Sziasztok!
Tanácsot, tapasztalatot, segítséget szeretnék kérni.
Ismerősöm elvégezte tanítóként a TK-n a fejlesztő pedagógia szakot.
Soha nem dolgozott fejlesztő pedagógusként. Most felszínre került, hogy rendelkezik ezzel a végzettséggel, és 0 gyakorlattal beosztották középiskolába, fejlesztő pedagógusnak! Tanítóként, aki a 6-10 éves gyermekek tantárgyi, módszertani, lelki fejlesztésére kész. Elképzelhető ez a ballépés, ez a szakmai melléfogás, hogy tanító adjon szakmai segítséget egy középiskolásnak? Én úgy gondolom, hogy azon túl, hogy valaki a szakmáját/ magyar nyelv/ magas szinten műveli, még ráadásként szerez egy végzettséget, hogy azt speciális körülmények között is tudja a legmagasabb szinten végezni.
A magas főnökség véleménye: vagy elvállalja, vagy mehet....Más megoldás nincs.
Ez a lyuk és a dugó esete: minden lyukban dugó legyen. Itt egy lyuk, itt egy dugó, hogy lötyög benne, vagy szűk, az mindegy, de megtaláltuk a dugót a lyukhoz.
Micsoda?!!! Ez a szakmai kompetencia? Erre képesek az irányítók? No hiszen!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy van ilyen a látószögetekben? Ki lehet ezt bírni? Vagy ha magára húzza az ajtót, azt csinál, amit akar, majd lesz valahogy?
Köszönöm, ha válaszoltok.
fejlesztő órák
-
Adry
Re: fejlesztő órák
Köszönöm a tanácsokat..HENCIDUDÁ-NAK: mi sem tudjuk ,mi lesz a fizuemeléssel,,,titkárnőnk sem tudja,elvileg már alá kéne írni legkésőbb jövőhéten. Én pl. még bérletpénz térítést sem kaptam,pedig már tizedike után rég utalni szokták.
-
Adry
Re: fejlesztő órák
Hamilton1: Hiába van benne a törvénybe,h. délelőtt nem lehet fejleszteni. Nem lehet megvalósítani,nálunk legalább is 850-es a gyereklétszám, du-án művészeti órák-logopédia-gyógytesi-alapozó terápia van +egyéb szakkörök,,,néptánc ,sportkörök,,stb...stb... se szabad tanterem nincsen,sem gyerek nem jön du-án fejlesztésre. Ami érthető ,mert agyon vannak terhelve,és lehet én is inkább szívesen vinném a gyerekem du-án vmi sportra ,mint fejlesztő foglalkozásra. Bezzeg a hittan/erkölcs az "nagyon fontos" ,hogy alsóban 3-4.órában legyen,na meg az idegen nyelv.Az nem baj,hogy magyarul sem tud némelyik gyermek 
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: fejlesztő órák
Kedves "tantárgyfejlesztő"!
Vannak az oktatásban cifrább dolgok is!
Mint olvashattad, se szerződések aláírva, se biztos fizetés, a nev. tanoknál is káosz van, iskolákban nincsenek fejlesztők, nem tudják a létszámok alakulását stb.....
Már megbocsáss, de ez ahhoz képest semmi! Örüljön a kolléganőd, hogy van munkája, majd belejön, ott is gyerek van! Egy vérbeli pedagógus meg tudja oldani. A másik! - van fejlesztő végzettsége, mint írod. Azt nem korhoz kötöttem adták!
Kedves Adry!
Nagyon igazat szóltál!
Vannak az oktatásban cifrább dolgok is!
Mint olvashattad, se szerződések aláírva, se biztos fizetés, a nev. tanoknál is káosz van, iskolákban nincsenek fejlesztők, nem tudják a létszámok alakulását stb.....
Már megbocsáss, de ez ahhoz képest semmi! Örüljön a kolléganőd, hogy van munkája, majd belejön, ott is gyerek van! Egy vérbeli pedagógus meg tudja oldani. A másik! - van fejlesztő végzettsége, mint írod. Azt nem korhoz kötöttem adták!
Kedves Adry!
