Új tagként úgy látom sokan szívasen osztjátok meg tapasztalataitokat, így szeretnék segítséget kérni! Eddig csak magán szektorban fejlesztettem gyerekeket, de most óvodában is felkértek a munkára, amit szeptembertől kezdek. Azoktól szeretnék érdeklődni, akik hasonló helyen dolgoznak, hogy a gyerekek fejlettségét követő anyagokon kívül a napi fejlesztés tartalmát, a jelen lévő gyerekek nevét és az egyéb adminisztrációs dolgokat hogyan, milyen formában rögzítitek, és van e erre kötelezettség és ha igen milyen? Az ovi ahol dolgozni fogok most épült, a vezetőnek nincs erre vonatkozó követelménye, de én mindenképpen szeretnék a törvényi előírásoknak és a gyakorlatnak megfelelő keretek között dolgozni, ezért kérem azokat akiknek ötlete, javaslata netán kész dokumentum mintája van segítsen ebben az elindulásban.
Köszi Bori Judit
Segítséget kérek
- Fodor Zoltán
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 296
- Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
- Kapcsolat:
Re: Segítséget kérek
Szia!
Csak azért, hogy magam mellett beszéljek ajánlom feleségemet , hiszen ő pont ilyen munkakörben dolgozik kettő éve.
Munkaköre (státusza) szabályozva van törvényi és fenntartói viszonylatban is.
A felmerült kérdéseidet továbbitom neki, remélem hamarosan a válaszokat is megkapod. Nagyjából a kérdésekre a választ én is tudom, de szerintem ő jobban és pontosabban tudja leírni neked.
További jó fórumozást!
Fodor Zoltán
Csak azért, hogy magam mellett beszéljek ajánlom feleségemet , hiszen ő pont ilyen munkakörben dolgozik kettő éve.
Munkaköre (státusza) szabályozva van törvényi és fenntartói viszonylatban is.
A felmerült kérdéseidet továbbitom neki, remélem hamarosan a válaszokat is megkapod. Nagyjából a kérdésekre a választ én is tudom, de szerintem ő jobban és pontosabban tudja leírni neked.
További jó fórumozást!
Fodor Zoltán
Re: Segítséget kérek
Kedves Judit!
Én is óvodában dolgozom és "sajnos" nincs leszabályozva a mi feladatunk ebben a témakörben. Az én főnökömnek van ugyan egy 120 órás tanfolyama, de nem nagyon tudja, hogy mit is keztjen velem ezen a téren. A foglalkozásokat egy logopédusoknak való naplóban vezetem, mert az hasonlít legjobban arra, ami kéne. Fejlesztési tervet magamnak írok. (Itt megtalálod a honlapon a mintát) A gyerekek vizsgálati anyagát monogrammal magam őrzöm.
A Nevelési tanácsadó be akart vonni minket (3 óvodás fejl. dolgozik a városban) de aztán nem lett belőle semmi, mert az iskolásokat nem engedték az iskola igazgatók. Ők próbálnak segíteni (ellenőrizni) de nem sok amit csinálnak. Nálunk mindenki úgy csinálja, ahogy neki jó. Most próbálnak valami egységeset csinálni az egészből, de nagyon az elejénél tartunk. Azt hiszem a gyerekek érdekeit kell néznünk és aszerint dolgoznunk.
Kitartást kívánok: PGabi
Én is óvodában dolgozom és "sajnos" nincs leszabályozva a mi feladatunk ebben a témakörben. Az én főnökömnek van ugyan egy 120 órás tanfolyama, de nem nagyon tudja, hogy mit is keztjen velem ezen a téren. A foglalkozásokat egy logopédusoknak való naplóban vezetem, mert az hasonlít legjobban arra, ami kéne. Fejlesztési tervet magamnak írok. (Itt megtalálod a honlapon a mintát) A gyerekek vizsgálati anyagát monogrammal magam őrzöm.
