Természetesen, a szakvizsga nem azonos a szakirányú továbbképzéssel - nyilván félreérthető voltam.
... viszont úgy tudom, nincs "fejlesztő pedagógus" másoddiplomás képzés... legalábbis pár éve még nem volt - akkor még a fejl. ped. képzettséget (?) csak szakvizsga mellett lehetett megszerezni, mert nem jelentett önálló szakot, szakképzettséget. (bocsi, ha pontatlanul használok valamit!) ... persze, lehet, hogy rosszul tudom. .. Én úgy gondolom, hogy megint az a gond, hogy a törvényhozók nem fogalmaztak elég pontosan, árnyaltan.
....
szerintem a "preventív" (=megelőző) és "korrektív" (=javító jellegű) pedagógiai ill. pszichológiai ismeretek is lefedik a BTMN-esekkel való tevékenységet, hiszen a BTMN-esek esetében éppen azért fontos a készség- ill. képességfejlesztés, hogy
megelőzzük a tanulási nehézség tanulási zavarrá alakulását... és nyilván a pedagógiai és pszichológiai ismeretek a készség- ill. képességfejlesztésben való jártasságot jelentik. (én ennek tükrében gondoltam a kompetenciát).
Én ugyan gyógypedagógus vagyok (tan.ak.ped.szakos), de iskolánkban is volt egy kolléga (akkori ig. helyettes), aki szakvizsga mellett szerzett hasonló képzettséget (differenciáló ped.- azt hiszem). Ő is fejlesztett néhány órában (sőt akkor még a SNI/B-s tanulókat is!).... s úgy előztük meg a későbbi esetleges problémákat, hogy a gyerekek egyéni fejl. tervére, rehabilitációs naplójára rávezettük, hogy az én "irányításommal" fejleszt - vagyis gyógypedagógus irányításával, konzultálásával. Persze mostmár nem lenne kompetens a SNI tanuló fejlesztésére (meg is szűnt a SNI/B-kategória), de a BTMN-esekére szerintem(!) igen.
.... hiszen (ha jól tudom) egy "nyelv- és beszédfejlesztő" is végezhet logopédiai fejlesztést, logopédus irányításával. (Sőt, ilyen alapon fejlesztő pedagógus munkakört is betölthet, mint a logopédus.)...
Természetesen nem áll szándékomban senkit félrevezetni... a saját véleményemet írtam meg....
Üdv:Judit