tetszik neki valami akkor kiabál , néha a földre dobja magát , időnként hány , rajzolni , feladatokat csinálni ott sem nagyon akar ( szerintem rábeszéléssel , hogy utánozza a többi gyereket sikerülne , de erre nincs idejük, mert 25 a csoportlétszám ), hagyják had csináljon amit akar, nem vonják be a feladatokba. Sajnos a gyerekekhez való alkalmazkodást ( hogy nem elveszem , hanem elkérem , majd visszaadom )csak az óvodában volt alkalma megtapasztalni , mert nagy testvérei vannak és arra sem volt lehetősége hogy hasonló korú gyerekekkel hosszabb ideig együtt legyen .Időnként pörgeti a játékát ( amin valami lógós rész van PL. baba haja, kulcstartó ), vannak rossz szokásai is orrpiszkálás , fenékvakarás , éjszaka néha a fogát csikorgatja (azt olvastam a feszültség, stressz miatt lehet ) .Az óvodában már nem akarják , hogy oda járjon, azzal indokolják hogy nem fejlődne ,iskolába meg nem írták be, mert nincs róla papír, és egyébként sem iskolaérett,szakértői vizsgálatra várunk , a kérvényt már beküldtem . Nem tudom mi lenne jobb a gyereknek , óvoda vagy iskola, szegregált (ez csak más városban lenne), vagy integrált . Szívem szerint a helyi óvodában hagynám még egy évig , ha foglalkoznának vele , segítenék a beilleszkedését az óvónők , de sajnos mióta a papírjait látták, az óvónők közösítik ki (félreállítják , mert ő azt úgysem csinálja, vagy nem tudja vagy nem akarja) ,hülye gyerekként kezelik. Az anyák napi próbán eldobta a babát ,állítólag nem bírta kivárni míg ő következik , ezért felhívta az egyik óvónő a figyelmemet , hogyha a gyerekem feláll a helyéről mikor nem kéne , vagy nem azt csinálja amit éppen kellene, majd inkább vigyem ki az ünnepségről , ne égessük magunkat ,és őket se a szülők előtt. Így el sem mentünk , pedig az anyák napi cd-t is mi vittük amit beépítettek a műsorba .Sokat sírok a viselkedésük miatt , mert nem segítenek , hanem értelmi fogyatékosok óvodáját javasolják burkoltan .Az előző szakértői véleményben többségi óvodát javasolnak . Szerintem az óvodában a mellőzöttség miatt viselkedik rosszul a
kislányom , ha csak egy-két hónapig több figyelmet kapott volna , nem itt tartanánk.Más óvoda , iskola választás csak jóval korábbi keléssel és utazgatással járna .
Hasonló tapasztalatokat szerzettek véleményét várom elsősorban , hogy mi a megoldás .
Előre is köszönöm válaszaikat , melyeket elsősorban e-mail címemre kérnék.
Kedves Szakértők!
Nagyon sok tanácsot olvastam a fórumon. Talán nekem is tudnak tanácsot adni, mert sürgősen szükségem van rá.
Kislányom idén lesz 7 éves. Hároméves kora után lett szobatiszta, hároméves kora után kezdet értelmesebben beszélni, addig csak pár értelmes szava volt és gügyögött (én több mindent megértettem belőle , mint mások). Korai fejlesztésre jártunk.
Szeptembertől a helyi óvodába jár, ahol heti egy alkalommal fejlesztő, egy alkalommal logopédus foglalkozna vele, ha néha nem maradna el.
A gyermek pszichiáter F83, F9110, F9000 nagyjából tudom mit jelentenek (internet).
