Tanácsot kérek

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Az, hogy nem mentik fel, egyéni "akció" lehet, nincsen rá törvény. Panni alább leírta, nem IQ-hoz kötik - nem is köthetik - a felmentést.
Ha a matematikai képességekkel van baj, nem tud teljesíteni kötelesek felmenteni! Pláne, ha eddig nem tanulta. Kaphat BTMN-es kategóriát is. Ne hagyd annyiba, fellebbezzél!
A szakvélemény alján van, hová lehet fordulni.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
kissnemate

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: kissnemate »

Köszönöm szépen a segítséget!
Avatar
csinga9

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: csinga9 »

Remélem jó helyre írok és tudnak nekem tanácsot adni hogy mit is tehetnék.
A tizenegy éves lányom szeptemberben iskolát váltott.Ő oxigén hiányos,ebből kifolyólag enyhe fokú féloldali bénulása van,értelmileg nem sérült.Van hatályos szakértői véleményünk,melyben az áll hogy az iskolának heti három órában gyógytestnevelést javasol.Van az iskolának gyógytestnevelője aki egy órában csoportos fejlesztésben részesítette a gyereket.Ami abból állt hogy futtatni akarta a gyereket és a következő órán kosárra dobásból akarta osztályozni. Felhívtam a figyelmét hogy a gyerek nem futhat mivel laza az ízülete és a bal láb befelé rotál ha nem jól lép maga alá gyűrheti a lábát és eltörhet.Jeleztem az igazgatóhelyettes felé hogy szerintem az én gyerekemnek nem ez a megfelelőtorna.Miután letelt az egy óra arra jutott a a pedagógus hogy a gyereket nem lehet csoportban foglalkoztatni,és ennyibe is maradt a dolog.Aztán megkerestek azzal hogy mit szólnék ha TB-által finanszírozott gyógytornász (orvosi rendelő) foglalkozna vele? Mondtam megpróbálhatjuk,de már jártunk ott és nem a számára megfelelő,de nem zárkózom el,így elvittem a gyereket a helyi ortopéd orvoshoz ő kiírt 15-tornát.Itt a gerinc ferdülésére kapott tornát és a féloldali bénulására semmit,arról nem beszélve hogy mivel a gyermek lassú volt milyen megjegyzéseket kapott.Itt megint csak jeleztem az igazgatóhelyettesnek hogy ez nem igazán arra irányul ami a fő problémánk,arról nem is beszélve hogy mellette milyen hangnemben beszélnek a gyerekkel.Ekkor úgy döntöttem megpróbálok segíteni,és nagy nehezen találtam egy konduktort,de ő csak heti egy órában tudna foglalkozni a gyerekkel.Most ott tart a dolog hogy közölte velem az igazgatóhelyettes, "Az iskola megpróbált mindent megtenni,de nekünk nem felelt meg,vigyem el egy párszor a gyereket ehhez a konduktorhoz és nézzük meg hogy jó-e? Mert nem egyszerű le papirozni és különben is az iskolának erre nincs költsége.Így jelenlegi állás szerint én vagyok az a szülő akinek semmi nem felel meg.Kérdem én ha egyszer nem olyan fejlesztést kap a gyerek amire szüksége van és még mellette megalázzák éreztetik vele hogy probléma,akkor mégis mit kellene tennem?Most nem tudom mit tegyek mert attól félek ha hangot adok a véleményemnek ,lehet eltanácsolják a gyereket az iskolából,vagy nagy hátrányok érik.Arról nem is beszélve hogy az iskola háromszoros fejkvótát kap a gyerek után.Kérem ha tudnak segitsenek mi lenne a helyes döntés.
Avatar
matal2010

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: matal2010 »

Szeretettel köszöntök mindenkit!

Új vagyok, most regisztráltam, és tanácsot szeretnék kérni...
Lehet, hogy nem a megfelelő helyre írtam, akkor esetleg ha valaki tudja hova kellene írnom, akkor legyen kedves írja meg!

Tanítóképző főiskolát végeztem, megcsináltam a pedagógus szakvizsgát is. Közben elvégeztem a a Kulcsár Mihályné- a tanulás öröm is lehet 60 órás tanfolyamát ill van egy 20 órás elsősegély tanfolyamom.

Gyes után szeretnék visszatérni a munka világába. Felmerült bennem, hogy szívesen csinálnám a fejlesztést.

Ezekkel a képzettségekkel jelentkezhetek fejlesztő pedagógusnak?

Várom válaszotokat, további szép napot kívánok!
Avatar
sze

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: sze »

Jó estét!
Tanító- fejlesztőpedagógus munkakörben dolgozok. Szeretném feltölteni a portfóliómat. Az útmutató szerint abból a tantárgyból kell feltölteni a portfóliót, amelyet a pályázó nagyobb óraszámban tanít. A feltöltés időpontjában érvényes tantárgyfelosztás a mérvadó. Esetemben a fejlesztő foglalkozások száma 4-gyel több, mint a magyar nyelv és irodalom óra. A tanítók, tanárok számára egyértelmű segítséget találtam az Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez kiadványban. Mi a helyzet a fejlesztőkkel? Esetünkben hogyan értelmezhető a
csoportprofil és nevelési terv/ növendékprofil; tematikus terv; óraterv/ foglalkozásterv?
Hány gyerekre és milyen részletezettséggel kell elkészíteni a profilt? Egy kis csoportot kell bemutatni és számukra kell 10 foglalkozás tervezetet elkészíteni? Az foglalkozás tervhez használható a 13. sz. melléklet? A tematikus terv hogyan értelmezhető? Milyen formában szerkeszthető?
Avatar
Móni

