Zsolt!
Igen tanítanak diagnosztikát, bár elég kevés tesztet vehet fel aki ott végez. Ez a Pieron, az Edtfeldt, és a DPT. Ezek vannak benne a képzésben. De ezeket óvodások, ill. 1. o. esetében javasolják, prevenciós céllal. Ezeket én is felveszem, ha szükséges, és teljesen szakszerűen. Mást nem szoktam pedig a Meixner-féle tesztekre is van "jogsim". Pont a nev.tanos felmérések hitelessége miatt, illetve, mert én végzem a Difer-t az elsősöknél, és azt tapasztaltuk a logopédus kollégával, hogy a diag.tesztek eredményei ua. mutatják, mint a Difer, és az kötelező.
Üdv: Sophie
fejlesztési tervek-segítség
Re: fejlesztési tervek-segítség
Szia Sophie!
Na, akkor lehet , hogy megint visszahozom előző véleményem
Vagyis ha ezeket a teszteket tanuljátok, hozzá tenném megint, hogy felvenni nem nagy kunszt, azt a Juliska néninek a piacról megtanítom negyedóra alatt, kiértékelni kell tudni, vagyis visszakanyarodva , mert eltértem , na szóval, ha ezeket tanuljátok, akkor újfent azt kell írnom, hogy az a sok üresfejű akkor meg minek tesztelgeti agyon azt a szegény gyereket???? Elég baja van neki, erre mindenki vizsgálgatja, megkap egy papírt és boldogan rá- és nekiugrik az első gyereknek, hogy gyakorlatozzon rajta. A fejlesztő pedagógus fejlesszen, ez a feladata, csak sajnos azt tapasztalom, hogy még a szakvéleményben említett fogalmakkal sincsenek sokszor tisztában.Most hadd ne említsek példát, mert még leírni is elég szégyen.
No
meg
na
uff
BUÉK!
Zsolt
Na, akkor lehet , hogy megint visszahozom előző véleményem
Vagyis ha ezeket a teszteket tanuljátok, hozzá tenném megint, hogy felvenni nem nagy kunszt, azt a Juliska néninek a piacról megtanítom negyedóra alatt, kiértékelni kell tudni, vagyis visszakanyarodva , mert eltértem , na szóval, ha ezeket tanuljátok, akkor újfent azt kell írnom, hogy az a sok üresfejű akkor meg minek tesztelgeti agyon azt a szegény gyereket???? Elég baja van neki, erre mindenki vizsgálgatja, megkap egy papírt és boldogan rá- és nekiugrik az első gyereknek, hogy gyakorlatozzon rajta. A fejlesztő pedagógus fejlesszen, ez a feladata, csak sajnos azt tapasztalom, hogy még a szakvéleményben említett fogalmakkal sincsenek sokszor tisztában.Most hadd ne említsek példát, mert még leírni is elég szégyen.
No
meg
na
uff
BUÉK!
Zsolt
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsoltzsolt 2009.01.04. 00:27-kor.
Re: fejlesztési tervek-segítség
Az iskolában nálunk én foglalkozom az sni-s gyerekekkel.
A elsősorban a főiskolán tanultak alapján, de mivel van tanítói, és óvónői képesítésem is nagyon sokféle módszerrel próbálkozom. A legfontosabb, hogy a gyereket megismerjem. Ehhez keresgéltem magamnak olyan anyagokat amikkel felmérem azon a területen a képességeiket amelyeken a szakértői bizottság a fejlesztési javaslatot meghatározta. Persze nem azokat az anyagokat használom a méréshez amiket a szakértői bizottságok, mert azoknak validnak kell lenniük.
A saját kútfejem szerint ősszeállított hanganyaggal mérem pl. az auditív differenciációt....vagy a tárgyemlékezetet az erre a célra összeválogatott kacatokkal vizsgálom. Az olvasási sebességet pedig spontán módon egy éppen aktuális újságcikk 480 szótagos szövegrészletével mérem...
A másik fontos dolog az eszközkészítés és eszközhasználat a tanulókkal. Pl időszalag készítése az idői orientáció fejlesztéséhez. (Mondjuk egy nyolcadikossal Ady életéhez ha éppen azt tanulják.) Vagy egy saját magunk által készített puzzle Magyarország megyéiről.
