Diszkalkulia

Látogatóink kérdéseinek létrehozott fórum.
Avatar
Tóth Katalin

Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: Tóth Katalin » 2015.02.05. 14:18

Lányom 9 éves, enyhe ért. fogy, és beszédészlelési problémája is van. Jelenleg felmentették matekból mert diszkalkuliás.
2. osztályos és megállt az 5-ös számkörnél, összeadás és kivonást tanulja. hogyan tudnám tovább fejleszteni? természetesen az iskolába gyógyped. foglalkozik vele de úgy gondolom, hogy az iskola előtti felmérésen is 5-ös számkörben tudott számolni így az elmúlt 1,5 év alatt nem haladt előre. ezért kérném a segítséget. (feladatok, feladat típusok, esetleg jó tankönyvek.)
köszönöm!

Avatar
vadrozsa67

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: vadrozsa67 » 2015.02.06. 16:14

Tisztelt Tóth Katalin!
Első lépésben meg kellene beszélni a gyógypedagógussal a problémát.
A tanulásban akadályozott tanulók számára az iskolában a Műszaki kiadó matematika könyveit használjuk. A tankönyv mellett mindent szemléltetünk, cselekedtetünk tapsolunk, kopogunk, pálcikával, koronggal kirakjuk és csak akkor lépünk tovább, ha az adott számkörben már biztos a tudása.

Avatar
Ivanna92

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: Ivanna92 » 2015.02.11. 11:48

Az ügyben érdeklődnék,hogy még Gimi első évében felfedezték,hogy diszkalkuliás vagyok meg is csináltattuk a papírt és érettségizni is sikerült,csak helyette másból!
Az a kérdésem lenne ,mert most,hogy 22éves vagyok 2 éve érettségiztem ! Most csinálok egy két éves okj képzést mostvégzek ,de újra szeretnék felvételizni egyetemre ,és újra kell vizsgálatot tennem?Jó e a régi papír?? És hol kell újra ezt elvégezni??
Felvételin ezt,hogy számítják be??
Üdvözlettel:Ivannna

Avatar
Brigitta

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: Brigitta » 2015.04.10. 17:30

Segítség,kellene!
Lányom elsős gimis nemrégen diagnosztizáltak nála diszkalkuliát. A pedagógiai szakszolgálat jellemzése és ajánlása szerint javasolják a tanuló felmentését matematikából.-illetve a bizottság döntéséig. Ezzel én egyetértek,- de az Igazgató nem menti fel a tanulót matek alól amíg a bizottság nem dönt! Csakhogy a bizotságnál kb 1-éves a várakozási idő! A tanévnek 2-hónap múlva vége , nem lesz a kezembe a bizottsági döntés és a lányomnak emiatt évet kell ismételnie! Beszéltem a bizottsággal nem tudnak hamarabbi időpontot adni! Az iskola igazgatója is tudja, hogy hosszú a várakozási idő. A bizottsági tagog munkatársának is mondtam, hogy az igazgató nem fogadja el a pedagógiai szakszolgálat javaslatát, de munkaerő hiányra hivatkozva nem kapunk hamarabb időpontot! A lányom nem képes teljesíteni a matematikai követelményt, más tantárgyak is döcögnek de meg lesz.-főleg hogy mostanra már tudom mi a gond és nem vesz el a matek annyi időt tőlünk.
Kérem mondjanak valamilyen járható utat , hogy ne ismételjen a lányom évet! Megnéztem a jogszabályt az Igazgató dönt a felmentésről, amíg nincs meg a bizottság döntése. Kell , hogy legyen még valamilyen megoldás, egy ideiglenes kiskapu amiről nem tudok, ami felül írja az Igazgató döntését amig a végleges felmentés meg nem lesz.


Köszönöm előre is a segítséget!

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2015.04.14. 13:37

Kedves Brigitta!

Ha nev. tan. megállapította, hogy diszkalkúliás, akkor nem adott felmentést? Mert ha igen, akkor az igazgatónak is meg kell adni.
Ha pedig a rehab. vizsgálatra várnak akkor év végén pótvizsgára kötelezik a gyermeket, addigra meg lesz a felmentés, s azzal kell odamenni. Ott beírják a bizonyítvány jegyzet rovatába, hogy matematika tantárgy értékelése alól felmentett.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

Avatar
Brigitta

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: Brigitta » 2015.04.14. 18:56

Kedves válaszadó!
A nev.tan megállapította , hogy diszkalkulia.-írásban adott Szakértői jellemzést, valamint ajánlást!-kérelmet felmentésre vonatkozólag matematikából. Ezt utasította vissza az iskola. Amit meg is tehet, mert a kérés nem egyenértékű a felmentéssel. Az iskolának joga van elutasítani a nev.tan kérését. Megnéztem az idevonatkozó oktatási törvényt, valóban így van. A nev.tan-nak van jogköre FELMENTÉST adni amíg nem megyünk a rehab bizottsághoz? Erre vonatkozólag csak annyit találtam az oktatási hivatal honlapján , hogy adhat a nev.tan felmentést is.-de paragrafust nem. Ha valóban adhat akkor, nem felmanés címén kellett volna írni az iskolának? A jogszerűség érdekelne, hogy a nev.tan rendelkezik-e ilyen jogkörrel?! Az igazgató döntését felülírhatja-e a nev.tan?
Az Igazgató részéről, persze ezt hívjuk szörszálhasogatásnak.-a párom jogász és az ő véleménye szerint ez teljesen jogi vita. Nem találtam sehol választ erre a jogállásra ezért fordultam Önhöz.
Várom válaszát!
Köszönettel

