Mi az a méltányos osztályzás?

Látogatóink kérdéseinek létrehozott fórum.
Avatar
hareva01

Mi az a méltányos osztályzás?

Hozzászólás Szerző: hareva01 »

Utolsó mentsvárként fordulok hozzátok.
Lányom hatodikos. Az iskolapszichológus szerint 100%, hogy diszes, de ezt a vizsgálatok nem támasztották alá, csak tanulási zavart állapítottak meg. Nem kértek sem fejlesztő pedagógust, semmit. (ez tavaly év végén derült ki, 8 osztályos gimi, mindenből ötös, vagy négyes, de angolból megbukott.) A szakvéleményen az szerepel, hogy írásbeli számonkérésnél biztosítsanak neki több időt, illetve kérik a MÉLTÁNYOS osztályzást. pótvizsga sikerült, de angolból most sem jobb a helyzet, pedig már sokadik magántanárt koptatjuk. A szaktanár nem érti, hogy mit takar a méltányos osztályzás. Részemről nem világos, hogy az olyan egyértelmű jelek, mint a betűcsere, alulról felfelé írott betűk biztos hogy csak tanulási zavarra utalnak?
Egyébként röhejes a teszt, egy másodikos is simán megcsinálja. Egy egyébként jó képességű, még ha diszes is rutinból oldja meg. Nem azért mert tudja, hanem mert megszokta.Ráadásul két vizsgálaton is ugyanazt a feladatsort csinálta.
Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Mi az a méltányos osztályzás?

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

Kedves "Hareva01"
Tanulási zavar= dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, kevert specifikus fejlődési zavar, .... / SNI!
Tanulási nehézség= enyhébb, mint a tan. zavar! / BTMN
Méltányos elbírálás, osztályozás: pl adott felmérés %-os határait lejjebb viszem.
SNI vagy BTMN-es szakértői véleménye van-e? ... mindenképp jár a fejlesztés (ha SNI: heti min. 3-szor - gyógypedagógussal, ha BTMN: heti min. 1-szer - gyógy- vagy fejlesztő pedagógussal).
Kérjétek meg írásban az értékelés alóli mentesítést - szerintem az idegen nyelv írásbeli részére vonatkozóan -, s akkor a szaktanár nem veszi figyelembe pl, hogy nem írta le helyesen gyermeked a szavakat.... szóval elfogadja azt is, ha kiejtés szerint írja le (meg kell vele beszélni!).
Ja, a kérelemhez jó, ha csatoljátok a szaktanár véleményét is... iskola is kérheti a mentesítést.
Üdv: Judit
Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Mi az a méltányos osztályzás?

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

Bocsi, kifelejtettem...(előző kiegészítése!!!!)... az értékelés alóli mentesítést akkor tudjátok kérni, ha SNI vagy BTMN-es a lányod (valószínű, h. valamelyik igen, ha javasolták a méltányosságot), s attól a szakszolgálattól, ahol vizsgálták előzőleg.
J.
Avatar
hareva01

Re: Mi az a méltányos osztályzás?

Hozzászólás Szerző: hareva01 »

Kezdtük nevelésiben, aztán tovább a ped intézet. Idézem a szakértői véleményt:

Összegzés: Az előzetes és jelenlegi vizsgálatok alapján sajátos nevelési igény ne állapítható meg. A tanuló intellektusa a normál övezet átlagos sávjában helyezkedik el. Figyelemkoncentrációs problémáik tapasztalhatók. Teljesítménye megfelel az átlagos iskolai követelményeknek. Tantárgyi korrepetálás és fejlesztőpedagógiai megsegítés, szorongás oldása érdekében pszichológiai terápia javasolt. Tanulási nehézségekkel küzd.

Vélemény: Tanulási nehézsége miatt felülvizsgálata a területileg illetékes pedagógiai szakszolgálat hatáskörébe tartozik.

Tankötelezettségét kizárólag iskolába járással teljesítheti.

A NKT 56§(') bekezdése alapján:
- a tanítás - tanulás -számonkérés folyamatában méltányos elbírálás.
- Írásbeli munkáira biztosítsanak hosszabb felkészülési időt.

A tanárnőnk reakciója: korrepetálásra nincs lehetőség, egyébként is hordod magántanárhoz.
Iskolapszichológussal rendszeresen konzultálunk.
Fejlesztőpedagógus még eddig nem látta a gyereket.

Viszont a nyelvtan tanárnő két napja közölte, hogy a tollbamondása olyan mint egy diszesé, lehet, hogy meg kellene vizsgáltatni.
Ilyenkor mi van?
Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Mi az a méltányos osztályzás?

