Integráció

Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán »

Nem hiszem, hogy bárki is nem értene itt egyet ezzel a hozzászólással, hiszen mindenki így akarja végrehajtani az integrálást. De! Sajnos több helyen nem tudják vagy akarják így megoldani, de inkább nem tudják. Nagyon sok múlik az osztály összetételén. Ha van is olyan tanuló, akivel kell foglalkozni az még rendben van, de mikor még van 10 olyan, akinek magatartás problémái vagy esetleg tanulási problémái vannak, akkor a pedagógus helyzete korántsem rózsás. A mai gyerekek nem nagyon olyanok, persze tisztelet a kivételnek, mint írtad is ott az iskolában, segítik egymást. A szülői nevelésen és a tanítói hozzáálláson nagyon sok múlik. Hiába akar szegény pedagógus segíteni, ha a gyerekek az alapnevelést a szülőktől nem kapják meg. Itt szerintem hozzájárul az is, hogy a szülő mivel foglalkozik. Van-e esélyegyenlőség a nevelés területén? Meg kell különböztetni az olyan gyerekeket, akiknek a szülei három műszakban és esetleg még hétvégén is dolgoznak azoktól, akiknek édesanyjuk otthon van az édesapa jó keresete mellett vagy napi 8 órában dolgoznak csak. Itt a szülői gondoskodás teljesen más. A három műszakos szülők nem tudnak annyira figyelni gyermekeikre, törődni, tanítani őket, mint a (nevezzük) 8 órás szülők. Már itt az esélyegyenlőség más és más. A 8 órás szülők gyermekeivel több a szülői törődés is és ezért több gondoskodást, nevelést kapnak, ami természetesen mutatkozik az iskolai viselkedés, iskolai kultúrában is. Már az alsó tagozatban megkezdődik a szétválás a két osztály között és a növekedéssel ez csak nőni fog, ami nagyobb elszakadást jelent a két osztály között. A jobb képességű gyerekek kezdenek olyan osztályba összerázódni, ahol azonosak a képességeik. (ez saját tapasztalat) Iskolaváltással vagy osztályváltással, de inkább az előbbi. A képesség pedig nem mindig a gyermeken múlik, hanem a szülőn is, hogy mit tudott adni az indulásnál gyermekének. Kevés tudásátadással nem tud a gyermek versenyezni olyannal, akinek a szülei több tudásanyagot adnak át. Ez a szülők iskoláztatásán is múlik.
Kicsit lehet elkanyarodtam a hozzászólásodtól, de itt pár mondatot mindenképpen szerettem volna leírni.
Végezetül azt még hozzá szeretném tenni, hogy a hozzászólásodat öröm volt olvasni, hogy létezik ilyen is. Nagyon örülök neki és remélem, aki olvassa ezt a témát, tud még ilyen példákat leírni, mint csojanosne is tette.
Avatar
agnetta

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: agnetta »

Olvasom az iskolai tapasztalatokat és hasonló nehézségekkel küzdünk óvodában is. Vegyes csoportom van(28), többségében iskolába menők, köztük 5 részképesség gyengeséggel, fejlődésben való lemaradással egy középsúlyos ért.fogy. gyermekkel.Vidéki óvoda, gyógypedagógus nincs, csak a közeli kisvárosban, de ránk már nincs kapacitása. Szakvizsgázott és sok tanfolyam birtokában fejlesztőként foglalkozom velük, de nehéz a normál és néhány kiemelten tehetséges iskolába menőt is az ő szintjükről továbbfejleszteni, valamint az ért. fogy kisfiút is, akivel nem is foglalkozhatnék, de magára sem hagyhatom, ha integrálnunk kell, mert ugye benne van az alapító okiratban. Szívesen elvégezném a gyógyped. főiskolát, de 140.ezer egy félév, nem bírom kifizetni, négyen dolgozunk az óvodában, az egy évre kapott továbbtanulási pénzünk nem elég egy 30 órás tanfolyamra sem. Szóval oldd meg elhivatott pedagógus ahogy tudod!
Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán »

