fejlesztési tervek-segítség

Avatar
ParragGabi

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: ParragGabi »

Kedves Zsoltzsolt!
Már bocsánat, de jól felpaprikáztál!!!!!!
ÉN CSAK FEJLESZTŐPEDAGÓGUS vagyok. Így nagybetűvel!!!!!!
Köszönöm Sophinak, hogy a védelmébe vett, azt hiszem nem csak az ismeretségünk miatt tette, de ő is megdolgozott a diplomájáért!!!! És nem is akár hogyan!!!
Azt hiszem az általánosítás nem szép dolog. Nem az alapján kell(ene) saját magunkat megítélni, hogy Bárczis volt-e vagy sem. MI, akik nem ott végeztünk igaz, csak ép intellektusú gyermekekkel foglalkozhatunk, de ez is éppen elég nekünk. Azt is teljes tudásunkkal és odaadással próbálunk fejleszteni.
Különben mindenki olyan tesztet vehet csak fel, amihez kompetenciája van. Így mi is. Én is, mint köztünk sokan, a különböző tanfolyamokon szerezzük be ezeket az ismereteket. (Van aki sokat áldoz erre saját pénztárcájából...)
Különben, meg ott ahol a Nev.tan. nem nézi le saját kollegáit, napi kapcsolatban vannak és tudják, hogy ki, milyen teszteket vehet fel, nem azzal mérik a gyereket, mivel mi általában nem pszichológiai hanem pedagógiai tesztet csináltatunk a gyerekekkel.
Az etikáról annyit, hogy mindenki magában intézze el!!!!
Remélem ezek után egy kicsit magadba szállsz és megpróbálsz elgondolkodni azon, hogy miért is kell meggondolatlanul mások lelkébe tiporni.
Inkább segítenénk egymást azzal többre mennénk. Így is elég harcot kell vívnom azokkal a pedagógus kollegákkal, akiknek fogalmuk sincs arról. hogy mi is az a fejlesztőpedagógia!!!! Üdözlettel Parraggabi
Avatar
ParragGabi

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: ParragGabi »

Kedve Zsolt!
Remélem nem haragszol nagyon az előzőekben írtak miatt.
De. Nekem nincs képesítésem SNI-s gyereket ellátni. DE van 55 olyan óvodás nagycsoportos korú gyerekem, akik iskolába kell(ene) hogy menjenek. Mindenkinél van egy kis bibi. Küldjem mindet a nev.tan.-ba????? Vagy ...
Tehát megpróbálom kiszűrni őket én, ( azzal, amire jogsim van) és csak azokat küldeni akiket tényleg muszály. Nálunk még az óvónő azon is túllép, hogy az 5 éves gyerek nem beszél!!!! Majd csak történik valami, mert talpmasszázsra jár!!! (Igaz ez kicsit morbid, de sajna velem megtörtént)
Ahhoz, hogy ne csak a levegőbe fejlesszek, és érjen is valamit, ahhoz kell valami kiindulópont. Én főleg rajzoltatom a gyereket, mert az sokat elárul egy óvodásról, és csak a mozgását mérem fel igazán, mert az az alap és arra tényleg van képesítésem, (alapozó mozgásterapeuta vagyok)
Én azért dolgozom óvodában, (bár tanító lennék) mert azt tapasztaltam, hogy az óvodában lehet megelőzni a részképességzavarokat. Ha ez sikerülne arra én nagyon büszke lennék. A többi problémás gyereket meg fejlessze a nev.tan, vagy a Gekko. (azok úgyis Bárczisok)
No BUÉK ParragGabi
Avatar
zsoltzsolt

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Kedves Gabi!

Nagyon szeretem ezeket a műbalhékat, a jajdefekvagyokháborodva dolgokat. Ez azért van , mert túl elnőiesedett a pálya. Most lehet felháborodni, hogy nőellenes vagyok!! Ha lehetne kérnék ez ügyben is leveleket!! :mrgreen:
Már javasoltam korábbanm is, hogy olvasson már mindenki vissza, mielőtt ír, és ha lehet pontosan. Mert lehet ugye mindent magunkra venni, de nem muszáj. Mert uygebár akinek nem inge, ne vegye magára. De itt sokan magukra veszik.... ezen is el kellene gondolkodni , hogy vajon miért.... mert ha teszem azt, szidják a pedagógusokat a tévében, nem verem a mellem, hohy miért tipornak szegény PEDAGÓGUSok lelkébe, megnézem az enyém, és ha láto, hogy lelkiimeretesen teszem a dologm, akkor jó,De sajnos nem véletlenül vannak ezek a negatív hangok, akár tőlem is, és én nem vagyok partvonalon kivül, sőt mint alább idézeteim, magamat is beleteszem a kalapba.