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: Móni »

Kedves Mindenki! Első osztályos kétkezes gyermek írástanításához keresek anyagot. Előre is köszönöm a segítséget!!! Móni
Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

Kedves Csinga9! :roll:
Csak mostanában kapcsolódtam be a fórumozásba... Kaptál már választ a kérdésedre? Megoldódott?
Ha nem, javaslom, hogy híd fel az országos szakértői bizottságot (tel.szám a szakértői véleményen), ők biztos meg tudják mondani Neked, melyik EGyMI (Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet) van hozzátok a legközelebb, és velük kellene felvenni a kapcsolatot. (Bár ezt az iskola is megtehetné).
Nálunk is volt hasonló, de tényleg nagyon kevés szomatopedagógus vagy konduktor van, s az a kevés is teljesen le van általában terhelve.
Egy gyengén látó kislány is volt az iskolánkban ... az ő esetében én is így tettem... tulajdonképpen addig telefonálgattam,... míg sikerült utánajárni a dolognak. (Egyébként nagyon készségesek az EGyMI-ben is, igyekeztek segíteni).
... végül is heti rendszerességgel jött egy tiflo-pedagógus a közeli nagyvárosba (egy másik, nagyon messzi nagyvárosból), ahol több látásfogyatékos tanulóval foglakozott (több településről) egyszerre, s nyári táborokat, ... is szerveztek nekik. ... én pedig itthon foglalkoztam vele a kompetens területeken, mint tanulásban akadályozottak ped. szakos gyógypedagógus (vizuális észlelés, tapintás-észlelés, térészlelés, emlékezet,... fejlesztése)... Szóval így sikerült megoldanunk (összedolgozva).
.... a másik: az iskola már tulajdonképpen nem kap pénzt (osztálylétszámnál fontos, hogy 3 főnek számít), a fenntartónak kell biztosítani a szakember-ellátást (mostmár: KLIK). /Azelőtt pedig az önkormányzatok kapták, nekik kellett biztosítani ..., az iskola nem látott belőle semmit (csak amit ki tudtunk sajtolni tőlük).
/Remélem, jársz még ezen oldalon, s fogod olvasni e szép hosszú levelem./
Avatar
mezomona

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: mezomona »

Kedves Fórumozók!

Nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus végzettséggel rendelkezem. Ugyan 2011 óta megvan a diplomám, de mindig is egyéb, kommunikációs területen dolgoztam. Viszont már régóta érlelődik bennem, hogy szeretném hasznosítani a megszerzett tudásomat és gyerekekkel foglalkoznék. Szeretnék tanácsot, tippet kérni arra vonatkozóan, hogy merre induljak el, ezzel a végzettséggel hova nyerhetnék felvételt? Sajnos az a tapasztalatom, hogy az általános iskolák kiírásai szerint többnyire logopédust keresnek...segítségeteket előre is köszönöm! Üdv:
Zsuzsi
Avatar
Csilla

Re: Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: Csilla »

Tisztelt Kollégák!

Tanácstalan vagyok. Egy általános iskola alkalmazásában dolgozom fejlesztő pedagógus munkakörben. Évente 2X elrendel az igazgató 23 órát nekem. Azonban az órarendünk és óraszámunk 6-8-szor változik félévente. (A gyermek szülője lemond 1-1 óráról-> csökken az óraszám; 1-1 gyerek nem tud a vele együvé osztott gyermekkel egy időben járni -> nő az óraszám; új szakvélemények miatt be kell venni fejlesztésbe tanulókat-> nő az óraszám. Ilyenkor mi van a szeptemberi és a januári munkaidő elrendeléssel?
A naplóba az órarendet ceruzával írjuk, mert változik. Akkor miért kell a munkaidő elrendeléssel mozgásképtelenné merevíteni a rendszert? Ki tudna törvényekkel tájékoztatásokkal segíteni az ügyben?

A segítséget előre is köszönöm:

Üdv: Csilla
Avatar
serere

Tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: serere »

Kedves Mindenki!
Valaki remélem tud segíteni. Problémánk, hogy a gyermek gyenge, figyelmetlen, álmodozó. Valahogy nem érti a tananyagot, főleg matekból van gond de más tárgyak is nehezen mennek. A probléma rejtve maradt mert eltitkolta a jegyeit, sem a tanárok, sem az iskola nem jelzett, hogy gond lehet. Otthon ez félévnél csúcsosodott ki, hogy gyakorlatilag a téliszünet kezdetén meg tudtuk 2 tárgyból bukásra áll.
Januárban első dolgom volt felkeresni az iskolát, a tanárokat végigjártam, és a nevelési tanácsadóval is felvettem a kapcsolatot. Az idő telik már április van de egy centit sem jutottam előrébb. Ill ma voltam a nevelési tanácsadóban ahol megállapították végre, hogy fejlesztésre van szükség, de már csak szeptembertől tudják vállalni.
Normális ez? Megvárjuk, hogy meghal a beteg aztán széttárjuk a kezünk?
Hova kellene fordulnom? Valaki segítsen, mit csináljak?
Válasz küldése