Kedves "Randy83"!
A SNI-re vonatkozó óraszámokat jól tudod, de ezek csoportra vonatkoznak (de lehet, hogy így gondoltad).... viszont a SNI gyerekeknek heti 3 alkalom jár.... (előfordul, hogy ráírják a szakértői véleményre is, de nem mindig). .. mondjuk, azt nem tudom, hogy gondolták a törvényhozók, hogy kapjon heti 3 fejlesztést ott egy gyerkóc, ahol összesen 4 SNI tanuló van, így a másfél vagy két órában kell heti 3-szor foglalkozni ezekkel a gyerekekkel. Nálunk több SNI tanuló van, így könnyebb gazdálkodni az idővel.
Én 30 perces órákra osztok néhány órát (2x45'=3x30'), így több csoportot ki tudok alakítani. ... s ha sikerül, egymás után rakom ezeket az órákat, s egymásba "fésülve" a gyerekeknek 45'-ig tart az óra. (vagyis: a következő csoportbeli gyerekek órája elején még ott az előző. akiknek önálló feladatot adok - nekem van lehetőségem számítógépes feladatokat, játékokat alkalmazni, amely leköti a gyerekeket, és nem zavarják a következő csoportot.... akik persze szintén játszhatnak az óra utolsó harmadában).
.. nem tudom, ez segít-e valamit az időhiány kompenzálására.
A BTM-es gyerekeket sem fejlesztheti akárki - az én tudomásom szerint: fejlesztő pedagógus, vagy olyan bármilyen pedagógus, akinek van valamilyen (egyéni v. csoportos) fejlesztésre, vizsgálatra jogosító végzettsége. - ezt a bármilyent lehet félreérteni - ... és fejlesztheti még a BTM-eseket gyógypedagógus is (tanulásban akad. ped., pszichoped., vagy logopédiai szakos).
Az óraszámukról annyit, h. biztos, hogy osztályonként heti 1 óra jár minimum, amihez az igazgató további órákat engedélyezhet, szükség szerint. .. és a gyerekeknek is heti 1 alkalmat kell biztosítani.
A létszámot illetően ... mi néha 7-8 gyerekkel is foglalkozunk egyszerre. Ha minden igaz, a logopédia esetében már maximalizálták a létszámot 3 főben, de az egyéb fejlesztésben...? Pedig így lenne értelme... hát ezt hátha másvalaki megválaszolja.
Remélem, tudtam valamiben segíteni.
Üdv.: Judit