A Nevelési tanácsadó be akart vonni minket (3 óvodás fejl. dolgozik a városban) de aztán nem lett belőle semmi, mert az iskolásokat nem engedték az iskola igazgatók. Ők próbálnak segíteni (ellenőrizni) de nem sok amit csinálnak. Nálunk mindenki úgy csinálja, ahogy neki jó. Most próbálnak valami egységeset csinálni az egészből, de nagyon az elejénél tartunk. Azt hiszem a gyerekek érdekeit kell néznünk és aszerint dolgoznunk.
Kitartást kívánok: PGabi
Re: Segítséget kérek
Óvodában tulajdonképpen nincs még törvény által „szentesített” fejlesztőpedagógus munkakör. Így intézménytől, s annak vezetőjétől függ, milyen feltételekkel alkalmaz fejlesztőt (csoportban vagy fejlesztőszobában, 24 vagy 32 órában, stb).
Elég kiábrándító –bár nem ezen múlik- én egy spirálfüzetet kapok, abba rögzítem a foglalkozásokat. Minden nap feltüntetem a fejlesztendő területet, fejl-i tartalmat, a résztvevő gyermekek nevét. A spirálfüzet következő két oldala szintén napokra lebontva a hiányzó gyermekek nevét tartalmazza. Külön füzetbe vezetem a gyermekekről a Nevelési Tanácsadó által meghatározott fejlesztendő területeket, az általam végzett Sindelar-vizsgálóeljárással megállapított részképesség-gyengeséget, valamint az általam felvett Lakatos-féle Állapot és Mozgásvizsgáló teszt eredményét. Ezek segítségével végzem év közben a fejlesztéseket. Ez határozza meg, hogy év közben ki milyen gyakran jár a fejlesztőszobába mikrocsoportos foglalkozásra és a tornafolyosón tartandó mozgásfejlesztésre.
Ha időd engedi, szívesen látlak egy napra óvodánkban, személyes találkozás alkalmával magával a helyszínnel, eszközökkel, dokumentumokkal könnyebb bemutatni, hogy én hogy próbálom Gabi által is vázolt körülmények között végezni munkámat.
Elég kiábrándító –bár nem ezen múlik- én egy spirálfüzetet kapok, abba rögzítem a foglalkozásokat. Minden nap feltüntetem a fejlesztendő területet, fejl-i tartalmat, a résztvevő gyermekek nevét. A spirálfüzet következő két oldala szintén napokra lebontva a hiányzó gyermekek nevét tartalmazza. Külön füzetbe vezetem a gyermekekről a Nevelési Tanácsadó által meghatározott fejlesztendő területeket, az általam végzett Sindelar-vizsgálóeljárással megállapított részképesség-gyengeséget, valamint az általam felvett Lakatos-féle Állapot és Mozgásvizsgáló teszt eredményét. Ezek segítségével végzem év közben a fejlesztéseket. Ez határozza meg, hogy év közben ki milyen gyakran jár a fejlesztőszobába mikrocsoportos foglalkozásra és a tornafolyosón tartandó mozgásfejlesztésre.
Ha időd engedi, szívesen látlak egy napra óvodánkban, személyes találkozás alkalmával magával a helyszínnel, eszközökkel, dokumentumokkal könnyebb bemutatni, hogy én hogy próbálom Gabi által is vázolt körülmények között végezni munkámat.
Re: Segítséget kérek
Nagyon köszönöm a segítő javaslatokat!
Az általatok leírtaktól tartottam, vagyis attól, hogy nincs egységes rendszer, így valószínű én is saját magam fogok kitalálni valamilyen adminisztrációs rendszert. Jelenleg még nem tudom hány gyereket kell majd bevonni a fejlesztésbe, de 8 óvodai csoportra vagyok egyedül így valószínűleg elég sok gyerekkel kell majd dolgoznom. Ezért szeretném a jelenléttel és a hiányzással kapcsolatos adminisztrációkat minimalizálni, és a fejlesztéshez szorosan kapcsolódó személyi anyagokra fektetni a hangsúlyt!(mérések, fejlesztési tervek, stb.)
Nagyon köszönöm a meghívást, helyileg hol dolgozol, hova kellene ellátogatnom?