A ped. szakszolgálat IQ 71-et (bár nem igazán tudom elfogadni, mert a gyerek olvas, számol, mindenről érdeklődik PL.: főzés, sütés, mi miből készül, térképet néz a számítógépen, verseket, dalokat gyorsan tanul,képeket gond nélkül kirak stb.), és sajátos nevelési igényt állapított meg. A ceruza használatára nem túl régóta lehet rávenni , de most is hosszas rábeszélés után és aránylag rövid ideig .Itthon kezelhető , ha raplizik elmagyarázom , hogy a nagylányok ilyet nem csinálnak, normális hangon nem sírva, akaratoskodva beszélünk , és rögtön jól viselkedik, nagyon aranyos tud lenni. Egyenes vonalakat húzgálunk (megmutattam hogy ezekből majd betűket lehet írni PL.: L, M , N ,T stb. ,így szívesebben csinálja) , köröket rajzolunk , gyerek újságokban ábrákat rajzolunk át , de legtöbbször igényelné hogy fogjam a kezét. Én csak a ceruza végére teszem a kezem , vagy a ceruzához hozzá sem érek csak a gyerek kezéhez , már magabiztosabb , de próbálom rávenni hogy erre sem legyen szükség .Minden este mesét olvasunk . Az óvodában arra panaszkodnak , hogyha nem tetszik neki valami akkor kiabál , néha a földre dobja magát , időnként hány , rajzolni , feladatokat csinálni ott sem nagyon akar ( szerintem rábeszéléssel , hogy utánozza a többi gyereket sikerülne , de erre nincs idejük, mert 25 a csoportlétszám ), hagyják had csináljon amit akar, nem vonják be a feladatokba. Sajnos a gyerekekhez való alkalmazkodást ( hogy nem elveszem , hanem elkérem , majd visszaadom )csak az óvodában volt alkalma megtapasztalni , mert nagy testvérei vannak és arra sem volt lehetősége hogy hasonló korú gyerekekkel hosszabb ideig együtt legyen .Időnként pörgeti a játékát ( amin valami lógós rész van PL. baba haja, kulcstartó ), vannak rossz szokásai is orrpiszkálás , fenékvakarás , éjszaka néha a fogát csikorgatja (azt olvastam a feszültség, stressz miatt lehet ) .Az óvodában már nem akarják , hogy oda járjon, azzal indokolják hogy nem fejlődne ,iskolába meg nem írták be, mert nincs róla papír, és egyébként sem iskolaérett,szakértői vizsgálatra várunk , a kérvényt már beküldtem . Nem tudom mi lenne jobb a gyereknek , óvoda vagy iskola, szegregált (ez csak más városban lenne), vagy integrált . Szívem szerint a helyi óvodában hagynám még egy évig , ha foglalkoznának vele , segítenék a beilleszkedését az óvónők , de sajnos mióta a papírjait látták, az óvónők közösítik ki (félreállítják , mert ő azt úgysem csinálja, vagy nem tudja vagy nem akarja) ,hülye gyerekként kezelik. Az anyák napi próbán eldobta a babát ,állítólag nem bírta kivárni míg ő következik , ezért felhívta az egyik óvónő a figyelmemet , hogyha a gyerekem feláll a helyéről mikor nem kéne , vagy nem azt csinálja amit éppen kellene, majd inkább vigyem ki az ünnepségről , ne égessük magunkat ,és őket se a szülők előtt. Így el sem mentünk , pedig az anyák napi cd-t is mi vittük amit beépítettek a műsorba .Sokat sírok a viselkedésük miatt , mert nem segítenek , hanem értelmi fogyatékosok óvodáját javasolják burkoltan .Az előző szakértői véleményben többségi óvodát javasolnak . Szerintem az óvodában a mellőzöttség miatt viselkedik rosszul a
kislányom , ha csak egy-két hónapig több figyelmet kapott volna , nem itt tartanánk.Más óvoda , iskola választás csak jóval korábbi keléssel és utazgatással járna .
Hasonló tapasztalatokat szerzettek véleményét várom elsősorban , hogy mi a megoldás .
Előre is köszönöm válaszaikat , melyeket elsősorban e-mail címemre kérnék.
Re: tanácsot kérek
Sziasztok!
Én is tanácsot kérnék.
Kisfiam autista, a skála szélén van, még nagyon friss. 3 éves lesz most október 6-án. Eddig is tudtuk, szinte az elejétől, de a papírt most pénteken kaptuk meg.
A problémám, hogy mint a fenti anyukánál, nálunk is kiközösítik a gyermekem. Nem szeretik, nem fogadják be. Mi szülők rengeteget dolgozunk, így korán visszük, sajnos későn hozzuk. Nem tudjuk máshogy megoldani.
Már másodszor vettünk észre a kisfiunkon olyan külsérelmi nyokokat, ami egyértelműen nem gyermektől (pl karmolás, vagy harapás) lenne. Egyértelműen nagy, felnőtt kéz, vagyis ujjnyomok a karján, a hóna alatt -erős megfogás. A kisfiam nem akar bölcsibe menni. Mivel nem beszél, így a viselkedéséből ez kiderül. Sír, zokog mikor menni kell reggel, ölben kell vinni, mert egyébként nem jön. Zaklatott lesz mikor rájön, hogy bölcsibe megyünk.