Tehát az a legfontosabb, hogy azokkal a területekkel foglalkozzunk amit a szakértői bizottság kijelölt. És én ezt egy méréssel szoktam kezdeni, hogy tudjam mi a bemenet, aztán meghatározom a lépéseket, hová kell eljutnom. A gyerekekkel folyamatosan készítjük a munkához az eszközöket, s kiválogatom különböző könyvekből a feladatlapokat amik a munkához kellenek. Aztán ha lezárult egy szakasz megint megnézzük egy méréssel hol tartunk. Általánosságban így tudnám ezt megfogalmazni, de ha kell egész konkrét eseteket is leírhatok.
A elsősorban a főiskolán tanultak alapján, de mivel van tanítói, és óvónői képesítésem is nagyon sokféle módszerrel próbálkozom. A legfontosabb, hogy a gyereket megismerjem. Ehhez keresgéltem magamnak olyan anyagokat amikkel felmérem azon a területen a képességeiket amelyeken a szakértői bizottság a fejlesztési javaslatot meghatározta. Persze nem azokat az anyagokat használom a méréshez amiket a szakértői bizottságok, mert azoknak validnak kell lenniük.
A saját kútfejem szerint ősszeállított hanganyaggal mérem pl. az auditív differenciációt....vagy a tárgyemlékezetet az erre a célra összeválogatott kacatokkal vizsgálom. Az olvasási sebességet pedig spontán módon egy éppen aktuális újságcikk 480 szótagos szövegrészletével mérem...
A másik fontos dolog az eszközkészítés és eszközhasználat a tanulókkal. Pl időszalag készítése az idői orientáció fejlesztéséhez. (Mondjuk egy nyolcadikossal Ady életéhez ha éppen azt tanulják.) Vagy egy saját magunk által készített puzzle Magyarország megyéiről.
Tehát az a legfontosabb, hogy azokkal a területekkel foglalkozzunk amit a szakértői bizottság kijelölt. És én ezt egy méréssel szoktam kezdeni, hogy tudjam mi a bemenet, aztán meghatározom a lépéseket, hová kell eljutnom. A gyerekekkel folyamatosan készítjük a munkához az eszközöket, s kiválogatom különböző könyvekből a feladatlapokat amik a munkához kellenek. Aztán ha lezárult egy szakasz megint megnézzük egy méréssel hol tartunk. Általánosságban így tudnám ezt megfogalmazni, de ha kell egész konkrét eseteket is leírhatok.
Re: fejlesztési tervek-segítség
Szai Gyöngyi!
Na ez mind nagyon szép és jó.
De.. vannak kidolgozott, standardizált tesztek, miért nem azt használod?? Így nehéz mérni, hogy tulajdonképpen hol tart a gyerek, ill hol kellene tartania a korosztályához képest. Így nincs pontos vizsonyítási alap.
Vagy mi a baj a már kidolgozott, nagyobb populáción standardizált, valid tesztekkel? Rosszak vele a tapasztalataid?
Meg ráadásul olyanokra is kidolgoztál, amikre van jól mérő, régi, jól bevált tesz sorozat.
Zsolt
Na ez mind nagyon szép és jó.
De.. vannak kidolgozott, standardizált tesztek, miért nem azt használod?? Így nehéz mérni, hogy tulajdonképpen hol tart a gyerek, ill hol kellene tartania a korosztályához képest. Így nincs pontos vizsonyítási alap.
Vagy mi a baj a már kidolgozott, nagyobb populáción standardizált, valid tesztekkel? Rosszak vele a tapasztalataid?
Meg ráadásul olyanokra is kidolgoztál, amikre van jól mérő, régi, jól bevált tesz sorozat.
Zsolt
Re: fejlesztési tervek-segítség
Megint én!
Gyönygi csak elírtad vagy mit értesz ezen a szón?? differenciáció
Zsolt
Gyönygi csak elírtad vagy mit értesz ezen a szón?? differenciáció
Zsolt
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Zsolt!
Először azt írod, hogy ne teszteljünk, utána meg azt, hogy miért nem régi, jól bevált teszteket alkalmazunk?
Mondd meg kérlek, most mit csináljunk??!!
Én is fejlesztő óvodapedagógus vagyok és nem érzem magam "üresfejűnek"!! Ja, és betartom a kompetenciahatárokat!!
Üdv: Nelli.
Először azt írod, hogy ne teszteljünk, utána meg azt, hogy miért nem régi, jól bevált teszteket alkalmazunk?
Mondd meg kérlek, most mit csináljunk??!!
Én is fejlesztő óvodapedagógus vagyok és nem érzem magam "üresfejűnek"!! Ja, és betartom a kompetenciahatárokat!!