A jelenlegi gyakorlat az, hogy az intézmény már nem is téríti vagy csak ritkán, ill. ritka intézmény, amely a teljes összeget.
Általában a költség 60-70% fizeti ki a fenntartó a többit az oktatást vállalónak kell. Amúgy 7 évenként a kötelező 120 pontot úgy is el kell érni és így egy szakképzettség megszerzése megfelel a 120 pontnak. A diploma megszerzése után 7 évig védve vagy, de utána... ;)
Itt linkelem neked, amit találtam. Gyógypedagógus képzés
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Zseni vázolta, hogy mit hoz otthonról a gyerek. Pedagógus függvénye is a dolog. /ücsörögjön a gyerek, hülye, úgysem tudja - ez a legtöbb véleménye/
Bár annyiban vitatkoznék Zsenivel, ha a pedagógus talpraesett, érti a dolgát, azért ha nehezen is de meg tudja fogni a gyereket!
Én alapjaiban látom a legnagyobb gondot.
1. nincsenek a pedagógusok felkészítve az un. másságra, - nem is toleránsak /kivétel van/
2. a pedagógusok legtöbbje nem képes, de nem is hajlandó a szakemberrel együtt dolgozni, /kivétel van/
3. nincsen pénz semmire,
4. az egész integrációt nem így kellett volna megoldani!!!
Az iskola nyakába zúdult az egész, csináld ahogy tudod alapon. Ha nem, akkor nincsen pénz. Az iskola vezetés az olcsóbbat választja. Törvény ide vagy oda, kibúvó van.
Több iskolában fordulok meg. Mennek a papíron elkent dolgok. Hogy a gyerek mit tud? Az kit érdekel?
Az integrációnak van értelme, ill. lenne, ha az úgy működik ahogy kell.
Óvodában szakemberrel, az óvónénik képzésével kezdtem volna és fokozatosan bevezetni az iskolába. Elsőtől kezdve felfelé.
Ha kell legyen két tanár az órán, de legalább gyógypedasszisztens!
Külfölddel példálózunk. Ott bizony szakember viszi ki a ygereket óráról. Ott van mellette óra alatt. Segíti a pedagógus munkáját.
Dóri írt egy példát, nagyon jó és tanulságos! Az az egész fintora, ismerek egy iskolát, sajnos ugyanez fog történni. A szülők be sem íratják majd a gyerekeket, a meglévőket pedig elviszik. /Remélem most nem lesz igazam/
Magatartászavar, IQ 70-es vagy alatta és a normál tanterv szerint tanul. Órán azt csinál amit akar, eszik, sétál kimegy stb.
Magunk között, én se vinném oda a gyerekemet!

Ez csak megjegyzés! Azok a külföldiek, akik az integrációt úgy végzik ahogyan azt kell és elvárható, tőlünk magyaroktól tanulták a gyógypedagógiát.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán »

Biztos abban igazad van, hogy az integrációval, ill. előtte elfelejtették vagy nem is foglalkoztak azzal, hogy az adott osztályba a pedagógusokat felkészítse. Jelenleg a pedagógusok szenvednek, de csak azok, akiknek nincs ilyen speciális végzettségük. Annak van szerencséje, akinek meg van a megfelelő végzettsége és segíteni tud és képes az ilyen gyerekeken.
Én nem vagyok nagy tapasztalattal rendelkező, de olyant szeretnék csak olvasni, amit Dóri is írt. Remek volt olvasni, hogy van olyan, de sajnos tudomásúl kell venni azt is, amit hogabi írt. Sajnos, kicsit gyorsan történtek itt az átvezetések. Véleményem szerint, de javítsatok, ha nem jól tudom, kb. 10 év kellett volna a tökéletes átálláshoz. Így minden iskola és oktatási intézmény fel tudott volna készülni az ilyen gyerekek beintegrálásához. Kicsit most nagy a káosz, de remélhetőleg ez realizálódik hamarosan.
Avatar
agnetta