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2015.04.14. 21:57

Kedves Brigitta!
Privát üzenet ment!
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

peva
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2010.02.15. 18:51

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: peva » 2015.04.16. 09:36

Én is Privátot írtam. P. Éva

Avatar
Ditte Mand

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: Ditte Mand » 2015.06.07. 12:38

Üdv.! Nekem ugyanaz a problémám, mint Brigittának. Lehetne nekem is privátban elküldeni a választ? Nagyon szépen megköszönném! Tisztelettel Ditte ;) Még azt is szeretném megkérdezni, hogy a magasabb összegű családi pótlék jár -e az SNI-s gyermekek után. Eddig a "P" részképességek összetett zavara, emocionális magatartászavar, diszkalkulia és hogy egyedül nevelem kaptuk, de a napokban szembesültem vele, hogy megszüntették, ezek a gyerekek nem kaphatnak már, mivel "nem a legsúlyosabb" a betegségük. Így van-e ez, vagy csak félrevezetés az egész? Köszönettel várom a válaszát: Ditte :D

Avatar
Sarolta

Re: Diszkalkulia

Hozzászólás Szerző: Sarolta » 2015.07.08. 18:17

Fogyatékosság?

Lányom 13 éves kb.1 éve kértem az iskolát,hogy kérjék diszkalkulia irányban vizsgálatát. Ez csak abban nyilvánult meg,hogy nem ismerte még az órát(amit azóta már ismer),és a kivonásnál gondok voltak Ennek ellenére matematikából a az osztás, szorzás, összeadás nagyon jó megy neki. Ez év májusában megtörtént a vizsgálat. Mikor visszamentem a megbeszélésre azzal a döbbenetes ténnyel kellet szembesülnöm,hogy a gyerekemet fogyatékosnak kiállották ki. A kommunikációs képessége nagyon jó,a korának megfelelő tanultakat ismeri,nagyon jó a helyesírása és az olvasása. Viszont valamilyen más pszichológiai tesztek alapján ki kiáltottá fogyatékosnak. Tévesztette a jobb bal(én is tévesztem mai napig,de ez még nem fogyatékosság), nem tudott politikai kérdésekre válaszolni(nem tudom miért kellene egy 13 éves kamaszlánynak foglalkoznia politikával,valamint kockákat kellet kirakni amihez nem volt túl sok kedve,ha valami puzzlet adtak volna neki ahhoz nagyobb kedve lett volna,(ez az ó szavai)) Amit én kizártnak tartok. Hogy lehet egy gyerek fogyatékos ha az iskolában jól teljesít. 5 osztályig jó tanuló volt. Itt elkezdet lerontani mivel ebben az iskolában már kezdte magát rosszul érezni. Most átírattam egy másik iskolába,de ha ezt a szakvéleményt ez az iskola megkapja tartok attól,hogy eltanácsolják. Egy iskolának sem kell olyan gyerek amelyik fogyatékos. Én biztos vagyok abban,hogy itt óriási hiba történt. Hogy lehet egy olyan gyerek fogyatékos amelyik szeret olvasni,keresztrejtvényt fejteni, jó és válogatott a szókincse. Azt mondták a tanácsadóban,hogy tovább kell mennünk a megyeiben. De nem fogom elvinni. Holmi bürokraták a rendszer részévé tették,csak azért mert egy hátrányos helyzetű iskolába jár( helyileg ez volt számunkra akkoriban az egyetlen iskola 25 km körzetben ahová beadhattuk)Mára már elég nagy ahhoz,hogy egyedül járjon busszal. A tanácsadóan közölték (ez helyileg tőlünk 15 km-re van) hogy ott náluk van kisegítő iskola Erre mély levegőt vettem és számoltam 20-ig. mivel volt gyerekszobám. Szépen és kedvesen közöltem a gyógypedagógussal,hogy akkor csak járjanak azok ide akik tényleg idevalók,de nem az én gyerekem.
Már csak azért sem fogom elvinni,mert azt a megaláztatást amiben része volt sem én nem akarom többet kitenni,sem ő nem akar részesülni többet.Közölte velem,hogy nem fog elmenni ha meg kényszerítem akkor egyszerűen nem fog ott válaszolni semmilyen kérdésre. Tisztában van azzal,hogy minek is nyilvánították ki.Megkérdezte tőlem,hogy akkor miért volt 5 osztályig 4-5 tanuló,miért járt angol versenyekre,olvasási versenyekre ha most meg hülyének nyilvánították ki 1 óra alatt,az 1 órában produkált teljesítményére alapján? Hisz nem is ismerik. Ezt ő többet nem fogja végig csinálni. Én sem vagyok hajlandó. Szeretném megtudni,ha engem a jegyzőn keresztül kényszeríthetnek is,hogy bevigyem a megyei szakértői bizottság elé,de őt is kényszeríthetik,hogy együttműködő legyen? Nem akarom bántani a rendszert,de mint minden szakmában itt is vannak inkompetensek,nem ide valók. Akik oly könnyedén osztogatják a különböző fogyatékosságokat csak,hogy megmaradjon a munkájuk.Istent játszanak egy gyerek sorsa felett. Ezzel megbélyegezve,az életét. A rendszer sem tökéletes.

Köszönettel.
Saci

Válasz küldése