fejlesztő órák dokumentálása

Avatar
Dóri
Hozzászólások: 670
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: Dóri »

Van egy kis gondom.
A fejlesztő órákat törvény szerint a köt. órák utánra kellene tenni.
De!! A gyerek nem marad itt a 6-8. órában. (Mellesleg, akkorra már olyan, mint a rongy. Nem is várható tőle semmi.)
Ha tanóráról viszem ki az nem törvényes (állítólag sérülnek a jogai, pedig, hát differenciáltan foglalkozunk vele.)
A kéttanáros modell a gyakorlatban nem jól működik.
Van valamilyen kiskapu? Biztos van, hiszen a rossz törvényeket valahogy ki kell küszöbölni. És le kell papirozni, mert különben szorul a hurok.
Idáig ezzel nem volt gond, de most a kerületben összevissza tartják és igénylik a fejlesztést, és nagy a káosz. Előkapták a törvényeket és minden fejlesztést és egyebet délutánra akarnak tenni.
Szegény kölyök kapkodhatja a fejét, négyig be lesz osztva, szakkörre, leckére nem lesz ideje, és nem hinném, hogy ettől okosabb lesz.
Ti ezt hogyan oldjátok meg? Dóri
Avatar
driszko

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: driszko »

Háát... Dóri.... nem kérdeztél valami egyszerű dolgot. Én a 4.5.6.7.8. órákban fejlesztek. A 7. 8. órára elsősorban elsősöket tettem (akik napközisek), így tudnak enni, játszani - n a meg a fejlesztő órát is általában játékosan szoktam megoldani - így nem nagy teher. De a 8. órának is 3-ra van vége, tehát ezután kell megírni a leckét. Ami szerencsére elsőben még nem olyan sok.
Az 5. 6. órára tettem azokat a gyerekeket, akiknek lyukas ez az órájuk, de így is előfordul, hogy tesiről, magyarról, vagy idegen nyelvről hozok el gyereket , esetleg korrepetálásról. De odafigyeltem arra, hogy a 24 gyermekből ez maximum 5-öt érint, hetente egyszer. Tesiből heti 3 van, idegen nyelvből is, magyarból meg több. Tudom, nem szerencsés, de sokkal megterhelőbb később visszajönni.
Ez van.... Tudom, hogy a törvény másképp rendelkezik - csakhát azt olyan ember hozta, aki még nem tanított életében iskolában. Jöjjön ide és mutassa meg!!!
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Csatlakozom Adriennhez! Magyar óra, tesi, idegen nyelv. Ezek amiket "feláldoznak" egy-egy órában.De a modul órákat is lehet használni. Etika, mozgókép.
Valóban nem szerencsés a délutáni foglalkozás! Asztal mögül én is könnyen dirigálnék!
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
nora

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: nora »

A címhez kapcsolódva kérdezem: Ti mit írtok a haladási naplóba? Pl.: fejlesztési területet, vagy konkrét feladatot, esetleg a felhasznált szakkönyet? Eddigi tapasztalataim szerint ahány ház, annyi szokás... valahol le van ez írva? Van egy sablon?
Avatar
driszko

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: driszko »

Én haladási naplót nem vezetek - illetve csak annyit írok az elején, hogy hány órát tartok. A Rehab. lap belívjébe egy órára ezt írom:

Viz. diff.: Azonos alakzatok keresése – LOGICO Tükrözés és forgatás/1.
Beszédészl.: Alakítsd át a szavakat! Az első hangot cseréld „b”-re! (László M. Ágnes: Beszédészlelés B1)
Emlékezet: Szavak felidézése
Számolási készség: Pótlás 1000-re (LOGICO Fejszámolás 1000-es körben/2.)

Azaz azt, amit fejlesztek, ahogyan és ahonnan.
Avatar
nora

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: nora »

Nagyon tetszik, hogy rátaláltam erre a honlapra. Tervezem, hogy elmegyek Örvényesre és szívok magamba egy kis tudást Tőletek, mert eddig olyan izoláltnak éreztem magam. A mi iskolánkban az alsósokat az osztálytanítók fejlesztik. Nekem a nehezebb 3-4-esek, és a felsősök jutottak. Idén 17 gyermeket osztok 9 órába. Ennyit kaptam. A 7-8 osztály az első órában jön, mivel a számítástechnikát és az angolt csoportbontásban tanulják. Amikor lukas órája lenne, fejlesztésre jön. A 6. osztály is hasonlóan megoldható, viszont az 5. osztályból 3 gyereket óráról kell elkérnem. (A hét angol, B hét technika) Csak egy gyermek jön 7. órában, a többiek mind korábban. Szerintem ez elég szerencsés eset.
Avatar
ildikó