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: agnetta »

Egyetértek azzal, hogy időt kellett volna hagyni a szemléletváltásra, a pedagógusképzésre. Viszont ahol a pedagógus elfogadó, támogató és befogadó, azt átveszik a gyerekek is, főleg a kisebbek. Óvodában ahogy az óvónéni viszonyul ezekhez a gyerekekhez( sérült, SNI) úgy viszonyulnak a társak is. Öröm látni, ahogy segítik, örülnek minden kis sikerének, tapsolnak, ha valamit sikerült véghez vinnie. Megtanulják már korán a toleranciát, másság elfogadását, segítségadást, és örülni más sikerének. Ha ezt sikerül elérnie egy pedagógusnak a csoportjában, akkor sok olyan előnye van az integrációnak, amit homogén csopotban nem tanulhat meg, élhet át a gyerek. Úgy látom a sérült gyereknek is hatalmas húzóerő a többi gyerek, sikerélmény a szülőnek is mert látja a fejlődést. A szemléletet már óvodáskorban formálni kell, késő iskoláskorban elkezdeni!
Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán »

Gond inkább az iskolás korban van még pedig azért mert a tananyaggal haladni kell. Nem lehet hátrányban az a gyerek,akinek un. nincs szüksége fejlesztésre. Ha a tanár sokat foglalkozik a fejlesztésre szoruló gyerekekkel ill. a munkájára több figyelmet fordít ez azzal jár, hogy a figyelmét elvonja az un. normális gyerekektől. Egy darabig lehet tapsolnak a gyerekek az iskolában, de mikor látja a szülő, hogy gyermeke nem a megfelelő ütemben tanul, akkor elviszi abból az osztályból és itt megkezdődik az osztályozódás. Pár év után egyre több fejlesztésre szoruló gyermek lesz az osztályban, a másik gyerekeket pedig más osztályokban helyezik el. Jelenleg ezt megpróbálják törvénnyel szabályozni, de szerintem az intézmény vezetőjének döntenie kell. Vagy szétszedi a gyerekeket és tud adni munkát és osztályt a pedagógusainak vagy bezár osztályokat. Szerintetek mit választ?
Én azt mondom, hogy tudomásul kell venni, hogy nem lehet a megfelelő ütemmel haladni olyan osztállyal, ahol több SNI gyerek is van. Ez később a normális gyerekek kárára megy, hiszen lemarad a többi gyerektől a képességeivel, majd a felvételinél hátrányba szorul.
Főleg úgy, hogy a pedagógusnak még megfelelő képzettsége sincs hozzá. Magyarán huzamosabb ideig a gyerek nem kapja meg a megfelelő oktatást. Később lehet ezt megállapítja a nev.tanácsadó, de akkor már mennyi idő telt el? Utána ki foglalkozik a gyerekkel?
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: hogabi »

És akkor gyakorlatilag kialakul ismét a szegregált osztály.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 296
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán »

Ezt én nem merem nyiltan kijelenteni, mert hátha betörik a fejem, de azért gondolj bele. Én jelenleg ebben a cipőben járok, azaz a gyerekeim osztály váltanak.
Jó, nem azért mert ilyen gyerekek vannak az osztályba, hanem tanulás szintjén látom a különbséget, de azt hiszem ebben az esetben is ezek a folyamatok játszódnak le majd.
(Itt jegyzem meg csak, hogy én is így tennék)
Avatar
Dóri
Hozzászólások: 670
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Dóri »

Újra elolvastam, amit az integrációról írtunk. Utána is néztem egy pár dolognak.
Milyen figyelemre méltó, hogy a belgák és a svájciak nem integrálnak. Pont a leggazdagabbak.
Ennek kapcsán eszembe ötlöt, hogy nálunk pl. miért nem integrál a Lauder, a Fazekas, a jó nevű egyházi iskolák stb.?
Válasz küldése