Sziasztok.
Szeretném megkérdezni, mi a teendő, ha egy 8.osztályos gyerek nem akar részt venni a rehab. órán? A szülő sem partner, ő sem tartja szükségesnek. Ezért nem jön vissza délután az iskolába. A gyerek egyébként diszlexiás. Mit tehet az iskola?
Előre is köszönöm a tanácsot! Lujzi
Rehab órák
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Rehab órák
Értesíteni kell a szülőt, hogy az iskola fejlesztő foglalkozásokat tart, melyen a gyerek nem vesz részt. Így a papírját figyelembe venni nem tudjátok és nem is kezdeményezitek a kontroll vizsgálatot. / ezzel véditek is magatokat ha valaki akadékoskodik /Mi is ezt csináltuk. Ajánlottan meg feladtuk.
Amíg nem jár fejlesztésre, nincsen szülői kérelem és igazgatói határozat, addig semmi kedvezményt nem kap. Ezt megmondtuk a gyereknek is a szülőnek is.
Tudok mintát küldeni ha kell.
Amíg nem jár fejlesztésre, nincsen szülői kérelem és igazgatói határozat, addig semmi kedvezményt nem kap. Ezt megmondtuk a gyereknek is a szülőnek is.
Tudok mintát küldeni ha kell.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Rehab órák
A véleményem, hogy az iskola előbb próbálja megoldani "külsős" nélkül. A jegyző akkor kell, ha a rendes iskolásába járás alól sok a hiányzás.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Rehab órák
Köszönöm a tanácsokat! Az a baj, a szülő azt mondja, hogy az ő gyerekének nem kell külön segítség, ő járatja külön tanárhoz.
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Rehab órák
Mindenképpen értesítsétek a szülőt, hogy van fejlesztés!
Véletlenül bukik a gyerek vagy a szülő érvényesíteni akarja valami miatt a gyerek jogait, az iskola nagyon nagy bajban lesz!!!
De a másik megoldás, hogy a szülő ír egy nyilatkozatot, hogy nem tart igényt a fejlesztésre és a lemond azokról a jogokról amik a gyereket megilletik a fejlesztéssel kapcsolatban. De akkor az ingyen könyvért se menjen!
Ezekkel magatokat véditek! Mert a szó elszáll.............. Ki bizonyítja, mit mondott a szülő?
Nekem ez a véleményem, mi így védjük magunkat.
Véletlenül bukik a gyerek vagy a szülő érvényesíteni akarja valami miatt a gyerek jogait, az iskola nagyon nagy bajban lesz!!!
De a másik megoldás, hogy a szülő ír egy nyilatkozatot, hogy nem tart igényt a fejlesztésre és a lemond azokról a jogokról amik a gyereket megilletik a fejlesztéssel kapcsolatban. De akkor az ingyen könyvért se menjen!
Ezekkel magatokat véditek! Mert a szó elszáll.............. Ki bizonyítja, mit mondott a szülő?
Nekem ez a véleményem, mi így védjük magunkat.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Rehab órák
Még csak most kapcsolódom be a fórumozásba ....(-igyekszem tájékozódni, hogyan kell ezt csinálni)... olvastam ezeket a hozzászólásokat, s kíváncsi vagyok, végül is megoldódott-e a probléma (8. oszt. tanuló nem akar rehab. órákra járni).
Ha van hasonló eset...: én ezt a következőkkel oldottam meg:
- a gyerekeket igyekeztem úgy beosztani hab.órákra, hogy ne kelljen közben hazamennie és visszajönnie (nekem sincs kedvem visszamenni az iskolába, ha már egyszer hazamentem - bár néha muszáj). .. de ez a legtöbb helyen "megoldódott": egész napos oktatás, 16:00 óráig való foglalkozás biztosítása,...
- a foglalkozások végén mindig játszhatnak a gyerekek fejlesztő játékokkal, számító gépes fejlesztő játékokkal (nem lövöldözősssel!) ... Képesek 5 perc játékért az egész órát végigdolgozni! ... Ja: az utolsó 5 percben akkor is játszhatnak, ha nem végeztünk a feladatokkal!.... .. de ha sikerült, picit hamarabb is elkezdhettek játszani. Eredmény: volt olyan "gyerkócom", aki nem hagyta abba a munkát a játék kedvéért sem, csak hogy kedveskedjen nekem (7.osztályos!).... s van olyan is, aki játék helyett oktató játékot (pl nyelvtan, helyesírási készség fejlesztőt) választ a számító gépen játék helyett.
...szóval: szerintem kell találni valamit, amelynek a kedvéért szívesen vesznek részt a foglalkozásokon a gyerekek.
... engem már az első tanítási napon üldöznek a gyerekek, mikor jöhetnek hozzám fejlesztésre
... persze mindenhol másképp lehet megoldani a fejlesztést, csak úgy gondoltam, hátha adhatok valamire egy jó tippet.
Ha van hasonló eset...: én ezt a következőkkel oldottam meg:
- a gyerekeket igyekeztem úgy beosztani hab.órákra, hogy ne kelljen közben hazamennie és visszajönnie (nekem sincs kedvem visszamenni az iskolába, ha már egyszer hazamentem - bár néha muszáj). .. de ez a legtöbb helyen "megoldódott": egész napos oktatás, 16:00 óráig való foglalkozás biztosítása,...
- a foglalkozások végén mindig játszhatnak a gyerekek fejlesztő játékokkal, számító gépes fejlesztő játékokkal (nem lövöldözősssel!) ... Képesek 5 perc játékért az egész órát végigdolgozni! ... Ja: az utolsó 5 percben akkor is játszhatnak, ha nem végeztünk a feladatokkal!.... .. de ha sikerült, picit hamarabb is elkezdhettek játszani. Eredmény: volt olyan "gyerkócom", aki nem hagyta abba a munkát a játék kedvéért sem, csak hogy kedveskedjen nekem (7.osztályos!).... s van olyan is, aki játék helyett oktató játékot (pl nyelvtan, helyesírási készség fejlesztőt) választ a számító gépen játék helyett.
...szóval: szerintem kell találni valamit, amelynek a kedvéért szívesen vesznek részt a foglalkozásokon a gyerekek.
... engem már az első tanítási napon üldöznek a gyerekek, mikor jöhetnek hozzám fejlesztésre
... persze mindenhol másképp lehet megoldani a fejlesztést, csak úgy gondoltam, hátha adhatok valamire egy jó tippet.
Re: Rehab órák
Sziasztok!
Csak most csatlakoztam, de fontos kérdésem lenne!
Tudja valaki, hogy a gyógypedagógus munkaideje többségi iskolában integrálás keretében, hogyan alakul?
Mi fér a munkaidejébe a kötelező órákon felül? Van valakinek munkaköri leírása?
Hány gyerek után kap asszisztensi segítséget?
Kérlek benneteket, mielőbb pontos választ küldjetek segítségemre!
Köszönöm!
Csak most csatlakoztam, de fontos kérdésem lenne!
Tudja valaki, hogy a gyógypedagógus munkaideje többségi iskolában integrálás keretében, hogyan alakul?
Mi fér a munkaidejébe a kötelező órákon felül? Van valakinek munkaköri leírása?
Hány gyerek után kap asszisztensi segítséget?
Kérlek benneteket, mielőbb pontos választ küldjetek segítségemre!
Köszönöm!
Re: Rehab órák
Utazó gyógypedagógus vagy, vagy a többségi iskola alkalmazottja?
Kiket látsz el (SNI, BTMN)?
Kiket látsz el (SNI, BTMN)?