Integráció

Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 496
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán » 2008.05.06. 10:57

Nagyon egyszerű a dolog: elveszítené az olyan gyerekeket, akik esetleg a hírnevéhez hozzájárulnának. Ugyanis ezeknek a gyerekeknek a szülei egy idő után elvinné abból az iskolából a gyerekét egy olyan intézménybe, ahol a képzés továbbra is a megfelelő magas színvonalon működik.
Tapasztalatom az, hogy az olyan intézményben (osztályban), ahol ilyen gyerekek vannak az oktatás szintvonala visszaesik.
Elsőre nem okoz ez nagy problémát, de a gyerekek nem sokára elérnek egy olyan kort, mikor felvételizni kell nekik. Vajon mennyi eséllyel indul az, akinek az osztályába voltak ilyen gyerekek és a tanároknak az órai nagy részét ezekkel a gyerekekkel kellett tölteni?
Tapasztalat megint. Nálunk integráció ide vagy oda a "tanult" szülők már eleve nem adják olyan osztályba a gyereküket, ahol tudják lesz ilyen gyerek.
Mit csinál az intézmény? Próbálja, ezeket az un. jó nevű szülőket megtartva egy olyan osztályt indítani, ahol a gyerekeiket oktatja.
Mi marad a maradék osztályba? Igen, az un. integrált osztály, ha annak lehet egyáltalán nevezni.
Jelenleg az intézmények, gondolom nem csak itt nálunk, hanem máshol is, létszám problémákkal küzdenek. Ha a szülők elviszik gyermekeiket ez osztálybezárással egyenlő. Igen, és itt jön az, hogy egy-két intézmény inkább a másik utat választja, véleményem szerint helyesen, hiszen mindkettő gyerekcsoportnak így jó.
Elfogadtatás pedig nevelésen múlik.

Avatar
Dóri
Hozzászólások: 696
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Dóri » 2008.05.08. 12:01

A külföldi irodalom szinte kivétel nélkül úgy említi az integrációt (inklúziót), mint ami a "közönséges tantervű" osztályokat érinti. Ez a kulcsszó. A közönséges tanterv az oktatás alsó színtje, a többi valamilyen szakos vagy emelt színt.
Tehát: egy széles tanulóréteg integráljon közönséges tanterv szerint, elég, ha az a néhány elit iskola képez emelt színten.
Egyébként van néhány olyan ország, ahol a szülőknek van választási lehetősége, tehát párhuzamosan működnek szegregált intézmények is.
Nem ez lenne a normális?

Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 496
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán » 2008.05.08. 14:03

Lehetésges ez a mi integrációnk jó lesz, de az én személyes tapasztalatom az, hogy jelenleg ez halálra van ítélve.
Mivel nálam sokkal okosabb emberek találták ki és vezetik be az oktatásba, így majd meglátjuk mi lesz belőle.

Avatar
éva08

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: éva08 » 2008.05.09. 09:22

Honnan tudod, hogy nálad okosabbak találták ki? Ez egyáltalán nem biztos.

Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 496
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán » 2008.05.09. 10:17

Ezt gyorsan megállapítottam, mivel én nem értek hozzá. :)
Én csak személyesen tapasztalom a dolgokat és próbálom ezeket a tapasztalatokat veletek megosztani. Néha sikerrel járok és néha nem tudom a megfelelően kifejezni magam úgy, hogy itt a megfelelő stílusban megjelenjen.

Avatar
laca

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: laca » 2008.05.14. 20:23

Ha azok az emberek ülnének a megfelelő posztokon, akik értenek is valamit a témához, akkor nem itt tartana pl. a pedagógia.

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2008.05.14. 20:56

Hetente 2 alkalommal foglalkozom egy hiperaktív kisfiúval, akinek ráadásul hallási, látási és beszéd problémája van (farkastorok)
7 éves a gyerek és felnőtteket megszégyenítő az olvasása és a szövegértése. Most tanul írni, de az írott szöveget is olvassa. A számolást ne is említsük!
Első osztályos, de magán tanuló. Ugyanis "nem bírnak" vele és csúfolódás célpontja. Ami a szégyenletes, a pedagógusé is.
Pedig állítom, hogy szeretettel, törődéssel sokra lehet vele menni. A 4. alkalommal sikerült helyben tartanom majdnem 1 órán át, 2 alkalommal kelt fel az asztaltól 1-2 percre.
Nos ezzel a gyerekkel mi lesz? Mert a többségi iskolában el van veszve. Ill. be sem veszik. Egy kis csoportban hozzáértő tanítónénivel nagyon jól érezné magát.
Integráció? Kinek jó? /van néhány tippem :cry: /

Idézet Dóritól!
"Egyébként van néhány olyan ország, ahol a szülőknek van választási lehetősége, tehát párhuzamosan működnek szegregált intézmények is.
Nem ez lenne a normális?"
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

Avatar
csojanosne

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: csojanosne » 2008.05.18. 21:19