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: ildikó »

Kedves Adrien!
Alfanikához hasonlóan én is most kezdem a fejlesztő munkát alsó tagozatban. Ha nem vennéd tolakodásnak, a neki ígért kitöltött nyomtatványokból én is nagyon szeretnék kérni Tőled egyet-egyet, ha nem nagy gond. Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
A címem: ildikati@citromail.hu

S köszönöm mindenkinek azt a sok hasznos dolgot, amit már eddig fölraktatok ide!
El sem hiszitek, mekkora segítség ez. :)

Nálunk eddig nem volt sem fejlesztő pedagógus, sem logopédus, sem gyógypedagógus, sem pszichológus.
Utazó gyógypedagógus járt hozzánk hetente egyszer, de decemberben anyagi okokból ez is megszünt.
Én most végeztem az ELTE BGGyF "Nyelv-és beszédfejlesztő pedagógus" szakirányú továbbképzésen. Tudom, hogy minden gyerekkel - pl. SNI/A-sal - nem is foglalkozhatnék, vagy csak gyógypedagógus mellett, de egyelőre nem tudja az iskola megoldani. Mindent nekem kell csinálni, bár tudom - s az iskolavezetés is -, hogy ez így nem éppen törvényes, de ez is - sajnos - pénzkérdés lett. Úgy gondoljuk, még így is szerencsésebb a helyzet, mint ahogy az elmúlt félév telt.

Boldog új évet kívánok így a tanév első napja után mindenkinek! ;)
Avatar
driszko

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: driszko »

Ildikó!
Küldtem e-mailt.

Előttünk ne szabadkozz (legalábbis előttem ne!)! Számunkra nem a papír a lényeg, hanem a GYERMEK, a vele való foglalkozás. Sajnos a mostani rendszert minden más jobban érdekli - a papírok bogarászásával akar pénzt spórolni. Lelkes vagy, tanulni akarsz, és a legfontosabb: segíteni. Kinek jó, ha nincsenek ellátva az SNI gyermekek?! Hát az államnak! Nem kell plusz normatívát fizetni. Vagy ha mégis igényli az intézmény, visszafizetteti vele. Elnézést, de torkig vagyok! Dühít a szűklátókörűség is: most nem biztosítják az SNI-sek fejlesztését, akik tanulási zavarosak, akik nem tudnak majd szakmát, munkát szerezni, majd munkanélküliek lesznek - sorakoznak a segélyért. Na! Mi kerül kevesebbe????? Ha már mindenáron számolni akarunk, és nem az EMBERT nézzük.
Avatar
borijuco

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: borijuco »

Sziasztok Kollégák!
Én az idén nagy fába vágtam a fejszémet és egyenlőre nagyon aktívak a tanító nénik ami kicsit megkönnyíti a helyzetemet, ugyanis az alsó tagozat 1.2.3. osztályában a heti három fejlesztő órából 1-et de lehet hogy 2-őt is a tanórán belül próbálunk megoldani úgy, hogy én a részképességproblémás gyerekekkel dolgozom, és közben segítem a tanító nénit a differenciált több szinten történő tevékenységek és feladatok tervezésében és megvalósításában. Hát még most nagyon jól tudunk együtt dolgozni, kíváncsi vagyok, hogy az alapozó időszak után(irányjátékok, téri orientáció, figyelemfejlesztés, stb) az aktív olvasás írástanulás során mennyire tudjuk ezt a szellemiséget megtartani. Most kezdjük az ehhez kapcsolódó értékelési rendszer kidolgozását, ami megint nem lesz egyszerű feladat, mivel enyhén ért. fogy., autista, mozgássérült részképességproblémás gyerekeket integrálunk. De remélem Örvényesen már többet tudok a gyakorlati részről is elmondani, mivel ez lesz az előadásom fő témája! Mindenkit üdvözlök, ha valakinek van ezzel kapcsolatosan anyaga, ötlete, bármi van azt szívesen fogadom!
Bori Judit
Avatar
zsu

Re: fejlesztő órák dokumentálása

Hozzászólás Szerző: zsu »

Sziasztok!Gyógypedagógusi állást nem tudtok véletlenül? Elsősorban Fejér m., de lehet esetleg Tolna, Somogy...végül is bármi:). Itt, most ahol vagyok, utálják a gyógypedagógia fogalmát is, a kölykökről nem is beszélve. Nekem meg ez nagyon nem tetszik:)! Előre is köszi! Puszi! Zsu
Válasz küldése