Üdvözlettel: Bori Judit
Az általatok leírtaktól tartottam, vagyis attól, hogy nincs egységes rendszer, így valószínű én is saját magam fogok kitalálni valamilyen adminisztrációs rendszert. Jelenleg még nem tudom hány gyereket kell majd bevonni a fejlesztésbe, de 8 óvodai csoportra vagyok egyedül így valószínűleg elég sok gyerekkel kell majd dolgoznom. Ezért szeretném a jelenléttel és a hiányzással kapcsolatos adminisztrációkat minimalizálni, és a fejlesztéshez szorosan kapcsolódó személyi anyagokra fektetni a hangsúlyt!(mérések, fejlesztési tervek, stb.)
Nagyon köszönöm a meghívást, helyileg hol dolgozol, hova kellene ellátogatnom?
Üdvözlettel: Bori Judit
Re: Segítséget kérek
Szia!
Én Kaposvárom lakom és dolgozom. Ha van kedved, akkor bármikor eljöhetsz és ahogy írtam, szívesen megmutatom én hogy csinálom.
Én Kaposvárom lakom és dolgozom. Ha van kedved, akkor bármikor eljöhetsz és ahogy írtam, szívesen megmutatom én hogy csinálom.
Re: Segítséget kérek
Sziasztok Kedves Ovis Kollégák!
Keresem azt az új rendelkezést miszerint a továbbiakban csak a Nev. Tan. küldhet gyermeket a Szakértői Bizottság elé! Amennyiben tudnátok e törvényi szabályozásról vagy hol kereshetném állítólag ettől a nevelési évtől már él a dolog!! köszi
Keresem azt az új rendelkezést miszerint a továbbiakban csak a Nev. Tan. küldhet gyermeket a Szakértői Bizottság elé! Amennyiben tudnátok e törvényi szabályozásról vagy hol kereshetném állítólag ettől a nevelési évtől már él a dolog!! köszi
Re: Segítséget kérek
Így van Edit! A fórumon belül: Szakértői Bizottságtól Nevelési Tanácsadóba... részen feltettem a keddi SNI konferencián hallott előadás anyagainak elérhetőségét, azok között megtalálod a pontos utalást. Egyébként valóban, sőt már tőlünk tavaly is kérték, hogy a nevtanhoz küldjük először a gyerkőcöket, aztán szükség esetén ők tovább küldik a szakértőihez.
Tudod mit?! Ide is beillesztem az elérhetőséget!
http://www.heves-ped.sulinet.hu/index_e ... ge307.html
aug. 26-ai konferencia, előadás 1, 2, 3- letölthető anyag!!!!!!!!!!
Tudod mit?! Ide is beillesztem az elérhetőséget!
http://www.heves-ped.sulinet.hu/index_e ... ge307.html
aug. 26-ai konferencia, előadás 1, 2, 3- letölthető anyag!!!!!!!!!!
Re: Segítséget kérek
Segítséget kérek szépen én is!
Második osztályban van egy SNI-s diákom, matematikából a Nemzeti Tankönyvkiadó "Én is tudok számolni 2." kiadványából tanulunk, amit kifejezetten ilyen gyermekeknek ajánlanak. Ehhez a könyvhöz kellene nekem módszertani útmutató és tanmenet. Ha tud valaki segíteni, kérem küldje az anna0824@gmail.com címre!
Köszönöm!
H. Anna
Második osztályban van egy SNI-s diákom, matematikából a Nemzeti Tankönyvkiadó "Én is tudok számolni 2." kiadványából tanulunk, amit kifejezetten ilyen gyermekeknek ajánlanak. Ehhez a könyvhöz kellene nekem módszertani útmutató és tanmenet. Ha tud valaki segíteni, kérem küldje az anna0824@gmail.com címre!
Köszönöm!
H. Anna
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Segítséget kérek
Sajnos nincsen tanmenetem. Írj a tankönyvkiadónak, hogy mi a problémád, még házhoz is szállítják másnap. Én is ezt tettem.
De talán jön valaki akinek van tanmenete!
Gabi
De talán jön valaki akinek van tanmenete!
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"