Akkor most idézzek ??? (ezeket idekopizom, segyytve a dolgot)

1., nem mindegyik üresfejű , de sajna megvan a véleményem a pedagógus garnitúra - beleértve magamat is - "teljesítményéről"
2., Lehet, hogy általánosítottam, ez baj, de sajnos gyakoriak az ilyen esetek

ÉN végigjártam elég sok mindent, a napközitzésől a nevelési tanácsadó és log. intézet igazgató helyettességéig, tudom mit mondok és miért. Ha valaki ezt személyes sértésnek veszi és nem látja-olvassa ki belőle a lényeget, hanem csak e külső mázat látja, hát lelke rajta. Az mindig könnyebb, mint tenni valamit. Én általában senkit, soha nem fogok megvédeni, sem a nev. tanokat sem mást. Csak személyeket, akiről tudom lelkiismeretesek. Azt is írtam, hogy lehet általánosítottam, ez van, de eddig nagyon rossz a tapasztalatom. Valószínűleg a hatékony fejlesztő pedagógusok nem ide járnak. Mittomén
Vagyis nem szállok magamba, nem vonom vissza amit írtam, sőt továbbra is fenntartom a véleményem, hogy rosszak a tapasztalataim, és ha valakinek ezzel a lelkébe tiprok, az olvasson megint vissza pár sort.
Na voltam
ja, én nem sértődöm emg ilyeneken
sőt nemis fogok
sőt van hogy szégyelem, hogy pedagógus vagyok, pedig jól teszem a dolgom
ennyit erről
Zsolt
Avatar
Marianna

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: Marianna »

Kedves Gabi!
Bár fogadalmat tettem , hogy nem írok többet a fórumba, ezt most mégis megszegem a téma fontossága miatt. Gyógypedagógus és fejlesztőpedagógus vagyok, Szakszolgálatnál dolgozom. Fejlesztek és vizsgálok is. A kialakult vitához annyi hozzáfűzni valóm lenne, hogy amíg mindenki csak a saját sérelmeivel van és lesz elfoglalva, addig ne várjunk egységességet. A lényeg a sorok mögött van és aki akar, olvashat belőle. Erről csak ennyit.
A másik dolog. Azt írod 55 nagycsoportos óvodásod van és mindegyiknél van egy kis "bibi"(!?) Azt is kérdezed, hogy küldd- e őket a Nev. Tan.-ba. Igen küldd őket iskolaérettségi vizsgálatra , de csak abban az esetben ha azt gondolod vagy gondoljátok, hogy az iskolában is további fejlesztésre lesz szüksége. Ezt ugyanis a Nen. Tan. dönti el. Sajnálatos, hogy vannak óvónők, akik nem törődnek kellőképpen a gyerekekkel, sajnos ezzel én nap mint nap szembesülök. Ezért azt gondolom, hogy itt lép be a Te és a többi fejlesztőpedagógus munkája. Vagyis segítsétek az óvónőket abban, hogy vegyék észre a problémákat és tegyetek is meg mindent ezért együtt(bár tudom ez is nehéz, mert sokszor kikérik maguknak, mondván ők értik a dolgukat!) TISZTELET A KIVÉTELNEK!
Abban nagyon igazad van, hogy az óvodáskor a legjobb kor a fejlesztésre , csak sokan ezt nem használják ki. Úgy elvan a gyerek szindróma!
Egy dolgot nem értek! Mit értesz az alatt, hogy a többi problémás gyereket meg fejlessze a Nev. Tan. vagy a Gekko!?
Egyszóval végezzük a munkánkat ki-ki tiszte szerint .Ja ! Én is a Bárczin végeztem de soha nem kérkedtem vele!
Boldog Újévet Kívánok! Marianna
Avatar
tute

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: tute »