Nagyon igazat szóltál!
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
-
tantárgyfejlesztő
Re: fejlesztő órák
Kedves Gabi!
A megrázó:) kiközvetítés után olvasunk, tájékozódunk, informálódunk - és valóban kusza dolgokról lehet hallani.Kezdünk megnyugodni.
Magam el sem tudnám képzelni, hogy vak vezessen világtalant módon történik a "fejlesztés" . Igaz, hogy a fejlesztő foglalkozhat 6 évesekkel, és érettségi előtt állókkal is. Itt a problémát az okozza, hogy a/ soha nem volt még f.p., csak a "papírja volt meg" b/ az adminisztrációs munkáról halvány fogalma nincs, c/nem tudja, ki az ő felettese? az anyaiskolája, vagy ahova fejlesztőnek közvetítették? d/már 3. hete tanítás van, de még csak a feje fölött telefonálgatnak,nem is találkozott a diákokkal. És a legnagyobb probléma, hogy alsós gyerekekhez szokott, s most egy korosztályt átugorva kell alkalmazkodnia a más tananyaghoz, módszerhez, életkori sajátosságokhoz.És ha lett volna egy nyár, amikor előkészül, de nem, pénteken tudta meg, hogy mi lesz a dolga a következő héttől.
Mindez egyszerre, riasztónak tűnik.
De igazad van, a családnak enni kell adni.
Arra viszont kíváncsiak vagyunk, hogy ilyen körülmények mellett októberben kaphat-e szakmai ellenőrzést, és ott volna-e alapja annak, hogy szemrehányást tegyenek neki, hogy nem végzi magas szinten a munkáját?
Köszönöm, hogy elolvastál, és némileg meg is nyugtattál, hogy máshol is vannak ilyen, ha nem nagyobb problémák.
A megrázó:) kiközvetítés után olvasunk, tájékozódunk, informálódunk - és valóban kusza dolgokról lehet hallani.Kezdünk megnyugodni.
Magam el sem tudnám képzelni, hogy vak vezessen világtalant módon történik a "fejlesztés" . Igaz, hogy a fejlesztő foglalkozhat 6 évesekkel, és érettségi előtt állókkal is. Itt a problémát az okozza, hogy a/ soha nem volt még f.p., csak a "papírja volt meg" b/ az adminisztrációs munkáról halvány fogalma nincs, c/nem tudja, ki az ő felettese? az anyaiskolája, vagy ahova fejlesztőnek közvetítették? d/már 3. hete tanítás van, de még csak a feje fölött telefonálgatnak,nem is találkozott a diákokkal. És a legnagyobb probléma, hogy alsós gyerekekhez szokott, s most egy korosztályt átugorva kell alkalmazkodnia a más tananyaghoz, módszerhez, életkori sajátosságokhoz.És ha lett volna egy nyár, amikor előkészül, de nem, pénteken tudta meg, hogy mi lesz a dolga a következő héttől.
Mindez egyszerre, riasztónak tűnik.
De igazad van, a családnak enni kell adni.
Arra viszont kíváncsiak vagyunk, hogy ilyen körülmények mellett októberben kaphat-e szakmai ellenőrzést, és ott volna-e alapja annak, hogy szemrehányást tegyenek neki, hogy nem végzi magas szinten a munkáját?
Köszönöm, hogy elolvastál, és némileg meg is nyugtattál, hogy máshol is vannak ilyen, ha nem nagyobb problémák.
- hogabi
- Moderátor

- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Adott: 1 köszönetet
- Kapcsolat:
Re: fejlesztő órák
Kedves " tantárgyfejlesztő "!
Na abban legyél biztos, hogy ellenőrzés most nem lesz. A káosz miatt mindenki magával van elfoglalva. Pénzügyi ellenőrzés meg nem a mostani állapot nézi.
http://forum.fejlesztok.hu/viewtopic.php?f=15&t=593
tanulmányozásra!
http://forum.fejlesztok.hu/viewtopic.php?f=15&t=48
nyomtatványok!
Még a fórumon körbe lehet nézni, sok-sok ötlet van.
Indulásnak segítség azt hiszem.
