Tisztelt Fejlesztők!
Azt szeretném kérdezni, hogy kinek a feladata elkészíteni egy diák differenciált oktatásának tematikáját, meghatározni a feltételeit? Feladat-e ez egyáltalán? Ha igen, van-e erről valami hivatalos protokoll, amit elolvashatnék?
Köszönöm szépen!
Valéria
differenciált oktatás tematikája
Re: differenciált oktatás tematikája
Kedves Valéria!
A differenciált tanítás módszertani feladat, a tanár/tanító kompetenciája.
Ebből következik, hogy a differenciálás szintjét és eszközeit a tanár határozza meg. Ezt feltünteti, megtervezi a tanmenetben, óravázlatban, fejlesztési tervben stb. (hogy milyen részletességgel, az egyéni).
Ahhoz, hogy tervezni tudjon, szükséges, hogy ismerje meg, mérje fel a tanuló képességeit, tudását, a módszertani lehetőségeket és a tananyagot.
Mindenki maga dönti el, hogy milyen módszereket részesít előnyben.
A körülmények sem egyformák, pl. ha az osztálylétszám magas, akkor csoportokban lehet differenciálni, ha kevesen vannak, akkor egyénileg.
A differenciált tanítási módszer munka- és időigényes, de megéri, mert így a feladat gyerekre szabott, ezért a fejlődés is garantált.
Dóri
A differenciált tanítás módszertani feladat, a tanár/tanító kompetenciája.
Ebből következik, hogy a differenciálás szintjét és eszközeit a tanár határozza meg. Ezt feltünteti, megtervezi a tanmenetben, óravázlatban, fejlesztési tervben stb. (hogy milyen részletességgel, az egyéni).
Ahhoz, hogy tervezni tudjon, szükséges, hogy ismerje meg, mérje fel a tanuló képességeit, tudását, a módszertani lehetőségeket és a tananyagot.
Mindenki maga dönti el, hogy milyen módszereket részesít előnyben.
A körülmények sem egyformák, pl. ha az osztálylétszám magas, akkor csoportokban lehet differenciálni, ha kevesen vannak, akkor egyénileg.
A differenciált tanítási módszer munka- és időigényes, de megéri, mert így a feladat gyerekre szabott, ezért a fejlődés is garantált.
Dóri
Re: differenciált oktatás tematikája
Köszönöm az infot! Még egy kérdésem lenne: köteles-e a tanár a differenciált oktatásra?
Re: differenciált oktatás tematikája
Köteles-e??!!!!!!!! Ugye, ezt nem komolyan kérdezted?! Merthogy ez a tanári munka alapja. És ez volt akkor is, amikor még nem adtak nevet neki... A jó tanár zsigerből differenciál, és tette ezt akkor is, amikor még nem volt "divat". Néhány jó fogást meg lehet ugyan tanulni ezzel kapcsolatban, de akiből nem jön ösztönösen, az adja vissza a diplomáját!!!
"Szakirodalomként" pedig első körben ajánlom Mikszáth, Móra és Gárdonyi iskolával kapcsolatos novelláit.
Zsuzsi
"Szakirodalomként" pedig első körben ajánlom Mikszáth, Móra és Gárdonyi iskolával kapcsolatos novelláit.
Zsuzsi
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: differenciált oktatás tematikája
Kedves Valéria!
Felkapott szó, hogy "differenciált oktatás", ráadásul előadások hangzanak el e témakörből. Szégyen, hogy ilyenekért pénzeket nyúlnak le, mások fizetnek, hogy részt vegyenek előadásokon.
Azért csendben megkérdezném: a régi tanítónénik - falusiak is - szerinted ezt tanulták? Jött ez magától! És igen, differenciáltak, mert Pistike nem úgy haladt, mint Jancsika. A végeredmény ugyanaz volt.
Felkapott szó, hogy "differenciált oktatás", ráadásul előadások hangzanak el e témakörből. Szégyen, hogy ilyenekért pénzeket nyúlnak le, mások fizetnek, hogy részt vegyenek előadásokon.
Azért csendben megkérdezném: a régi tanítónénik - falusiak is - szerinted ezt tanulták? Jött ez magától! És igen, differenciáltak, mert Pistike nem úgy haladt, mint Jancsika. A végeredmény ugyanaz volt.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: differenciált oktatás tematikája
Ugyanilyen őrület volt kb. 20 évvel ezelőtt a koncentrálás vagy micsoda Azt se értettem... Mármint azt, hogy minek és kinek kell elmondani, hogy pl. a magyarórába történelmi-, földrajzi-, zenei- meg mittoménmilyen ismereteket kell "becsempészni". Miért?! Volt, aki enélkül tudta megtanítani pl. a reformkor irodalmát?! Vagy a népdalokat?!
Egy másik történet: az egyik rokonom a 40-es években volt gyerek. Siketnémaként járt a helyi iskolába. A tanító nénije megtanította írni - olvasni + kommunikálni. Vele együtt megtanulta a többi gyerek is. A tanító néni nem volt gyógypedagógus...
Rátermettség és hozzáállás kérdése, hogy mivé és kivé válik a gyerek a kezünk alatt...
Egy másik történet: az egyik rokonom a 40-es években volt gyerek. Siketnémaként járt a helyi iskolába. A tanító nénije megtanította írni - olvasni + kommunikálni. Vele együtt megtanulta a többi gyerek is. A tanító néni nem volt gyógypedagógus...
Rátermettség és hozzáállás kérdése, hogy mivé és kivé válik a gyerek a kezünk alatt...
Re: differenciált oktatás tematikája
Üdv,én láttam már,hogy korábban egy felhasználójuk kért Pieron-teszt-et az e-mail címére Önöktől, ha lehetséges akkor én ugyanezt tenném, mert továbbtanuláshoz ki kell majd töltenem egy alkalmassági vizsgálatot amiben ez a pieron-féle teszt is lesz és szeretném gyakorolni,mert tavaly sajnos ezen buktam el pedig minden vágyam bekerülni abba az iskolába és csak ez az egy akadálya van,hogy nem tudom gyakorolni és azt sem tudom,hogy mire kellene odafigyelnem kitöltéskor,hogy jó eredményt érjek el.