Csak halkan jegyzem meg, én másolom.
egyéni fejlesztés csoport létszáma
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: egyéni fejlesztés csoport létszáma
Igazad van Dóri, azt elfelejtettem írni.
Csak halkan jegyzem meg, én másolom.
Csak halkan jegyzem meg, én másolom.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
-
randy83
Re: egyéni fejlesztés csoport létszáma
Sziasztok!
Nálam fejben már teljes a káosz, elbizonytalanodtam a csoportok óraszáma, ill. a létszámok miatt. Segítsetek!
Tudomásom szerint a BTM-es csoport létszáma 1-3 fő (max 4), heti 1 órában "bárki" fejlesztheti.
Az SNI-sek 1-6. évfolyamig 1-4 főig heti 1,5 óra, 5 főtől heti 3 óra.
7-8. évfolyamon pedig 1-4 főig heti 2 óra, 5 főtől heti 4 óra.
Jó ez vagy nem?
Nálam fejben már teljes a káosz, elbizonytalanodtam a csoportok óraszáma, ill. a létszámok miatt. Segítsetek!
Tudomásom szerint a BTM-es csoport létszáma 1-3 fő (max 4), heti 1 órában "bárki" fejlesztheti.
Az SNI-sek 1-6. évfolyamig 1-4 főig heti 1,5 óra, 5 főtől heti 3 óra.
7-8. évfolyamon pedig 1-4 főig heti 2 óra, 5 főtől heti 4 óra.
Jó ez vagy nem?
Re: egyéni fejlesztés csoport létszáma
Kedves "Randy83"!
A SNI-re vonatkozó óraszámokat jól tudod, de ezek csoportra vonatkoznak (de lehet, hogy így gondoltad).... viszont a SNI gyerekeknek heti 3 alkalom jár.... (előfordul, hogy ráírják a szakértői véleményre is, de nem mindig). .. mondjuk, azt nem tudom, hogy gondolták a törvényhozók, hogy kapjon heti 3 fejlesztést ott egy gyerkóc, ahol összesen 4 SNI tanuló van, így a másfél vagy két órában kell heti 3-szor foglalkozni ezekkel a gyerekekkel. Nálunk több SNI tanuló van, így könnyebb gazdálkodni az idővel.
Én 30 perces órákra osztok néhány órát (2x45'=3x30'), így több csoportot ki tudok alakítani. ... s ha sikerül, egymás után rakom ezeket az órákat, s egymásba "fésülve" a gyerekeknek 45'-ig tart az óra. (vagyis: a következő csoportbeli gyerekek órája elején még ott az előző. akiknek önálló feladatot adok - nekem van lehetőségem számítógépes feladatokat, játékokat alkalmazni, amely leköti a gyerekeket, és nem zavarják a következő csoportot.... akik persze szintén játszhatnak az óra utolsó harmadában).
.. nem tudom, ez segít-e valamit az időhiány kompenzálására.
A BTM-es gyerekeket sem fejlesztheti akárki - az én tudomásom szerint: fejlesztő pedagógus, vagy olyan bármilyen pedagógus, akinek van valamilyen (egyéni v. csoportos) fejlesztésre, vizsgálatra jogosító végzettsége. - ezt a bármilyent lehet félreérteni - ... és fejlesztheti még a BTM-eseket gyógypedagógus is (tanulásban akad. ped., pszichoped., vagy logopédiai szakos).
Az óraszámukról annyit, h. biztos, hogy osztályonként heti 1 óra jár minimum, amihez az igazgató további órákat engedélyezhet, szükség szerint. .. és a gyerekeknek is heti 1 alkalmat kell biztosítani.
A létszámot illetően ... mi néha 7-8 gyerekkel is foglalkozunk egyszerre. Ha minden igaz, a logopédia esetében már maximalizálták a létszámot 3 főben, de az egyéb fejlesztésben...? Pedig így lenne értelme... hát ezt hátha másvalaki megválaszolja.
Remélem, tudtam valamiben segíteni.
Üdv.: Judit
A SNI-re vonatkozó óraszámokat jól tudod, de ezek csoportra vonatkoznak (de lehet, hogy így gondoltad).... viszont a SNI gyerekeknek heti 3 alkalom jár.... (előfordul, hogy ráírják a szakértői véleményre is, de nem mindig). .. mondjuk, azt nem tudom, hogy gondolták a törvényhozók, hogy kapjon heti 3 fejlesztést ott egy gyerkóc, ahol összesen 4 SNI tanuló van, így a másfél vagy két órában kell heti 3-szor foglalkozni ezekkel a gyerekekkel. Nálunk több SNI tanuló van, így könnyebb gazdálkodni az idővel.
Én 30 perces órákra osztok néhány órát (2x45'=3x30'), így több csoportot ki tudok alakítani. ... s ha sikerül, egymás után rakom ezeket az órákat, s egymásba "fésülve" a gyerekeknek 45'-ig tart az óra. (vagyis: a következő csoportbeli gyerekek órája elején még ott az előző. akiknek önálló feladatot adok - nekem van lehetőségem számítógépes feladatokat, játékokat alkalmazni, amely leköti a gyerekeket, és nem zavarják a következő csoportot.... akik persze szintén játszhatnak az óra utolsó harmadában).
.. nem tudom, ez segít-e valamit az időhiány kompenzálására.
A BTM-es gyerekeket sem fejlesztheti akárki - az én tudomásom szerint: fejlesztő pedagógus, vagy olyan bármilyen pedagógus, akinek van valamilyen (egyéni v. csoportos) fejlesztésre, vizsgálatra jogosító végzettsége. - ezt a bármilyent lehet félreérteni - ... és fejlesztheti még a BTM-eseket gyógypedagógus is (tanulásban akad. ped., pszichoped., vagy logopédiai szakos).
Az óraszámukról annyit, h. biztos, hogy osztályonként heti 1 óra jár minimum, amihez az igazgató további órákat engedélyezhet, szükség szerint. .. és a gyerekeknek is heti 1 alkalmat kell biztosítani.
A létszámot illetően ... mi néha 7-8 gyerekkel is foglalkozunk egyszerre. Ha minden igaz, a logopédia esetében már maximalizálták a létszámot 3 főben, de az egyéb fejlesztésben...? Pedig így lenne értelme... hát ezt hátha másvalaki megválaszolja.
Remélem, tudtam valamiben segíteni.
Üdv.: Judit
-
randy83
Re: egyéni fejlesztés csoport létszáma
Én heti 1,5 órában vagyok 2-3 fős SNI-s csoportokkal... Gondoltam a 2-3 főnek "elég" ennyi, nem kell a 3 órát vennem alapul...
Van egy szem enyhe ért. fogy-om, ő heti 2 órában egyedül alkotja a csoportot...
Nálunk "mezítlábas" tanítók is beszálltak a BTM-esek fejlesztésébe... nekem a 26 órába több nem fér... így is vannak 4 fős csoportjaim is...
Van egy szem enyhe ért. fogy-om, ő heti 2 órában egyedül alkotja a csoportot...
Nálunk "mezítlábas" tanítók is beszálltak a BTM-esek fejlesztésébe... nekem a 26 órába több nem fér... így is vannak 4 fős csoportjaim is...