Sziasztok!
Most csatlakoztam, pusztán azért, hogy írjak a Fórumba, bár ez nagyon nem szokásom.
De ez a köpkölődés, amit itt olvastam, kiverte a biztosítékot.
Emberek! SEGÍTŐ szakemberek lennénk. Nem????? Mondjátok, ha ennyi bennetek az ELŐÍTÉLET, keserűség, irigység,... hogyan tudjátok a munkátokat megfelelő színvonalom végezni?
A másik: a muszáj az pontos j, és nem ly. Kár, hogy leírta a kedves hozzászóló, hogy tanító lenne a szakmája.
Amúgy, Zsoltnak írom, hogy többek között gyógypedagógusi diplomám is van. (még mielőtt belémkötne ;-( )
Kérek mindenkit, békéljen meg magával és másokkal is.
BUÉK.
Moni
Avatar
gyöngyi

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: gyöngyi »

Pont azért nem használom a szakértői bizottságok által használt teszteket amit írtál Zsolt, mert az legyen ne begyakorolt.
Nagyon jó a szó adaptálni fogom: "szintfelmérő tesztnek" fogom nevezni, a saját magam által összeállítottat.
Egyébként a suliban a tanítók is szoktak kérni segítséget tőlem, hogy pl. egy nehezen olvasó gyereknek ők, mint tanítók hogyan tudnak segíteni a korrepetálkások alkalmával. És akkor én összeállítok nekik egy kis "anyagot " amit alkalmaznak a gyerekek problémáira. Aztán visszajelzések alapján tovább tudunk haladni.
Sőt már szülők is jönnek be foglalkozásokra hogy megnézzék mit csinálok a gyerekkel, és akarnak anyagot, hogy ők is szívesen odaülnének a gyerek mellé csak nem tudják mit csináljanak.
El se hiszitek, hogy mennyi olyan szülő van aki azért nem foglalkozik a gyerekével mert nem tudja mit kéne vele csinálni, de ha küldök valami pici segéganygot, olyan lelkesen küldik vissza a tapasztalataikkal.
Szóval Zsolt mondókáját adaptálva :
1. a tanító küldi a gyereket vizsgálatra
2. a szakértői bizottság vizsgálja a gyereket meghatározza mit nem tud
3. felírja receptet (korrekciós javaslatot ad)
4. a gyógyped, vagy fejl. ped szintfelmérővel megállapítja a hogy a gyerek mit tud. (mert ő csak arra építhet amit még tud)
5. összeveti azzal amit tudnia kéne
6. fejlesztési tervet ír
7. bevonja a szülőt
8. bevonja az osztálytanítót és szaktanárt
9. a munkát ellenőrzi és mérési eredményeket értelmezi
10. tiszta víz...remélem nem öntöttem ki a fürdővízzel a gyereket?
Avatar
gyöngyi

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: gyöngyi »

Ami pedig az összetartást illeti nagyon igaza van tubenak és Mariannak! Tartsunk össze.
Olvassuk úgy egymás írásait hogy a jószándékot keressük benne.
Mi mind nagyon jól igyekszünk végezni a munkánkat hisz nem itt lennénk ha nem érdekelne a dolog.
Az meg hogy zsolt néha általánosságban megállapít valamit, nem rosszindulatból van, hanem azért mert így látja a dolgokat. Az örök kétkedők és kritizálók vitték előbbre a világot. Mert mondjuk itt van nekem egy kritika. Mit tehetek vele? Vagy magamra veszem, és azt mondom, köszi jó hogy erre felnyitottad a szemem, vagy azt mondom nem értem. ( kvázi nem ingem, nem veszem magamra)

a differenciáció pedig egy latin szó (Bakos Ferenc: Idegen szavak szótára 179. oldal)
1. differenciáálás megkülönböztetés, különbségtevés
2. differenciálhányados meghatározásának művelete
3. differenciálódás
Avatar
zsoltzsolt

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Hahó MIndenki és tule (Moni) (így rövid ó-val, mivel ífy írtad te is alá)!