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

A leírtak alapján a lányod BTMN-es, tehát kontrollvizsgálatok kapcsán a nevelési tanácsadóhoz kell fordulnotok (ez a régi neve, most tankerületi szakértői bizottság).
Ők is megadhatják az értékelés alóli mentesítést - legalábbis az eddigi gyakorlat szerint -, amit soron kívüli felülvizsgálattal kérjetek meg.
Leveled alapján úgy értelmeztem, hogy lányodnak helyesírási illetve íráshibái lehetnek (utóbbihoz tartoznak pl az írásjelek hiánya, a betűcserék, betűtévesztések, esetleg szótagcserék, indokolatlan egybe- vagy különírások, stb,( melyek valóban lehetnek diszes tünetek)).... , tehát az értékelés alóli mentesítést helyesírásból kellene kérni, minden tantárgyra illetve az idegen nyelv írásbeli részére vonatkozóan.
Soron kívüli felülvizsgálatot viszont akkor kérhettek, ha az utolsó vizsgálattól számítva legalább 6 hónap eltelt, de a következő kötelező kontrollig még több mint 6 hónap van hátra.
Jó, hogy legalább iskolapszichológus van az iskolában (nálunk meg az nincs).
Fejlesztő pedagógust kötelező lenne alkalmazni az iskolában (fejl. ped. státuszban lehet tan.ak.ped. vagy pszichoped.szakos gyógypedagógus is), de a KLIK-nek kellene ezt biztosítania.
Otthoni fejlesztésre tudok ajánlani könyvet, kifejezetten felsősöknek valót..... de azt hiszem, ezt csak a fórumon kívül tehetem (???), de egyébként is meg kell néznem a suliban a pontos címet. Otthon is sokat tehettek ilyen jellegű gyakorlással. Persze, jó lenne szakember általi fejlesztés is, de ... ez van.
Ha érdekel a diszlexia-prevenciós/reedukciós könyv(ek), üzenj újra.
Remélem, sikerült valamiben segítenem.
...és légy szi', kattints egy-két "köszi"t - én is gyűjtöm ;)
Üdv: Judit
Avatar
hareva01

Re: Mi az a méltányos osztályzás?

Hozzászólás Szerző: hareva01 »

Ma sikeresen megkapta a második angol egyesét. A tanárnő közölte, hogy nem fogadja el a szorgalmi feladatokat tőle, amíg nem javítja ki a jegyeit. (A többiektől viszont igen.) Fejlesztőpedagógus van az iskolában, de ezt nem tudom ki intézi hogy járjon, én azt hittem az osztályfőnök (aki az angol tanárnő is). Vagy ezt nekem kell? Tantárgyi korrepetálás nincs, "Úgyis viszed magántanárhoz". Az iskolapszichológust maximálisan csak a dicséret illeti, ha ő nincs ez az egész tanulási nehézség ki sem derül.
Most itt állok tehetetlenül, hisz a fellebbezési időből már rég kifutottunk, (június 4-én volt a vizsgálat) de a 6 hónapos felülvizsgálat dec közepe, és ha addig is gyűjti az egyeseket nem tudom mi lesz.
Várok egy "jótündért" aki el tud látni néhány hasznos tanáccsal.
Ja, nem KLIKK, egyházi gimnázium (nyolc osztályos) így egy kicsit viccesebb
És a tanárnő kedvenc mélyreható gondolatát idézném: "Ha ilyen halmozottan tanulási nehézséggel küzd, miért jelentkezett ide, vettek volna fel helyette EGÉSZSÉGESET".
Na ilyen az Ő hozzáállása.
(A köszis dolgot nem tudtam, bocsi! Még új vagyok itt)
Avatar
hareva01

Re: Mi az a méltányos osztályzás?

Hozzászólás Szerző: hareva01 »

Bocsi!
eljutott a gyerek a mi a francnak tanulni, úgyis állapotig. (eddig alsóban 3 tanárnőt "fogyasztott", a mostani, és már a második magántanár. nem igaz, hogyha minden "rendben" lenne, egy jó képességű gyerek ne tudná legalább kettesre megtanulni.
Robbanok!
Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Mi az a méltányos osztályzás?

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

Hát szép kis tanár!!!.., Tulajdonképpen az osztályfőnök feladata és kötelessége a tanulókkal kapcsolatos minden dolog nyomon követése, így az is, ha valamilyen fejlesztésre jogosult. Sőt, a kontroll-vizsgálatok figyelemmel kísérése, az osztályában tanító szaktanárok tájékoztatása a tanulók státuszáról - milyen javaslatokat ír elő a szakértői vélemény, milyen kedvezményekben kell részesíteni,.... kell!!! S ezek a javaslatok kötelező érvényűek - nem viccből írja rá a szakértői bizottság vagy a nevelési tanácsadó.
A fejlesztő pedagógusnak is oda kellene figyelnie - főleg, ha teljes munkaidőben fejleszt!! Az ő dolga megszervezni a fejlesztő foglalkozásokat. ... az órák megszervezéséért pedig végső soron az igazgató a felelős.... - esetleg még vele beszélhetnél. A méltányos elbírálásra tett javaslatot mindenképp figyelembe kellene venniük!!!! ... és a fejlesztést is biztosítani kell - a köznevelési törvény is előírja (Nkt. 46-47.§-ában találtok erre vonatkozóan, az SNI-vel együtt van leírva...
.... közben megnéztem pontosabban: 46.§ (3) bek. a) és g) pontja. 47.§ (8) bek., 27.§ (5) bek., 62.§ (1) bek. b) ponta..... hát így nagy hirtelen ennyit találtam.
Remélem, segít valamit.
A tanárának pedig üzenem: az egyesekkel nem sokra megy ... inkább próbálná biztatni a gyerekedet, megtalálni a módját, hogy megdicsérhesse. ...
Nem értem, ha egyébként ügyes a gyereked, miért nem tudnak méltányosabbak(!!!) lenni a helyesírásával kapcsolatban????
Üdv: Judit
Válasz küldése