Kedves Szakértők/Hozzáértők!
Kezdő tanárként szeretnék informálódni, hogy az általam tanított diszlexiás gyerekeket hogyan tudnám a leghatékonyabban fejleszteni. Szeretném a tőlem telhető legtöbbet megtenni azért, hogy az órák az ő számukra is élvezhetők lehessenek. Egyrészt fontos lenne tudnom, hogy mit osztályozhatok ezeknél a gyerekeknél és mit nem, továbbá szeretnék információt kapni az ügyben, hogy milyen fejlesztési feladatokkal segíthetem az előrejutásukat. Bármilyen ötletet, könyv és tanulmánycímet szívesen veszek.
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel,
Farkas Erika
diszelexiás tanulók a magyar nyelv és irodalom órán
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: diszelexiás tanulók a magyar nyelv és irodalom órán
Kedves Erika!
A tanulókat Te semmiféleképpen nem fejlesztheted. A fejlesztés nem azonos a korrepetálással, bár ez utóbbit is újabban fejlesztésnek nevezik. Tehát: fejlesztést csakis szakember végezhet. Ugyanis előfordulhat, hogy rosszabbat teszel, mint jót, hiába a segítő szándékod.
Viszont az órákon mit tehetsz és hogyan segíthetsz?
- szöveg értelmezése, felolvasása,
- hosszabb felkészülési idő,
- több szóbeli felelet,
- írásbeli feleleteit szóban egészítse ki,
- minél több ábrás feladat, rajzolás, manuális foglalkozás....
- helyesírási hibák megbeszélése, stb...
Érdemes megnézni az adott tanulók szak- és szakértői véleményét, arra mit írtak? Ez alapján lehet az osztályzatot kialakítani.
A tanulókat Te semmiféleképpen nem fejlesztheted. A fejlesztés nem azonos a korrepetálással, bár ez utóbbit is újabban fejlesztésnek nevezik. Tehát: fejlesztést csakis szakember végezhet. Ugyanis előfordulhat, hogy rosszabbat teszel, mint jót, hiába a segítő szándékod.
Viszont az órákon mit tehetsz és hogyan segíthetsz?
- szöveg értelmezése, felolvasása,
- hosszabb felkészülési idő,
- több szóbeli felelet,
- írásbeli feleleteit szóban egészítse ki,
- minél több ábrás feladat, rajzolás, manuális foglalkozás....
- helyesírási hibák megbeszélése, stb...
Érdemes megnézni az adott tanulók szak- és szakértői véleményét, arra mit írtak? Ez alapján lehet az osztályzatot kialakítani.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"