Na szóval, nincs itt semmiféle köpkölődés vagy ilyesmi, csak mivel, direkt, szándékosan gyakran sarkítva fogalmazok és írom, mondom el gondolataimat, (megjegyzem azért, hogy kinyíljanak a szemek, és mint látja mindenki nyíkadoznak :mrgreen: ), na ezt a sok nő sértőnek fogja fel. Most mondhattamvolna azt is, hogy a sok hülye nő, de nem teszem, mert itt megint kiakad pár ember :mrgreen: :mrgreen: , és nem is gondolom így. De azt látom, hogy a pályán sok a nő, akik egyzserűene gy idő múlva nem bírják elviselni eg yférfi mentalitását vagy hogy másképp gondolkodik dolgokról, vagy másképp fejezi ki magát, Ja, igaz róélam hiányzik a tanári szobák műmosolya, műkedvvel, műdejóvagyokkal, stb. Környezetemben, amíg vezető voltam akkor is jókedv uralkodott és nem csináltak műgondot, mődolgokból. De hát a péylán sok a nő, sok a műbalhé, műtanítás, műfejlesztés. Ja, hogy most nőellenes vagyok :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . Na ezt egy kollegám se mondaná :mrgreen: :mrgreen: . Csak tényleg tanuljatok meg már olvasnia sorok között és példát venni Gyöngyiről pl., ő személyesen is érintve volt, és értette miről van szó, sőt így utólag is bevallva, hogy lusta voltam megnézni egy szó jelentését leírta azt nekem. Vagyis ne kirakatot gyártsunk, hogy jejdeszépésokos vagyok, hanem végre értelmesen dolgozzunk, és az üresfejűek valahogy próbélják azt megtölteni tartalommal :mrgreen: :mrgreen: .
Ezt nem hagyhattam ki :mrgreen: :mrgreen:
Hát bevallom szeretek kekeckedni
de az üresfejűek, akikből sok van a páylán, aok néha bosszantanak is
no
nővédelmi egyletek hozzászólását is várom!!
Nők nevében senki nemkéri ki magának?? :lol: :lol: :lol: :lol:
amúgy meg nőpárti vagyok, különben nem lennék ezen a pályán a ..
sok üresfejű között
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zsolt
Avatar
zsoltzsolt

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Ja, megint én!

Na gondolom, ha most fletenném itt kérdést, hogy ez az egész honnan indult el, akkor nem tudna senki válaszolni.
Pedig eg igen egyszerű dolgoból, bemásolm, mert látom itt szinte senki nem olvas vissza (tudom, megint általánosítok :mrgreen: )

Kedves Kollégák!
Az ELTE PPK-n indított fejlesztő pedagógus képzésre járok. A félév zárására 10 alkalomra fejlesztési tervet kell írnunk, mozg. fejlesztés+ testséma, vmint vizuális- auditív percepció fejlesztést. Ha lenne köztetek, aki esetleg itt végzett, és segíteni tud a témában, nagyon megköszönném!

Na és én erre megkérdeztem, hogy egy általánosat akar beadni vagy egy konkrét gyerekre kidolgozva, amire a mai napig nem kaptam választ, igaz előttem lévő hozzászolóknak megköszönte a "hallagtó" a segytséget, mire én írtam is neki (idézem):

Abigél!
Akkor beadod a könyvet, mint fejlesztési tervet? :D :D :D

és ezután ill. tapasztalataimr hivatkozva bíráltam a fejlesztő pedagógusok munkáját.
illetve ttuláltam többségüket üresfejűnek
de hát még mindig ez a véleményem :mrgreen:
Ez most csak egy kis összefogaló az előzményekről, ha valaki nem lenne képben :)
Zsolt
Avatar
nelli71

Re: fejlesztési tervek-segítség

Hozzászólás Szerző: nelli71 »

Kedves Zsolt!

Valóban, vannak "csapnivalóan" rossz fejlesztőpedagógusok, óvodapedagógusok, de ugyanígy vannak tanítók, tanárok, gyógypedagógusok is, akiknek nem adtam volna diplomát, ha rajtam múlik.
Én, mint szülő és mint fejl. óv.ped is érintett vagyok és a tapasztalataim nekem sem jók se a Nev.Tan-nal, se a SzB-kel, sem a tanárokkal kapcsolatban sem. De nem biztos, hogy más is így vélekedik. azért írtam a fórumban, mert bár olvasok a sorok között, mégis egy kis "cinizmust" véltem "hallani"a hozzászólásaidból.
Aki ezen az oldalon "keresgél", azt valószínűleg érdekli a szakmája és tudásához, képességéhez mérten megpróbál segíteni azokon a gyerekeken, akiknek erre szüksége van.
Üdv: Nelli.
Válasz küldése