Egyébként sokkal könnyebb a középiskolásokkal. A hangsúly náluk a beszéltetésen és a beszélgetésen van a helyesírással együtt!
Természetesen a papírjukat meg kell nézni!
Na abban legyél biztos, hogy ellenőrzés most nem lesz. A káosz miatt mindenki magával van elfoglalva. Pénzügyi ellenőrzés meg nem a mostani állapot nézi.
http://forum.fejlesztok.hu/viewtopic.php?f=15&t=593
tanulmányozásra!
http://forum.fejlesztok.hu/viewtopic.php?f=15&t=48
nyomtatványok!
Még a fórumon körbe lehet nézni, sok-sok ötlet van.
Indulásnak segítség azt hiszem.
Egyébként sokkal könnyebb a középiskolásokkal. A hangsúly náluk a beszéltetésen és a beszélgetésen van a helyesírással együtt!
Természetesen a papírjukat meg kell nézni!
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
-
Bumburka
Re: fejlesztő órák
Szeretnék segítséget,információt kérni. Egy középiskolában dolgozom mint ifjúságvédelmi felelős. Végzettségemet tekintve szociálpedagógus és gyógypedagógus/pszichopedagógia szakos tanár vagyok. Iskolánkban 47 olyan BTM-es tanuló van,akit fejleszteni kellene szakember vezetésével (és sok olyan tanuló,akinek papírja van,de szaktanári korrepetálás is elég segítség lehet). A problémám az, hogy a törvény előírja a fejlesztés megszervezését számukra,de nem kapunk rá státuszt,fejlesztő órákat. Áldatlan állapot,mert én fejleszthetném őket,és kellene is őket,még sem tudjuk ellátni a feladatot. Ha az igazgató felmenti őket,de nem kap fejlesztést,megint helytelenül járunk el, és felülvizsgálatra sem lenne küldhető fejlesztés hiányában. Egyszerűen nem tudom mitévők legyünk...és mindenre nemleges választ kapok, hogy "nem szerepel a köznevelési törvényben". Mit lehet tenni ebben a helyzetben?
Nagyon szépen köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Nagyon szépen köszönöm a segítő hozzászólásokat!
-
sanyi168
Re: fejlesztő órák
Kedves Bumburka!
Olybá tűnik, hogy a közép- ill. szakiskolákban (is) teljes a káosz az BTM-s ill. az SNI-s fejlesztések, rehabilitációk körül. Egy korábbi hozzászólásomban már írtam a mi iskolánkban történtekről. Tömören: Fenntartóváltás ( Vidékfejlesztési Minisztérium VM), az új fenntartó nem adott gyógypedagógus státuszt, hivatkozva arra. hogy ez számára nem alapfeladat, így nem látja el ezen diákokat. Ha kell kiveszik az alapító okiratból. Én vázoltam nekik, hogy ez mivel járna (mentességek, szakvélemények, tanulói jogok stb...) Erre nem rúgtak ki. Áthelyeztek a kollégiumba. Nem nyugodtam, kértem állásfoglalást az Oktatási Hivataltól. Ők persze engem igazoltak. Leírták törvényi hivatkozással, hogy ez esetben nem vehetjük fel az ilyen tanulókat és a már itt lévőket is át kell irányítanunk másik intézménybe. Ez viszont átszervezésnek minősül, amit nem lehet tanév közben végrehajtani. Az igazgató elolvasta, felvitte a Minisztériumba. Visszatérve utasított, hogy a koleszban eltöltött 26 órám után a "maradék" hat órámban vezessem a dokumentációt, mintha folyna a fejlesztés és rehab. Tulajdonképpen utasított az okirat hamisításra. Rájöttek arra is, hogy vészesen közeleg a statisztika leadásának határideje. Csak egy hónap késésben vagyunk. Na nem a fejlesztéssel abból ugysem lesz semmi, de még az intézménykijelöléssel is. Mivel kiváltunk az eddigi csoportosulásból és más lett a nevünk, OM számunk mind a 69 SNI-s tanuló szakvéleményét módosítani