Tanulásba akadályozott gyerekek

Avatar
Marcsi1

Tanulásba akadályozott gyerekek

Hozzászólás Szerző: Marcsi1 » 2008.11.19. 14:09

Sziasztok! Azzal a problémával fordulok hozzátok, hyogy segítsetek abban tanácsot adni, hogy a felsős kollégáknak kellene módszereket adni, arról, hogy hogyan is kezeljék pl.: a matematikában lemaradt gyerekeket. Manipulálni külön velük nem tudnak...Feladatlapot állítsanak nekik óráról órára...? Nem tudnak jegyet adni nekik. Nagyon sokszor elmondtuk nekik, hogy tolerálni kellene a lemaradásukat. Abban a számkörben kérdezzék, amit tud stb-stb De nem hat, nem fordítanak rá külön erre időt. Mert nehogymár...Holnap megbeszélést kellene tartanom. Ha tudtok, segítsetek!

Avatar
Dóri
Hozzászólások: 696
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tanulásba akadályozott gyerekek

Hozzászólás Szerző: Dóri » 2008.11.19. 14:26

Ez a baj az integrációval, hogy a tanár, aki sni gyereket kap, nem hajlandó változtatni a hozzáállásán.
Egyébként nemcsak az sni-ket, hanem a többi gyereket is differenciáltan kellene kezelni. Perszer ez + munka, sok fáradtság, de megéri, mert mindenki a saját színvonalán haladhat. Ja, és alig van fegyelmezési gond, hiszen jól le vannak kötve.
Ha kérdezik:
- vannak olyan matek könyvek, amelyek kifejezetten az együttnevelés esetére valók, Lásd: Tankönyvajánló 2.
- még ezek mellett is gyakran van szükség feladatlapokra, ezeket érdemes előre elkészíteni.
- biztosítani kell a szükséges eszközhasználatot
- és ami a legfontosabb, meg kell ismerni a gyereket, tudni kell, hogy éppen hol tart, ehhez kell igazítani a kis lépésekben való haladást
- az sni követelményeket ismerni kell
- értékelést ehhez a követelményekhez, és az önmagához képest történő fejlődéshez kell mérni.

Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 496
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Tanulásba akadályozott gyerekek

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán » 2008.11.19. 15:26

Itt nem az a gond, hanem az, hogy az a "szerencsétlen" matematika tanár a nyakába kap 2-3 SNI gyereket és nem tud velük mit kezdeni, mert erre őt abban az időben a főiskolán vagy az egyetemen nem tanították meg. Nem is kellett megtanítani őket, hiszen az ő munkakörük alapján normál gyermekek tanítására vannak kiképezve. Az ilyen gyerekekre vannak a speciális munkakörben foglalkoztatott pedagógusok.
A másik az még, hogy gondoljunk bele abba, hogy nem csak a normál gyermekeknek kell a másnapi vagy a következő órára összeállítani a feladatokat, készülni az órára, hanem még ez is pluszban lenne neki úgy, hogy egyáltalán nem ért hozzá.
Itt segítséget kaphat az intézményben dolgozó fejlesztőpedagógustól vagy gyógypedagógustól, de igazán (nem tud velük mit kezdeni). Az óráján haladni kellene, hiszen a többi gyermeknek is joga van a tanuláshoz és a fejlődéshez, de ha a tanár megáll 10 percre vagy többre, akkor ez a sok-sok tíz perc a végén nagyon hátrányba helyezi a többi gyereket.
Osztályzattal is az a gond, hogy mi alapján osztályozzon szegény matek tanár? Az ő mércéje szerint, lehet pont elégtelent kellene neki adni, de igazán nincs szíve ezt megtenni. Az osztályzásban pedig nincs elfogadott, oktatott elvárás, amit alkalmazni kellene neki.
Véleményem szerint erre a feladatra nem mindenki készült fel, persze tisztelet a kivételnek, akik szívből-lélekből tanítanak.

Avatar
tomcruise

Re: Tanulásba akadályozott gyerekek

Hozzászólás Szerző: tomcruise » 2015.01.24. 07:37

de!: a szülőre ez nem vonatkozik, tehát ő az év bármelyik napján írásban, 70-487
egy sima levélben, egyenesen a területileg illetékes szakértői bizottságtól kérheti gyermeke mielőbbi vizsgálatát az sni megállapításához.

Válasz küldése