Nem tudom mit tegyek, merre lépjek. Még egy év biztos lenne a bölcsiben, és ki tudja mikor válik szobatisztává, és kezd beszélni egyáltalán.
Várom a választ, merre induljunk, vagy bármi tanácsot szívesen fogadok!!
Én is tanácsot kérnék.
Kisfiam autista, a skála szélén van, még nagyon friss. 3 éves lesz most október 6-án. Eddig is tudtuk, szinte az elejétől, de a papírt most pénteken kaptuk meg.
A problémám, hogy mint a fenti anyukánál, nálunk is kiközösítik a gyermekem. Nem szeretik, nem fogadják be. Mi szülők rengeteget dolgozunk, így korán visszük, sajnos későn hozzuk. Nem tudjuk máshogy megoldani.
Már másodszor vettünk észre a kisfiunkon olyan külsérelmi nyokokat, ami egyértelműen nem gyermektől (pl karmolás, vagy harapás) lenne. Egyértelműen nagy, felnőtt kéz, vagyis ujjnyomok a karján, a hóna alatt -erős megfogás. A kisfiam nem akar bölcsibe menni. Mivel nem beszél, így a viselkedéséből ez kiderül. Sír, zokog mikor menni kell reggel, ölben kell vinni, mert egyébként nem jön. Zaklatott lesz mikor rájön, hogy bölcsibe megyünk.
Nem tudom mit tegyek, merre lépjek. Még egy év biztos lenne a bölcsiben, és ki tudja mikor válik szobatisztává, és kezd beszélni egyáltalán.
Várom a választ, merre induljunk, vagy bármi tanácsot szívesen fogadok!!
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: tanácsot kérek
Kedves Andi!
Vigye el az orvoshoz a gyermeket és vetessen látleletet. Majd beszéljen, a bölcsőde vezetőjével. Nem említse, hogy van orvosi papír. Ha még egyszer látja a külsérelmi nyomokat, vigye el újra a gyermeket az orvoshoz látleletért, majd keresse meg az önkormányzat jegyzőjét, mindkét orvosi papírral és mondja el a történteket. Ha így sem történik változás, akkor írásban kell benyújtani a panaszt - ajánlottan - a polgármesteri hivatalhoz. De beszélhet akár a védőnővel, a gyermek jóléti szolgálattal. De látlelet mindenképpen legyen!
Nem szabad hallgatni a gyermek érdekében!
Vigye el az orvoshoz a gyermeket és vetessen látleletet. Majd beszéljen, a bölcsőde vezetőjével. Nem említse, hogy van orvosi papír. Ha még egyszer látja a külsérelmi nyomokat, vigye el újra a gyermeket az orvoshoz látleletért, majd keresse meg az önkormányzat jegyzőjét, mindkét orvosi papírral és mondja el a történteket. Ha így sem történik változás, akkor írásban kell benyújtani a panaszt - ajánlottan - a polgármesteri hivatalhoz. De beszélhet akár a védőnővel, a gyermek jóléti szolgálattal. De látlelet mindenképpen legyen!
Nem szabad hallgatni a gyermek érdekében!
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: tanácsot kérek
Kedves Andi!
Nekünk nagyon jó volt a korai fejlesztés. Valószínűnek tartom nektek is csak használna, persze azt nektek kell eldöntenetek ,hogy igénybe veszitek, vagy sem . Én nagyon sokat harcoltam , vitatkoztam az óvónőkkel , és arra kértem őket , képzeljék magukat a mi helyünkbe és akkor mondjanak bármit. Sokat sírtam ,akkor is míg elmondtam nekik a magamét , és felvilágosítottam őket , hogy a gyerekemet nem hagyom , bárkinek nekimegyek ha kell . (Persze nem ordítottam , hanem normális hangnemben mondtam el ezeket .) Én a helyedben korai fejlesztésre hordanám a gyereket , tudom anyagilag nagyon rossz , én sem tudok dolgozni (bár munkahely sem nagyon van). Ha mégis maradtok a bölcsiben , szerintem naivan hívd fel a gondozónők figyelmét a nyomokra , hogy nem tudod hogy szerezte ezeket a gyerek , de legyenek szívesek figyelni a gyerekre (szerintem venni fogják a lapot , de mégsem érzik úgy hogy támadod őket ). A kiközösítést sem hagynám szó nélkül . A szülőket is megkérdezném , ha ők lennének ebben a helyzetben , az ő gyerekük lenne ilyen akkor is így állnának a dolgokhoz ?
Sok sikert és kitartást !