Üdv: Nelli.
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Nelli!
Tessék pontosan olvasni
1., Gyöngyi gyógypedagógus
2., Azt kérdeztem, miért dolgoz ki teszteket, mikor van ezen területek mérésére megfelelő eljárás, amivel ráadásul összehasonlítható az adott populációba tartozó gyerekek teljesítménye
3., Írtam, hogy nem mindegyik üresfejű , de sajna megvan a véleményem a pedagógus garnitúra - beleértve magamat is - "teljesítményéről"
4., Írtam mit csináljanak a fejlesztő pedagógusok, idézem ugyanezen fórumban általam írottakat:
"Vagyis ne tesztelgessék (tesztelgessétek!!) már a fejlesztők a gyereket, ha lehet, hanem tanulmányaikra s tudásokra alapozva írják le a tapasztalatukat a gyerkőcről."
5., Érdemes mindig visszaolvasni
6., Hasad a pad
7., Észnél légy!
8., No BUÉK!
9., uff
na meg ilyenek
Zsolt
Tessék pontosan olvasni
1., Gyöngyi gyógypedagógus
2., Azt kérdeztem, miért dolgoz ki teszteket, mikor van ezen területek mérésére megfelelő eljárás, amivel ráadásul összehasonlítható az adott populációba tartozó gyerekek teljesítménye
3., Írtam, hogy nem mindegyik üresfejű , de sajna megvan a véleményem a pedagógus garnitúra - beleértve magamat is - "teljesítményéről"
4., Írtam mit csináljanak a fejlesztő pedagógusok, idézem ugyanezen fórumban általam írottakat:
"Vagyis ne tesztelgessék (tesztelgessétek!!) már a fejlesztők a gyereket, ha lehet, hanem tanulmányaikra s tudásokra alapozva írják le a tapasztalatukat a gyerkőcről."
5., Érdemes mindig visszaolvasni
6., Hasad a pad
7., Észnél légy!
8., No BUÉK!
9., uff
na meg ilyenek
Zsolt
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsoltzsolt 2009.01.04. 00:28-kor.
Re: fejlesztési tervek-segítség
No megint én!
Gyöngyinek és Nellinek is!
Na szóval azért kérdeztem, hogy miért készít Göngyi teszteket, mert ugyebár egy tesztnek három fő dolognak kell megfelelnie:
1., Objektivitásnak
2., Reliabilitásnak
3., Validitásnak
Na, most ezeket, ha nem gond nem fejtem most ki, deha valakit nagyon érdekel elmesélem mik ezek, szóval, mint már említettem volt egy fórumtémában, van egy jó kis eszköz, úgy hívják Google, tessék használni!
Zsolt
Gyöngyinek és Nellinek is!
Na szóval azért kérdeztem, hogy miért készít Göngyi teszteket, mert ugyebár egy tesztnek három fő dolognak kell megfelelnie:
1., Objektivitásnak
2., Reliabilitásnak
3., Validitásnak
Na, most ezeket, ha nem gond nem fejtem most ki, deha valakit nagyon érdekel elmesélem mik ezek, szóval, mint már említettem volt egy fórumtémában, van egy jó kis eszköz, úgy hívják Google, tessék használni!
Zsolt
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Zsolt!
Miből gondolod, hogy Gyöngyi gyógypedagógus??!!
Nelli.
Miből gondolod, hogy Gyöngyi gyógypedagógus??!!
Nelli.
Re: fejlesztési tervek-segítség
Nelli!