Sajnos azt kell, hogy mondjam, nem értek egyet Zseni hozzászólásával! Azt gondolom, hogy az integrálást, ha jól csinálják, akkor az nem rontja le az iskola színvonalát és azokat a szülőket sem veszíti el, akik a magasabb társadalmi réteget képviselik. A mi iskolánk városunk egyik legjobb iskolája, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a beíratkozás előtti éjszakát már az iskola kapujában töltötték a biztosra menő szülők, annak reményében, hogy gyermeküket ebbe az iskolába írathatják be! Mivel egyházi iskola vagyunk, így nem is jó szemmel nézi ezt a helyi önkormányzat, hogy átpártolnak a szülők hozzánk. Nagyon sok ismert és elismert helyi és környékbeli család gyermeke tanul nálunk, annak tudatában, hogy mi integráló iskola vagyunk és esetleg az osztályban van egy néhány sajátos nevelési igényű gyermek is. Jól felkészült, haladó szellemű pedagógusokkal, igenis lehet úgy integrálni, hogy annak mindenki a nyertese! Még a gyerekek is tudnak egymásnak segíteni, megtanulják a kooperatív technikáknak köszönhetően, hogyan lehetnek egymás észrevétlen tanítómesterei. Nem gondolnám, hogy az integrálás minőségi romlást eredményez. Ez csak ott fordulhat elő, ahol ezt nem elkötelezetten és szakszerűen csinálják. Azzal meg végképp nem tudok egyetérteni, hogy a pedagógus a többi gyerektől veszi el az időt, ha az SNI-s tanulójával foglalkozik. Azért van kitalálva a differenciálás, hogy ez ne fordulhasson elő ill. az iskolának azért kell gyógypedagógust alkalmazni, hogy a gyereket felkészültté tegye arra, hogy az alapkövetelményeket teljesíteni tudja. Minden iskolában vannak gyengébben teljesítő tanulók, még a legnevesebb intézményeinkben sem mindenki kitűnő. Régen is voltak olyan gyerekek, akikhez a tanító néni odaült, míg a többiek önállóan dolgoztak, pedig azokat még nem nevezték SNI-s tanulóknak. Az integrációhoz nem elég, hogy beleírjuk az alapítóokíratba, azt meg is kell tudni valósítani. A másik, hogy a frontális oktatási módszert pedig az ilyen iskolákban el lehet felejteni, mert azzal már nem sokra megyünk a mai gyerekeknél! Annyira más az érdeklődési körük és olyan nyitottak mindenre, hogy kár lenne frontális órákon beléjük folytani a szót. Adhassanak hangot gondolataiknak, ne írásban, hanem szóban kommunikáljunk velük. Ja, hogy ez sok munka és felkészülés?! Kérem szépen pedagógusok vagyunk, tanítás a feladatunk és egy nemzet jövőjének terhe fekszik a vállunkon, ami óriási felelősség! Egymás ijesztgetése pedig a negatív példákkal nem segíti elő a hazai inkluzív oktatás útját!

Avatar
laca

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: laca » 2008.05.19. 07:50

Szeretnék kicsit pontositani. Egy gyengénlátó, mozgássérült, nagyothalló vagy beszédfogyatékos gyereket lehet integrálni, sőt jól fejleszteni, ha van megfelelő eszközrendszer, tanári kapacitás stb. Tehát biztositva vannak az anyagiak és szellemiek egyaránt. Ez pl. kevés helyen adatik meg.
De értelmi fogyatékos gyerekeket szinte lehetetlen maximálisan elfogadtatni, oktatni, nevelni.
Sokszor hallottam, hogy akkor próbálják csak meg integrálni, ha a magatartásával nincs probléma, ha ilyen vagy olyan, szóval minél problémamentesebb. Nem tiszta a kép, ha csak válogatva lehet őket elfogadni.
Aztán - milyen érdekes - Felső tagozatra ezek a gyerekek elfogynak. Vagy visszahelyezik őket vagy elviszik a szülők. A középszintű iskolákról nem is beszélve. Tehát nagyobbaknál ritkán működik a dolog? Akkor miféle inklúzióról beszélünk?

Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 496
Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
Kapcsolat:

Re: Integráció

Hozzászólás Szerző: Fodor Zoltán » 2008.05.19. 08:28

A gond az, hogy ezek a gyerekek (néha) nehezebben tanulnak, mint a többiek. A lemaradás egyre nagyobb az évek múlásával. Mit várhatunk a 8. osztály végére? Mekkora az elmaradás? Igen, lehet velük haladni, de nem mindenkivel. Ebben igaza van az előttem szólónak, hogy a középiskolába szinten szinte teljesen eltűnnek.
A szülő pedig belátja, hogy nem tudja a rendes ütembe tanítatni a gyerekét és neki speciális iskola kell. Ez rendben is van, de ne beszéljünk integrációról, mert (szerintem) nem működőképes.
Igaz, lehet itt olvasni olyant is, hogy egy-kettő intézményben ez nagyon jól bevált és használható. Nos, igen, csak a maradék pár ezer intézményben ez nem így van.

Válasz küldése