Üdv.: Jutka
Nekünk nagyon jó volt a korai fejlesztés. Valószínűnek tartom nektek is csak használna, persze azt nektek kell eldöntenetek ,hogy igénybe veszitek, vagy sem . Én nagyon sokat harcoltam , vitatkoztam az óvónőkkel , és arra kértem őket , képzeljék magukat a mi helyünkbe és akkor mondjanak bármit. Sokat sírtam ,akkor is míg elmondtam nekik a magamét , és felvilágosítottam őket , hogy a gyerekemet nem hagyom , bárkinek nekimegyek ha kell . (Persze nem ordítottam , hanem normális hangnemben mondtam el ezeket .) Én a helyedben korai fejlesztésre hordanám a gyereket , tudom anyagilag nagyon rossz , én sem tudok dolgozni (bár munkahely sem nagyon van). Ha mégis maradtok a bölcsiben , szerintem naivan hívd fel a gondozónők figyelmét a nyomokra , hogy nem tudod hogy szerezte ezeket a gyerek , de legyenek szívesek figyelni a gyerekre (szerintem venni fogják a lapot , de mégsem érzik úgy hogy támadod őket ). A kiközösítést sem hagynám szó nélkül . A szülőket is megkérdezném , ha ők lennének ebben a helyzetben , az ő gyerekük lenne ilyen akkor is így állnának a dolgokhoz ?
Sok sikert és kitartást !
Üdv.: Jutka
Re: tanácsot kérek
Sziasztok,
Segítségeteket szeretném kérni.
6 éves kisfiunkkal beszédvizsgálaton voltunk mely végén rövid beszélgetés után nem értettünk egyet a véleménnyel. A vélemény szerint SNI-nek szeretnék minősíteni és kiajánlott iskolába járatni. Két éve saját kérésre kértük a vizsgálatot de csak idén kaptunk időpontot. Természetesen a közben eltelt két évben sokat fejlődött gyermekünk beszéde. Még nincs szakvélemény és jegyzőkönyv sem készült.
Az óvoda pedagógusok és az óvodai logopédus pozitívan nyilatkoznak kisfiunk fejlettségéről. A vizsgálaton pl. egyik hiányosságnak azt jelezték, hogy nem tud összpontosítani, mert a felolvasott 5 perces mese után, a tartalmából feltett 10 kérdésre csak 6-ra tudott felelni. Ezt itthon ki is próbáltuk a vizsgálat után. Egy számára ismeretlen mesét felolvastam majd a feltett ~20 kérdésre mindre megfelelő választ adott. Másik megemlített probléma az volt, hogy a több mint 1 óra foglalkozás után már nehezen köthető le a figyelme... Ez megcáfolandó azzal, hogy kedvenc időtöltése a színezés és a számösszekötős feladatok, melyekkel órákig is elvan a székről felállás nélkül.
Vagyis a felmutatott hiányosságokkal nem értünk egyet, melyet jeleztünk is a megbeszélés végén.
Kérdésem, hogy milyen lehetőségünk van arra, hogy ne fogadjuk el a beszédvizsgáló szakvéleményét és a már kiválasztott iskolában kezdje meg első osztályos tanulmányait.
Köszönöm előre is.
Üdvözlettel:
Ildikó
Segítségeteket szeretném kérni.
6 éves kisfiunkkal beszédvizsgálaton voltunk mely végén rövid beszélgetés után nem értettünk egyet a véleménnyel. A vélemény szerint SNI-nek szeretnék minősíteni és kiajánlott iskolába járatni. Két éve saját kérésre kértük a vizsgálatot de csak idén kaptunk időpontot. Természetesen a közben eltelt két évben sokat fejlődött gyermekünk beszéde. Még nincs szakvélemény és jegyzőkönyv sem készült.
Az óvoda pedagógusok és az óvodai logopédus pozitívan nyilatkoznak kisfiunk fejlettségéről. A vizsgálaton pl. egyik hiányosságnak azt jelezték, hogy nem tud összpontosítani, mert a felolvasott 5 perces mese után, a tartalmából feltett 10 kérdésre csak 6-ra tudott felelni. Ezt itthon ki is próbáltuk a vizsgálat után. Egy számára ismeretlen mesét felolvastam majd a feltett ~20 kérdésre mindre megfelelő választ adott. Másik megemlített probléma az volt, hogy a több mint 1 óra foglalkozás után már nehezen köthető le a figyelme... Ez megcáfolandó azzal, hogy kedvenc időtöltése a színezés és a számösszekötős feladatok, melyekkel órákig is elvan a székről felállás nélkül.
