Oldal: 3 / 7

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.06.25. 00:02
Szerző: alfanika
Elnézést, most látom, hogy már korábban közzétette.
:)

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.08.11. 18:36
Szerző: Vikki
Sziasztok!

Az alábbi kérdést kaptam, tud-e valaki segíteni? (Szerintem a BTMN-esek fejlesztése adott, így nem teljesen értem a kérdést. De mivel sok a változás, lehet, hogy én vagyok tudatlan.)

"Az új köznevelési törvény a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására és a beilleszkedési, tanulási nehézséggel, magatartási rendellenességgel diagnosztizált tanulók számára 1-3 fős fejlesztő foglalkozások tartását javasolja. Módszertan, tematika, tanmenet?"

Köszönettel: Viki

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.08.12. 06:37
Szerző: hudnik
BTMN-es gyermekek esetén nincsen tanmenet és a hagyományos értelemben vett tematika a fejlesztő foglalkozásokon. Ott minden gyermekre egyén fejlesztési tervet készítünk és az alapján történnek a fejlesztő foglalkozások. HH-s gyerekek felzárkóztatására, hátránykompenzációjára lehet találni anyagokat, de ott is az egyéni szükségletek a meghatározóak.

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.08.12. 10:42
Szerző: Vikki
Kedves Hudnik!

Köszönöm a választ. A BTMN-esek csoportlétszáma max. 8 lehet.
Arra lennék kíváncsi, gyakorlatban ez kinél, hogyan (fog) valósul meg? Hogy pontosan tudjak válaszolni a megvalósításról a vezetésnek.

Köszönöm: Viki

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.08.12. 16:59
Szerző: hudnik
Valószínűleg nem ez a legprofibb módszer, de én a következőképpen csináltam. Az SNI-sek óraszáma fix. Itt életkor és fődiagnózis alapján alkottam csoportokat. A BTMN-es gyermekek esetében szintén külön vettem az alsó és felső tagozatosokat és az alapján próbáltam sakkozni, hogy kinek kell egyéni óra, kinek egy és kinek kettő. Az egy és két órás gyereket pedig igyekeztem úgy csoportokba szervezni, hogy a lehető legtöbb legyen a közös fejlesztési terület. Ettől még persze minden gyerkőcre külön oda kell figyelni --ezért is nincsenek nagy csoportlétszámaim--, de könnyebb a csoportos és a páros munkát is becsempészni az órákba, amit a gyerekek nagyon szeretnek. Egyéni órát csak nagyon indokolt esetben tartok --bár szerintem van olyan terület, amit csak egyénileg lehet fejleszteni--. Így kijött egy elméleti óraszám, amit a szakvélemények és szakmai érvek alapján meg tudtam indokolni.
Aztán majd jön a tanév kezdete, amikor elkezdem a gyerekek óráit beosztani és természetesen közbe szólnak a szakkörök, külön órák és egyéb tevékenységek. Szerintem itt nincs jelentősége annak, hogy egész napos iskola van-e vagy sem --főleg felsőben--, hiszen az igazgató elengedhet a délutáni foglalkozásról a diákot szülői kérésre. Így ha valamilyen városi szakkör/edzés csak egyszer van egy héten, nekem viszont van üres helyem vagy tudok még sakkozni, akkor számomra természetes, hogy én alkalmazkodom.
Így nyáron csak egy elméleti óraszámom és csoportbeosztásom van. Ehhez még hozzá szoktam kalkulálni, hogy tanév közben is érkeznek szakvélemények, esetleg szakvéleményes új diákok, akiknek szintén meg kell tartani a fejlesztő foglalkozást és nekik is, nekünk is alkalmazkodni kell egymáshoz (pl.: vidéki vagy sem a tanuló, és már a fentebb is felsoroltak).
Szóval valószínű, hogy én lúzer vagyok, de nekem mindig többre jön ki a végleges óraszámom, mint amit leadok a tantárgyfelosztáshoz. De ez már az én _problémám_.

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.08.14. 22:39
Szerző: Vikki
Köszönöm a részletes választ.

Viki

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.10.07. 14:16
Szerző: Barbi79
Sziasztok,

most kerültem új helyre fejlesztőként, és az adminisztrációval kapcsolatban érdeklődnék: a BTM-es gyerekeket ti hogyan (hová) adminisztráljátok?
A régi helyen a külív/belív működött, itt most azt mondták, az csak az SNI-s diákoknak kell, vezessem füzetbe a többieket. Ahogy látom, mindenki egyénileg oldja meg ezt a problémát a környezetemben, de ez engem zavar. Hol tudnék utánanézni, mi is az elvárás ezzel kapcsolatban?

Köszönöm a segítségeteket!

Barbi

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.10.08. 13:23
Szerző: hogabi
Szia Barbi!
Én a BTMN-eseket is a rehab kül-és belívbe írom. Mikor ellenőriztek (nev.tan) ezt kérték. Na meg a fejl tervet. Tehát úgyanúgy, mintha SNI-s lenne. Azért szerintem hivatalosabb, mint egy füzet.

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.10.30. 10:02
Szerző: RékaJúlia
Kedves Kollégák!!!!!!

Gyógypedagógusként szakdolgozatom kapcsán új területre tévedtem.(A témát adták.)
A BTMN-ről kell írnom.
Bármilyen segítségnek örülnék.Nagyon kevés anyagom van és tudom,hogy változások is voltak a közelmúltban.
Előre is sok hála Nektek!!!
A másik kérdésem.A régi nevén NEVELÉSI TANÁCSADÓRÓL találok valahol valami általános leírást?(működéséről,kompetenciájáról stb.) Több helyen is a már nem érvényes dolgok vannak fent és a fejemben is van egy kis káosz a témával kapcsolatban.... Nagyon köszönöm ezt is!!!

bordasnereka@digikabel.hu

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Elküldve: 2013.10.30. 15:32
Szerző: becky
Azért ez egy elég bő téma. Konkrétan miről szeretnél írni? Úgy könnyebb lenne segíteni.