No, maradok a jól bevált beszámozásnál
1., Csak homályos emlékeim vannak róla, hogy gyógypedagógus, lehet, hogy nem így van
2., Ha nem az, akkor tévedtem
3., Mindkét esetben igazam van
4., Vagyis
4.a, ha gyógypedagógus, hadd tegye, de nem tartom szükszégszerűnek egy gyerek állandó vizsgálgatását
4.b, ha nem gyógypedagógus, akkor se baj, hiszen nem pl. a nevelési tanácsadók gyakorlatában is használt teszteket alkalmazza, vagyis ha bejön egy gyerek, akkor már nem a szokott: '..de mi már ezt csináltuk Juliska nénivel!!" (a név természetesen behelyettesíthető ) mondatott halljuk. Vagyis a maga általkészített anyagokat használja, ne is hívjuk tesztnek, hívhatjuk pl. szintfelmérőknek is
5., Gyöngyi inkább a gyerek fejlődésének "nyomkövetésére" használja ezeket
6., Még mindig hasad a pad
7., Nem Gyöngyi végzettsége itt a fő kérdés
8., Baromira szeretnék a gyerekekkel játszó, tőrödő, fejlődésüket nyomonkövető pedagógusokat, fejlesztőpedagógusokat látni
9., Azért van rossz tapasztalatom ezen tanfolymaokat elvégzettekkel, mert azt hiszik kiszabadulva a képzésről, hogy most már szabadon diagnosztizálhatják a gyerekeket és sajnos azt látom, hogy azóta mióta ilyen sok a "képzett" fejlesztő, sokkal több felesleges vizsgálatot végzünk a nevelési tanácsadóban - pl. a fejlesztő pedagógus rossz "diagnózisa" miatt - ill. mint egy mostani eset kapcsán, egy gyerekről csak negyedik osztályban derül ki, hogy valami gond van, hozzáteszem, a vizsgálatok alapján 45-ös az IQ-ja! És járt az iskolában "fejlesztő pedagógus"-hoz is, és senkinek nem tűnt fel, hogy ilyen nagy a baj?? Mert uyge ez nem kicsi elmaradás... És ugyanezen iskolából meg sorra vizsgáljuk a problémamentes gyerekeket
10., Ezért - szintén rossz tapasztalataim miatt - sokszor jobban hiszek a gyerek tanítójának
11., Nekem is van tantói végezttségem (is), így tudom, hogy mit kell nekik tudni és mit nem
12., Lehet, hogy általánosítottam, ez baj, de sajnos gyakoriak az ilyen esetek
13., na ez egy nem szerencsés szám, így be is fejezem
no voltam megint
s leszek is
meg vagyok is
no
Zsolt
No, maradok a jól bevált beszámozásnál
1., Csak homályos emlékeim vannak róla, hogy gyógypedagógus, lehet, hogy nem így van
2., Ha nem az, akkor tévedtem
3., Mindkét esetben igazam van
4., Vagyis
4.a, ha gyógypedagógus, hadd tegye, de nem tartom szükszégszerűnek egy gyerek állandó vizsgálgatását
4.b, ha nem gyógypedagógus, akkor se baj, hiszen nem pl. a nevelési tanácsadók gyakorlatában is használt teszteket alkalmazza, vagyis ha bejön egy gyerek, akkor már nem a szokott: '..de mi már ezt csináltuk Juliska nénivel!!" (a név természetesen behelyettesíthető ) mondatott halljuk. Vagyis a maga általkészített anyagokat használja, ne is hívjuk tesztnek, hívhatjuk pl. szintfelmérőknek is
5., Gyöngyi inkább a gyerek fejlődésének "nyomkövetésére" használja ezeket
6., Még mindig hasad a pad
7., Nem Gyöngyi végzettsége itt a fő kérdés
8., Baromira szeretnék a gyerekekkel játszó, tőrödő, fejlődésüket nyomonkövető pedagógusokat, fejlesztőpedagógusokat látni
9., Azért van rossz tapasztalatom ezen tanfolymaokat elvégzettekkel, mert azt hiszik kiszabadulva a képzésről, hogy most már szabadon diagnosztizálhatják a gyerekeket és sajnos azt látom, hogy azóta mióta ilyen sok a "képzett" fejlesztő, sokkal több felesleges vizsgálatot végzünk a nevelési tanácsadóban - pl. a fejlesztő pedagógus rossz "diagnózisa" miatt - ill. mint egy mostani eset kapcsán, egy gyerekről csak negyedik osztályban derül ki, hogy valami gond van, hozzáteszem, a vizsgálatok alapján 45-ös az IQ-ja! És járt az iskolában "fejlesztő pedagógus"-hoz is, és senkinek nem tűnt fel, hogy ilyen nagy a baj?? Mert uyge ez nem kicsi elmaradás... És ugyanezen iskolából meg sorra vizsgáljuk a problémamentes gyerekeket
10., Ezért - szintén rossz tapasztalataim miatt - sokszor jobban hiszek a gyerek tanítójának
11., Nekem is van tantói végezttségem (is), így tudom, hogy mit kell nekik tudni és mit nem
12., Lehet, hogy általánosítottam, ez baj, de sajnos gyakoriak az ilyen esetek
13., na ez egy nem szerencsés szám, így be is fejezem
no voltam megint
s leszek is
meg vagyok is
no
Zsolt