Sziasztok!
Eddig az idő rövidsége miatt csak pár kérdésre találtam meg a választ.
Korai fejlesztés kérdésre:
Az oldalunkon megtalálható a
14/1994. MKM rendelet, amelyben leírják a korai fejlesztést és gondozás szabályait.
A másik kérdés a jelenléti ívre vonatkozott:
Kell-e az oktatási intézményekben jelenléti ívet vezetni?
A Munka Törvénykönyve szerint a munkáltatónak a munkaidőről nyilvántartást kell vezetni. Az oktatás területén a szabályozás szerint (138/1992./X. (./ Korm. rendelet 7. §) a kollektív szerződésben, ennek hiányában a munkáltatónak kell meghatározni, hogy a pedagógus beosztásban lévő közalkalmazottak rendes munkaidejének – 40 óra – tanítási órákkal stb. le nem kötött részében, melyek azok a feladatok, amelyeket a közalkalmazott az intézményben, s melyek azok, amelyeket az intézményen kívül kell teljesítenie.
A Szociális és Családügyi Minisztérium 2000. május 03-i állásfoglalása (XX/1589/2000.) értelmében - mely ma is érvényben van – a tanórák stb. nyilvántartására elegendő az osztálynapló, csoportnapló stb. Az egyéb tevékenységről (nevelőtestületi értekezlet, szülői értekezlet, versenyek, ünnepség. stb.) pedig jelenléti ív, jegyzőkönyv, feljegyzés bizonyítja a megjelenést.
Az intézményen kívül végzett munkáról nem kell semmilyen feljegyzést vezetni.
Felülvizsgálatról:
Az új tanévben az SNI-s gyerekek, tanulók ellátásában jelentős változások történnek. 2007. március 31. és december 31. között a szakértői bizottságok felülvizsgálat keretében döntöttek, hogy a sajátos nevelési igény fennáll-e az organikus okokra visszavezethetően, vagy organikus okokra vissza nem vezethetően a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenessége miatt. Dönthettek úgy is, hogy a vizsgáltaknál beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség áll fenn. Az igazgató felelős a szakértői vélemény szerint megszervezni az iskolai fejlesztő foglalkozásokat a Kt. 52. § 6/b. pontjában meghatározott időkeretben, gyógypedagógus, pszichológus, fejlesztő pedagógus, a fejlesztési cél megvalósításához szükséges kompetenciákat szakirányú továbbképzés keretében elsajátított pedagógus megbízásával. Az iskolai fejlesztő foglalkozás egyéni fejlesztési terv alapján történik, dokumentálni a központilag kiadott egyéni fejlődési lapon kell (Tü 357. r. sz.)
Az iskolák a szakértői és rehabilitációs vizsgálatra csak akkor küldhetnek tanulókat, ha vizsgálatuk a nevelési tanácsadás keretében már megtörtént.
A többi kérdés feldolgozása egyenlőre folyamatban van.