kell. Tegnap küldtük el a levelet. Ismerve a TKVSZRB leterheltségét esélytelen, hogy okt. 1-ig kész legyen. Márpedig amíg nem mi vagyunk a kijelölt intézmény addig hivatalosan nem lehet SNI-nek besorolni. Hogabival már értekeztünk erről és úgy is lett ahogy előre sejteni lehetett. De azért az meglepett, hogy fejleszteni is csak papíron kell. Persze hallottuk már eleget, hogy csak a papírok legyenek rendben. Viszont hogy írjam alá a rehab naplót, hogy itt volt a gyerek, mikor még én sem voltam ott? Én beírom, hogy itt volt majd jönnek a rendőrök, hogy éppen akkor betört egy trafikba. Ez a helyzet most. A fenntartók, igazgatók nyeregben érzik magukat és meg sem hallgatva a szakmában dolgozókat, adnak ki utasításokat össze-vissza. Majd ha balhé lesz úgyis te viszed el
Olybá tűnik, hogy a közép- ill. szakiskolákban (is) teljes a káosz az BTM-s ill. az SNI-s fejlesztések, rehabilitációk körül. Egy korábbi hozzászólásomban már írtam a mi iskolánkban történtekről. Tömören: Fenntartóváltás ( Vidékfejlesztési Minisztérium VM), az új fenntartó nem adott gyógypedagógus státuszt, hivatkozva arra. hogy ez számára nem alapfeladat, így nem látja el ezen diákokat. Ha kell kiveszik az alapító okiratból. Én vázoltam nekik, hogy ez mivel járna (mentességek, szakvélemények, tanulói jogok stb...) Erre nem rúgtak ki. Áthelyeztek a kollégiumba. Nem nyugodtam, kértem állásfoglalást az Oktatási Hivataltól. Ők persze engem igazoltak. Leírták törvényi hivatkozással, hogy ez esetben nem vehetjük fel az ilyen tanulókat és a már itt lévőket is át kell irányítanunk másik intézménybe. Ez viszont átszervezésnek minősül, amit nem lehet tanév közben végrehajtani. Az igazgató elolvasta, felvitte a Minisztériumba. Visszatérve utasított, hogy a koleszban eltöltött 26 órám után a "maradék" hat órámban vezessem a dokumentációt, mintha folyna a fejlesztés és rehab. Tulajdonképpen utasított az okirat hamisításra. Rájöttek arra is, hogy vészesen közeleg a statisztika leadásának határideje. Csak egy hónap késésben vagyunk. Na nem a fejlesztéssel abból ugysem lesz semmi, de még az intézménykijelöléssel is. Mivel kiváltunk az eddigi csoportosulásból és más lett a nevünk, OM számunk mind a 69 SNI-s tanuló szakvéleményét módosítani kell. Tegnap küldtük el a levelet. Ismerve a TKVSZRB leterheltségét esélytelen, hogy okt. 1-ig kész legyen. Márpedig amíg nem mi vagyunk a kijelölt intézmény addig hivatalosan nem lehet SNI-nek besorolni. Hogabival már értekeztünk erről és úgy is lett ahogy előre sejteni lehetett. De azért az meglepett, hogy fejleszteni is csak papíron kell. Persze hallottuk már eleget, hogy csak a papírok legyenek rendben. Viszont hogy írjam alá a rehab naplót, hogy itt volt a gyerek, mikor még én sem voltam ott? Én beírom, hogy itt volt majd jönnek a rendőrök, hogy éppen akkor betört egy trafikba. Ez a helyzet most. A fenntartók, igazgatók nyeregben érzik magukat és meg sem hallgatva a szakmában dolgozókat, adnak ki utasításokat össze-vissza. Majd ha balhé lesz úgyis te viszed el
-
Bumburka
Re: fejlesztő órák
Köszönöm a részletes bemutatást...boldogabb nem lettem tőle...megint a gyerek "veszik el", a lényeg meg a látszatmunkán,a kipipált feladaton van.Mindenesetre végigolvasva az Önöknél kialakult helyzetet,felveti a kérdést,nem ér-e meg egy ombudsmani beadványt...
-
sanyi168