Vagyis a felmutatott hiányosságokkal nem értünk egyet, melyet jeleztünk is a megbeszélés végén.
Kérdésem, hogy milyen lehetőségünk van arra, hogy ne fogadjuk el a beszédvizsgáló szakvéleményét és a már kiválasztott iskolában kezdje meg első osztályos tanulmányait.
Köszönöm előre is.
Üdvözlettel:
Ildikó
Re: tanácsot kérek
Üdvözlöm!
Gyermekem, miatt szeretnék tanácsot kérni.
Udvardy Gábor
Gyermekem, miatt szeretnék tanácsot kérni.
Udvardy Gábor
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára udvardygabor 2014.07.18. 04:45-kor.
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: tanácsot kérek
Tisztelt Gábor!
Magánüzenetet írtam!
Magánüzenetet írtam!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hogabi 2014.07.17. 21:53-kor.
Ok: Kérésre az adatokat töröltem!
Ok: Kérésre az adatokat töröltem!
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: tanácsot kérek
Tisztelt Szakértők!
Gyermekemmel kapcsolatba szeretnék tanácsot kérni. A gyerek most 11.osztályba jár. Már régebben is gondja volt a matematikával, de a 10.év szinte teljes kudarc volt. Alig sikerült 2-es osztályzatokat szereznie. Korrepetáló tanár javaslatára felkerestük a helyi Nevelési Tanácsadót. Szerettünk volna segítséget kérni azért hogy megtudjuk miért nem megy a matek, és milyen lehetőséggel tudjuk könnyíteni. A könnyítésen mi mint szülők és a korrepetáló tanár nem kimondottan a teljes tantárgyi felmentést gondoltuk, csupán írásbeli felmentést vagy időbeli könnyítést. Mivel mi szülőként kértük a gyermek szakértői vizsgálatát a Nevelési Tanácsadó kért az iskolai szaktanártól is szakvéleményt. A gyereket pszihológus és szakvizsgázott gyógypedagógus vizsgálta. A vizsgálati eredmény BTMN: tanulási nehézség számolás terén. Javaslat: heti egy óra fejlesztés és számológép /azaz javasolt segédeszköz / használata. Számológépet eddig is használhatott egy középiskolás.
A gyereknek nem az alap matematikával van gondja , hiszen azt már észre kellett volna eddig venni. KÉRDEZEM ÉN?? Egy 11-es gyerek matek nehézségét amit a szaktanár is leírt /pl-logikai felismerések, stb../ miért alapfeladatokkal 2-5. osztályos számolásokkal kell felmérni.
Ezzel az alsós matekfelméréssel nem állapították meg hogy miért nem megy a középiskolás matek.
Válaszokat előre is köszönöm.
Gyermekemmel kapcsolatba szeretnék tanácsot kérni. A gyerek most 11.osztályba jár. Már régebben is gondja volt a matematikával, de a 10.év szinte teljes kudarc volt. Alig sikerült 2-es osztályzatokat szereznie. Korrepetáló tanár javaslatára felkerestük a helyi Nevelési Tanácsadót. Szerettünk volna segítséget kérni azért hogy megtudjuk miért nem megy a matek, és milyen lehetőséggel tudjuk könnyíteni. A könnyítésen mi mint szülők és a korrepetáló tanár nem kimondottan a teljes tantárgyi felmentést gondoltuk, csupán írásbeli felmentést vagy időbeli könnyítést. Mivel mi szülőként kértük a gyermek szakértői vizsgálatát a Nevelési Tanácsadó kért az iskolai szaktanártól is szakvéleményt. A gyereket pszihológus és szakvizsgázott gyógypedagógus vizsgálta. A vizsgálati eredmény BTMN: tanulási nehézség számolás terén. Javaslat: heti egy óra fejlesztés és számológép /azaz javasolt segédeszköz / használata. Számológépet eddig is használhatott egy középiskolás.
A gyereknek nem az alap matematikával van gondja , hiszen azt már észre kellett volna eddig venni. KÉRDEZEM ÉN?? Egy 11-es gyerek matek nehézségét amit a szaktanár is leírt /pl-logikai felismerések, stb../ miért alapfeladatokkal 2-5. osztályos számolásokkal kell felmérni.
Ezzel az alsós matekfelméréssel nem állapították meg hogy miért nem megy a középiskolás matek.
Válaszokat előre is köszönöm.